Fórum témák
» Több friss téma |
Amiről megy a szivattyú, ha arra rákötök egy másik nagyobb fogyasztót és azok működnek rendeltetés szerűen akkor a kábel rendszer kizárható biztosan. Viszont akkor a motor tekercselésével lesz a gond? Gondolok itt arra, hogy megfáradt szigetelő lakk a tekercsen?!
Van valamilyen képed arról, hogyan van bekötve a motor? Ha a 230 V lecsökkenne 128 V-ra, akkor ott nagyon-nagyon füstölne valami. Gyaníthatóan mérési hiba is van a dologban. Vagy. Valóban lecsökken, de akkor máshol kell keresni a hibát.
Ha jól emlékszem akkor így van bekötve. (De holnap tudok róla képet is készíteni.)
Kondenzátorról lekötve mind a 3 fezeték (piros,kék (gyárilag fehér), fekete akkor az L és az N-en mérve megjelenik a 230V viszont amint így vissza van kötve az L és az N-en mérve már csak a 128V AC jelenik meg. Természetesen az üzemi kondenzátort kikötve az áramkörből a szivattyú sem indul el. Szerk. Az üzemi kondenzátor 4 kivezetéses, viszont abból csak 3 kivezetés ami fel van használva a 4. üresen van. A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2018
A nulla nincs sehova kötve, így meg sem nyikkan a motor.
Valamit kihagytam a rajzrol..
Holnap készítek róla képet az a biztos és írok.
Gyanús hogy a motort egyszerűen sorbakötöd a kondival, így a motoron nyilván kisebb fesz esik...
Nos meglett a hiba jelenség.
Vittem külön áramot az óra mellől hosszabbítón hozzá és úgy már tökéletesen működött. Amikor téliesítve van a szivattyú van egy külön kb ~2m-es rövid kábel vezeték ami minden tél előtt le van szedve és a szivattyúval el van rakva. Tavasszal meg minden vissza. A probléma ott kezdődött, hogy az a ~2m-es kábel rész "jónak" tűnt egészen addig míg nem volt terhelés alatt. Amint megkapta a terhelést már csak az üzemi feszültség felét adta le. Kicseréltem újra azt a vezeték szakaszt és most gond nélkül üzemel. Köszönöm mindenkinek a segítséget, ötleteket, tanácsokat. Megmentettetek attól, hogy a motort elvigye az ember tekercselni. Hisz ott úgyis az lett volna, hogy rossz a motor újra kell tekercselni így megúsztam 300Ft-ból a hibát
Sziasztok!
Segítséget vagy infót szeretnék kérni egy '91-ben gyártott orosz köszörűről! Nem indul a motor csak zúg, a tengelyt megforgatva elindul. Gondolom a relé romlott el. Nagyon alap szinten értek az ilyen fajta motorokhoz (rokonom akié a gép ő sem profi ebben) ezért kérnék segítséget, hogy ha kicseréli a relét, akkor megoldódhat e a probléma?? És ha igen akkor mien relével lehet helyettesíteni?? Előre is köszönöm a segítséget mindkettőnk nevében!! Elfelejtettem lefényképezni őket de találtam fényképeket. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=635k_p4.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=265Orosz_rel_.jpg
Csiszold meg az érintkezőket!
Árammentes állapotban zárnia kell. Ha összezár, mégse indul, mérj a tekercsvégeken. Utána többet tudunk.
Sziasztok!
Hozzám került egy Whirlpool AWG 875 mosógép. Teljesen el volt tömődve a szűrője, és nem forgatta a dobot. A szűrőt kipucoltam, a motoron 8 pólusú csatlakozó van, 2 állórész, 2 forgórész, 2 tacho, 2 hőbiztosíték. A hőbiztosíték már szakadást mutatott, amikor áthidaltam, akkor leverte a kismegszakítót. A motort kivéve autós akkutöltővel megforgatható (sorbakötve az álló és forgórészt), az elektronika kiadja a 200V-ot neki (lehúzott motorcsatlakozóval). A forgórész nem égett, és a szomszédos szegmensek 0,8-1,2Ohmot mutatnak, a szemköztiek 4,3 körül, körbeforgatva ez nem változik (sajnos csak digit multiméterem van). Az állórész kb. 5-6 Ohmot mutat, a két oldala egyaránt 2,9Ohm. Nem tudom, mik a jó értékek, de ha a hővédelmet áthidalom, és a forgórész a szénkefékkel van csak bekötve, és az állórész saruit kihúzom, akkor nem veri le a biztosítékot, hallani, ahogy kattan a relé. Ha csak az állórészt kötöm be, akkor leveri, ebből gondolom, hogy állórész újratekercserélst igényelhet, mert 200V mellett 6Ohm az 33Ampert adna, persze tudom, hogy ez rossz számítás, mert a multiméter egyenárammal mér (9V elem), és egy 50Hz-es váltóáram mellett más az impedancia, de akkor se tűnik jónak. Mit tudnék még mérni, ha csak multiméterem van?
Amiért a szűrőről írtam, az az, hogy szerintem nem nyomta ki a vizet centrifugázás közben, és úgy akarta nagy fordulaton pörgetni, és túlmelegedett/átégett az állórész tekercs. De erről hogy tudnék meggyőződni? Komplett felújítás mindkét tekercs újratekercselése, szénkefe, csapágy egy fél mosógép ára. Köszönöm mindenkinek a válaszokat.
Szia!
Bontott motor kapni belé.Itt a HE-n is szoktam látni,hogy időnként megjelenik a hirdetések között bontott mosógépmotor.
Szia!
Én most vettem egy ilyen köszörűt és megnéztem ezt a relés indítót. Tehát amit a képen látsz érintkezőt, az nem lehet rossz, mert azon keresztül kap áramot a motor. Ez a része a motorvédő kapcsoló, ami akkor bont, ha tartósan nagy áram megy a motor felé, mert az a hosszú lemez kettősfém, ami a rajta lévő ellenálláshuzaltól felmelegszik és elhajlik, ha tartósan sok az áram. A tekercs pedig az indítórelé, ami a kezdeti nagyobb áramtól zárja a benne lévő érintkezőt, és a segédfázis tekercsre adja az áramot. Ezt persze a felpörgés után bontja, mert kisebb lesz az áram. De fontos az a nyíl a dobozka tetején, mert ebben nincs rugó. A gravitáció fogja bontani a relé érintkezőit. Tehát üzemi állapotban felfelé kell mutatnia! De annyira egyszerű ez, hogy nem nagyon tud elromlani, legfeljebb az érintkezők égnek be, amit meg lehet csiszolni.
körülnéztem, de pont ilyen motort nem találtam még. Azért ezek nem teljesen csereszabatosak ahogy látom. Másrészt azt szeretném, ha valaki mondana valamit az ellenállásértékekre, hogy valóban motohiba-e, mert szemmel semmi hiba nem látszik (égésnyom, ilyenek).
Sziasztok! Mekkora lehet ennek a villanymotornak a teljesítménye? 500W, vagy 1200W?
Szia!
1 Kw=1000W 1HP (LE)=750W Vagyis ez a szivattyú 1200 W teljesítményű. 100L vízhez kell is ennyi!A Kínaiaknak nem kell mindent elhinni... Üdv: József A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2018
Szia! A motort úgy próbál meg kimérni, hogy nem csatlakoztatod az elektronikára és nem kapcsolsz rá feszültséget. Testre próbálj meg ellenállást mérni megaohmos méréshatárban a tekercsek végeihez képest. A mérésnek nem volna szabad értéket mutatnia a fém ház felé, mert akkor testzárlatos a tekercs. A program nem engedi meg, hogy vizes dobbal centrifugáljon a gép. Ezt a vízszint nyomáskapcsolónak kell leellenőriznie. Rajz csak ez van róla amit felrakok.
Akkor a max 500W és a 2,4 A miért lehet feltüntetve? Bajai szivattyú kiváltására kellene egy másik szivattyú öntözéshez és félek megrendelni, mert van már egy másik, ami gyenge lett.
A szigetelési ellenállást kellene megmérni, de úgy ahogy VIM ajánlja nem biztos, hogy sikerülni fog. Elvileg viszonylag nagy feszültséggel kellene (500Vdc vagy 1000Vdc a szokásos), hogy ha hiba van, az kiderüljön.
Házilag a testzárlatot 230V-tal is leellenőrizheted, ha egy áramkorlátozó ellenállást is teszel a körbe. Célszerű leválasztó trafót használni; 230 egyik vége a kibontott motor vizsgálandó tekercsére, a motor teste az áramkorlátozóra, az áramkorlátozó másik vége a 230 másik végére. Ha az áramkorlátozón esik a feszültség, akkor van testzárlat. Csak óvatosan, nehogy baleset legyen! A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2018
Köszönöm a hozzászólásokat. Akár azt is megtehetem akkor, hogy motor szét, állórésztekercs ki a házból és vezérlés ráad. Ha a multiméteres mérés negatív. Áramkorlátozó ellenállásom itt épp nincs.
Elég egy próba lámpa.A nullát rákötöd a motor tekercskivezetésre, a fázist meg a próba lámpán keresztű a motor testre teszed. Ha világit(gyengén is) vagy szikrázik akkor test zárlatos. Én ezt Használtam mindig.Bevált.Csak óvatosan.
A Wmax feliratot kell alapul venned, mert a többi az nem elektromos teljesítményhez tartozik. A 2.5A is "sovány" az 500W-hoz egy állandó üzemi kondenzátoros motornál. 5A körüli névleges áram értékhez már megvan az 1LE, (735W). Tehát ha keresel motort és nem akarsz egy alul méretezettet venni, akkor erre figyelj oda. A 16µF-os kondi is kb. az 500-550W-hoz tartozik, mert az 1LE-höz 30-40µF kell.
Köszönöm a választ, nekem is ez volt a sejtésem, de az eladó "szakember" köti az ebet a karóhoz, ezért elbizonytalanított. Bocs, hogy véletlenül neked kérdeztem vissza P1251500 helyett.
Adott egy gazdaságos 55W-os 3 fokozatú állóventilátor. Most minden fokozaton búg, a legnagyobbon viszont nagyon lassan lassú fordulatszámra fel tud pörögni. Mi lehet a baja?
Fekete kocka kondi a motor oldalán?
Szia!
Lehet,hogy csak kiszáradtak a csapágyai...
Könnyen forog ha kézzel pörgetem és a fejforgatás is ki van kapcsolva nehogy az fogja meg. Levett propellerrel minden fokozaton indul és pörög de melegszik a motor, 1 perc üzem után is forró.
A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2018
Szia!
Nyugodtan vedd meg, ebben a kategóriában az 500 W elegendő. Arra figyelj oda hogy 8 m-ről már nem mindegyik szivattyú veszi fel a vizet. Ha mégse felelne meg visszaviheted, vissza adják a pénzt.
Fordítva. A nullát kötjük mindig a testre, mert ha véletlenül hozzáérsz, nem ráz meg.
Akkor viszont már mérni kellene,menetzárlatra,vagy arra a bizonyos kondira
|
Bejelentkezés
Hirdetés |