Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Hi
megnéztem nyák gyártásos videod, nagyon jó. 2 kérdésem lenne: kb hány fokon dolgozik a vasalód? milyen fűtőszál van benne? Lehet, hogy én is csinálok egy videot, a saját fejlesztésű vasalómról, csak az a gáz, hogy nincs saját honlapom ahova fel tudnám rakni, csak ide, viszont a modik lehet, hogy leszednék érte az arcom. Üdv
Idézet: „viszont a modik lehet, hogy leszednék érte az arcom.” biztos vagy benne? :finom: :vigyor4:
Ha felteszel ide olyan videót, amiből lehet tanulni, vagy segiti a többieket, és elektronikáról szól, akkor biztos megmarad az arcod. Ugyanis többek között ezért indittotta Topi ezt az oldalt.
Kiváncsian várjuk. Fery
Hi
ok. akkor csinálok üdv
Csináltam egy videot a nyákgyártásról (maratás nélkül)
Viszont az a gáz, hogy a fényképezőm AVI formátumba kamerez és b..ssza betömöríteni, úgyhogy a pár perces video rögtön 60 mega. sose használtam még a kamera funkciót, még keresnem kell valamit amivel be lehet tömöríteni
Használd ezt: Bővebben: Link
Nagyon jó kis progi, az összes formátumot ismeri. A videót pedig várjuk Egy ötlet: milenne, ha fognék 4 db DC motort, ezt valahogy ráoperálnám egy pl. 10x10-es OSB lap 4 szélére, megküldeném őket mondjuk 5V 200mA -el, és a fotólakkal lefújt nyákot rátenném? Totális káosz, vagy a lakk szépen elteről? Természetesen ha sok a fesz, mert nagyon rázkódik akkor kevesebbet adni. Már 3 napja ezen töröm a fejem.
Azt elfelejtettem odaírni, hogy AC 5V 200mA de ha sok, akkor kevesebbet.
Hali
bevált a program amit belinkeltél, tök jó, könnyen kezelhető. Le is tömörítettem 6 megára. a kérdésem az lenne, hogy tudom ezt áttolni, ha max 2 mega lehet a fájlmelléklet. üdv
Köszi.. de már a youtoube-ra fölraktamBővebben: Link
de aztán nem kiröhögni!!! egyedül kameráztam a Képet, a vasalás eredményéről azért elküldöm, remélem sose kell ilyen sűrű huzagolású panelt csinálni, néhol összeér. A rugóerőn kellett volna, egy kicsit lazítani, meg valami a nyomtatómmal se teljesen ok, a vonalak már a kinyomtatott papíron se voltak valami egyenesek + néhol kihagy, valszeg ki fog fogyni a toner
Hogyan hajtod meg ilyen lassan a hengert?
Nagyon ügyes én is éppen ilyenen dolgozom. Én léptető motorral szeretném megcsinálni és pt 100 szondával szabályoznám a hőfokot . Csak időő az nem jut rá!
Én a saját termistorát hagytam meg, + egy bd677 darlington kapcsolja a relét, de mivel az erősen szikrázott a Kw-os lámpától betettem neki egy triacot. amúgy egy félnapos meló volt + ma csinosítottam egy kicsit rajta, tettem rá azt a kék színű védő lemezt (amúgy egy rossz OPC dobot vágtam el flexel)
Aza kis kerek valami a henger közepén? Az hőkapcscsoló
nem?
Jó lett
Ez csak sima A4 es papír lap volt, műnyomót is visszi? Üdv
szerintem a hőkapcsolót nem lehetett látni.
Ha szembe állok akkor baloldalon van, de a burkolat pont takarja és a teflonhengerhez ér hozzá, attól ilyen piszokérzékeny, 5 fokon belül tartja a hőmérsékletet.
Hi
nem tudom, még nem próbáltam, de valszeg akkor a rugók erején visszább kell venni, így is túl nagy. üdv
Vedd lejebb a képméretet, a minőséget 1 csillagosra, a hangot pedig mp3 vagy 4 -re. Ki kell kísérletezni, hogy beleférjen 2 megába, de azért ne egy nagy pixel legyen az egész
Tegnap már elküldtem a tömörítetlen videot, de valamit elcseszhettem, mert nem látom.
sziasztok!
Ma végre elkészítettem életem első fotózott nyákját (nyáklap + P20, a maszk pedig 2 rét pauszt papír) Ezt egy 160W-os HmLi lámpával világítottam :yes: Az áldozat at Attila86 forrálomásának a függőleges panelja (a LED kijelzős). Mikor elkezdtem előhívni gyönyörűen jött elő De amikor előhívtam láttam, hogy a jobb felső sarokba (csak ott) szinte teljesen lejött a lak :no: (elég nagy területen jött le) Az lenne a kérdésem hogy ezt mi okozta? üdv!
Szia, friss tapasztalatom- vagy nem volt rendesen zsírtalanítva, vagy nem száradt meg rendesen, vagy nem eggyenletes és a vastagabb helyen nem száradt át. Ha csak foltokban nemjó az már biztató
Idézet: „Ha csak foltokban nemjó az már biztató” igen csak ott nem jó de szerintem kezdésnek nem is olyan rossz a szárítás jó volt 20 perc 70 C fokon... Vagy még olyat tapasztaltam hogy az üveg alatt felgyűrődött (gondolom a melegtől) a pauszt csak azt nem figyeltem hogy azon a területen-e ez okozhatta a hibát? Ha jól tudom akkor alávilágíthatott....
Egyszerű, ott ahol lejött, túl vékony volt a lakkréteg vagy nem jól lett levilágítva, és alávilágítottál. Ahol pedig zsíros volt a nyák, ott tapasztalat szerint már a lakkréteg sem érzi jól magát, tehát lyukacsos lesz száradás után.
szia!
a lakk alatt nem volt zsír elég szépen "felragadt" akkor lehet hogy egyenetlen volt a lakkréteg bár szemmel ugyan olyan színűnek látszott... Az aklávilágítás stzóba jöhet még? MErt ahol lejött ott nagyon nagyon hallványan ott meredt (a Vascloridban látszott) mert próbáltam filccel javítani de nem lett jó
Akkor valószínűleg igen, akkor a jó, ha levilágítás után nem túl erősen, de határozottan és élesen látszódnak a vezetősávok. Ilyenkor mehet az előhívóba, nemtudom mit használsz, de ajánlom a SZI-TI lefojótisztítót (por állagú) én ezt használom,és elég olcsó is. Most így elsőre nembaj hogy nemsikerüt,mert ez szinte mindenkinél így van meni fog az. A lényeg, hogy ne add fel!
Nyugi nem adom fel
Én hideg zsíroldót használltam.. Nekem a P-20 an nem látszanak csak az egymáshoz közel lévő vonalak de azok is egybefüggő sárgának de jó mert az IC lábakat szépnem hozta csak azon a részen nem
Én spec fóliára nyomtatok tintasugarassal, itt nem kell az a papírt átlátszóvá tevő spré ami egyébként a ret-nél kapható. A fólia nem gyűrődik, tintasugaras nyomtató fillérekbe kerül, és ha csak akkorát vágsz a a fóliából ami pont akkora mint a nyák, akkor nagyon gazdaságos, és ami a vasalásos módszerrel szembeni bitang nagy előnye, hogy megmarad a nyomat, ha kell még 3-at csinálni nem megy pocsékba 3* annyi papír/fólia.
Ja egyébként akik a fóliát drágának tartják, meg annyit, hogy a lézer fóliát alkohollal le lehet mosni (a tintásat még nem próbáltam), és újr fel lehet használni. Azért ezt a pausszal meg műnyomóval nehéz megoldani! A p20-nak egyenletesnek kell lenni, mert a levilágításnál tényleg lesz olyan, ahol a vékonyabb réteget lekapja mire végez a vastagabbal, és nálam előhívásnál nagyon bejött a sziti lefolyótisztító durván tömény (legalább 2*esen) oldata, 2-3 mp-re belógatom a nyákot aztán már megy is a hidegvízbe, és ott öblögetem, aztán ha látom, hogy maradt még lakk itt, ott, akkor újra 2-3mp. Ennek az is előnye, hogy a lakk nagyrészben a vízben marad nem a szitis oldatban, így azt elég sokszor fel lehet használni. Egyébként azt vettem észre, hogy ahol a p20 már alig látszik, egy jó maratásnál ott sem mar alá. Persze jobb ha szép egyenletes. Az is bevált amit itt olvastam, hogy 2000-es dörzspapírral csillogóan fényesre, azután csak lemosni acetonnal, picit várni, és már fújható is. A mosással szemben nem kell megvárni míg a víz leszárad (ráadásul a víznek nyoma marad), csak a csiszolópapír meg drágább mint a mosószer, és olyan sok nyákot azért nem lehet egy papírral felcsiszolni (legalábbis nálam hamar telítődött rézporral) |
Bejelentkezés
Hirdetés |