Fórum témák
» Több friss téma |
Találtam az oldalon egy inertert, ami 12v-ből csinál 220v-ot. A kérdésem az lenne, megoldható -e ,h 24v-ból csináljon 220v-ot?
A kamionba kellene...tudni illik ott nincs 12v Mindent előre köszönök!
Így hirtelen ránézve annyi lenne a módosítás, hogy a CD4047 számára mondjuk egy 7812-vel stabilizálni kell tápot, mert a 24V-tól tönkremenne. Az áramkör többi része szerintem simán megy, csak nem 12, hanem 24V-os transzformátort kell beépíteni.
Hát mivel én nem annyira vok jártas ezekben, elmagyarázhatnád részletesebben is.
Mi az a 7812? Hova és ,h kell bekötni? Köszi előre is!
potyo javaslata így néz ki, de szerintem 7815 vagy 7818 is megfelelne legalább kevesebbett fűtene el.
Viszont arra nem gondoltok, hogy ez a stabkocka max ha jól emlékszem 1.5-2A visel el, az inverter pedig magában, terhelés nélkül is simán elfűti ezt a teljesítményt. Szóval ez alapból bukta, esetleg más kapcsolással kéne próbálkozni, szétnézek, találok-e valamit.
24V -ról működik, 300W-os (elméletben).
Nem néztem át alaposan, de ez már használhatóbb. Bővebben: Link
Ilyenkor mindig felmerül bennem egy kérdés, hogyha nemtudod mi az a 7812, akkor hogy akarod megépíteni az áramkört?
A 7812 egy feszültségstabilizátor, minden elektronikai boltban kapható. Három kivezetése van. Ha a feliratot olvasod rajta, akkor a baloldali a bemenet, ide kell kötni a 24V-ot, a középsőt kell a testre kötni, és akkor a jobboldali kivezetésén 12V-ot ad ki. Az említett rajzba úgy kellene bekötni, hogy az R2 felett levő vezetéket elvágod, a 7812 bemenetét az LM358 8-as lábához, a 7812 középső lábát a 4047 7-es lábához, a kimenetét pedig a CD4047 14-es lábához kötöd. Illetve 1-1 100nF-os kerámiakondenzátort kell még kötni a bemenet-test és a kimenet-test közé, közvetlenül a 7812 lábaira.
Igen, pontosan így gondoltam.
Nem bukta, mert nem az egész inverter megy a stabkockáról, csak a vezérlés.
Jóvanna
Hosszú napom volt..... De a linen lévőn már nem kell változtatni.
Határeset de a tranzisztorokat is kicserélném valami nagyobb feszültségűre .(tartalék a hosszú élet titka) 2*28=56 a tranzisztorok meg 50 voltot tudnak csak.
Nekem ST adatlapom van, abban 60V-ot ír. Ezekszerint nem minden gyártónál azonos, nem mindegy milyet épít bele.
Jó azt én is tudom ,h a 7815 egy IC....
De ,h az mire jó? Vagy ,h hogyan kössem be? Azt nem. Kivitelezhető a megoldás ,ugyhogy köszönöm, mindenkinek! Én krajnyak dani-nak adom a pontot. Köszi Dani Lehet még egy hülye kérdésem? A tranzisztorok pnp tranzisztorok? jah és épitésnél mire figyeljek? Milyen pontokhoz nem szabad hozzá érni ,még akkor sem ,ha nincs áram alatt? Vagy nincs ilyen veszélyforrás, a trafón kívül? Köszi mindent!
A tranzisztorok NPN tranzisztorok, de írja ott a tipusukat. Arra figyelj, hogy ne csinálj sehol rövidzárlatot, mert itt az akku lesz az erősebb, és ki lehet égetni sokmindent. Első körben köss az egész cuccal sorba pl. egy fényszóróizzót, aztán ha a kimeneten megkapod a nagyjából jó feszültséget, és az izzó sem világít erősen, akkor oké.
A trafó kimenete az, ami veszélyt rejt magában. Ha nincs áram alatt a cucc, akkor bárhová nyúlkálhatsz, nem ér meglepetés.
Amúgy van egy rakás 7815elnevezésü IC.... Melyiket válasszam? Mi köztük a külömbség?
Amúgy egy ilyen trafóm van: http://hqvideo.hu/info/hu/sold_sl_sr_t20.html
Hogy kell bekötni a 3 szálat? Köszi mindent!
Bemész a boltba és kérsz 7815-ös stabilizátort. Azt tudja minden boltos, hogy melyik.
Szerbusztok!
Beszereztem egy gyári 24V-os 600W-os invertert, ami sinus jelet ad. Szerintetek ez lekoppintható? Mellékelem a képeket...
Miért is ne? Ha kapsz hozzá alkatrészt. :yes:
Hajrá! Amúgy nekem is inverter kéne, csak én ezt az egészet úgy gondoltam, hogy PWM-el kéne csinálni, ja és mondjuk nem 50Hz-en menne a cucc, hanem mondjuk kb. az ezerszeresével. (így nem kéne tízezrekért nagy trafót venni). Kb. úgy működne, mint egy D-erősítő, csak ferrit trafót hajtana meg, persze a kimeneten integrálva lenne a jel. A probléma azzal van, hogy a két 50Hz-es félhullámot hogyan vigyem át egy trafón. Remélem valami majd eszembe jut... Amúgy azok ,amit a boltban megveszel, és tud párszáz vattot, de semmi súlya, azok is valahogy így működnek, csak akik tervezték, azoknak eszébe jutott valami, ami nekem nem.
Sziasztok segítségre lenne szükségem egy 24 V / 220V 400 wattos inverter javításához. Egy IRF 540 N típusú fettet találtam benne ami elszállt es a mellette levő 100 ohmos ellenállás ment tönkre. Más látható és egy egyszerű multiméterrel kimérhető hibát nem találtam. A fenti alkatrészeket kicserélve a 5 A es tápot lehúzza zárlatra és ugyan az a FET melegszik amit kicseréltem. Valakinek esetleg van ötlete vagy tapasztalata ilyen szerkezet javításában. A válaszokat előre is köszönöm.
Szia!
A FET meghajtója is elszállhatott, és ezért azt állandóan nyitva tartja.
Köszönöm válaszodat! Már megoldódott a probléma .Figyelmetlenségből egy P csatornás FET et forrasztottam be az IRF 540 helyett .
Üdv mindenkinek. Kaptam egy 24V/220-as invertert,túlterhelték,de ráadásul a gyári biztosíték helyett egy darab vezetéket tettek be,így elfüstölt a belseje.A FET-eket sikerült beazonosítanom,de van benne 4db másik FEt is,ami helyett nem találok helyettesítőt.Ezek típusa: CEP 10N4. A kugli ezt adja ki adatlapnak: http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/176703/CET/CEP10N4.html
Helyettesítőt tudna valaki ajánlani nekem? Megköszönném!
Szia!
Ez jó lesz helyette:Bővebben: Link
Egy kicsit későn szólok hozzá, de a kamionba is van 12volt!
A 24v nem két 12voltos aksiból jön össze?
Sziasztok!
Kaptam egy rossz invertert, szeretném megjavitani, feteket, optókat kell cserélnem. Csak van egy gondom, mikor eltávozott a füst a készülékből, beszállt a buliba, pár SMD ellenállás a H híd környékéről is. Ha valakinek, van hasonló invertere, és ellenállás értékekkel tudna szolgálni, azt megköszönném.
Sziasztok!
Bátorkodom újra feltenni a kérdésemet, remélem, a moderátorok nem fognak megharagudni, a türelmetlenkedésemért. |
Bejelentkezés
Hirdetés |