Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Köszi a gyors választ! Az izzításkor átfolyó nagy áram hatására valahol felmelegszik egy kötés? Ez lehet a háttérben?
Igen, legvalószínűbb az önindítónál. Itt szokták közösíteni az akkutól jövő plusz kábelt a generátor, és/vagy a biztitáblához, egyéb áramkörök, így a gyujtáskapcsolóhoz menő vetetéket. A két szemes saru közötti kontakt a ludas. Ez változik hő és rázkódás hatására.
Nem is normális, az biztos.
Ez nem olyan elromlás mint pl,h.kiég az izzó(ami normális), hanem megreped az üveg.
Töröm a fejem azota is hogy történt - e barmi olyan ami így hazavagta volna a katalizátort, de nem ugrik be semmi.
Szia, Nekem hasonló esetem volt, a lambda szenzor vezetéke szakadt meg. visszaforrasztás után, tökéletes lett. Semmi köze nem volt a katalizátorhoz.
A kasznit a motorral összekötőről se feledkezz meg, mert a gumibak nem jól vezeti az áramot!
Ez nálam könnyen kiderült, bikakábellel összekötöttük a kettőt és egyből indult.
De ebben az esetben a műszerfal nem sötétült el. Ford Mondeo Mk4 2008
Ez jól hangzik de közben voltam a vizsgaközpontban es 0,5 CO értéket mértek. Ennek fényében nem gondolnám hogy hasonlo lenne nálam sajnos. Jól gondolom ugye?
Estét!
Szerintetek az létezik, hogy egy 2007 -es, 206 -os akkutöltés közben kigyulladjon az ECU -nál? Kiégett a jobb első lámpa és ködlámpa, és a fém ECU alatti kábelkorbácsok. Többször is volt már töltve, de az akkusaruk nem voltak levéve sose és nem volt semmi probléma. A rátöltés után, rögtön pöccre indult a kocsi néhány hétig, viszont a mostani hidegekben kissé tovább kellett forgatni az önindítónak, gondolom az akku merülése miatt. Pontosan nem tudom, de talán 3-4 éves lehet az akku. Töltés után egyébként újra tökéletes volt az indítás is két három hétig, aztán megint észre lehetett már venni, hogy tovább kell 1-2 másodperccel indítózni, de még ekkor is indult mindig. Úgy néz ki, valami zárlat lehetett az ECU alatt a kábelek közt, és az gyulladhatott be. Gyujtáskúulcs is ki volt véve mindíg. A töltőkábel nem sérült, annak és az akkunak semmi baja... A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2018
Moderátor által szerkesztve
Sziasztok
Van egy terepjáróm, amiben 2db akku van. A 2. akkut álló motornál le kellene választanom az 1. akkuról. Eddig VW generátor volt a kocsiban és annál működött tökéletesen, hogy a töltés visszajelző lámpához beraktam egy relét, és ahogy a lámpa elaludt, a relé meghúzott és töltötte a 2. számú akkut is. Most másik, nagyobb teljesítményű (renault) generátor került fel. Ez a generátor nem szereti ezt a megoldást, mert nem alszik el a töltésjelző teljesen. Hogyan lehetne megoldani, mit rakhatnék a relé helyett? Köszi
Vedd ki a lambda-szenzort, tedd gázlángra, közben mérj feszültséget rajta. Vörös izzásig is felmehet, legalább kiég belőle a korom. A feszültségnek 0,2-0,8 V között kell ingadoznia.
Tegyél közé valami tranzisztort, az már nem fogja beterhelni.
Szia, Milyen töltő? Némely felmegy, főleg a régebbiek 15,6 V ig, azt pedig nem biztos hogy díjazza az elektronika. Akksit levett saruval illik tölteni, illetve kasznit hegeszteni. Nincs más hátra, ki kell venni a kábelköteget, s a sérült vezetékeket kicserélni, lehetőleg forrasztással összekötni+zsugorcső. Remélhetőleg az ECU nem sérült. Ha ilyen gyorsan veszít a töltéséből, nem ártana az aksinak egy regenerálás.
Imax B6 párszor néztem már, de nem ment 14.4 fölé sose.
(Van ólomakku töltési funkciója is, azzal töltöttem, mielőtt valaki rávágná, hogy az Li-ionhoz jó...) 4A kezdeti áram van beállítva, (az akku 55AH -s) de kb néhány perc után mindig csökkent is 3.5-2A közé, és folyamatosan ment lefelé. Egy/két óra elteltével már csak 1A körül volt a töltőáram... Amúgy a szigetelés teljesen leégett a kábelkötegekről, nem hinném, hogy pont az ECU élte volna túl. A jobb első lámpa műanyag részéből és lökhárító sarkából szinte semmi nem maradt, szépen elolvadt. Az égőket találtam meg amik épek, az izzószálak is jók.
Azt ismerem, van olyanom, azt ki kell bírnia. Az az áramcsökkenés teljesen normális, akkor a generátor töltés körét kellene megnézni. Nem biztos, hogy vége az ECU-nak, nekem egyszer a lambda + fűtőszála testelt le a motortérben, leégett egész a kesztyűtartóig, ott az ECU, de másnak nem lett baja.
Merítsd le az akksit 11V -ig, majd 0,5-1 A re állítsd a töltőt, hogy 12-24 óráig töltse az akksit. Gondozásmentes, vagyis bonthatatlan az akksi? A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2018
Na igen, gondolom nem 2-3 százezres tétel volt a javítás.
Küldtem pár képet a szervízbe, meglátom mit mondanak rá...
Szia
Milyen tranzisztort, és hogy kellene bekötni?
Én húztam bele másik drótot.
Sajna ez egy kicsit komolyabb javítást igényel majd, mint hogy kicseréljek "négy" szál vezetéket...
(Gyanítom még az alkatrészek is leforrasztódtak a panelről az ECU -ban.) A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2018
Szia
Mondjuk egy bc547-es szerintem jó lehet egy előtét ellenállással a bázisán. emiter negatívra collektorra a relé egyik vége egy 1n40007 es diódával (katód a collektor felé) a relé másik vége pozitív ág a dióda anódjával közösen.
Ez valóban húzós! Sárvédő, lökhárító, lámpa, gondolom a gépháztető sem különb... nem beszélve az elektronikáról! Az akksi meg pont a másik oldalon van. Nem hiszem, hogy a töltésnek köze lehet hozzá, inkább valami kezdődő zárlat szívta le az akksit, ami aztán átment tökéletesbe, s elolvadt a vezeték, majd kigyulladt a többi is.
A dátumból ítélve még meg sem történt a dolog.
A motorháztető csak bekormolódott és a műanyag rész csöpögött ki belőle, fel volt nyitva.
Kérdés vajon, lehet -e ilyen esetben valami kárigénnyel élni a gyártó felé? Persze vezetett szervízkönyv az nincs (kinek is van manapság pénze arra)...
Kísértetiesen emlékeztet engem egy 205GTI Peugeotra, amit úgy25 éve javítottam. Ott a hibát az okozta, hogy a hűtőventilátor és annak a motorja a hűtő előtt van. Egy kicsit nekikoccantak a géppel egy másik autónak. Kívülről semmi nem látszott, de a hűtőventilátor kerete kissé megroggyant és e miatt a ventilátor beszorult. Az a berendezés biztosíték nélkül egy kisujjnyi dróttal közvetlenül az akkura volt kötve. Amikor leparkoltak vele megszűnt a menetszél és e miatt elindult volna a ventilátor, de csak kigyulladni tudott. Na az az autó pont így nézett ki miután eloltották. Abban az időben háromféle rajzot is szereztem hozzá, ami állítólag ahhoz a géphez való, de egyik sem volt az igazi. Egy hétig ültem a motorház fölött, míg sikerült új kábelköteget gyártanom hozzá. Nem irigyellek.
A katalizátor előtti jó ott ingadozik ahogy írod. Az vezérli a keverékkepzest. A katalizátor utáni egy az egyben másolja az első jelét de ez csak monitoroz. Ha kiveszem ezt es megcsinalom amit írsz akkor ettől milyen eredményt várunk?
Simán elkepzelhető hogy én nem értek ám valamit Köszi A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2018
<TROLL>
Megelőzésre van majdnem egy hónap, ha jól értelmezem a képen a dátumot </TROLL> A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2018
SZia!
Most néztem egy 2003-as, 1,6-os megant. Nincs benne és így néz ki a képe. Ha a szonda lenne, azt írná hibásnak és nem tudna mérni.. Igazából, ha kiíratnád a hátsó szondát a vezérlőből, nem kellene se a szonda, se a katalizátor.. Bár én nem vagyok híve.. Meg lehet,h.nem lenne olcsóbb, mintegy bontott, vagy egy ugy.új kat.
Ez érdekes hogy nincs benne hátsó szonda mégis ott a jele és nem teljesen egyezik az elsővel. Hm.... Vagy ez valami kalkulált adat lehet?
Amúgy hogy hogy nincs a 2003-as kocsiban? Elvileg a 2000-es évek elejétől (Euro2-től) már kötelező, úgy tudom. Jah nem akarok mókolni vele, nem az én asztalom az ilyen, igazából csak azt szeretném ha tenné a dolgát a kocsi, közben meg persze megérteni a működést is, ami nem utolsó szempont
Ja, azt nem figyeltem, hogy 2 szondás.... Ha 2. ugyanazt mutatja mint az 1. akkor kat hiba. Mert ott már csak egyenes vonalat kellene mutatnia. Meg lehet próbálni nézni a bontóban egy jót, aminek azonos a csőátmérője, s behegeszteni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |