Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Sajnos nekem is volt hasonló gondom ugyan ezzel a motorkódos autóval.
Első körben a pillangó szelepet tisztítanám ki alaposan. Kiszereled, 4 db imbusz csavar, féktisztítóval alaposan kitakarítod. Erre az időre vedd le az akku sarukat, hogy a vezérlője alapra álljon. Ezután csövek tömítettségét végig vizsgálni, esetleges hibákat javítani. Nekem szerencsére az említett műveletek megszüntették a hasonló hibákat. Egyébként olvasgass vissza, többek közt "VIM" fórumtársunk javaslatait. Ő érzésem szerint érti a dolgát, és segítőkész. Üdv: csibai
Sokminden beleszólhat.
Nekem pl a főtengely jeladó bohóckodott. Egyszer dobta ezt a hibakódot, de törlés után sose jött vissza, de a jelenség megmaradt. Utána már csak a lamda szondát dobta, de arról tudtam hogy rossz. A főtengely jeladó csere után abbamaradt az alapjárat ingadozás és a random lefulladás/leállás. A szonda hibát még ezután is adta, de csak 1 hónapra rá volt módom kicserélni. Azóta hibakódmentes
Szia! Egy hibakód olvasás sokat segítene a találgatásban, hogy mit hoz ki hibásnak és azt mi okozhatja. A hidegindítási szakaszban általában nem lehet észrevenni, hogy erőtlen vagy gyenge volna a motor ha nem mozdulnak vele. Egy kicsit pontosabban is leírhatnád a problémát, hogy akkor a meleg motornál is az alapjárattal van gond?
Szia, nekem is gyakran leállt a motor melegen főleg akkor amikor motorfék után visszakapcsoltam, kicseréltem a gyújtógyertyákat és a hiba megszűnt.
Sziasztok!
Ismét makacskodik az autóm. 1.8 20V AGN. Ideiglenes hibának 16518-at írja. Törlés után újra visszajön. kb 10 km megtétele után. A fogyasztásom is sok lett, és erőtlenebb 2000fordulat alatt néha megtorpan. Szerintetek cseréljem a lamdaszondát? Köszönöm.
Szia! Nézd már meg a szonda csatlakozását, mert a kód "nyitott" kapcsolatra utal (szakadás) a fűtési körben. Azt nem tudom, hogy ennek a fűtésnek csak az üzem meleggé válásáig kell e fennállnia vagy folyamatosan ellenőrzés alatt van. A szonda 1. és 2. pontja között 20Cfokon 1-5Ohm értékek között jónak mondható. A 3. és 4. pontok között csatlakoztatott állapotban 0-1V de változó értékek mérhető. Lekapcsolt gyújtásnál a csatlakozót széthúzva, majd újra gyújtásra kapcsolva DE NEM indítva, 0.4-0.5V mérhető normál hőmérsékleti körülmények között. A túlfogyasztást azt lehet, hogy más okozza ami nem íródik be a hibatárolóba, mert még értékhatáron belül van. A MAF (légtömeg) és IAT (beszívott levegő hőmérséklet)szenzorokat is nézd át avagy a levegős rendszer tömörségét.
Sziasztok!
Hátha valaki tud tanácsot adni... A beteg egy Octavia 2 Facelift, 2011-es évjárat. Egyik pillanatról a másikra előjött egy furcsa elektromos probléma, mely két nap után állandósult. A hiba menet közben jött elő, minden előjel nélkül. Nem működnek a következő fogyasztók: - jobb tompított fényszóró - bal első helyzetjelző - jobb első ködlámpa - jobb első kanyarfény - jobb első irányjelző - bal hátsó irányjelző - jobb hátsó helyzetjelzők, de a felső megy - bal oldalon egy hátsó helyzetjelző - jobb tolatólámpa - rendszámtábla világítás Egy ideig hol ment, hol nem, de most már egyáltalán nem megy. Esetleg valami ötlet, merre induljak? A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2018
Sziasztok!
Segítségeteket kérném,szeretném kicserélni a hűtőventillátor vezérlő relémet,de nem találom sehol. Elvileg valahol az akkumulátor alatt,vagy környékén kellene lennie. Az autóm 2013-as octavia 1Z5 alvázszámú 2.0 CR TDI 81Kw 110Le-s. A mellékelt képen lévő reléről van szó. Köszönöm előre is mindenkinek!
Szia! Elvileg ott kellene lennie ahol mondod de lehet, hogy az akku kivétele nélkül nem férsz hozzá. Próbálj meg kisebb tükör kézbevételével benézni az akku alatti részre, mert régebben ezt a relét egy kis lemezkére fogatták fel és úgy a megfelelő pozícióban a konzolra.
Helló
Biztos, hogy a te autódban van ilyen? Szerintem nincs benne ilyen. Milyen ventilátorok vannak a kocsidban? Mutass 1 képet.
Sziasztok!
Köszi a figyelmeteket először is! Kiástam a parkolóban a hófúvásból az autót,sajnos nem igazán látható a ventilátor így,a garázsom meg az aknával megközelíthetetlen a hó miatt.Egy kissebb és egy nagyobb ventilátor van benne ennyi látszik. A reléről a képet illusztrációnak raktam ki,a száma tehát nem ez valószínűleg,bár most már az is kérdéses szerinted,hogy van benne.... Egyébként a hibajelenség,hogy pár km után hideg motornál is néha bekapcsol a ventilátor ,ha megállok se áll meg csak ha újraindítom és leállítom a motort. Már aksi kivétel után és aknáról is kerestem,az alsó motorvédő lemezt is levéve,követve a kábeleket,de sehol sem találtam ezt vagy ehhez hasonló relét. Köszi
Helló
Gondoltam, hogy ilyen ventilátorok vannak benne. Ennél nincs külön relé. A nagy ventinek van egy 4 vezetékes csatlakozója, ebből 2 vastag vezeték a tápjuk, a másik 2 vékony a vezérlőszál, és a nagy venti szabályozza a kicsit is, a motorvezérlő által előírt fordulaton. Valószínű semmi baja a kocsinak, csak regenerálás közben állítottad le, és azért mennek a ventilátorok, hogy ne gyulladjon fel a kocsi.
Sziasztok!
Szét szeretném szedni az octáviám (2008, 1U, BCA) bal oldali visszapillantó tükrét, mert a tükör fűtés nem mindig működik. A tükörház alsó részén találtam két csavar. A külső csavar a kitekeréskor beletört, a másik pedig könnyen forog, de nem jön ki. Van valamelyikőtöknek "robbantott" ábrája a tükör belsejéről? Előre is köszönöm a segítségeteket. Üdv. M.
Szia, mielőtt mindent szét törnél, a tükör állitókapcsolónál méréseket végezhetnél. Az ajtó átvezetőgumiba szoktak a vezetékek eltörni. A fűtés ellenőrzés másik módja az hogy kiveszed a tükörlapot, azon mérhetsz, a csatlakozó ajzatban szintén mérhetsz.
Szia!
A kapcsolóig minden rendben. Azt szeretném ellenőrizni, hogy a tükör fűtésig nincs-e szakadás. Ezért kellene a burkolatot eltávolítani. A tükörlapot a burkolat bontása nélkül is le lehet venni? (Ezt is próbáltam már, de nem sikerült.) Üdv. M.
Kedves mtomihun!
Köszönöm ,hogy írtál! Igazad lehet,hiszek neked,mostanában ugyanis rövid távokon járok az autóval és 2x már volt regenerálás is az idén . Előtte soha,de előtte hosszabb távokon használtam.Most 150 000 km van az autóban,új korától az enyém. Még egyszer köszönöm! Üdv Marci
Szia, még én se próbáltam kivenni a tükörlapot, az új az autóban van.
A kapcsolóról ha lehúzod a csatlakozót az elmenő oldalon tudsz ellenállást mérni de meg nem mondom melyik ponton, sajnos most nem tudok hozzáférni a kapcsolási rajzhoz.De ha a kapcsolónál mérsz kapcsolt feszültséget akkor az ellendarabon ellenállást is tudsz mérni ha szakadt a tükörlap akkor csak a csere segit, ehez nem kell szétszedni a tükör házat. A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2018
Üdv márkatársak.
Van egy 1999es Octavia 1.6 glx aee autó. Kapott egy smp v09b központi zár vezérlő modult így már távirányítással is zárja és nyitja az ajtókat. Elvileg ez a modul a leíerása alapján képes komfort modul vezérlésre is vagyis felhúzza az ablakokat. Ehez egy szál vezeték jön ki a modulból. Kérdés: rá lehet kötni a komfort modulra hogy vezérelje az ablakokat is és melyik vezetékhez kellene kötni azt a kábelt? Youtubeon, googleon nem találtam választ
Sziasztok!
Octavia 1-et(1999 AKL) szeretném okosítani. Gyárilag benne a központi zár(kulcsos, ezt szeretném távirányítóssá tenni). Megvettem egy univerzális kütyüt. Ebben szeretném kérni a segítségeteket, hogy van e esetleg valakinek bekötési rajza, a bal ajtóhoz érdemes e bekötni, vagy a műszerfal alá. A kütyü: Carguard (55073-2) MIC002 Segítségeteket előre is köszönöm.
Idő közben, beépítettem, a bal oldali ajtóban lett végül is a helye. Tökéletesen nyit zár. Már csak a bicskakulcsot kell megcsináljam.
Szia! Ezt már egyszer megbeszéltük. ITT kezdődik róla az eszmecsere. Meg kellene nézned, hogy az ablakmozgató motorvezérlő száma 811D-re végződik e, mert az volna a kp. záras vezérlőmodulos. De azt, hogy az általad beépített kp. zár vezérlőszálát hová lehet kötni a komfort modulon ahhoz még részletesebb rajzra volna szükség .... nekem nem biztos, hogy van.
Sziasztok !
Octavia I 2004 BFQ. A központi zár szórakozik . A hátsó két ajtót bezárja , az első két ajtót nem . Külön biztositékon lennének ? Előre is köszönöm a segitséget !
Köszönöm a segítséget. Végül is mivel nem távirányítós az autó eredetileg így a komfort modul sem tudja ezt a lehúzás dolgot csak kulcsfordítással. A vezérlő szálat az univerzális modulból egyszerűen a meglévő központi zár záró vezetékére kötöttem így ha lezárom az autót felhúzza az ablakokat amelyik éppen le van húzva. A modul kb.20 mp-ig ad impulzust azon a vezérlőszálon így van elég idő hogy minden ablak felérjen.
Szia!
Ma délután ismét megpróbáltam a tükörlap eltávolítását, de sajnos nem jártam sikerrel. Pedig több videót is megnéztem, de nem sikerült a tükörlapot lepattintani a mozgató mechanizmusról. Valószínű, hogy az idő vas foga összegyógyította a két részt. A burkolatot sem sikerült levennem. Az a baj, hogy nem találtam 1-es octávia tükréről videót vagy robbantott ábrát. Nincs valamelyikőtöknek egy ábrája az 1-es octávia (2008) bal oldali visszapillantó tükrének belsejéről? Üdv. M.
Közben kicseréltem a tükörlapot, 2 fajta van belőle mármint a kivezetés elrendezése miatt.
Negyedórába telt a csere, csúszósaru cserével együt. Szerszám nélkül kivehető, balra teljesen kiforgatod a tükörlapot motorosan jobbról alányúlsz 1-2 újjal ha van letolod az állitókonzolról a védőgumit kitapogatod a rögzitő körmöt a középponttól kifele feszited és lepattan a lap ezt megismétled a négy sarka felé . Természetesen a baloldalhoz jobbra kell állitani a tükröt. Az enyém be sem volt kötve, plusz törött volt az egyik csúszósaru a zsugorcső alatt. A fotón látható függőleges fülek mellett két oldalt vannak a rögzitő körmök.
Bár valószínűleg már megtaláltad a hibát, ha mégsem akkor: nekem is volt egyszer hasonló tömeges "izzó pusztulásom", később kiderült persze, hogy semmi gond nem volt velük. A hibát egy kontaktos főbiztosíték okozta a motortérben lévő biztosítéktáblában. Átmozgatás után rendbe jött minden halott izzó.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |