Fórum témák
» Több friss téma |
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Nem feltétlen. Meséld el mit szeretnél kapcsolgatni, kapsz pontosabb tanácsot.
12V-os vagy 24V-os fogyasztót szeretnék kapcsolni 4A-es max. áramfelvétellel. (Sajnos a tápfesz még nincs meg pontosan.)
Jobban jársz azzal, ha használsz TC4420 -as FET meghajtót. Egyszerű. Kell neki GND (két lábon), 12 V (két lábon). Van egy bemenete és egy kimenete (szintén két lábon). A bemenete 3.3 V-ra már bőven "felfigyel".
A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2018
Logic fetnek ép ez a lényege gate 5v teljesen kinyit IRL jelzés IRF 8...10V nyit teljesre!
Puspull tranyó elötétel is csak 4.2v max lesz a fet gaten tranyon esö 0.6...0.8v miat!
Segítenétek összeállítani áramkört, hogy évekig működjön? Relét nem szeretnék használni, mivel az hamar beégne!
Sajnos a programozáshoz jobban értek, mint a kapcsolásokhoz! Köszi! A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2018
Parancsolj: Bővebben: Link. Ha a tápfeszültség 12 V, akkor a 7812-es stabilizátor IC nem kell. Ez ugyan más célra készült de a lényeget látni.
TC4420, két ellenállás és a FET. Az első ellenállás azért kell, hogy a TC4420 bemenete ne lebegjen, ha nincs az áramkörben a kontroller, célszerű az IC bemenetéhez közel rakni. A kimenetén lévő ellenállás pedig azért kell, hogy a FET lezárjon akkor is, ha a TC4420 valamiért nincs az áramkörben, ezt pedig a FET-hez közel érdemes elhelyezni.
Csak kapcsolni szeretnéd akkor fetet H/L ha jol értem...
Jo lenne tudni a végleges tápfesz mihez kell méretezni az alkatrész értéket!
Szia. Én beraknék egy IRL540-et, és soros 100 ohm-mal hajtanám. 3V gate feszültségnél már bőven nyitva van. Ha pwm-et kell kapcsolni vele, akkor 1KHz, vagy még alacsonyabb frekvenciát használva a keletkező hő is kevesebb lesz. A grafikonokból meghatározható pontosan az RDS_on ellenállás. Ha van otthon, akkor ki kell próbálni, mérni, mekkora feszültség esik rajta 4A-nál 3.3V gate feszültségnél. Így 12V tápot sem kell pluszban előállítani. Én a minél kevesebb alkatrész, annál kevesebb hibalehetőség párti vagyok, még ha picikét rosszabb is lesz a hatásfok. De lehet keresni másik logikai FET-et is, annyi van belőle, mint csillag az égen.
Sőt, tovább megyek. AO3400 sot-23 tokozású FET. A mellékelt ábra alapján lehet jó lenne, de kettőt párhuzamosan kötve tovább javulna a helyzet. Ha jól számolom, 3V-nál 0.0375 ohm a csatorna ellenállása, 4A esetén 0.6W-ot kellene disszipálnia. Ki kell próbálni, esetleg pici nyák területet hagyni neki. Két db. párhuzamosan már 0.01875 ohmot kapnánk, 4A-nál 0.3W hő keletkezik összesen, tokonként 0.15W. Méretben, árban verhetetlen. De biztosan van jobb smd FET is... Sok megoldás van. A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2018
Nem tudom. Én mindig úgy tervezem a kapcsolásokat, hogy a kontroller a lehető legkevesebb árammal legyen terhelve. A nagyobb terhelés jobban melegíti a kontrollert, 1 kHz-es PWM mellett szerintem a FET is fűtene szépen.
Persze ez is a konkrét kérdéstől függ. Ha PWM kell, én rakok FET meghajtót. Ha két kapcsolás között eltelik minimum 1 másodperc, akkor felesleges.
Pro mini és SIM800 közt "kommunikálok" softwear serial-lal.
Azt vettem észre néhány modulnál, hogy ha alacsony a hőmérséklet a kommunikációba hiba csúszik (megjelennek a kockák). Fém tokos kvarcos arduino-t használok. Létezik a hiba kiküszöbölésére valami megoldás? Ha hardwares alapon kommunikálnék akkor is jelentkezne ez a hiba?
Estét!
ArduinoUNO belső referenciája vagy egy külső TL431 -el előállított referencia közt ti melyíket választanátok? Pontosabb a külső? Van egy marékkal, és gondoltam felhasználom, ha az jobb választás. Jól sejtem, hogy a külső referenciafeszültség az IOREF lábra kéne adnom? Vagy az AREF lábra? Az az analog referencia ha jól sejtem. De akkor mi is a másik? Mi a kető közt a különbség? A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2018
Idézet: „De akkor mi is a másik? Mi a kető közt a különbség?” RTFUM !!! ebből megtudod Read The F..@..g User Manual!!! 1. AREF 18. oldal alja Másikat Te azonosítsd be és keresd meg ! pl itt A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2018
Idézet: részletesen a 306 oldaltól „1. AREF 18. oldal alja ” A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2018
Sziasztok! Üzembe helyeztem az előerősítőm motoros potméterét meghajtó motorvezérlőjét. L9110S H-bridge Stepper Motor. Azt tapasztaltam, hogy a számítógépről a kód feltöltésére is használt kábelről működött tökéletesen, de hálózati töltőt dugva az arduinoba a motort nem forgatta. Az arduino GND-jét az előerősítő GND-jével összekötve viszont működik. A motorvezérlő az előerősítő 12V-ját kapja. Jó ez így? A számítógépes kábelt használva vajon miért nem kell összekötni a GND-ket?
GND-ket mindig eggyesíteni kell.
Persze lehetne optócsatolós leválasztást is betenni. Akkor a uC és a teljesítmény eszköz egymástól független tápon lehet és nem zavarhatnak be a teljesítmény eszköz energiaellátásában fellépő fesz és áram ingadozások. A telefon töltő "tápegység szerű játékszereket " el kellene felejteni , ha stabil és jól működő berendezést szeretnél használni. Minden eszköz annyira jó amennyire stabil a tápja. Ha már ennyi energiát fektettél bele akkor a tápelátását is gondold jól át és építsd meg jól! Nehogy már ezen vérezzen el a távírányítós poti tekerőd. Persze sejtem - "jéé van itt egy felesleges teló töltő ... akkor hopp jó is lesz a dínót táplálni" - ilyen gondolat meneted lehetet . De NEM ! Idézet: „A motorvezérlő az előerősítő 12V-ját kapja. Jó ez így?” Nagyáramú GND-t nem kötünk össze kisjelű GND-vel. Az előerősítőd közös pontja csak mechanikus legyen a poti tengelye és a stepper motor között. Elektromosan felesleges összekötni a GND-ket. Az (elő)erősítődnek van saját tápja azt ne bántsd !Annak a zajmentes állandó fesz biztosítása a kis/ közepes jelű erősítő fokozatok számára. Kell egy tápfesz a uC-nek 9-10 V amiből majd saját maga csinál 5V vagy direkt stabil 5V adni neki. A steppernek se ártana független nagyobb áramú táp amit igényel a motor. Ha nincs optó a uC és stepper között akkor össze kell őket kötni a GND-ket. Ha lenne optó akkor még jobb a helyzet. Persze senki se törődik a uC és külvilág közti biztonságosabb és stabilabb illesztés megvalósításával. Így időnként küzdeni kell az áramköri egymásrahatások ellen. Igen értem én a szoba, a ház nem egy ipari környezet, de otthon is érhetnek meglepetések. . A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2018
Kösz, mostmár rájöttem. Csak gondoltam van valaki, aki három mondatban elmondja,
hogy az AREF láb a külső analóg referenciafeszültség bemenete, az IOREF pedig a digitális lábak feszültségének beállítására szolgál... Na nekem egyben is sikerült... Idézet: „GND-ket mindig eggyesíteni kell.” Igen csak megfontoltan és úgy hogy a kis jelű és nagy áramú fokozatok közötti áthatásokat teljesen kiiktassuk. Átgondoltan kell a közösítéseket megoldani!
Hosszu ideig keresgéltem és nem találtam hasonlot.
Ezért készitettem egyet. Végre elkészült. Kilométer óra pcd8544-gyel(nokia3310 lcd-je). A programot lehet az ArduinoDroidal is, meg a számitogépen Az Arduino IDE PROGRAMMAL.
Azt még elfelejtettem a data mapában a tömöritett mapát kibontod és ugyan ide beilleszted. Azok a részek mind kell.
Hellóka!
Az alábbi két kapcsolás közt van valamelyíknek előnye/hátránya a másikhoz képest? AO3400 FET -et vezérelnék UNO -val. A terhelés izzó, vagy kis teljesítményű LED lesz (elektromos kerékpár irányjelző)... A verzió, B verzió. Az ellenállásértékek a képeken nem mérvadóak, egyébként a test felé 10K lesz, a soros G ellenállás meg 47Ω-220Ω közt valami... A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2018
Érdemi különbség nincs a kettő között. Hogy a FET lehúzó ellenállása 10k vagy 10k1 az olyan mindegy, kerekítési hiba kb.
Az A elönyösebb a fet-ben lévő védö dioda miatt.
Roli írta, hogy milyen FET-tel vezérelné, abban meg vagy van dióda vagy nem.
Nem is az ellenállás értéke miatt kérdeztem, hanem azért, hogy kapcsolástechnikai szempontból van e valami különbség egyáltalán...
Az optot most hanyagolnám, örülök, ha az eddig betervezett alkatrészek elférnek majd a rendelkezésre álló helyen. Amúgy meg nem hinném, hogy mindent optózni kéne már,
ez csak egy egyszerű fetes kapcsoló lesz...
Az optó sokszor inkább csak lassítana, és felesleges is sok esetben. A két eset között mindaddig nincs sok különbség, amíg a két ellenállás között nagyságrendi különbaég van. Én az A verziót használom, pont befér egy SMD 10K ellenállás a SOT23 AO3400 lábaihoz.
Na akkor bedobnék még egyet...
Tehát van egy UNO panel, arra rádugva egy házilag készített "shield" (mindkét oldalon telifölddel), ki és bemeneti csatlakozókkal, le/felhúzó ellenállásokkal, hidegítő kondenzátorokkal, és egy HC-05 BT modullal. Erre fentről szintén rádugva egy házi "shield", amin egy 400KHz -en üzemelő LM3404HV DCDC konverter üzemel LED meghajtóként, szintén telifölddel mindkét oldalán. Kép az nincs, mert ez még csak a terv. A BT modul viszont kilóg a legfelső szinten lévő DCDC panel alól, mert az kissebb mint a középső panel. A kérdés meg az volna, hogy szerintetek a felső emeleten üszemelő DCDC konverter mennyire zavarhatja be a BT kapcsolatot, valamint a földszinten üzemelő MCU -t? Van valakinek ilyen kísérleti tapasztalata? A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2018
Erre konkrét EMI mérések nélkül kb. lehetetlen válaszolni. Attól is függhet a dolog, hogy a kontroller mekkora sebességen ketyeg.
Magyarán marad a próba-szerencse. |
Bejelentkezés
Hirdetés |