Fórum témák
» Több friss téma |
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!
Szerintem trükköznek az eladók...
Hatvan napon túl (én úgy látttam) már nem lehet értékelni a tranzakciót, vagyis nem lehet negatívot adni... Persze ha gond van, minőség, vagy mást küldött, nem jött meg, akkor a várható szállítási dátumtól számolva +30 napon belül lehet reklamálni, visszakérni a pénzt. Nekem is van pár több mint 30 napos megrendelésem, amit simán beelőzött egy későbbi(kb 12napra)
Ezzel nem nagyon tudnak trükközni, mert a megadott szállítási idő lejárta után lehet bizonyos ideig reklamálni. Szerintem egyszerűen nem bírják az iramot a szállítók, kénytelenek voltak feltornázni a szállítási időt elkerülvén a felesleges reklamációkat.
Pont van ilyen cuccom, a leave feedback már eltünt a 60 nap eltelte miatt.
Reklamálni csak május 3 után tudok, ha addig nem jön meg... A trükköt abban érzem hogy már nem lehet negatívot adni, ha nem jön meg, vagy minőséghibás, netán helyből rossz. Az más kérdés hogy reklamálni lehet, meg visszakérni a pénzt, a refund az működik.
Megoldás: már a megrendelés napján nyomsz egy negatívot (ha 60 napos a határidő) és ha megérkezik majd módosítod..
Én is jártam így. A csomag se jött meg, és már nem is árulta többet. Több ezres termékről lévén szó, nem akartam hagyni. Vettem tőle valami 1dolláros semmiséget, és így lehetőség nyílt a levelezésre ismét. Említettem a korábbi tétellel történt problémát, és bár semmit nem kaptam, visszafizetett mindent. Negatívot nem adtam neki, csak nem töltöttem ki az értékelést.
A megrendelés napján nem tisztességes negatívot adni, mert te azt már nem vonhatod vissza, csak ha ő felülbírálatot kér. Annak viszont szigorú szabályai vannak, csak erősen limitált számban lehet kezdeményezni.( talán több ezer tranzakció után egyszer)
Az a baj, hogy aki megérdemelné a negatívot, az olyan hamar eltűnik, hogy már nincs értelme. Rendeltem egy kis 3500Ft értékű LC100 mérőpanelt. Több fórumtárs is jelezte, hogy hibás. Egy 50Ft-os alkatrészt kellett cserélnem, és most jó. Ennek ellenére jeleztem az eladónak, és ő reagált rá. Szerintem fizikailag nem is érintkezett az áruval, mert ő csak üzletet köt. Kért fotót a csomag cimkéjéről, meg a termékről. Küldtem neki. Ha küld másik terméket, azt természetesen nem utasítom vissza, mert hát ő adott hibás terméket. Az hogy könnyű volt a javítása, csak a szerencsén múlott. Negatív minősítést nem akarok adni, mert ha kárpótol, akkor nem érdemli meg.
Ha csak a 60. nap után lehetne értékelést adni, amikor már nem lehet (mert a rendszer automatikusan pozitívat ad neki) de az áru nem jött meg vagy csak részben és hibásan akkor hogy?
Ha az eladók rájöttek hogy áru küldés nélkül ís van így bevételük és 100% pozitívjuk akkor ennyi?
Már _ha_ az eladók trükköznek, és nem tőlük független a dolog.
A mostani rendszert nem próbáltam, a régi szerint, amikor lejár a reklamálási határidő (30 munkanap ) indítotam egy caset erre mindenki visszaadta az árat eddig. Ami nem jött az utána már ritkán. Ha mégis visszafizettem neki.
Sziasztok, kezdő kérdés.
Vettem ebay-en egy alkatrészt, Bulgáriából, illetve vetettem, mert nekem nincs pay-pal-om. Április 1-én történt a vétel, május 2 volt megadva szállítási határidőnek. Mostanság írtam az eladónak (itt olvastam, hogy néha nem árt ráüzenni, nehogy elfelejtse feladni), hogy ha tudja, írja meg a várható érkezést. Nem túl kedves hangvétellel közölte, hogy mivel a legolcsóbb szállítást választottam (szerintem sima normál postai levél, emlékeim szerint nem is volt rá más opció, a vételt nem én intéztem), így nincs semmiféle nyomonkövetés, ezért nem tud információt adni, viszont az adott postázási mód esetén akár 45 munkanap (9 munkahét) is lehet a célbaérkezés. Ez ugye jóval túlvan az eredetileg általa megadott május 2 határidőn. Kérdéseim: - meddig várjak türelmesen, mikortól nem csúszok ki a reklamálási időből? - ha nem érkezik meg a csomag, akkor mi várható? Én ugye nem tudok semmit felmutatni, hisz a csomag nem érkezett meg, ő esetleg mutat valamit a feladást bizonyítva. Ha útközben elveszett, akkor ki a "hibás", várhatok-e visszatérítést?
Megértem hogy morcos volt, szerintem félreértettél valamit, fölösleges zaklatni az eladókat.
Május 2-ig mindenképp várj türelemmel, utána még 30 napig véd az ebay money back gurantee. Május 2 után írj rá ha addig nem jött meg, utána jó eséllyel arra fog kérni, hogy várj még. Én adnék még neki 2 hetet, ha 6 hét alatt nem ér ide a szomszédból akkor szerintem soha, szóval akkor kérném vissza a pénzt. Ha nem érkezik vissza 2-3 napon belül a pénz, akkor nyitnék egy case-t. Ja, ami lemaradt: ha elveszett út közben, akkor tök mindegy ki a hibás, te nem kaptad meg. Ilyen esetben véd az ebay, még ha az eladó nem is örül ennek. A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2018
Idézet: Ilyen nincs. Az viszont igaz, hogy a nem értékelés sokkal jobb, mint a negatív. „a rendszer automatikusan pozitívat ad neki”
Köszönöm. Még egy kérdés: mivel ez sima postai levél, bedobja a levélszekrénybe a postás (gondolom), tehát semmi nyoma az átvételnek. Ilyenkor nem védekezhet azzal az eladó, hogy biztos átvettem, csak letagadom?
Védekezhet, persze. De ugye neki kellene _bizonyítania_ azt, hogy megkaptad a csomagot, az meg ugye nem fog menni. Persze vannak akik ezzel visszaélnek, ők "jól járnak" a gerinctelenségükkel, csak ennek olyan vége szokott lenni, hogy ennek híre megy és az eladók nem szállítanak majd az adott országba, amit a becsületesek is megszívnak.
De reméljük a legjobbakat, simán megkaphatod még azt a csomagot.
Az ilyen gondolatoknak meg sem szabadna születnie!
Az Ebay téged véd, ha nem kapod meg a csomagod, visszakapod az árát. De ez a rendszer csak addig fog működni, amíg az emberek megfelelően használják, nem próbálnak hasznot húzni! Nekem nagyon jól jött, mikor a 20€ értékű akksim nem jött meg, és azonnal visszautalták a pénzt. Éppen ezért, mikor késik a csomag, visszakérem a pénzt, de ha időközben megérkezik, el is utalom az eladónak, ahogy illik! És ezt tartom követendő magatartásnak.
Milyen gondolatoknak nem szabad megszületnie?
"mivel ez sima postai levél, bedobja a levélszekrénybe a postás (gondolom), tehát semmi nyoma az átvételnek. " - ezzel kihasználva a rendszert meg lehet az eladót károsítani.
Köszönöm a feltételezést. De én fordítva gondoltam.
Sokkal jobban örültem volna egy olyan csomagnak, ahol ő tudja bizonyítani a feladást, én pedig az átvételt. Mert mint ahogy az ábra mutatja, simán lehet az a "vád", hogy ugyan átvettem, de letagadom. Köszönöm a hozzászólásokat, akkor várok türelemmel, remélem megérkezik.
A Te hibád hogy nem ezt a fajta kézbesítési módot választottad..
Persze akkor nem 'free shipping' lenne, hanem a posta többe kerülne a terméknél...
Tudnátok nekem ajánlani olyan kamerát autóba, amiben van G-szenzor és GPS is van?
Nos, nem free shipping volt, hanem 3$ volt a posta, más kézbesítési opció pedig nem volt. A termék pedig 60$ volt. Szerinted ehhez képest a postán való sporólàs volt a legnagyobb tételem? Szeretem ezt a tipikus magyar hozzáállást, egyszer lopok, egyszer meg ingyen postáztatok. Amúgy meg miattam fog összedőlni az ebay. Normálisan kérdeztem szerintem, de végülis mit vártam.
"simán lehet az a "vád", hogy ugyan átvettem, de letagadom." - Ebben az esetben te vagy védve, az eladó mit tehetne? Te értékeled őt, és nem fordítva. Az eladó neked semmi kárt nem tud okozni, a pénzt visszakapod ígyis-úgyis. Nincs rajtad fogáspont, ezért is felesleges aggódnod ezen. A legrosszabb ami történhet, hogy a pénzed 2 hónapot dekkol másnál, és a várt terméked sem kapod meg, és esetleg máshonnan kell beszerezned 2 hónap csúszással.
60$-nál már érdemes nyomkövetést kérni, akkor látja mindenki, hogy mi történt a csomaggal (jobb helyeken alá kell írnod, hogy átvetted a csomagot). Esetleg küldje ajánlva, akkor pedig csak te veheted át, igazolva magad. Én most rendeltem 32€ értékben valamit, még kérni lehetett hozzá 1.4€-ért "biztosítást", hogy ha megakad a vámon, kifizetik nekem a költségeket. Ez a banggood-nál volt. A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2018
Belefutottam a 60 napon túli problémába.
Február elején rendeltem 3 tételt és május 26-án telt le a szállítási határidő. Persze nem jött semmi. Az ebay semmit nem enged tenni. Sem értékelést sem case indítást sem refund-ot, a 60 napos határidőre hivatkozva. Van valakinek ötlete? Idézet: „május 26-án telt le a szállítási határidő” Melyik évben?
Igen Paypal-al fizettem. Köszi.
Ez segíthet?
Sziasztok
Lehetséges az hogy 12 óra alatt megérkezzen egy csomag ? Gondoltam megnézem a rendelésem állapotát ma reggel,és ez a látvány fogadott. Szám: UC123843872MY Csomag állapota: Szállítás alatt Célállomás: Magyarország Származás: Malaysia 2018-04-19 12:45 In Transit, Item Arrived at Hungary 2018-04-19 02:11 In Transit, Item Sent to Hungary 2018-04-19 00:58 In Transit, Item Posted Over The Counter to Hungary 2018-04-19 00:36 In Transit, Dispatch PreAlert to Hungary ====================================== Powered by www.17track.net A magyar posta nemlátja a követési számot. A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |