Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
Sziasztok!
Olcsón hozzájutottam két Nice Moby kapunyitó motorhoz. (24V 5A motorok) Elektronikát keresnék hozzá, a megépítésére inkább nem merek vállalkozni. Ezeket nézegettem: 1. 2. Használt esetleg valamelyikőtök ilyet, megfelelne a célnak? A motorokon egyébként 4 kivezetés van, fogalmam sincs ezek bekötéséről, de ebből kettőt használva rendesen működik oda-vissza polaritásváltással.
Hello
24Voltos Nice motorokhoz https://www.google.hu/search?q=nice+mca2&source=lnms&tbm=is...XBv7M: vezérlés szokott passzolni. Lehet más vezérlésekkel is kísérletezni, de az eltérő teljesítmény miatt lehetnek problémák, ezek figyelik az áramfelvételt és belassítanak végállás előtt ami a mechanika élettartama miatt nem mindegy. Valamint lemérhetem neked, de szerintem valamivel több mint 24V-on dolgoznak, kevesebb feszültséggel atom lassú lesz (így se gyors) Amit belinkeltél vezérlést jó is lehet, de ilyet látatlanból sose mernék venni, mert elég sok buktatója van a dolognak, a két a két motor időzítésében, az MCA2 automatikusan tanulja be a menetidőket és a késleltetését a 2 szárnynak és a belassítési és gyorsítási fázisokat és doxa óra módjára csukja a szárnyakat ez egy idegen vezérlésnél csalódás lehet. Üdv
Köszönöm, a választ, a linked nálam nem működik.
De közben meg is rendeltem a kínait, ha érdekel valakit, majd beszámolok. Az nem derült ki a leírásból, hogy a végállások előtti lassítást tudja-e, az egyik szárny késleltetését tudja, ez állítható, meg látni rajta egy csomó programozási lehetőséget, majd a manualjából kiderül. Rendeltem hozzá infrát meg villogót is. A motorokat 2db 12voltos aksiról próbáltam, nem tűnik lassúnak a működése, de épp most kísérleteztem a rögzítésével, ott csak 1 aksit használtam a próbához, azzal is tűrhetően működött.
Megjött a kínai vezérlő, szerintem mindent tud, ami elvárható.
Állítható időtartamú lassú indítás, szintén állítható időtartamú lassú leállás, motoronként, lassú és gyors fokozatban is külön állítható a motorok kikapcsolása végállásokban, állítható késleltetés a 2. motornak, állítható automata zárás, IR, kiskapu-funkció, villogó vezérlés, ezen kívül még valamilyen lámpa vezérlés (kerti lámpát lehet rákötni?), stb., 55 dollárért 2db távirányítóval.
Jó gyorsan megérkezett, nálam ez az árkategória vámosoknál szokott pihenni pár hétig, mire nagy keservesen kihozza a posta. De örülök hogy jó lett, lehet lementem a linket.
Egyébként egy 55ezer forintos vezérlést spóroltál meg. vicc az, hogy még ez a kategória se mentes a tervezett elavulástol, van benne egy jó nagy pufferkondi ami döglik rendszeresen, persze mivel méretileg nem akármilyen fér bele ezért annyiért adják amennyiért nem szégyellik, az omront váltó Tianbo márkájó ipari szemét relékről ne is beszéljünk. Üdv A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2018
Sziasztok
Nem egy mai bejegyzés,de nekem most aktuális. Számotokra biztos pofonegyszerű ,de nekem nem. Hogyan tudnám megoldani az aksis fúró forgásirányának váltását? Nem manuálisan vagy mechanikusan szeretném. Segítségetek előre is köszönöm
Hello! A legegyszerűbb két relével. Pld..
Szia. https://elektrokapu.hu/index.php?route=product/product&product_id=67
Ezzel akarom vezérelni az akkus fúrót. Elég ha a polaritást fordítva kötöm be?
Nem látom a vezérlődet, de számomra nem is lényeges, lévén nem ismerem Őket. A fúródban ha igaz, van fordulatszabályzó. Előtte nem fordíthatod meg a polaritást, mert tönkre megy az áramkör. Tehát ha polaritást váltanál, és a szabályzóra is szükséged van, akkor a fordítás csak a szabályzó és a motor között lehet.
Értem. A szabályzó és nem feltétlen van szükségem. De azon van az"irányváltó" is. Az viszont mechanikus. Ezt legegyszerübben ,hogy tudom megoldani?
Nem értem mi a problémád. Ha egy gyári kapunyitód van, feltételezem abban be van építve az irányváltás. Meg jó esetben a lassítás is. Akkor miért szükséges váltani? Vagy, ha csak az a gond, hogy rossz irányba megy, akkor csak a motor két pólusát kell felcserélni.
Ez egy slave box2. 2 csatornás. Ha megnézed a bekötését:
1. Táp 2. 1 csatorna. Távkapcsal be-kikapcsolás 3. 2 csatorna. Távkapcsal be - kikapcsolás. Na a kérdés következö. Bekötöm az akkus fúrót az egyes kimenetre. Forog jobbra. Mechanikával megoldom,hogy nyissa a kaput. A második kimenetre,hogy kötöm ,hogy ellentétesen forogjon a fúró?
Te látsz itt valamit!? Akkor azt csak te egyes egyedül látod! Majd, ha mi is megnézhetjük, talán mondunk is "valamit"...vagy nem.
A "slave box 2" csak egy mezei, 2 csatornás rádiós kapcsoló... A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2018
Én nem ismerem ezeket a készülékeket, de megnéztem a hálón a képeket róla. Ha jól látom a két relének nincs kivezetve a váltóérintkezője, csak a "C" és "NO" pontja. Tehát a motort nem követlenül kell kötni erre a kimenetre, hanem az első hozzászólásomnál belinkelt két relé közbeiktatásával. Vagy is a képen található két nyomógomb helyére kell kötni egy-egy relének a C és NO pontját. Ekkor egyik távrángató gombbal jobbra, a másikkal balra fog forogni a motor. Ehhez két váltóérintkezős relé kell (SPDT) aminek működtető feszültsége olyan, mint amiről a Slave Box 2-őt járatod. Vagy olyan, amiről a fúrógépet járatod.
Remélem érthető.
Ha jól értem egy DC relével megoldható?Vagy spdt( aminek utánanézek).
Naakkor jön még a többi. Végállást közé meg ugye valami fotocella
Nem egy, hanem két SPDT relé kell. (Ez a rövidítés, csak egy váltó érintkezőt jelent.)
De így van, ekkor még csak a forgásirány fog fordulni a gomb megnyomására és addig megy, míg nyomod a gombot. Tehát végállás meg egyebek kellenek. Mert ez még csak két gombot fog helyettesíteni, ami távirányítható és az még nem egy kapunyitó.
Rendben. Erröl a részéről van némi elképzelésem.
Segítenél választani relét? 12 v-os kellene.
Elvileg egy OMRON G2R-1 is megfelelő lenne, de én inkább egy gépkocsi relét alkalmaznák. Mert a motor indulóárama lehet tetemes is.
A négy lábúban nem lehet váltóérintkező, annak csak egy záró kontaktusa lehet..
Sziasztok!
Olyan kérdéssel, kéréssel fordulok a csoporthoz, hogy adott egy 3F villanymotor sok kütyü ezzel meg van oldva a forgásirány váltás (mágneskapcsolók)+áramkorlátozó. Kellene nekem olyan jellegű blokkséma amelyben van érzékelés, pl a kocsi a kapuban áll akkor a motor mozgását letiltsa, vmi optokapu 2 végállás kapcsoló és persze a távirányítás. Nem nyíló kap ez hanem tolókapu. A mozgatás és egyéb részletek megoldottak. 380 V biztosítva a motornak. A kapu elég nehéz, és a kapuban van 1 ajtó is hogy teljes legyen az összhang. Az ajtónak nyitott állapotban le kell tiltani a kapu működését és az ajtó mivel a kapu része kaputelefonnak az ajtónyitó gombjával nyithatónak kell lennie ez külön áramkör. Köszönöm előre is a válaszokat.
Szia
Szerintem azért mert van egy 3 fázisú motorod még nem mondanám hogy sok kütyü ezzel meg van oldva, tolókapunyitóba még nem láttam olyan orbitális kaput hogy 3 fázisú motort igényelt (hallani hallottam róla) de az már igazi ipari kategória, szerintem ha áttanulmányozod az oldalt világossá válik, hogy nincs értelme házilag gányolni főleg tolókapunyitót, ha spórolni akarsz vegyél egy használt szettet, az úgy se rosszabb mint az új. Üdv
Hello Gumibaba! Kicsit nehezen értelmezhetőek a mondataid ! Próbáld meg újrafogalmazni...
Képeket is mutathattál volna a motor konstukciójáról. Nyilván, ha ez már egy kész, működő berendezés, akkor nem fogod másikra kicserélni. Nem "áramkorlátozó", hanem inkább "erő"-határoló kéne bele... Az annyit tud, hogy ha kézzel lefogod, akkor pl. zárás közben megáll és visszanyit. A fotocella hatása is ugyanilyennek kéne lennie. Az ajtót állapotát a kapuszárnyban egy egyszerű kapcsolóval (akár mágneses) lehet érzékelni. Ezt a "vész-stop" kapcsolóval lehet sorba kötni ...ugye ezt a vészleállító nagy piros gombot nem hagytad ki...vagy igen? A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2018
Hali!
Nem akarok nagy butaságot kérdrzni, de ez a led, jó kapu fotocellába. Ilyenem van.
Hello! Az nem "LED"...tehát fény nem fog kijönni belőle. Vevőbe akár még jó is lehetne...
Igazándiból minden darabokban van meg még, minden itt is, ott is fetreng. Amit leírtál az teljesen korrekt, és érdekes is. A vész stop gomb nem kihagyva van a nagy piros de fizikálisan nincs, a meghajtórendszer burkolatát ha leveszem lesz bent egy kapcsoló ami ezt a szerepet tölti be ezen kívül az összes fotocella érzékelő nagy piros gombként kell hogy működjön. tehát csak akkor tudjon a kapu üzemelni ha nincs előtte semmi. Így ki van az is küszöbölve, ha az ajtó a kapun nyitva nem tud a kapu mozogni, mert beleér a nyitott ajtó a fotocellába. Itt a hó is akadály azt is figyelembe kell vennem. Ha van hó, a kapu nem mozog! Én konkrétan a motor védelme miatt gondoltam áramkorlátozóra, de örülök hogy meg lett említve az erő-határoló. Kértétek csináljak képeket is. Erre a hétvégén sort fogok keríteni, mert a motort is be akarom teljesen kötni.
üdv.
ezt régebben csináltam,a kép dobozolás előtti 1/2kész "termék" |
Bejelentkezés
Hirdetés |