Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Ha már programhibák, meg káosz:
General Protection Fault I. General Protection Fault II. General Protection Fault III.
Ezen hibák nagy része szégyen a szakmára és az azt művelőkre. Az I. részben szerepelt egy fontos dolog - én is szívtam miatta tesztelés közben. Egyetlen pont hibát vadásztam 24 órán át, mire meglett. Emberek vagyunk - tévedhetünk, de felfoghatatlan, hogy emberek életét hogyan merik kellően teszteletlen szoftverekre bízni. A rakétavezérlők és a röntgen gépek hibái is igen durvák, hiszen ott még azt sem mondhatja az ember, hogy nem volt elég pénz a fejlesztésre. Azt sem értem - eddig sem értettem, hogyan bízhat az ember 100%-ban szoftverre egy döntést, ahol emberélet a tét. Ez súlyos etikai mulasztás a társadalom részéről. A saját fejlesztéseim során mindig hangsúlyozom - és nem győzöm elégszer - minden a projektben résztvevőnek: "Az ember az első, bármilyen döntésről, bármilyen szolgáltatásról van szó. A gép utána következzen!" Ez a házak automatizálásánál is fő csapásirány. Néha a megrendelőkkel is vitába kell keverednem, amikor megkérdezik, miért nem javaslom különböző motorizált funkciók elérését másik településről és itt messze nem csak a vagyonbiztonsági, vagyonvédelmi megfontolások szoktak latba esni. Ilyenkor szép lassan el szoktam mondani: Azért mert nem látják és nem hallják, ha valami nem várt esemény történik. Hiába a kamerák, mikrofonok stb. Egy ismerősöm dicsekedett éppen a frissen vásárolt Fi.. rendszerével - milyen jó, hogy a redőnyöket távolról is felhúzhatja. Mondtam neki, hogy milyen jó, hogy épp most engedte be a betörőt... Ő erre nem is gondolt.
Idézet: „Ezen hibák nagy része szégyen a szakmára és az azt művelőkre.” Sajnos ez az élet rendje az ipari revolucio ota. Az elsö vonat elött még egy zsaru ment lovon, hogy nehogy elüssön a vonat valakit. A 100%-san biztosnak kikiáltott Titanic az elsö ütközést sem élte tul. Stb. Manapság halljuk, hogy a vezetö nélküli autok embereket gázolnak el. Amire azonban valoban felszisszent a világ, az egy szerencsétlen zsaru volt, aki megbirságolt egy ilyen kocsit. Azaz az emberélet vesztése mintha benne lenne a pakliban, a birság azonban nincs!!!! Egyböl elindult a nagy vita, ki is fogja majd ezt fizetni.... A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2018
Erre szoktam mondani, hogy az embert nem a jog, hanem az etika védi (védené) meg igazán. Csak rá kellene erre ébredni. Jogász, bíró, rendőr van minden államban. De etikai szakértő, szaktanácsadó? Pedig az etika többször sérül mint a jog. De ez már elég messze vezet, túl április 8-on.
Az egész szabad világ az etika mellözésével jutott oda, ahol van, ezen aligha tudunk változtatni.
A 2. fejezetben leírt mentőirányító sw-ről ez az írás jut eszembe: Bővebben: Link
Csak kiegészítésként, még kötbérezni sem lehet a "valamilyen oknál fogva" nyertes céget.
Magát az írást csak azért linkeltem, mert valamennyire belsős szemmel mutatja be a fejlesztések menetét, ami sokszor így van.
Hát igen, ez a nagy büdös valóság...
Ha a projektvezetők a vagyonukkal felelnének az eredményért, akkor nem lenne ekkora népszerűsége az ilyen "neszesemmi-fogdmegjól"-típusú eredményt hozó munkának. Idézet: „Egy ismerősöm dicsekedett éppen a frissen vásárolt Fi.. rendszerével - milyen jó, hogy a redőnyöket távolról is felhúzhatja. Mondtam neki, hogy milyen jó, hogy épp most engedte be a betörőt... Ő erre nem is gondolt.” Ja igen, a józan ész nem szerepel abban a döntésben, hogy valami csilivili, irigylést okozó marhaságot vegyen valaki...
A programok káosza mellé kis frissítő humor:
AZ IGAZI PROGRAMOZÓ
Hány ezer éves a cikk? Ma az igazi programozó objektum orientált módszerrel programoz.
Hát, én először olyan 20 éve olvastam
OOP-vel? Akkor az igaz programozók kihaltak
Egyszer telepítettem OS2-t. Szép volt. De soha többet. Nem azért, mert nem lett volna jó, hanem kimúlt, mint a dinoszauruszok.
???
Programozónak hívni, főleg igazinak azt, aki objektumok tologatásával rak össze egy programot, ez akkora nonszensz, mint kőművesnek hívni azt, aki házgyári panelekből rak össze egy épületet.
Mások szerint (is) vakít a LED: Bővebben: Link
Szerintem itt megint nagy a csusztatás ( lehet, hogy a totalcar csusztat???? Vagy megint egy médiatrükk, egy nem létezö problémát létezönek adnak el, és ebböl inditanak egy mübalhét), ugyanis csak olyan LED-s fényforrások vannak tömegesen engedélyezve mint ami a képen láthato, amelyik kihagyja a szembejövö kocsikat a világitásbol - az én kocsimon is ilyen van.
Nem értekeznek véletlenül a mokolt, maszek konstrukciokrol, amikor az izzo helyett tákolnak LED fényforrást a lámpatestekbe? Ki és hol engedélyezett ilyesmit??? Érdekes lehet betiltani valamit, amit soha senki nem engedett meg.
Nem keversz valamit? Az objektum orientált programozás és a modulokból történő építkezés két külön dolog.
Mit nem mondasz?
Ha egérrel tologatom a létradiagramban az érintkezőket, meg a tekercseket, az nem ugyan az, mint daruval beemelni egy betonelemet? Hasonlatról még nem hallottál? A _BIG_ által linkelt cikk egyik kulcsmondata: Idézet: „Amit nem lehet megcsinálni FORTRANban, azt meg lehet csinálni assemblyben. Amit nem lehet megcsinálni assemblyben az nem lehet megcsinálni.” Értelmezem neked. Rendszeresen használom az UNITRONICS cég JAZZ típusú PLC-ét. Ez egy 16 bites, kb 100MHz-n ketyegő, létradiagramos programozású kütyü. Van egy saját fejlesztésű vezérlőm, saját előre elkészített makrós környezettel, amit assemblyben programozok. A program felépítése és működése hasonló, mint a JAZZ rendszere, csak épp egy 8 bites, 16MHz-n ketyegő lelke van. Bár a sajátomra jelentősen tovább tart programot írni, de mivel nincs megkötve a kezem, mint a létradiagram esetében, ezért ebből a gyengébb hardverből többet ki tudok hozni, mint a JAZZ-ból. Az már merőben más kérdés, hogy gazdaságilag mikor, melyiket éri meg használni. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2018
Érdemes körülnézni akár itt a fórumon is. Ma már mindennapos hobbi szinten is a Wifi, ethernet, SD kártya stb. kezelése. Ha Te ezeket hozod assemblyben akkor emelem kalapom.
Nem prüttyögésről, villogtatásról beszélünk. A C-ben is annyit használsz fel az adott könyvtárakból, amennyit akarsz. Akár nulláról is megírhatsz mindent.
Itt szerintem nem a vakításra gondoltak, hanem arra hogy sok ledes autóban a fényszóró kvázi úgy működik mint egy spot lámpa. Nagyon erős fény jön ki, nagyon kicsi "foncsorból"
De engem sokkal jobban aggaszt az, amire elég nagy baj hogy még nem jöttek rá, illetve nem látják azt, hogy egy mai, és kicsit kései 10en éves busznak is a tompítottja akkora fényt sem ad, mint egy jobb fajta bringa lámpája. Ezt teljesen komolyan mondom. Nemrég volt alkalmam látni a buszból...és amikor felkapcsolta a refit, először azt hittem hogy eddig helyzetjelzővel mentünk?? Pedig ott fontos lenne hogy lásson a sofőr. Csak 50 ember utazik rajta.... Persze gondolom spórolnak rajta pár ezer huf-ot. Csak azt a marha spórolást már ki lehetne verni a gyártók fejéből, és tudatni velük hogy emberi életek forognak kockán a hülyeségei miatt. Lásd pl a félátfedéses ütközéseket, ahol csak azon az oldalt erősítették meg a tűzfalat ahol nekiküldik az autót a falnak ( bal ). Ilyeneket miért nem vizsgálnak, mielőtt megadják rá a típusengedélyt? Szép a gyertyafény, de csak vacsoránál. Idézet: „Nem prüttyögésről, villogtatásról beszélünk.” Ez az elferdült, lusta nézet annyiszor került már kitárgyalásra a fórumon, hogy nem kezdeném újra. Csupán annyit kérdeznék tőled, hogy szerinted, azok a könyvtári fájlok, amiket te C-ben behívsz, hogy Wi-fit kezelj, milyen nyelven lettek eredetileg megírva? Idézet: „A C-ben is annyit használsz fel az adott könyvtárakból, amennyit akarsz. Akár nulláról is megírhatsz mindent.” És hányszor merült itt fel, hogy az ilyen_meg_olyan könyvtárban megtalálható eljárás miért állít be nyilvánvalóan hibás értékeket. (Pl. Mikroelektronika C PWM könyvtárában az InitPWM.) Továbbá az sem tudható mindig milyen erőforrásokat köt le, mikor és kivel akad össze. Egy okos autó vezérlő programja (ami (free) RTOS) rutinokkel épül fel) stack hiba miatt okozott balesetet. Ugyan az a feadat többféle képen megírva: (mert megtehettem) Assembly program: 2k - belefér a 16F628(A) -ba Full optimalization XC8 (a verziót már nem tudom): 4k - már csak 16F648A -ba fér bele Free XC8 (a verziót már nem tudom): nagyobb mint 8k .... akkor még nem is volt kapható ekkora midrange PIC.
Igazából a dolog ott kezdődik, hogy van egy szabvány, amiben le van írva, hogy az autó előtt adott távolságban mekkora fényt kell produkálnia a lámpának.
Ha ezt nem teljesíti (pontosabban túlteljesíti), akkor nem kellene engedélyezni. Ha teljesíti, és mégis vakít, akkor a szabvánnyal van a baj. Nem betiltani kell, hanem felülvizsgálni a szabványt. Egyébként az előírás még akkor született, amikor még senki sem gondolt arra, hogy izzón kívül mással is lehet világítani (a szárazföldi járműveken a viharlámpa már éppen kezdett kimenni a divatból... ). Talán akkor még azt is belekalkulálták, hogy az izzó működése során folyamatosan veszít a fényerejéből, vagyis működésének legnagyobb részében halványabban világít, mint fénykorában ( ). Talán nem is felülvizsgálni kell az előírást, csupán kiegészíteni a LED-re...
A legnagyobb átverés a totalcar cimu bulvármagazinbol származik.
Ha megnézed az autok gépkönyveit nincs egyetlen sem, ahol a H4/7stb izzo helyett LEDest irnának ( annak biztos lesz majd más jelölése). A boltban ( szürke meg fekete importbol származik) egyetlen ilyen fényforráson sincs rajta az engedély száma, azaz használta nem legális. Lásd a halogén jelölését. Ennek ellenére a tisztelt totalcar szerkesztöségét egyáltalán nem zavarta, hogy ilyen illegális izzokat tesztelgettek meg hasonlitgattak össze a legális halogénnel. Persze, hogy ilyeneket be kell tiltani, csak kérdem én, miért kell betiltani valamit amit soha senki nem engedélyezett???? A témára visszatérhetnek, ha lesz engedélyezett LED világitotest, de addig sima néphülyités a dolog, a hülyegyerek meg bármit berak a kocsijába ami világit - és kaphato a boltban. Erre a szerkesztöség eddig alig hivta fel a figyelmet, meg az is kérdés hogyan mennek át az ilyen világitotesttel szerelt kocsik a rendszeres vizsgákon???? A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2018
Nem emlékszem az értékekre, de amilyen távolságra a tompított fény elvilágíthat (lefelé világít) 90Km/h sebességnél nem lehet megállni, de még 50Km/h-nál sem. Reakcióidő+fékút átlagembernél.
Ezek szerint kevered a kettőt, lehet, hogy GPeti1977 is.
Objektum orientált programozással elsősorban számítógépekre, tabletekre (meglévő operációs rendszerekre) stb. írnak programokat, mikrokontrollereknél nem értelmezhető a dolog. Pl. a Nextion HMI fejlesztőkörnyezete objektum orientált programozási módot kíván. Több, egymástól független kódrész van és azokat ilyen-olyan események (pl. gomb érintése) hívják meg.
A PLC-nek is van egy operációs rendszere, és erre megy rá a létradiagramos fejlesztőkörnyezetben megírt program. Nem mellesleg, a letöbb PLC agya mikrokontroller.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |