Fórum témák
» Több friss téma |
A nejem!!
Amúgy nekem sem tetszik. Tehát marad az eredeti kérdés. Köszi
Tökéletesen működik a rendszer. Tegnap 31 fokos volt a víz a medencében.
Ami még vissza van a wifi-s termosztát-kapcsoló beszerelése. Pont az ilyen napokra lesz jó, mint a mai.Nálunk most nincs napsütés-jelenleg-de későbbre ígérik.Ilyenkor,majd távolról kapcsolom a szivattyút. Köszi még egyszer a segítséget.
Ma is tette a dolgát, de... Még mindíg talány,hogy a kikapcsolt szivattyú mellett,honnan kerül be levegő? Indításkor szépen kidolgozza, aztán utána levegő nélkül nyomja estig. Másnap indításkor újranlevegős,aztán semmi.Sehol nem ereszt,a szívóoldal ok.Ami még feltünt,olyan mintha a spirálok belső részén ahol már melegebb a víz könnyebben összenyomható a cső és könnyűnek is tűnik. De a meleg vizet szépen tolja.
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
Teljesen kédz vagyok.Tegnap beépítettem a termosztátot. Ha már ott voltam minden kört átnyomtam hálózatról,a csatlakozásojat újrahúztam,próbanyomást kapott. Teljes légtelenítés után gyönyörűen működött levegő nélkül. Minden spirál tele vízzel. Ma amikor újra indult olyan levegős volt,hogy a szivattyú a legnagyobb fokozaton sem tudta áttolbi. A spirálok belső része full levegősek voltak. Ilyen nincs! Nem értem!
Most lehet hülyeséget fogok mondani, de nem lehet, hogy maga a víz a gond? Túl sok levegőt tartalmaz, ami álláskor "kicsapódik" belőle és felgyűlik a legfelső ponton?
Ha ez így van akkor ez egy működésképtelen renddzer lenne. De másnál nincs gond.
A nyomáspróba mennyi ideig tartott?
A visszamenő véget ugye ledugóztad, a bemenetre meg ráengedted a hálózati nyomást?
IIgen ledugóztam és a bemenetre ment a víz. Kb.15-20 másodperc. Az idomoknál használsz teflonszalagot?
Viszont másnál lehet nem olyan levegős a víz mint nálad. A víz mindig tartalmaz oldott gázokat, kérdés az, hogy mennyit. Én megpróbálnám azt, hogy egy ásványvizes flakonba engednék olyan vizet mint amivel a rendszer feltöltötted és kitenném a napra. Kíváncsi vagyok, hogy mennyi buborék keletkezik a lezárt flakonban. Ha sok akkor errefelé is lehet hiba.
De ez csak saját elmélet.
Azért a jó dolgot id mutatom. Ilyen a termosztét alkalmazása. Ha jó a hőfok ibdíthatod a szivattyút.
Kipróbálom.
Nem kell teflon. Teflonszalagot menetes tömítésekhez használunk, ilyen esetben Gumiám. Csak vulkanizálódás után szabad megszorítani a kötőelem csavarját.
Gondot jelenthet még, ha a csövön mikrorepedések, lyukak vannak. Végső esetben elképzlhető, hogy az LPE cső méretileg eltérő. Ha erőltetés nélkül rátolható, akkor baj van, de ha rászorul az idomra akkor jó.
Mi egészen eddíg sima szolár fóliát használtunk, és ez a 3,5x4m-es medence vizét simán fel tudta akár 38 fokosra is melegíteni. Nem egyszer kellett hűteni is, mert kibirhatatlanul meleg volt. Azzal (szolár fólia) milyen tapasztalatotok van?
Kétféle szolárfólia létezik. Egyik sem fűt, a hőveszteséget csökkenti. A fényátresztő alatt jobban melegedik a víz, de könnyebben elszabadulnak az algák. "Állandó" felügyeletet igényel, heti 2-3 alkalommal.
A fényzárónak nincs ilyen hátránya, de lassabban melegedik fel a víz. A kibírhatatlan meleg lehet, hogy igaz a legfelső rétegre, de a víz összességére talán csak a Szaharában képzelhető el. Egyébként is a hőtűrő képességünk eltérő. A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2018
Sziasztok,
a jelenlegi medence fűtésem a következő 2X100 méter 20-as LPE cső párhuzamosan kötve Szívó és nyomóági gerinc 25-ös cső A fűtés kb 15 méterre van a medencétől előremenő csőhéj szigeteléssel. Grundfos UPS 25-60 keringtető szivattyú 50/70/100W teljesítménnyel 1-es fokozaton használom (50) a mért vízhozam kb 420 Liter / Óra Elférne még egy 100 méteres tekercs. Érdemes lenne egy 3. tekercset is bekötni ? A medence 15mˇ3 -es 80% árnyékos helyen van.
Ok rendben TNX.
Különben érdemes lecserélni a szivattyút energiatakarékosra? Számításaim szerint nem, de lehet rosszul tudom. Számításaim szerint a 44 év alatt térülne (éves 3 havi használat napi 10 órával)meg egy 40 000 FT-os szivattyú ami pl fele annyit eszik kb 25 wattot bár nem tudom milyen vízhozamra képes.
Nekem is ilyen szivattyúm volt, de mivel a vízforgató után egy T elágból + szűrő ment a Grundfoss-ra, a vízforgató akkor is átnyomta, ha nem is ment a Grundfoss, úgyhogy ki is lett hagyva. Kb a vízforgató az 10x annyi litert tud... Mellesleg a modern szivattyú, nem csak a a felét eszi, egy Alpha 2, az 5W-os fogyasztással nyom annyi litert, mint az UPS 40w-ossal.
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2018
Nm érdemes csak azért cserélni, mert valamivel kevesebbet fogyaszt. Az a plusz fogyasztás a vized hőfokának növelésére fordítódik.
A szakemberek által emlegetett vastagabb gerinc itt felesleges. A vékonyabb csövön nagyobb sebességgel halad át a víz, azaz kisebb a veszteség. Emlékeim szerint az LPE20 is elég óránként másfél köbméterig, a 25-ös túlzás. Mérni kellene a kimenő vízhőmérsékletet, hogy kiderüljön, mi a jobb, az első, vagy a második fokozat.
Elhiszem, hogy átnyomta a forgató, de annak mindig kell járni, napsütéstől függetlenül. Fűteni meg csak napsütésben lehet. A legjobb a két teljesen külön vízkör.
Sziasztok!
Adott egy 12 köbméteres (4,27x1.07) medence, amit dél magasságában kezd el érni először a nap. A medence mellet 3 méterre van egy lapos tetős garázs, ami cirka 4 méter széles és 6 méter hosszú. A garázst szinte egész nap éri a napsütés. A tetőre LPE csövet tervezek. Kérdésem az lenne, hogy mennyi cső lenne az ideális? A medencéhez adott papírszűrős vízforgató (egyenlőre) elég lenne a keringetéshez?
Mivel a következő pár év időjárásáról nem árultál el semmit, azt nem lehet megmondani, mekkora fűtőfelület lehet elég.
Konkrét adat a méretezéshez (amit saját mérés alapján állítok): egy 60m-80m hosszú cső, teljes napsütésben, 3-6 fokot melegít óránként átfolyó 300 liter vizen. Egy 4m*4m felületre szoros tekercseléssel legfeljebb 431m LPE20 cső tekerhető fel. Az optimális elrendezés 66m hosszú ágakból áll, egy 200m tekercs 3 ágat ad ki. Egyes gyártók, boltok a 100m hosszt kedvelik, itt a toldás további költséget jelent - darabonként 100Ft körüli összeg. Az általam javasolt hosszúság egy kompromisszum az értékelhető mérés és a szivattyú teljesítményével korlátozott áteresztőképesség alapján (az LPE cső ilyen hosszúságban már nyomásveszteséget okoz). Annak viszont nincs akadálya, hogy ilyen hosszú tekercseket párhuzamossan kössünk, jelentősen megkönnyítve a szivattyú dolgát. Optimálisan lehet kihasználni a helyet több, párhuzamosan, egyszerre tekert csődarab felhasználásával - koncentrikus spirálokkal. A téglalap alapterület miatt a spirálokat meg lehet nyújtani oldalanként 2-2 méteres egyenes szakaszokkal, így további, legfeljebb 2*57*2m odapasszírozható. A rendszer tervezésekor figyelembe kell venni azt, hogy párhuzamos kötéshez csak T idomok kaphatók, valamint azt, hogy az LPE20 csövek idomításakor a 40cm hajlítási sugár alá nem szabad menni (megroppanhat, csökken a keresztmetszet, a szivattyúnak is nagyobb ellenállás). A tekerés időpontját gondosan meg kell választani. Legjobb a családi összefogás, a minimális személyzet egy ember plusz két nő, vagy gyerek. A hűtőt fel kell tölteni sörrel, az anyagot kitenni a napra, hogy könnyen alakítható legyen. Az alakításkor érdemes gondosan eljárni. Az LPE csöveket tekercsben árulják, gyártáskor kapnak egy ivelt formát, ami ki kell használni a magunk javára. Ördögi csapda lehet, hogy a meglágyult anyag könnyen alakíthatónak tűnik, de ez átverés. Amikor már feltekerted a felét, egyre inkább elkezd ragaszkodni a születéskori irányhoz, és létrejön a Laokoon-csoport élőképe. A szivattyú megválasztása odafigyelést igényel. A medene vízszintje, és a spirálok legmagasabb pontja közötti magassság, plusz a csőkígyó ellenállását leküzdve kell produkálnia az ágankénti 300 liter/óra átfolyást. 3 méter távolság még nem befolyásolja a szükséges teljesítményt, Ha fűtési keringetőszivattyút használsz, szem előtt kell tartani, hogy nem önfelszívó, a bejövő ágnak mindig víz alatt kell lennie. A visszacsapó szelep fontos, a szivattyú előtt. A napi 12 órás folyamatos üzemet bírnia kell. A csőrendszer légtelenítése, téli vízmentesítése nem elhagyható. A légteleníté megoldható hálózati vízzel, a leürítéshez kompresszor kell.
Szia.
Azt hogy érted, hogy a forgatónak mindig járni kell? Mi csak naponta kétszer vagy háromszor 2 órát járattuk a nappali órákban.
A mindig arra vontkozik, hogy időjárástól függetlenül, rendszeres időközökben, a szükséges ideig kell járatni a vízszűrőt, míg fűteni csak akkor lehet, ha süt a nap.
Megoldódott a dolog! Nedudgi írta,hogy az idomokat úgy kell ráerőltetni a csőre az a jó.Nálam nem kellett nagyon eröltetni.Mivel én hiszek a bilincsesben-bocs Nedudgi-ezért vettem bordás idomokat.Mellékesen mivel pécsen és környékén nem találtam rendeltem a netről.30-50 ft-os tételek,de 1300 ft-os posta. Na mindegy. Hát ezeket alíg tudtam beszorítani a csövekbe úgy passzolnak. Rá a bilincsek és onnantól egy pici levegő nincs sehol. Az újraindulás másnap simán jó áramlással.
Jó is az, de nem a tetőn. Mindenbe beleakadhat. Ráadásul drágább, mint egy LPE idom.
Hát nálam nincs mibe elakadnia a tetőn sem. Mozgatva nincs tehát esélytelen.Az ára. Nekem most minden sokban van,főleg,hogy van egy pár fölösleges tokos idom, ami rossz volt, és a posta drága. Egyébként egy tokos T 360 Ft. Egy bordás T 33 ft+240 a 3 db bilincs. Tehát nem olcsóbb.
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2018
Moderátor által szerkesztve
Sziasztok!
Eredetileg medencefűtés miatt olvastam a topikot, majd annak is eljön az ideje, de most kicsit más jellegű kérdésem lenne ha nem gond - a közös pont a vízkeringetés. Szóval vettünk egy Bestway 305 x 76 cm fémvázas medencét, amihez vízforgató is jár. Felfújható pereműt a macskák miatt nem mertem, a pancsoló méretet meg már kinőtte a két és fél éves kisfiam, plusz jönnek néha az unokatesók, illetve pár évre szántam, szóval nem akartam túl minit. Most viszont még túl mély lenne a víz ha teljesen feltöltöm a medencét, csak úszógumival tudná használni a fiam. Van arra bevált módszer, hogy a medencébe kevesebb víz megy, és a vízforgató csatlakozási pontjait megkerüljük vagy megtoldjuk? Nem akarnám tönkre tenni a szivattyút valami béna barkácsolással. Esetleg belapátolok a medence aljára 1-2 köbméter kavicsot és akkor már leér a lába. Apropó: kb. mekkora egy 66m-100m LPE-ből készült fűtőspirál átmérője, másfél-két méter?
66m:2,1m; 100m:2,4m a minimális, 80cm belső sugárral. 80cm alá nem szabad menni. Ha négyzetes a szabad terület, minden további nélkül lehet párhuzamosan kötni több, koncenrikus tekercset - könnyebb dolga lesz a szivattyúnak.
A kavicsos feltöltést nem ajánlom, azt ki is kell valamikor szedni. Ekkora gyereket úgysem szabad egyedül hagyni. Létezik "belógatós" szkimmer, arra lehet közvetlenül a vízforgató bemenetét kötni. A faláttörésbe talán belemegy a 32-es cső is, akkor valamivel egyszerűbb a dolog. Erősen javaslom ezt a fajta csövet a medencés boltokban kapható bordás csövek helyett. Olcsóbb, pontosn méretre vágható, örök darab. Merevebb, de valamit valamiért... |
Bejelentkezés
Hirdetés |