Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   170 / 196
(#) csibai válasza csiziimre hozzászólására (») Márc 4, 2018 /
 
Sajnos nekem is volt hasonló gondom ugyan ezzel a motorkódos autóval.
Első körben a pillangó szelepet tisztítanám ki alaposan. Kiszereled, 4 db imbusz csavar, féktisztítóval alaposan kitakarítod. Erre az időre vedd le az akku sarukat, hogy a vezérlője alapra álljon. Ezután csövek tömítettségét végig vizsgálni, esetleges hibákat javítani.
Nekem szerencsére az említett műveletek megszüntették a hasonló hibákat.
Egyébként olvasgass vissza, többek közt "VIM" fórumtársunk javaslatait. Ő érzésem szerint érti a dolgát, és segítőkész.

Üdv: csibai
(#) gery512 válasza csiziimre hozzászólására (») Márc 4, 2018 /
 
Sokminden beleszólhat.
Nekem pl a főtengely jeladó bohóckodott.
Egyszer dobta ezt a hibakódot, de törlés után sose jött vissza, de a jelenség megmaradt.
Utána már csak a lamda szondát dobta, de arról tudtam hogy rossz.
A főtengely jeladó csere után abbamaradt az alapjárat ingadozás és a random lefulladás/leállás.
A szonda hibát még ezután is adta, de csak 1 hónapra rá volt módom kicserélni.
Azóta hibakódmentes
(#) VIM válasza csiziimre hozzászólására (») Márc 4, 2018 /
 
Szia! Egy hibakód olvasás sokat segítene a találgatásban, hogy mit hoz ki hibásnak és azt mi okozhatja. A hidegindítási szakaszban általában nem lehet észrevenni, hogy erőtlen vagy gyenge volna a motor ha nem mozdulnak vele. Egy kicsit pontosabban is leírhatnád a problémát, hogy akkor a meleg motornál is az alapjárattal van gond?
(#) teodor válasza csiziimre hozzászólására (») Márc 4, 2018 /
 
Szia, nekem is gyakran leállt a motor melegen főleg akkor amikor motorfék után visszakapcsoltam, kicseréltem a gyújtógyertyákat és a hiba megszűnt.
(#) Topy19 hozzászólása Márc 8, 2018 /
 
Sziasztok!
Ismét makacskodik az autóm. 1.8 20V AGN. Ideiglenes hibának 16518-at írja. Törlés után újra visszajön. kb 10 km megtétele után. A fogyasztásom is sok lett, és erőtlenebb 2000fordulat alatt néha megtorpan. Szerintetek cseréljem a lamdaszondát?
Köszönöm.
(#) VIM válasza Topy19 hozzászólására (») Márc 9, 2018 /
 
Szia! Nézd már meg a szonda csatlakozását, mert a kód "nyitott" kapcsolatra utal (szakadás) a fűtési körben. Azt nem tudom, hogy ennek a fűtésnek csak az üzem meleggé válásáig kell e fennállnia vagy folyamatosan ellenőrzés alatt van. A szonda 1. és 2. pontja között 20Cfokon 1-5Ohm értékek között jónak mondható. A 3. és 4. pontok között csatlakoztatott állapotban 0-1V de változó értékek mérhető. Lekapcsolt gyújtásnál a csatlakozót széthúzva, majd újra gyújtásra kapcsolva DE NEM indítva, 0.4-0.5V mérhető normál hőmérsékleti körülmények között. A túlfogyasztást azt lehet, hogy más okozza ami nem íródik be a hibatárolóba, mert még értékhatáron belül van. A MAF (légtömeg) és IAT (beszívott levegő hőmérséklet)szenzorokat is nézd át avagy a levegős rendszer tömörségét.
(#) Topy19 válasza VIM hozzászólására (») Márc 9, 2018 /
 
Köszönöm. Holnap megnézem.
(#) Burglar hozzászólása Márc 16, 2018 /
 
Sziasztok!

Hátha valaki tud tanácsot adni...

A beteg egy Octavia 2 Facelift, 2011-es évjárat. Egyik pillanatról a másikra előjött egy furcsa elektromos probléma, mely két nap után állandósult. A hiba menet közben jött elő, minden előjel nélkül. Nem működnek a következő fogyasztók:

- jobb tompított fényszóró
- bal első helyzetjelző
- jobb első ködlámpa
- jobb első kanyarfény
- jobb első irányjelző
- bal hátsó irányjelző
- jobb hátsó helyzetjelzők, de a felső megy
- bal oldalon egy hátsó helyzetjelző
- jobb tolatólámpa
- rendszámtábla világítás

Egy ideig hol ment, hol nem, de most már egyáltalán nem megy.

Esetleg valami ötlet, merre induljak?
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2018
(#) zolika60 válasza Burglar hozzászólására (») Márc 16, 2018 /
 
Közös testpontot keresnék.
(#) Marci bacsi hozzászólása Márc 17, 2018 /
 
Sziasztok!
Segítségeteket kérném,szeretném kicserélni a hűtőventillátor vezérlő relémet,de nem találom sehol.
Elvileg valahol az akkumulátor alatt,vagy környékén kellene lennie.
Az autóm 2013-as octavia 1Z5 alvázszámú 2.0 CR TDI 81Kw 110Le-s.
A mellékelt képen lévő reléről van szó.
Köszönöm előre is mindenkinek!
(#) VIM válasza Marci bacsi hozzászólására (») Márc 17, 2018 /
 
Szia! Elvileg ott kellene lennie ahol mondod de lehet, hogy az akku kivétele nélkül nem férsz hozzá. Próbálj meg kisebb tükör kézbevételével benézni az akku alatti részre, mert régebben ezt a relét egy kis lemezkére fogatták fel és úgy a megfelelő pozícióban a konzolra.
(#) mtomihun válasza Marci bacsi hozzászólására (») Márc 17, 2018 /
 
Helló
Biztos, hogy a te autódban van ilyen?
Szerintem nincs benne ilyen.
Milyen ventilátorok vannak a kocsidban?
Mutass 1 képet.
(#) Marci bacsi hozzászólása Márc 18, 2018 /
 
Sziasztok!
Köszi a figyelmeteket először is!
Kiástam a parkolóban a hófúvásból az autót,sajnos nem igazán látható a ventilátor így,a garázsom meg az aknával megközelíthetetlen a hó miatt.Egy kissebb és egy nagyobb ventilátor van benne ennyi látszik.
A reléről a képet illusztrációnak raktam ki,a száma tehát nem ez valószínűleg,bár most már az is kérdéses szerinted,hogy van benne....
Egyébként a hibajelenség,hogy pár km után hideg motornál is néha bekapcsol a ventilátor ,ha megállok se áll meg csak ha újraindítom és leállítom a motort.
Már aksi kivétel után és aknáról is kerestem,az alsó motorvédő lemezt is levéve,követve a kábeleket,de sehol sem találtam ezt vagy ehhez hasonló relét.
Köszi
(#) mtomihun válasza Marci bacsi hozzászólására (») Márc 18, 2018 /
 
Helló
Gondoltam, hogy ilyen ventilátorok vannak benne. Ennél nincs külön relé. A nagy ventinek van egy 4 vezetékes csatlakozója, ebből 2 vastag vezeték a tápjuk, a másik 2 vékony a vezérlőszál, és a nagy venti szabályozza a kicsit is, a motorvezérlő által előírt fordulaton.
Valószínű semmi baja a kocsinak, csak regenerálás közben állítottad le, és azért mennek a ventilátorok, hogy ne gyulladjon fel a kocsi.
(#) Manó hozzászólása Márc 18, 2018 /
 
Sziasztok!

Szét szeretném szedni az octáviám (2008, 1U, BCA) bal oldali visszapillantó tükrét, mert a tükör fűtés nem mindig működik. A tükörház alsó részén találtam két csavar. A külső csavar a kitekeréskor beletört, a másik pedig könnyen forog, de nem jön ki. Van valamelyikőtöknek "robbantott" ábrája a tükör belsejéről?

Előre is köszönöm a segítségeteket.

Üdv. M.
(#) teodor válasza Manó hozzászólására (») Márc 19, 2018 /
 
Szia, mielőtt mindent szét törnél, a tükör állitókapcsolónál méréseket végezhetnél. Az ajtó átvezetőgumiba szoktak a vezetékek eltörni. A fűtés ellenőrzés másik módja az hogy kiveszed a tükörlapot, azon mérhetsz, a csatlakozó ajzatban szintén mérhetsz.
(#) Manó válasza teodor hozzászólására (») Márc 19, 2018 /
 
Szia!

A kapcsolóig minden rendben. Azt szeretném ellenőrizni, hogy a tükör fűtésig nincs-e szakadás. Ezért kellene a burkolatot eltávolítani. A tükörlapot a burkolat bontása nélkül is le lehet venni? (Ezt is próbáltam már, de nem sikerült.)


Üdv. M.
(#) Marci bacsi hozzászólása Márc 19, 2018 /
 
Kedves mtomihun!
Köszönöm ,hogy írtál!
Igazad lehet,hiszek neked,mostanában ugyanis rövid távokon járok az autóval és 2x már volt regenerálás is az idén . Előtte soha,de előtte hosszabb távokon használtam.Most 150 000 km van az autóban,új korától az enyém.
Még egyszer köszönöm!
Üdv Marci
(#) teodor válasza Manó hozzászólására (») Márc 19, 2018 /
 
Szia, még én se próbáltam kivenni a tükörlapot, az új az autóban van.
A kapcsolóról ha lehúzod a csatlakozót az elmenő oldalon tudsz ellenállást mérni de meg nem mondom melyik ponton, sajnos most nem tudok hozzáférni a kapcsolási rajzhoz.De ha a kapcsolónál mérsz kapcsolt feszültséget akkor az ellendarabon ellenállást is tudsz mérni ha szakadt a tükörlap akkor csak a csere segit, ehez nem kell szétszedni a tükör házat.
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2018
(#) pizzas84 hozzászólása Márc 20, 2018 /
 
Üdv márkatársak.

Van egy 1999es Octavia 1.6 glx aee autó. Kapott egy smp v09b központi zár vezérlő modult így már távirányítással is zárja és nyitja az ajtókat. Elvileg ez a modul a leíerása alapján képes komfort modul vezérlésre is vagyis felhúzza az ablakokat. Ehez egy szál vezeték jön ki a modulból.
Kérdés: rá lehet kötni a komfort modulra hogy vezérelje az ablakokat is és melyik vezetékhez kellene kötni azt a kábelt?

Youtubeon, googleon nem találtam választ
(#) Castor84 hozzászólása Márc 21, 2018 /
 
Sziasztok!
Octavia 1-et(1999 AKL) szeretném okosítani.
Gyárilag benne a központi zár(kulcsos, ezt szeretném távirányítóssá tenni). Megvettem egy univerzális kütyüt.
Ebben szeretném kérni a segítségeteket, hogy van e esetleg valakinek bekötési rajza, a bal ajtóhoz érdemes e bekötni, vagy a műszerfal alá.
A kütyü: Carguard (55073-2) MIC002

Segítségeteket előre is köszönöm.
(#) Castor84 hozzászólása Márc 22, 2018 /
 
Idő közben, beépítettem, a bal oldali ajtóban lett végül is a helye. Tökéletesen nyit zár. Már csak a bicskakulcsot kell megcsináljam.
(#) VIM válasza pizzas84 hozzászólására (») Márc 23, 2018 /
 
Szia! Ezt már egyszer megbeszéltük. ITT kezdődik róla az eszmecsere. Meg kellene nézned, hogy az ablakmozgató motorvezérlő száma 811D-re végződik e, mert az volna a kp. záras vezérlőmodulos. De azt, hogy az általad beépített kp. zár vezérlőszálát hová lehet kötni a komfort modulon ahhoz még részletesebb rajzra volna szükség .... nekem nem biztos, hogy van.
(#) r26 hozzászólása Márc 24, 2018 /
 
Sziasztok !
Octavia I 2004 BFQ. A központi zár szórakozik . A hátsó két ajtót bezárja , az első két ajtót nem .
Külön biztositékon lennének ?
Előre is köszönöm a segitséget !
(#) pizzas84 válasza VIM hozzászólására (») Márc 25, 2018 /
 
Köszönöm a segítséget. Végül is mivel nem távirányítós az autó eredetileg így a komfort modul sem tudja ezt a lehúzás dolgot csak kulcsfordítással. A vezérlő szálat az univerzális modulból egyszerűen a meglévő központi zár záró vezetékére kötöttem így ha lezárom az autót felhúzza az ablakokat amelyik éppen le van húzva. A modul kb.20 mp-ig ad impulzust azon a vezérlőszálon így van elég idő hogy minden ablak felérjen.
(#) Manó válasza teodor hozzászólására (») Márc 25, 2018 /
 
Szia!

Ma délután ismét megpróbáltam a tükörlap eltávolítását, de sajnos nem jártam sikerrel. Pedig több videót is megnéztem, de nem sikerült a tükörlapot lepattintani a mozgató mechanizmusról. Valószínű, hogy az idő vas foga összegyógyította a két részt.
A burkolatot sem sikerült levennem. Az a baj, hogy nem találtam 1-es octávia tükréről videót vagy robbantott ábrát.

Nincs valamelyikőtöknek egy ábrája az 1-es octávia (2008) bal oldali visszapillantó tükrének belsejéről?

Üdv. M.
(#) kissi válasza Manó hozzászólására (») Márc 25, 2018 /
 
Szia !
Ez esetleg nem segít :
Bővebben: Link

vagy így : Bővebben: Link
(#) teodor válasza Manó hozzászólására (») Márc 26, 2018 /
 
Közben kicseréltem a tükörlapot, 2 fajta van belőle mármint a kivezetés elrendezése miatt.
Negyedórába telt a csere, csúszósaru cserével együt.
Szerszám nélkül kivehető, balra teljesen kiforgatod a tükörlapot motorosan jobbról alányúlsz 1-2 újjal ha van letolod az állitókonzolról a védőgumit kitapogatod a rögzitő körmöt a középponttól kifele feszited és lepattan a lap ezt megismétled a négy sarka felé . Természetesen a baloldalhoz jobbra kell állitani a tükröt. Az enyém be sem volt kötve, plusz törött volt az egyik csúszósaru a zsugorcső alatt.
A fotón látható függőleges fülek mellett két oldalt vannak a rögzitő körmök.

DSC02539.JPG
    
(#) kajozs válasza Burglar hozzászólására (») Márc 26, 2018 /
 
Bár valószínűleg már megtaláltad a hibát, ha mégsem akkor: nekem is volt egyszer hasonló tömeges "izzó pusztulásom", később kiderült persze, hogy semmi gond nem volt velük. A hibát egy kontaktos főbiztosíték okozta a motortérben lévő biztosítéktáblában. Átmozgatás után rendbe jött minden halott izzó.
(#) Manó válasza kissi hozzászólására (») Márc 26, 2018 /
 
Szia!

Köszi szépen a választ. Ezeket már láttam.

Üdv. Béla
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2018
Következő: »»   170 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem