Fórum témák
» Több friss téma |
Az nem lenne baj ha az eggyik állandóan fűtene.
Egy kapcsolási rajzot tudnál nekem küldeni?
Parancsolj, melléklet. Nincs olyan programom, amivel tökéletes rajzot lehet készíteni, remélem így is érthető lesz. R1, R2 és R3 a fűtőbetétet jelképezik a többi elvileg érthető.
Oké köszi
És szerinted melyik hőfokmérővel csináljam meg?
Nem tudom. A feladatról/célról nem lehet tudni semmit, a hőmérőkről és a fűtőbetét(ek)ről sem. Valószínűleg azzal lenne egyszerűbb, amelyik alkalmas a feladatra és/vagy tudod kezelni.
A cél egy brikettáló présfej fűtése. Ami 3db 1.5kw-osak, hőmérséklettartomány pedid 170-300 celsius között van.
És én személy szerint ezt szeretném be iktatni.
Ezt a szabályzót nem ismerem de az adatlap alapján úgy tűnik, hogy a kimenetek (5, 6, 7, 8) programozhatóak, neked a hatos és hetes csatlakozási pontok fognak kelleni. A többire (programozásra) nem vállalkoznék ismeretek hiányában.
Sziasztok!
Véleményetek szerint lehetséges házilag olyan SSR építése, amire nyugodt szívvel bízhatom egy családi ház komplett fűtőrendszerét? 2000W-os fűtőpaneleket kellene kapcsolgatom egy mikrokontroller 5V-os kijáratáról. Rengeteget olvasgattam a napokban, amit leszűrtem belőle; a kínai csiri-biri 25-40-60A-es ötöt egy százasért eBay móka kizárva! Találtam olyat, amit kifejezetten Ohmikus fogyasztóhoz, fűtéshez ajánlanak, de finoman szólva nagyon drága! Tehát a kérdés, van valakinek olyan bevált kapcsolása, ami jó lehet erre a célra? Egy ArduinoMega kimenete hajtaná az SSR optóját, eddig ennyi biztos! Más semmi Ha pontosan tudjuk, hogy mekkora fesz hajtja, nem tudom érdemes e áramgenerátort is tervezni bele. Papíron kb 8,7A-t kell kapcsolni ugye, de szeretném ezt jóval túlméretezni. Minden ötletet, tanácsot szívesen veszek.
MOC3063 Az adatlapon szereplő kapcsolás teljesen megfelel a célnak, kell hozzá egy túlméretezett triak, jó nagy hűtőbordával. A bemenetet simán kapcsolhatja akár az arduino is előtét ellenálláson keresztül. Persze szigetelési távolságokat, érintésvédelmi előírásokat illik betartani.
Köszönöm a gyors választ. Ohmikus terhelésnél is szükséges a kimeneten az RC-tag? Tudnál ajánlani konkrét triakot, amit mondjuk te mernél használni erre a célra? Természetesen minden biztonsági előírást betartok!!
Ellenállásos fűtéshez nem kell erősen túlméretezett triak. Nincs kapacitív áramlökés vagy induktív feszültséglökés. Nyitott állapotban esik rajta ~2 V, 9 A-nél 18 Watt. Nem egy elképesztő teljesítmény. Több triak adatlapján ennél alacsonyabb nyitófeszültség szerepel. 2000 W-os sarokköszörűk lágyindítójában is 15 A-es triakok szoktak lenni. Pedig a kefés soros motor komoly indítóáramokat tud felvenni.
Fűtésnél nem finomszabályzás kell, csupán ki-be kapcsolás. Bármilyen bolti SSR-rel kapcsolható. 2 kW-ra nem tennék 15 A-nél nagyobbat. Nem tudom, mennyiért adnak egy SSR-t, de alkatrészáron nem hiszem, hogy kihoznám annyiból. A megbízhatóságról nem is beszélve.
Hát.... itt is olvastam több helyen, hogy 2000W-os olajradiátor kinyírta a 25-ös, majd a 40-es gyári csodát is... :S Most nem tudom mit higgyek...
Mi köze az olajradiátornak az SSR-hez? Abban van egy mechanikus termosztát és kész.
Ha a kettő egymásra dolgozik, az okozhat gondot. Egy "levegőben lógó" SSR kap egy kapcsoló jelet, de nincs rajta terhelés, majd utána rákapcsol a termosztát. A lebegő, jelet kapott, de öntartó áramot nem kialakított triakra rákapcsolódik a terhelés és megsüti. De ez inkább szándékos tönkretételnek minősül.
A magam részéről előnyben részesítem az antiparalel tirisztor párt, főként, mert kisebb feszültség esik rajta. Én ugyan szívesebben rakom össze diszkrét alkatrészekből, de sokszor kényelmesebb a gyári tokozottat felszerelni, bár sokkal nagyobb helyet foglal.
Adatlapon erre is van kapcsolás, egy db optotriac hajtja meg a párt.
Én is használtam így olajradiátort, elárulom a titkot; (amit nyilván magad is tudsz...) maxra csavarod a saját bimetálos hőfokszabályzót és vezérled PIC-el, AVR-el, távirattal, szép szóval, vagy amivel akarod... Mielőtt az is kérdés lenne, hogy mi szükség van erre? Például fagymentesítés, a saját szabályzójával nem tudod beállítani, hogy mondjuk 1,5 és 2 fok között tartson egy helyiséget, míg mikrokontrollerrel simán megoldható...
Köszönöm a válaszod. Akkor gondolom ezen kevesebb a hőveszteség is. Elgondolkozom rajta.
BTA41-600 típust gyakran használok. Nem túl drága, 40A-es, és kisebb áramoknál 1V alatti feszültség esik rajta, a TO247(szerű) tok könnyebb hűthetősége, és a nagyobb lábtávolsága meg kifejezetten hasznos. Egy bolti szilárdtestrelénél még ezzel is sokkal olcsóbb.
Az hogy a sarokcsiszolókban kisebb van engem nem hat meg. Az nem folyamatos üzemre készült, és nem sok-sok évre, hanem csak a garancia időt kell kibírnia. A hűtésről hasonlóan vélekedem. Lehet egy félvezetőt 100 fokon is járatni, és valószínűleg bírni fogja, de biztos, hogy hosszabb életű lesz, ha jobb hűtést kap. Az említett 40A-es triak 1 teljes periódusra kibír 400A-es zárlati áramot, persze hidegen, ha forró akkor sokkal kevesebbet.
Sziasztok!
Olyan SSR létezik, ami a kimenete 12VAC-t tud kapcsolgatni? Eddig csak 24VAC-ost találtam. Köszi.
Ha nullaátmeneti kapcsolás van benne, annak kell némi tápfesz a "szekunder" oldalon.
Ha ezt elő tudja állítani a 12V-os fogyasztón keresztül, akkor működik. Szerintem jobban jársz, ha fogsz egy optotriac-ot és egy triac-ot és 2db ellenállást - megépíted. MOC3021 optó adatlapján van példakapcsolás. 200Ft-ól megvan. A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2018
Ha a primert kapcsolgatnám? Ahhoz elég egy kisebb teljesítményű ssr is. Szekunder oldalon egy fűtőszál lenne, 12v 14-15 amperrel.
Szerinted?
Mindenképpen jobb, ha a primert kapcsolgatod. A triacos SSR-ek feszültségesése viszonylag magas, ~2V. 12 V-on nagy áramon ez már jelentős veszteség, míg 230-on, jóval kisebb áramon elenyésző.
És az eszközök miként reagálnak a másodpercenként 3-4 ki-bekapcsolásra?
SSR-ek működési elvükből eredően minden félperiódusban bekapcsolnak. Azaz másodpercenként 100-szor. A periódus nulla átmeneténél pedig ki.
Sziasztok!
Rendeltem egy ilyen kínai SSR-t, ami egy 3D nyomtató tálcafűtését kapcsolgatná. Van valakinek valami tapasztalata az ilyen olcsó SSR-el? Azzal nincs bajom, ha tönkremegy és átmegy szakadásba, viszont ha átmegy zárlatba az elég komoly problémát jelentene, vagy ha kiülne a fázis a hűtőfelületére. Szerintetek van mitől tartanom és vegyek inkább egy márkás SSR-t, vagy jó lesz ez is? (230VAC 250W-ról van szó mindössze) Köszi
Kb. 1 A-t kapcsolgatsz egy 40 A-t bíró eszközzel, bírnia kell. Márkás SSR-ek is el tudnak romlani.
Nekem omron van, trafó (vasmagos) primer oldalát kapcsolgatja.
Hűtő nélkül használom, több száz órája. A talpa földre van kötve, előtte bizti. Ha zárlatba menéstől félsz, akkor tegyél be elé egy termosztátot (nyilván bontó a kontaktot használva), ami az asztalt figyeli.
" tegyél be elé egy termosztátot" Vagy egy megfelelő hőértékű hőbiztosítékot..
A szekunder oldalra, ugye? Jó ötlet.
Igen, a kínai kamu 40A-ból kiindulva az én 1A-emből csak abban vagyok biztos, hogy nem kell hűteni.
Továbbra is várom hátha valaki használt ilyen kínai SSR-t hosszútávon. Ha átmegy zárlatba azt ki tudom védeni, hogy ne fűtsőn túl a lap, de továbbra is kérdéses, hogy mennyire jó a szigetelése a hűtőfelület felé |
Bejelentkezés
Hirdetés |