Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Sziasztok!
Elkészült az új órám IV6 csövekkel. Köszönet Gabó fórumtársunknak a nyáklapért!
Van benne építés is, de inkább javítás. Adott volt egy öreglány: nagyanyám személyében, és adott volt egy 30 literes dög nehéz Dimarson mikrohullámú sütő. Ezek ketten szembe kerültek egymással, és már adott is volt az újabb projekt. (TV-t egy év alatt 4x javítottam, vezetékes telefont minden héten, a rádióhoz meg már-már szobrásznak kéne lennem, hogy összeragasszam.) Az enkóder tönkrement, még csak hasonló típust sem találtam sehol hozzá. Kiváltottam két nyomógombbal, és egy 12F629-es mikrovezérlővel. Az kihívást inkább az jelentette, hogy minden passzoljon a régi enkóder helyére, tehát kellett méricskélni-matekozni. Az eredmény ilyen lett. Nem szép, de remélhetőleg kihúzza egy darabig.
Matricázz neki magyar szövegű feliratokat is, nagyobb biztonság.
![]()
Gondoltam, hogy rászitázom,de mint látod elég kevés a hely ezért nem látom, hogyan lehetne azt esztétikusan megoldani. Mindenesetre az időzítés gombjai pirosan, a START pedig kéken világítanak, illetve villognak.
![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2018
Sziasztok!
Készítettem egy vezérlő panelt ami 230v ac bemenettel rendelkezik. Három bemenet van. Egy nyomógomb és egy időkapcsolóról egy no és nc érintkező. Attiny2313 a jel feldolgozó, a kimeneten meg egy dc12v relé biztosítja a kapcsolási teljesítményt. A működése a következő: Int0 és Int1 lábakon megszakítást generál attól függően milyen állapotban van a kapcsoló óra kimenete, majd ennek megfelelően ki és be kapcsolja a dc relét. Mindettől függetlenül bármikor ki-be kapcsolható nyomógmbal is. A bban a pillanatban amikor vált a kapcsoló óra ki vagy bekapcsolja a fogyasztókat így nem marad bekapcsolva a fogyasztó ha netalán a felhasználó elfelejtené. Sajnos képet elfelejtettem, holnap talán eszembe jut. A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2018
Gitártéma,akit érdekel.Próbálom röviden,közérthetően leírni.A gitár az egy humbuckeres hagyományos stratocaster forma , alsó kategóriás, 9-es ernie ball húrokkal, "D" alá hangolva fél hanggal hangológép nélkül (már eleve necces ilyen húrokkal), a torzítás az multieffekt-tel lett megoldva (digitech element,némi töprengés,és youtube nézegetés ,hogy milyen stílushoz és mire kell, valamint -anyagi-megfontolás után) .Az effektet leértékelve vettem akciósan egy közismert zenész webshop-ból,mert sérült csomagolásban volt,de garanciával,az erősítő egy saját beag (nincs már más),toroid helyett egy régebbi lemeztrafóval(toroiddal nem tudok megfelelő hangzást elérni) ,lásd.: képek, a "láda" saját, :lásd képek,a végeredmény.:lásd melléklet.Felvétel :samsung es95 kompakt gép Hd videóból kinyert mp3 file.A dobalap az effektből szól, a tempót állítottam csak,és hogy -ne- nyomja el a gitárt ,mert ha feljebb veszem a dob hangerejét akkor a végeredmény még rosszabb lett volna minőségben,lévén kettő darab 4 Wattos 9 cm (!) átmérőjű papír peremes széles sávú hifi ,és nem gitár hangszóró adja a "lelkét" a doboznak.Tehát -ennek- függvényében, -én- jónak értékelem a végeredményt,ami a hangzás -mélységét- illeti. Legközelebb külső dobalapot szeretnék,külön egységgel,tehát külön erősítővel,külön ládával,meg nem ártana valami komplexebb témát is kitalálni.Az effektnek van fejhallgató kimenete,és gitárerősítő felé menő kimenete is,én az utóbbit használom.
Minden elismerésem, ami a munkát illeti. De lehet hogy a fülemmel van a baj, vagy az mp3-al, de majdnem zajnak véltem a felvételt. A gitártudásoddal nem volt baj az alappal inkább. Előre !
![]()
Szia!
Ha nincs gomb,akkor hogy állítod be, ezt részletezd nekem egy kicsit légy oly kedves. Köszi. Idézet: „Próbálom (...) közérthetően leírni” Ehhez képest a kötőszavakat értettem. ![]()
Nincs ebben semmi bonyolult. Ha meghallgattad a -végeredményt-,és esetleg van róla véleményed,ami lehet akár negatív is ,az már egyértelműen eredmény!
![]() A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
Nem is erre a részére gondoltam, hanem a bevezetőre. (Milyen forma, milyen húrok, stb.)
![]()
Ennek a témának nagyon komoly szakirodalma van,nem szeretnék úgy tenni,mint aki tényleg ért hozzá.Megláttam a boltban ezt a gitárt 2 éve,és nem tudtam róla levenni a szemem.Mondták,hogy figyeljek oda,hogyha metalt szeretnék játszani,akkor legyen dupla hangszedő,ez a humbucker.Az ernie ball a húr márkája, a 9-es a legvékonyabb húr számozása.Ennél bőven vastagabb kéne az ilyen jellegű zenéléshez.Ahhoz ha jól gondolom új felső húrláb is kéne,sőt,új hangolókulcskészlet is.Mert pl. a mostanit állandóan utána kell húznom csavarhúzóval,hogy ne hangolódjanak el a húrok.Egy 28ezer forintos gitárról van most szó. (taps,nevetés
![]() A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
Kedves Pákatársak!
Mivel ez a ki-mit épített topik (nem a ki-mit tud), úgy gondoltam, hogy megosztom veletek a legújabb hülyeségemet. Miért is hülyeség, az mindjárt kiderül. Van egy 3,7V-ról működő kamerám, aminek sajnos az akkumulátora tönkrement. Ez eddig tiszta sor. Sajnos a bele való akku az annyiba kerül majdnem, mint a kamera ára. (Ki gondolta volna ugye?) Amúgy sem egy nagy kunszt ez a kamera, viszont hátsó kamerának a motorra teljesen jó lenne. Igenám, de az utóbbi időben akármilyen akkuval próbálkoztam, elég gyorsan kinyírta mindet. 30perces max időkorláttal rendelkezik a kamera, de még így is 45 perc működés után nullázta az akkukat. A hely szűke miatt nem is tudtam normális teljesítményűt beszerelni. Gyárilag 760mAH-s akku volt benne. Eredetileg bírt 1 órát, azaz 2db 30 perces felvételt. Viszont, a kamera vígan elvan 5V-os táplálással az USB porján, közben pedig tud felvételt készíteni. Így tehát a probléma megoldódni látszódik, viszont a motoron nincs 5V stabil táp. Ennek megoldására a következő DC - DC step down konvertert építettem meg. A kapcsolás nem teljesen az én agyszüleményem, viszont a zeneres stabilizálás helyett egy 78L05-öt választottam (ez volt kéznél na! ![]() Kapcsolási frekvenciája 1,6 - 1,7KHz között van. Egyéb ötleteket szívesen várok. ![]() A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2018
A step down konverternek éppen az lenne a lényege, hogy a kimenetén stabil feszültséget adjon. Tehát nem kell bele sem zéner sem pedig stab IC. Ha az nem így működik akkor másik kapcsolást érdemes választani, a Skori féle 555-ös szerintem éppen jó lenne ide, vagy az MC34063, de 2db tranzisztorral is létezik ilyen kapcsolás, valahol fent is van a neten. Talán ez az.
Nos... Ez, stabil feszültséget ad. A zener kell bele, különben nem lenne stabil. Az IC-vel váltottam ki a zener-t, ahogy azt írtam is. Továbbá, a kimeneten lévő zener semmi mást nem hivatott szolgálni a jelen kapcsolásban, mint egy extra védelmet. Ha bármi okból kifolyólag az áramkör meghibásodna, ne engedjen túl nagy feszültséget a rá kapcsolt készülékre.
Idézet: TSR1-2450: kockacukor nagysagu DC/DC konverter. Bemenet 9-36VDC, kimenet 5V 1A. Ezt a kapcsolast en nem neveznem step-down konverternek. 220uH tekercs mellett ezen a feszultsegen az 1.6 kHz kapcsolofrekvencia nagyon alacsony. A 220uH ellenallasa sokkal inkabb szerepet jatszik a mukodesben, mint az induktivitasa. Tul ezeken, ebben a topologiaban kellene legyen egy doida a FET drain laba es a fold kozott. Jobban megnezve a kapcsolast, ez egy analog tapegyseg, ami gerjed 1.6 kHz-en. „Egyéb ötleteket szívesen várok.”
Meg egy problema. A FET source follower modban van bekotve, ami jelentos teljesitmeny veszteseget okoz. Esik rajta minimum 4-6V normal terheles mellett. Ha egyaltalan kinyit, mert amig a 47 Ohm-on nem folyik akkora aram, hogy elerje a FET nyitasi kuszobet, addig a FET-et ki is veheted a kapcsolasbol. ~80mA-ig a FET egyaltalan nem is dolgozik, csak a 47 Ohm-on keresztul megy az aram. A 80..100 mA folotti reszt a FET viszi majd.
Egy ekkora teljesitmenyu kapcsolouzemu tapegyseg tekercsestul elfer egy akkora helyen, mint ez a FET, es nem igenyel semmi hutest.
Oké, ezzel egyet tudok érteni. Viszont itthon csak ezek az alkatrészek álltak rendelkezésre a fiókban. Így is sokáig válogattam az alkatrészeket. Namármost:
A kapcsolás üresjáratban 14,4V-on felvesz kb. 4mA-t. A kamera bekapcsolt állapotban már 400mA áramfelvételt okoz. Próbálkoztam soros áteresztőtranzisztoros, illetve 5V-os stab IC-vel is, ami hogy is mondjam... Igazi fűtőtestként szolgált. Igen, a FET bizony melegszik ebben a kapcsolásban. Az eredeti kapcsolást megépítve 1:1-ben is azt tapasztaltam, hogy volt bőséges melegedés. Átalakítva, FET-re cserélve a tranzisztort, viszont jobb lett az eredmény. Amúgy a tekercs ellenállása kb. 0,4Ohm. Sajnos elég vékony huzalból van, így ekkora terhelésnél melegszik is. Kicsit tovább mentem és a kamerát meg egy 1,1Wattos ventillátort is rádugtam és úgy járattam fél órát. 95 fokos lett a FET úgy, hogy be van dobozolva és nincs hűtése, csak egy pici alu "kocka" van még csak. Ez volt az eredeti kapcsolás.
Skacok!
Ez a ki mit épített téma! Irány egy másik topik!
Sziasztok!
Már nagyon régóta vágyam volt egy "komolyabbnak" mondható Geiger Müller számláló építése, nekiláttam a Shance által leírt változatnak. Ezúton is köszönöm neki a rengeteg segítséget, mellékelek pár képet, és egy teszt videót. Sajnos az itthoni eszközök nem mindig feleltek meg a munkára, mindent kézzel reszeltem, ez néhol látszik is. Az előlap kap majd egy matricát, a kijelző nem ferde csak optikai csalódás... ![]() Táv teszt Teszt
Szia igen, aránylag olcsón be lehet őket szerezni.
És mit mérsz vele ? Miért van szükséged rá ?
Hobbi(elektronika) Ennyi...
![]()
Értem. Jó lett !
Sziasztok!
A bizonyítványommal együtt visszakaptam a záróvizsga munkámat is. Ez egy feszültség vezérelt max. 100kHz tűimpulzus generátor LM331 U/f konverterrel felépítve. Külső feszültséggel is hangolható és a hátlapi BNC-hez frekvenciamérő csatlakoztatható. Adatlapi kapcsolással dolgoztam, csak kiegészítettem egy TL071-es kimeneti erősítővel. A jobb szélső potival lehet hangolni, a középsővel pedig a kimeneti amplitúdó szabályozható. A bal oldali kis kapcsolóval ki lehet kapcsolni a kimenetet a jobb oldali kis kapcsolóval pedig azt lehet kiválasztani, hogy a belső hangolófeszültség szabja-e meg a frekvenciát vagy külső feszültséggel vezérelem-e. Értelem szerűen a bal szélső kapcsoló a hálózati kapcsoló. Sajnos az előlap feliratozása még nem készült el. ![]()
Ügyes vagy! Szép munka!
![]()
Köszönöm. Lehetett volna jobb is, ha egy nappal több időnk lett volna akkor kapott volna matricázott előlapot így már csak DIMO feliratozás lesz belőle.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |