Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Úgy tűnik, a többségnek nem jöt tbe az utángyártott/töltött toner: Bővebben: Link.
Nagyon nem..., mivel sok évvel ezelőtt én is többek között ezért hagytam fel a vasalással, mert a HP nyomtatómban lévő eredeti toner cseréje után sehogy se tudtam elfogadható minőséget megszülni a panelen! Az eredetivel különösebb gond nélkül ment általában elsőre...
Üdv!
Három évtized kézi pingálás után, megpróbáltam a nyomtatott fóliarajzot átvinni panelra. Elég bonyolult. Még szerencse, hogy nagyon nem sikerült. A papír lehúzása után nagyon fura képet mutatott. A fele rajzolat felragadt a rézre, a negyede a papíron maradt és a negyede meg papírostól ragad a rézre. Mi a szerencse? Elfelejtettem tükrözni a rajzot. Pont nem lett volna jó, ha jó lett volna. Halovány szellentésem sincs, mennyire legyen meleg a vasaló, mennyi ideig melegítsem a papírt, mennyire hagyjam kihűlni és még a papír is gyanús lett, egyforma sima-e a két felülete. A toner nálam is után töltött, igaz Samsung, amire írták, hogy rendben. Kicsit remélem, hogy kapok egy gyors használati utasítást. Teszek még egy próbát. Ha sokkal jobb lesz, egy harmadikat. Ha nem jó, marad a házi csőtoll.
Milyen papírt hasznàltál?
Eddigi olvasmányaim szerint a papírt nem lehúzni kell, hanem leáztatni.
A körömlakkot nem tiszta acetonnal hígítják és mossák le. Nitro hígítót használok, többek közt tisztításra is. Elég zsírmentes és viszi a lakkot, lézer festéket és a zsírokat.
Vasalod, hagyod kihűlni és leáztatod. Ezt a lehúzást hol olvastad?
Idézet: n Annyi van itt a topikban hogy Dunát lehetne vele rekeszteni. Írtam én is egy komplettet, képeket is csatoltam hogy milyen lesz a végeredmény (itthonra tökéletes). „Kicsit remélem, hogy kapok egy gyors használati utasítást.” Idézet: Inkább kettőt. „Teszek még egy próbát.” Idézet: A harmadik nekem már szinte tökéletes lett. „Ha sokkal jobb lesz, egy harmadikat” Idézet: Na olyat akkor se, ha fizet valaki érte. „Ha nem jó, marad a házi csőtoll.”
Amikor az egész rajzolat papírostul ráragad a rézre , akkor jó .
Üdv! Köszönöm a három utolsó hozzászólást.
Ezek fényében esek neki.
Nos. Megszületett az első vasalásos módszerrel készült panel. Nem lett 100 %-os, de annyira jó lett, hogy felhasználható. Pár helyen kicsit alámart és itt ott levált a festék, amit részben javítottam lakkal.
Maratás után, nitro hígítóval eltávolítottam a festéket, a foltokat VIM-mel kidörzsöltem és megkezdtem a beépítést. A hordozó anyag elég gagyi, de a 80-as évek elejéről maradt. (el is repesztetem a panelt egy csatlakozó beerőltetésével. Nem gáz.) Majd a következő... Minden alkatrész bontott, vagy öreg. A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2018
Jó lett ! A nagy felületeket maratás előtt én végigkenem körömlakkal (ha fontos az éppség) .
Ez bakelit nyák, erre nem egyszerű vasalni mert van hogy már a vasaló hőjétől felhólyagosodik a fólia, lehet közben hallani is ahogy puffog a ragasztója. Ha jól emlékszem van itt a topikban két hosszabb lélegzetvételű írásom is a vasalásról, keresd meg, olvasd el. Meg nem mondom hol vannak de szerintem úgy 1 éven belüli mindkettő. Ha betartod az ott leírtakat akkor sehol sem fog alámarni, szép kontúrosak lesznek a vonalak, és akár az IC lábai között is át tudsz vinni vezetősávot ha a szükség éppen úgy kívánja.
Megvannak! Csak 60 oldalt görgettem végig. Közben bele-bele olvasgattam a beszélgetésekbe. Kiderült, rohadt szerencsés vagyok. Nem azért, mert a második kísérlet, már működött, hanem azért, mert A nyomtatóm, Samsung MX-4200, utántöltött tonerja megfelelő, a műnyomó papírt pár Ft-ért veszem 300 m séta után, (korábban kerestem, az eladónak fogalma nem volt róla mit is akarok), de a marató anyagért sem kell a belvárosba buszoznom. Örökölt tömény sósav, patikás hidrogén peroxid tabletta. A tablettát szétlapítom és így hamar oldódik.
Köszi a segítséget. Hasznos volt.
Szia. Fodrászati kellék boltban tudsz venni 30%-os hidrogénperoxidot sokkal olcsóbban mint a tabletta. És sokkal jobb is.
AZUR Vegyszerbolt: 1085 Budapest, József krt. 65. Hétfő-Péntek: 8:00-17:00
Hidrogén-peroxid 30% 1000ml
Lehet ilyen mázli, de ha kiürül a toner, a másik nem pont ugyanolyan, jöhet a meglepi, hogy azzal már nem jó.
Sziasztok!
Tervezgetek egy panelt, ami üzemel hálózatról (24V DC táp) és akkuról is (2x12V). Ezekből csinálok DC-DC-vel 5V-ot és egy LDO-val 3.3V-ot. Mind két táp feszültséget (akkut terhelve) mérem egy feszültség osztón keresztül ADC-vel (PIC32). (a fesz osztó ~2V-ot csinál a 24V-ból) A táp "felépítése" a 24V a panel tetején L1 és L3 rétegeken van route-olva polygon-al a panel közepe L3-on 5V és 3.3V a többi polygon a panelon többnyire gnd (L1-L4) + jelvezetékek. (A feszültség mérésnek nem kell pontosnak lennie, csak durván tudnom kell mérni) Szerintetek van lényege annak, hogy én hova helyezem el a feszültség osztót (csatlakozóhoz közel vs PIC-hez közel)? Abból a szempontból ha a feszültségosztó a csatlakozóhoz közel van akkor ~2V-os jel utazik ~60mm-ert a PIC-ig, ha a feszültségosztó a PIC-hez van közel akkor ~50mm 24V-os jel és a maradék ~10mm 2V-os jelszinttel. remélem jó helyen érdeklődök mert ez egy kicsit kezdő kérdés is (szerintem) kicsit nyák készítés is (tervezési fázisban) valamint PIC-es is, ha nem kérlek jelezzétek
Szia! Ha korrekt mérést akarsz, akkor az osztóba beleszámolod a vezeték ellenállását is. A tápegységem is úgy van megépítve, hogy alkalmas a távszabályzásra. Ehhez 4 szál vezetéket használ. kettőn méri folyton az ellenállást, kettőn szabályoz. Nyilván neked ez nem kell, mivel a vezetékhossz nem változik. Ha pontosan kiméred a vezeték ellenállását, akkor mindegy hol van, pontos lesz a mérés.
Idézet: „(A feszültség mérésnek nem kell pontosnak lennie, csak durván tudnom kell mérni)” Másként nem is fogsz mérni a feszosztó miatt. Mindegy hova teszed az osztót.
Az egész két apróságból indult bennem a RESET felhúzó minél közelebb a RESET lábhoz, I2C felhúzás is minél közelebb a vezérlőhöz.
Most a csatlakozó nyakában van az osztó így nem megy 24V-os jelszínt a logika felé, viszont ez vette fel az előző kérdést amiatt, hogy az osztott feszültségre (mivel ez elmegy 24V-os pad-ek mellet) nem akar e "átmagyarázni" a 24V aminek nem biztos hogy örülne a 3.3V. (ha ez nem történhet meg akkor tárgytalan a következő pár sor) Vagy erre megoldás lehet hogyha nem 505k(R1) 37k(R2)-őt használok hanem mondjuk 13.7k(R1) 1k(R2) ami "nagyobb" áramot jelent -> kisebb zavarhatóság (legalábbis szerintem). (A durvaságot arra értettem hogy 1V-os eltérés is lehet)
Üdv! Van folytatás. A szerkezet is működik. Azonban elkövettem egy öngóllal egyenértékű hibát. A panel, annak ellenére, hogy alaposan le volt öblítve és lemosva hígítóval, elkezdett oxidálódni. Mivel több áramkör is van a nyák-on, ahogy beforrasztottam az alkatrészeket, vékonyan lenitrolakkoztam. Hiba volt. Élesztés után, minden működött, de a fix 8; 12; 15 V-ok, egy-két tizeddel alulmaradtak a névlegesnél. Gondoltam, emelek a segéd referencián. A lakk beintett és csak küzdés árán sikerült.
Lehúztam a következtetést. Először oldott gyanta és ha már csak a doboztető van hátra, gyanta lemos és utána lakk.
Nem tudom volt e már itt téma,de a saját nyáklapjaimnál(Kínából rendelt) vettem észre, hogy olyan mintha tűzi ónozást alkalmaztak volna a vezetősávokon. A fény fele forgatva látszik mintha megfolyt volna az ón, nem úgy mint az itthon rendelteknél, ahol mintha csak rálehelték volna. De kellemesen jól forraszthatóak az alkatrészek, mind az smd, mind pedig a furat szereltek. Még egy észrevétel, a forrasztásnál nem hólyagosodnak fel a forrpontokhoz(-ból) csatlakozott vezetősávok. Jó tudom megfelelő pákahőmérséklet beállítással orvosolható, de csak (fix) hőmérsékletű pákám van! Még....
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2018
Szia!
A gyári paneleknél nincs ón a lötstop réteg alatt, pontosan azért, hogy ott ne olvadjon meg a meleg hatására. Az ónozást tudomásom szerint mártással és forrólevegős borotvával készítik, ezért vastagabb a réteg. Amúgy gyártója válogatja. Amit legutóbb rendeltem azon egész vékony réteg volt csak.
Hello!
Kétféle technológia létezik vagy hagyományos beültetés vagy gépi. Gépi beültetésnél nem ónoznak csak a forrpontokat. Hagyományos beültetésnél telibe ónozzák. Ónt galván technológiával viszik fel.
Van olyan technológia is, ahol az "ónozás" tulajdonképen a marásálló réteg.
ónozva kerül a maratófürdőbe minden nyák.
fúrás,furatfalván,ónozás maratás stb. A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2018
Mivel marják az ónozott panelt?
Mert a sima vaskloridos lekapja az ónt is.
Ammónium perszulfáttal
Nem minden fajta... Mondjuk egy hatrétegű panel belső rétegein nem lenne jó az ónozott maszk. A prepreg kötéséhez nyomás és hő kell, ettől a belső fóliákon megolvadna, szétfolyna az ón...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |