Fórum témák
» Több friss téma |
11 ezres fordulatszámú aszinkron motor nincs. Ha szénkefés, akkor felejtsd el azt a motort.
Látom már. Ehhez jár egy speciális inverter, amivel tényleg fel lehet pörgetni tízezerre. Hagyományos frekvenciaváltó nem jó hozzá.
Igen csak az a vezérlés az meghalt.Miért nem lehet hagyományos frekiváltóval hajtani?
De azt sem értettem hogy miért van a motorra 400V írva amikor egyfázisú betápja volt az inverternek.
Egyenirányítás, pufferelés után 320V körüli egyenfeszültség keletkezik, ezt váltja át háromfázisú váltakozóárammá a frekvenciaváltó. Ezért van 400V megadva az oldalán.
A hagyományos frekvenciaváltók 100Hz-nél ritkán tudnak többet, ehhez meg nyilván több száz hertzes táplálás kellene a megfelelően nagy fordulatszám eléréséhez. Idézet: „Ez pontosan egy olyan motor amit írsz.” Biztosan nem, de pontosítok: 50/60Hz-es rövidrezárt forgórészű 3 fázisú aszinkron motorokhoz való.
Szia.
Hogyan van bekötve? csillagba vagy deltába, már ha van rá lehetőség. Test zárlat, menet zárlat kizárva? Azzal a driver-el jónak kellene lenni.
Tegyél már fel egy adattábla fotót, hátha találunk megoldást.
Botesz tett már fel képet a tábláról és már meg is beszéltük, hogy a normál váltóval miért nem tudja rendesen működtetni ezt a fajta motort.
Hagyományos frekiváltóval akkor lehet hajtani, ha a frekiváltó bemenete 3*400 V. A meghajtó frekvencia nem egetverően magas, hiszen csupán ~200 Hz. Akadnak 800-1000 Hz kiadására képes frekvenciaváltók, csak megfelelően kell paraméterezni és arra képes motor kell hozzá.
Szerintem nem éri meg a fáradságot, ha nem tudod az eredeti inverterét javítani vagy beszerezni. ![]() ~50 évvel ezelőtt az Óbudai Hajógyárban kiépített 400 Hz-es hálózatról működött néhány eszköz. Pl. asztalos marógépek 18000 fordulatú aszinkron motorokkal. Bár manapság akadnak, akik azt mondják, "Ilyen állat nincsen! (zsiráf ![]()
Próbáld meg a V1000 paramétereket állítani A1-02 0, E1-06 200, E1-04 200 értékekkel, Persze lehet még finomítani, de első körben próbára elég. Ha aszinkron a motor menni kell vele. Ha a V1000 bemenete egyfázisú, kisebb lesz a mociból kivehető teljesítmény. Ha a tekecsvégek ki vannak hozva akkor próbáld meg deltába kötni. (ha már üresen pörgött rendesen).
A paramétereket megpróbálom.A 11000 es forduéatszám nem tudom miért probléma egy kisebb motort hajtottam már vele az 380Hz en ment és 18000 et pörgött.
Ha 2 pólusú a motor akkor sacc. 200Hz körül mehet 11000-et. Úgy kéne belőni a frekiváltót, hogy 200Hz körül adjon neki kb. 400V-ot annyit lehet trükközni ahogy előttem is írták, ha átköthető deltába akkor jó lesz a 200Hz 230V kombináció is. Utána pedig picit lehet majd ide-oda állítani a finomhangoláshoz. Elvileg a 200Hz még nem annyira vészes egy aszinkron motornak főleg, ha erre méretezték. Lényegében minden a paramétereken múlik, ha átköthető deltába a névleges áramot is át kéne majd írni.
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2018
Sziasztok.
Kezd a frekiváltóm érdekes jelenségeket produkálni,lehet valaki talállkozott már ilyennel vagy esetleg tud is konkrétumot mondani hogy javitható e vagy mi okozhatja ezt. Üzem közbe magától változik a Hz,az az a motor fordulata,nem sokat ingadozik 1-2 Hz-et. Vele együtt mostanság azt is észre vettem hogy nem szépen fut fel,hirtelen megindul az elején (ezt régen nem csinállta),illetve lefutáskor sem szépen fokozatosan áll le. Tipusa: Toyo Denki VF61M 2R222 Köszönöm a válaszaitokat!
Ha a referencia állandó, akkor 1-2Hz-es motorfrekvencia változást jellemzően a slip kompenzáció szokott okozni. Akkor jelentkezik amikor üzem közben változik a motor terhelése.
Eddig sose csinállta,sőt a fel és lefutás se hibamentes mint régen,egyértelmű hogy valami meghibásodott,vagy fog.
Nem lehet mechanikus hiba? Csapágy hiba.
Általában jellemzően kopó, mozgó alkatrész szokott gyakrabban meghibásodni.
Az előző gyorsan leirt üzenetemhez:sőt=sőtt
Nem,biztos hogy a váltónak lesz/van baja. Külső poti van rajta,megnézem a saját beépitett potijával csinálja-e. Idézet: „Eddig sose csinállta” Vagy nem vetted észre. Ennyi infó soványka. Valamilyen lényeges körülményt eltitkolsz...
Ne haragudj de nem vagyok akkora béna hogy ne vettem volna észre,jó a fülem!
Nem győzködök tovább hogy a váltónak van/lesz baja. Titkolni valóm nincs ![]() Mindjárt megnézem saját potival mi a helyzet. Idézet: „Ne haragudj de nem vagyok akkora béna hogy ne vettem volna észre,jó a fülem!” Annyira durván hallatszik 2Hz ingadozás? :-o
Gondolom a kijelzőn is ugrál neki, egyébként 1-2Hz ugrálást elvileg meg lehet hallani. Akár valamilyen kontakt hiba is lehet a külső potitól egészen a sorkapocsig.
Laacika: Egyébként ez az 1-2Hz ingadozás minden fordulaton jelentkezik? Pl. ha a viszonylag alacsony fordulaton megy a motor akkor is előfordul? Nem tudom a külső poti milyen messze van és milyen kábellel van összekötve a frekiváltóval, de esetleg nem került a közelébe valamilyen zajforrás? Másik gép, vagy valamilyen kapcsolóüzemű cucc? Akár azt is meg lehetne próbálni, hogy nyomni egy alaphelyzetbe állítást és újra beállítani a paramétereket, de előtte akár egy másik motorral is ki lehetne próbálni azzal is csinálja e. A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2018
Köszi a hsz-ed/segitséges.
Meg bizony,meg hallani azt a 1-2Hz et is. Hál istenek váltónak semmi baja,ma este beállitottam hogy a beépitett potit használja és azzal megszünt minden baj,a kijelzőn a Hz se ugrál! Mostmár csak az a kérdés hogy mi okozza ezt,szerintem egyszerűen csak a poti ment tönkre. Semmi más nem került a gép közelébe és 2-2,5 méterre van a kihelyezett poti a váltótól.
A poti már csak ilyen, (mozgo, kopo alkartrész az is) ha gyakran van tekergetve elkopik. Idölegesen kontakt spray jo lehet, de inkább cserélendö.
A mai eladott vackok után nem csodálkozom hogy kb fél évig tartott.
Mi a sok és mi a kevés,kb napi 2 perc tekergetés az nem sok szeeintem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |