Fórum témák
» Több friss téma |
Azt hiszem, itt lehet érdeklődni, ha valakit érintene még a téma...
Az első lepapírozott kacsát olyan ember engedélyezte, aki azóta már rég meghalt. Akkor még NKH volt, azóta rég (2011) kormányhivatal van. Manapság elég sok vizsgálatot előírnak, amiket, ha elvégeztetsz a megfelelő szerveknél (pl. TÜV Nord Kft), akkor a gatyádat is ráfizeted. Ez azt jelenti, hogy csak a vizsgálatok másfél-két millió körül vannak, s ezek nélkül nem kapod meg az átalakítási engedélyt. A tervezői díj és a hatósági eljárási díj képezi a költség kisebbik hányadát. Azt se szabad ám elfelejteni, hogy csak EU engedéllyel rendelkező alkatrészeket szerelhetsz be, így pl. a szervo pótlására az amcsiknál elterjedt elektromos kompresszoros megoldás idehaza nem nyerő, ha nincs EU papírja.
Apám pár ilyen elképzelésről lebeszélt már embereket, de olyan is van, amelyiknek ő ugyan megcsinálta a dokumentációját, de a vizsgálatok miatt azóta is áll a projekt. A kacsás bácsi, akinek kettő is van, külön sztori...
Amit írtál, annak nem sok köze van a valósághoz, kicsit olyan mint a viccben: Leningrádban volgákat osztogatnak...
Elon Musk nyilatkozta nemrég azt, hogy a jövőben képesek lesznek 100$ alá szorítani 1kW-ra vetítve az akkupakk árát ha minden jól megy. Jelenleg ők állítják elő legolcsóbban az autóba való akku pakkot, de jelenleg még ők sem tudnak ilyen áron gyártani. https://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/musk-szerint-igazi-atto...8.html Az autókban lévő akkupakkon élettartamának semmi köze a mobiltelefon akkuk élettartalmához. Az alábbi cikkből idézve: "Úgy tűnik, hogy a megfelelő akkumenedzsment rendszerekkel és a megfelelő hűtéssel illetve fűtéssel a mai (vagy 4-5 évvel ezelőtti) akkumulátorok valóban jóval többet bírnak, mint amire a telefonok, notebookok és akkus fúrók alapján számíthatnánk, így 10 vagy valószínűleg 15 évig is gond nélkül kiszolgálhatják az autós igényeit." https://villanyautosok.hu/2017/04/21/tesla-akkumulator-elettartam/
De lehessen otthon osszeepitett autoval is kozlekedni. Muszaki szempontbol leellenorizve futomuvet, feket, tuzbiztonsagot.Pl. egy kefes vagy 3F Ac motorost. Es az engedely legyen fizetesekhez aranyos.
Senkit nem erdekel hogy x erdekcsoport egy evi fizetest akar lehuzni az engedelyt kerotol. Igazabol nem kap erte csak nemi papirt. Nem tunik logikusnak.
Mecha adagolos dizelnel nem. Meg az UFO se kepes leallitani a motorjat.
A T72es tank is erdekes vezetesu, megsem jaeunk vele munkaba. Feladathoz valasztunk logikusan megfelelo jarmuvet. A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2018
Nem is kell leállítani. A jelenlegi üzemanyag árak mellett (vagyis a jövőbeli árak) úgy is leáll lépten nyomon.
Idézet: „Es az engedely legyen fizetesekhez aranyos. Senkit nem erdekel hogy x erdekcsoport egy evi fizetest akar lehuzni az engedelyt kerotol.” Akkor elmondom neked, hogy kb. mi mennyibe kerül ebben, csak azért, hogy tisztában legyél a dolgokkal. Engedély kérelem benyújtásának díja - 11800Ft Tervdokumentáció elkészítése - ez mérnöki munka, a nevét adja hozzá az ember, feljogosított rá, hogy egyáltalán ilyen munkát végezzen, egyénenként változó, de 100000Ft alatt nehezen úszod meg Az engedély elbírásához bekért szakvizsgálatok, állásfoglalások különböző díjai - na itt száll el a dolog, kell egy komplex fékvizsgálat (nem olyan egyszerű fajta, mint a normál autóvizsgánál, hogy csak ráálssz a padra és kész!), elektronikus összeférhetőség és sugárzás vizsgálat (ez az igazán drága, milliós tétel és az országban talán csak két labor van, ahol meg is tudják csinálni), meg még ami csak az eszükbe jut. Szerencsére a töréstesztet még nem írták elő eddig egyszer sem, pedig joguk lenne rá (pláne, ha egyben a kasztnit is átalakítja valaki). Ezek mind azért kellenek, hogy ne egy száguldó koporsóban veszélyeztesd a forgalmat! Úgy kell nekik megvizsgálni a beadott anyagot és úgy kell elbírálniuk, hogy az megfeleljen a mai előírásoknak. Az, hogy te egy öreg jószágot alakítasz át, nem számít, egy új jármű keletkezik, azokat a normákat kell tudnia, mint egy mai járműnek. Idézet: „Igazabol nem kap erte csak nemi papirt.” A papír ez esetben egy olyan elbírált tervdokumentáció és engedély, ami bizonyítja, hogy a keletkezett jármű megfelel a mai előírásoknak. Bármilyen meglepő, az új autóknak is van ilyen papírjuk, ÁFE és TIPBIZ, melyek bizonyítják, hogy Európán belül használhatóak a közúton. És bármilyen meglepő, ezek se két fillérbe kerültek, csak a járműgyártónak érdeke megszerezni, hogy eladhassa idehaza (értsd. Európán belül) a termékét. Idézet: Így van. Nagyon nem mindegy, hogy ugyanezt az összeget egy magánembernek kell kifizetni 1db átalakított autóra, vagy egy gyárnak amelyik utána sorozatban gyártja majd azt, x százezer darabszámban. „Bármilyen meglepő, az új autóknak is van ilyen papírjuk, ÁFE és TIPBIZ, melyek bizonyítják, hogy Európán belül használhatóak a közúton. És bármilyen meglepő, ezek se két fillérbe kerültek, csak a járműgyártónak érdeke megszerezni, hogy eladhassa idehaza (értsd. Európán belül) a termékét.”
Én kértem árajánlatot EMC vizsgára! 1,5milió/ alkalom. Közel sem biztos hogy elsőre sikerül, sőőőőőt. Trolira láttam ilyen vizsgálatot én külön szakmának mondanám.
"Így van. Nagyon nem mindegy, hogy ugyanezt az összeget egy magánembernek kell kifizetni 1db átalakított autóra, vagy egy gyárnak amelyik utána sorozatban gyártja majd azt, x százezer darabszámban." A szabályoknak nem szabad megkülönböztetni hogy 1db-ról van szó vagy sorozatgyártásról. Ezért drága egyet gyártani mindig. Nekem is fájó pont ez a szabályozás, az EMC-t túlzásnak is tartom, azon kívül a többi papír nem is olyan vészes. Azt szoktam mondani hogy az EMC-vel zárták be az építés lehetőségét. Szerintem felesleges is tovább tárgyalni a papírozást, ez a hobbi a szürke zónába van taszítva, hála istennek a szigorú szabályozást az ellenőrzés hiányával pótolják Magyarországon...
AZ EMC ma már megkerülhető probléma, nem feltétlen szüksége az EMC vizsgálat, megfelelő minősítésű beépített anyagokkal megfelelő módon beépítve megkerülhető. De pl otthon összerakott vezérlőt nem építhetsz be. Pár dolog módosítva lett a szabályozásban az elmúlt egy évben. Az elmúlt évben is született így 2-3 autó EMC vizsga nélkül...... De pl előírták nagyfesz átütésvizsgálatot, meg pár egyebet. Persze ettől még nem olcsó játék az egész. és érthető is, hisz miért, milyen jogon várnánk el kisebb követelményt egy magánszemély által átalakított autótól mint egy gyári autógyárban létrejött terméktől. Ugyanazon feltételrendszer, ez teljesen jogos.
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2018
Idézet: „Az, hogy te egy öreg jószágot alakítasz át, nem számít, egy új jármű keletkezik, azokat a normákat kell tudnia, mint egy mai járműnek. ” Motorcserevel es akkubeepitessel uj jarmu keletkezik??? En erre egy lyukas garast se kivanok fizetni. Es sirni se kell a szennyezett levego miatt. Nem akarnak gazdasagos elektromos kozlekedest? Maradjon csak a regi belsoegesu motor a jarmuvekben. Lehetoleg ne az altalam befizetett adobol akarjak gyogyitani a dontesuk kovetkezmenyekent megbetegedett embereket. Tobb evi munkaberert kinek kell csoda elektromos jarmu Magyarorszagon? Nem lesz tomegcikk. Nyugati fizetesbol meg tudjak venni a Teslakat. A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2018
Ez amúgy szerintem is sületlenség. Ha én az eredeti motortartó gumibakokra szerelem fel a konzolt,
ami majd a villanymotort tartja, magán az autó karosszériájában nem okoztam semmilyen kárt, tehát nem vágtam bele, nem hegesztettem hozzá (azaz nem érte hősokk és emiatt nem lágyulhatott az anyagszerkezet sem), akkor úgy gondolom az eredeti váz megtartotta az eredeti gyári szilárdságát és mechanikai tulajdonságait is. Na most ha erre meg azt mondják, hogy a benzin üzemű motor és a villany üzemű motor súlykülönbsége miatt megváltozott a gépjármű súlyelosztása, súlypontja, esetleg stabilitása, az már szerintem sz.rrágás... A mai napig is kapni gyakorlatilag ugyan azzal a karosszériával szerelt modellt más-más motorral... Idézet: „Motorcserevel es akkubeepitessel uj jarmu keletkezik???” Igen. Idézet: „Na most ha erre meg azt mondják, hogy a benzin üzemű motor és a villany üzemű motor súlykülönbsége miatt megváltozott a gépjármű súlyelosztása, súlypontja, esetleg stabilitása, az már szerintem sz.rrágás...” Nem, nem az. A tervdokumentációban szerepelnie kell egy ilyen számításnak is, amiben a tömegváltozás következményeit számítja a tervező.
Arra is gondolni kéne, hogy az eredeti autóban maga a motorblokk esetleg "szilárdsági" szerepet is betölthet (természetesen, ha kiveszed, nem csuklik össze tőle a karosszéria), ütközésnél is sokat számíthat. Akkupakk súlya, elhelyezése, motor súlycsökkentés, stb. szerinted nem befolyásolják a menettulajdonsàgokat? Pl. kanyarstabilítás.
Szerintem kár ezen a kérdésen sokat gondolkozni, jelenleg ezek a szabályok. Számomra ezek mind foteltervek, és csak sárdagasztás ez a miért nem lehet, mocsok hivatal.
Ja.
A villanymotor se gyurmabol van a belsoegeseu motorhoz hasonloan. Biztonsagos tervezes: az egesz auto korben legyen 10 meteres mehsejtszerkezetu energiaelnyelo gyurodozona. Elol ne legyen motor mert serulest okozhat utkozeskor. Akku ne legyen benne mert aramutes es tuzveszelyes. Benzin ne legyen benne 40 literes tartalyban mert tuzveszelyes es eleg az utazo miatta. Tehat marad a busz konnyu tavozasi lehetoseggel. Kozepre ulve elol hatul megvan a vedozona is. A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2018
Netto 0,66 utana 27%. 52% a valos vasarloertek, vagy annyi sem. A tobbi eltunik. Es meg ezt az elvonast is kevesellik.
Ha a foldeden a buza-kukoricatermes fele eltunne vagy tonkremenne mit tennel? Valtoztatni kell, mielott osszeomlik. A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2018
On tema:
Elektromagneses sugarzast, radiozavarast mi modon csokkentik a hazilag atalakitott jarmuvekben?
Ja.
Az eredeti autót, az eredeti motorhoz tervezték. Egy villanymotornak, mind a mérete és a súlya is kisebb. Az nem zavaró tényező, hogy a kisebb motorsúly például alaposan megváltoztatja az első futómű terhelését, ezáltal az autó menetdinamikáját, stabilitását. Nem próbléma, ha a kanyarban elszállsz. De gondolom ez sem gond, majd kivágunk a rugóból. A többi netto butaság amiről beszélsz, ilyeneket senki nem mondott.
Ismét kérjük, hogy fejezzétek be:
- A személyeskedést - A politikát - Az OFF-ot.
Nem biztos hogy a villanymotor tomege kisebb a belsoegesunel, ha a fordulatszamuk azonos.
Nem szallok el a kanyarban. Ut es latasi viszonyoknak megfeleloen megvalasztott sebesseg. A Hayabusaba epitett Simson blokkal remelem nem szallnak el kanyarban a tul konnyu blokk miatt.
Ki milyen villanymotort epitene atalakitott belsoegesu motoros autojaba?
Es miert azt a gyartmanyu, tipusu motort? Elonyok-hatranyok, stb.
Mármint milyen villanymotort? Én egy ilyen AC motor -t választanék...
Feltéve, ha a forgalomba helyezés valami emberi áron megoldható, különben ló...rt sem ér az egész... Van saját honlapjuk is... A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2018
Mindenrol toltottek fel kepet csak az adattablajarol nem.
Ha be vagy regizve, adatlapot akár kérhetsz tőlük is. Ha nem, majd kérek én...
Igazad van de kb. ezek az adatok: (ott van alatta, alapnak elég)
Quick Details Place of Origin: Guangdong, China (Mainland) Brand Name: SHINEGLE Model Number: 7.5kw/10kw/15kw Motor Type: AC Motor Rated voltage: 72v/96v/108v Rated power: 7.5kw/10kw/15kw Rated Current: 118A Application: Electric Vehicle or Boat Rated Speed: 3000r/min Max. Speed: 6800r/min Protection Class: IP55 Duty System: S2-60min Weight: 40kg Name: electric car conversion kit
Sziasztok!
Új vagyok itt a fórumon, de itt biztos tudtok nekem segíteni ahogy visszaolvastam a kommentek egy részét. Nem személyautóról lenne szó, hanem egy kicsit nagyra nőtt modellautóról (üresen kb. 150 kiló most): www.facebook.com/mammuthworks Nagy reményekkel vágtunk bele, pénz is volt csak ész nem, röviden: szar lett és nem kellett senkinek, így eddig akik a pénzt adták azt mondták elég volt. Ennek már két éve, de mivel ez a kocsi az negyedik gyerekem (és a leghisztisebb) ezért szeretném magam miatt befejezni és megcsinálni rendesen. Ki szeretném dobni a belsőégésű motort és villanyosra átalakítani, de egy komoly szett brutális összeg így most két út előtt állok: 1. kisebb motorok adják össze a szükséges teljesítményt, előnye hogy ha nem jön be az ötlet akkor a motorokat fel tudom utána használni más, kisebb kocsikban illetve ha működik akkor jóval olcsóbban tudom összehozni az egészet akksistól mindenestől 2. nem hagy nyugodni a targonca motor téma... elég nagy a kocsi, lehet elbírna egy kisebb fajta targonca villanymotort... annyira nem is drága, a vezérlő se ökör árú hozzá és teszt idején elmenne kocsi/motor akksikról akár (36-48V körül gondolkozok). Problémám, hogy sehol semmilyen infót nem találok róluk (főleg a fordulatszám és nyomaték érdekelne, meg persze a feszkó + amper) de csak falakba ütközök akármerre nézelődök. Szóval mit gondoltok a dologról, egyéb megoldás is érdekel ami még nem jutott eszembe (pl. mosógép motor, most csak mondtam egy hülyeséget ) Előre is köszönöm a válaszokat!
Szia!
Tudok neked segíteni, viszont leírni marha hosszú. Írd meg nekem a telefonszámod a sanyika05@msn.com-ra, és telefonon megbeszéljük, mire vagy kíváncsi. Szükség esetén be is tudok szerezni neked motort és elektronikát is. Röviden azért egy pár sort a témáról: Motor: A targonca menetmotorok jellemzően nagy fordulatszámúak (akár 10000rpm), nyomatékot áttételezéssel növelnek. Soros, vagy párhozamos motort javaslok, az AC-k vezérlései drágák, és komplikáltak. Elektronika: Lehet korrekt áron szerezni olyan külső gerjesztéses vezérlést, ami 48V-on 300A, programozhatóak a paraméterei (felfutás, ellenáramú fékezés, stb), de van faék egyszerűségű is soros motorokhoz, amit nem lehet paraméterezni, viszont akár 48V 600-1000A is lehet. 3 fázis: Mint fentebb írtam, ne foglalkozz vele, mert bonyolult, és drága. Ha bármi kérdésed van, szívesen segítek!
Üdv.
Próbáltam visszaolvasni 20-30 oldalt, de nem sok építéssel kapcsolatos dolgot találtam. Gondoltam, hátha hasznát veszitek a következő linkeknek - az egyik nyílt forrású motorvezérlés, a másik egy összefoglaló elektromos autó építéséhez. Open revolt Összefoglaló |
Bejelentkezés
Hirdetés |