Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Babetta elektronika
Témaindító: sandwich248, idő: Júl 16, 2008
Témakörök:
üdv emberek!Nos olyan kérdésem lenne, hogy van egy Babettám a gyujtása 6V 20W és erröl szeretnék megoldani egy akkumlátor töltést.De nem tudom hogy fogjak hozzá mert tudnom kéne miböl mien kell hozzá.Hallottam ,hogy be kell építeni töltődiódát de ebböl is mekkora kell meg azt is hallottam hogy nem árt bele egyenirányító sem.Köszönöm segítségeteket elöre is!
Először is egyenirányítani kell a 6V-os kivezetést másodszor kell egy feszültségszabályzó az akku elé!Szerintem azonban kevés az egy tekercs a töltéshez is meg a világításhoz mert ha le van truttyanva az akku és használod a világítást is le fog égni a tekercs!Fesszabályzó elhagyható de akkor be kell lőni a tekercset,hogy egyenirányítva ne adjon több feszt terhelésen mint 7V de ez szerintem nem a legjobb megoldás!Miért kell rá az akku?
Szia!
Olvasd át ezt a topikot, van benne 2 rajz is ami szerintem megfelelő lehet számodra .http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_3416_0_ASC.html
Szia!
Először is a Babetta 3 világító tekercséből az egyiket le kell választani. Ez lesz a töltőtekercs. Erre ugyanolyan huzalból még kb. 50 menetet tekercselj fel. A másik 2 miatt ne aggódj el fogja bírni a világítást csak előre 15W-os izzó kell(hátul maradhat az 5W-os). Ezek után amint már előttem írták egyenirányítás+ fesszabályzó. Üdv. Itt hasonlót írnak le csak Simsonhoz:Babetta gyújtás Simsonra
Hello! Köszönöm a gyors választ most már azért könnyebb elindulnom egyébként meg irányjelzőhöz kell a + energia Ja! És még egy plusz kérdés.Vannak 30W os gyujtással ellátott babszik és ha azt csinálnám hogy egy ilyennek az egyik tekercsét kicserélném az enyémre és igy akkor lenne 2 20W os a lámpához 1 30W os meg akkor az indexnek.Elbírná ez az egy, két 5W os izzó működtetését?Mert fő gondom az is volt mikor egy áramkörön volt a lámpával az egész akkor mikor égett a lámpa akkor nem működött az index de ha le volt kapcsolva akkor gond nélkül villogtak.Esetleg fel léphet ugyan ez a probléma ennél a másik megoldásnál is?
Hali
lefogod gyengíteni azt a amúgyse lóerőkkel felvértezett tablettát
Szia!
Nekem egy 30W-os gépem van amire raktam indexet ( 4db) meg kürtöt is. De én nem bántottam a generátort. Vettem egy akksit( 12V-ost, mert így kisebb áramot kell kibírnia a vezetékeknek) 4 indexlámpát( 12V 21W-osak egyenként), indexrelét, meg egy 12V-os simson kürtöt a kellő kapcsolókkal együtt. Egy délelőtt alatt megvolt az egész. Nekem már egy éve így üzemel a rendszer. Ha lemerül akkor feltöltöd az akksit és már mehetsz is. Amúgy rendkívül sokat kibír az akksi, nem kell azért félni, hogy egy pár alkalom után nem megy az indexed. Ha ez neked így jó szerintem csináld ezt. Nem kell bántani a generátort sem, meg egyszerűbb a dolog.
Helló mindenkinek,
lenne egy olyan kérdésem hogy a tekercsre dupla keresztmetszetet tekerek akkor dupla áramot tud leadni? vagy kevesebbet mint dupla? Babi gyulát kéne egy kicsit feljavítanom a simomra.
Sziasztok! Nekem is van egy babettám és szereném a világitást akkurol hajtani mert nagyobb teljesitményű izzókat szeretnék belerakni + lehet hogy még mást is raknék rá.....12v akkuval kellene megoldani de nem tudom a töltést menet közben hogy oldjam meg :no: remélem tudtok segiteni mert nem szeretném állandóan töltögetni ha hazaérek vele
Sziasztok!
A Babettámban le van hegesztve a röpsúly és második sebességből indul. Nem gond, rásegítek elinduláskor, de ezt az előző tulaj miért csinálta? Gondolom egyszerűbb volt.
Üdv!
Ha valaki ért a babetta gyújtáshoz légyszi segítsen! Miért van az hogy a tirisztor (egybe trafós) 1-es és az I-pontja felcserélődött vagyis az 1-es a jeladó az I pedig a test. Vagy így kell lennie?
Szia
Az I az a gyujtásimpulzus a 1es a test. Nézd meg a babetta gyujtás simsonra ott a rajz Bővebben: Link üdv.
Feladom!
Nem tudom miért de ha rendesén kötöm nem indul! csak ha megcserélem az 1-est és az I-t vagyis az 1-es a jeladó az I-pedig a test. Három komplett gyújtással is próbáltam de ugyanaz.
Szép estét a kollégáknak!!
Nekem olyan kérdésem lenne, hogy vettem egy gyári Babetta gyújtást(forgó és álló részt) együtt. Az volna a kérdésem, hogy hogyan tudom ezt felszerelni egy simsonra úgy, hogy a simson gyújtás minden funkcióját teljes mértékben, vagy talán jobban is ellássa. A babetta alaplapon lévő tekercsek mind a nagy vasmagos változatok, tehát 30W-osak. A munka esztergálási részével tisztában vagyok(lendkerék átkúpolás és közdarab készítés), tehát csak arra lennék kíváncsi, hogy hogyan tudom megoldani azt, hogy a 12V-os rendszerű simsonomban levő akkumlátort töltsem, és a 12V-os rendszerű világításom is működjön a babetta gyujtásrendszerrel? Van akinek a 12V 55/60W-os halogén izzót is viszik a tekercsek gond nélkül. Ezt hogyan tudnám én is megoldani? A tekercsek áttekercselése is megoldható, csak tudnom kellene mit és hogyan, hátha van aki már csinált ilyet! A töltés szabályozásra szeretnék elektronikus töltőegységet alkalmazni, és az izzók védelmére pedig fényszóróvédő áramkört, csak először a tekercseket szeretném elkészíteni. Köszönöm a válaszokat előre is! Üdv Erik!
Sziasztok! Babetta világítótekercseihez szeretnék készíteni egy egyenirányítót és ami szabályozza a feszültséget. Ehhez szeretnék segítséget kérni. A válaszokat előre is köszönöm.
Simsonra szeretném felszerelni a babetta gyújtást és hátul ledes világítást szeretnék. köszi a választ majd próbálkozok csak kicsit kezdő vagyok még
Sziasztok!
Van egy babettám (nagy vasmagos amelyik a mágnes teljes hosszát kihasználja) és én szeretnék rá egy 12v-os akkumulátoros rendszert felépíteni de nem tudom hogyan mit merre. Alapszinten elektronikában jártas vagyok de úgy konkrétan nem bonyolodtam még bele a dolgokba. Szóval amit szeretnék egy 12V-os motor akkumulátor lenne használva amit szeretnék a kis motorommal visszatöltetni, a motoron minden ami lehet ledes lenne kivéve az első lámpa amire erősebbet szeretnék hogy én is lássak valamit. Első sorban az akkumulátor visszatöltését szeretném megoldani hogyan tudnám megtenni? Meg fogom nézni hogy mennyi menet van egy tekercsen és leírom hogy könnyebb legyen. Előre is köszönöm a segítséget
Egymás mellett 14 menet van és ez 2x van rátekerve a vasmagra (sajnos nem tudom hogy értik azt hogy menet így leírtam így ) ha minden igaz körülbelül 1mm vastag a rézhuzal ami rajta van.
Szia !
Szerezz be robogó fesszabályzót és azt kösd be. Rajzot találsz neten bőven. A fesszabályzón ( általában 4 csatlakozás van ) 3 csatlakozót kell csak bekötnöd ( +;-;tekercs ). Üdv , Atti
Sziasztok. 207-es babsziról volna szó, ott kezdődik a gond hogy volt rajta egy gyári tranzimós gyujtás, azzal beindult,jött ment. Most kicseréltem "korhű" tirisztorosra , ezzel meg be se indul de még csak nem is pöffen. A probléma az hogy szikra van elég erős is de valamiért mégsem indul a motor. Hol keressem a gondot? Gondolkoztam azon is hogy lehet a nagyfesz tekercs gyenge. Ezt valahogy ujra tudom alkotni? Válaszokat előre is köszönöm.
Kissé csökkentsd a gyertyahézagot. Talán 0,4mm a jó ha az emlékeim nem csalnak.
A gyertyahézag most 0,55 de akkor sem indul a motor. Gondolkoztam rajta hogy a kisméretű gerjesztőt kicserélem egy világító tekercsre és megtekerem új huzallal hátha nagyobb lenne a feszültség, vagy inkább az áram így gyorsabban tudna szikrát vágni, mármint arra gondolok hogy alacsony fordulaton is erős szikrát vágna a gép.
Jössz Békéscsabára? Tudnék gyújtást adni a babettára.
Sajnos nem, hobbitali a következő dolog amire tudok menni ha lesz egyáltalán. Most azon agyalok nem-e a trafó a gond mert mindenhol 4V-osat írnak nekem csak 6-os van hozzá.
Eredetileg a trafója 4 voltos. Nem vagyok benne biztos de a jeladótekercset cserélni kell a tirisztoroshoz.
Alaplap is új mégsem indul pedig szikra is van, igaz kicsit "vöröses lilás" tehát nem tiszta kék mint a tranzimóval volt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |