Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Jó estét! Egyszerűen megépíthető akku túltöltés elleni kapcsolási rajzot keresek. tudna valaki segíteni ebben?
Hello! Nem túl sok az információ,m így válaszolni is nehézkes. Mert nem írtad milyen típusú, feszültségű, kapacitású aksiról van szó és milyen töltőd van. Aztán hogy kinek mi az egyszerű, az is egyéni lehet. De ha néhány alkatrész van és hozzá nyákterv, akkor az egy hobbi fórumon túl komplikált, talán nem lehet.
De rajzoltam Neked egyet. három tranyó van, néhány alkatrésszel és egy relével. A kapcsolás 12V-os aki töltésvédelméhez van. Az akkumulátorból táplálkozik. Ha megnyomod az S1 nyomógombot, a relé az aksira kapcsolja a töltőt. Ha az aksi elérte a 14,2..14,5V feszültséget a relé lebontja a töltést. Ilyenkor (és kikapcsolt állapotban) önfogyasztása szinte semmi. A lekapcsolási feszültséget a két zéner küszöbfeszültségének és a tranyó bázis-emitter feszültségének összege adja. 6,8V+6,8V+0,6V=14,2V A zénernek kisáramúnak kell lenni, hogy a könyökfeszültsége érvényesülni tudjon. Pld. a BZX55 vagy ZPD.
Sziasztok!Még 2010 év végén volt egy téma indítás egy orosz töltővel kapcsolatban, de sajnos félbemaradt így nem találtam meg a megoldást a problémámra. Ezért mivel nekem is van egy ilyen töltőm ,szeretném a segítségeteket kérni. A lenti képeken látható a jelenlegi állapot ( sufnituning megoldás). Ezt szeretném korrekten megoldani.Első kérdésem : jó helyre vannak kötve a kimeneti vezetékek( a zöld-sárga a pozitív csipesz és a kék a negatív csipesz )? Második dolog: a biztosíték hiányos, ezért kicserélném valami korszerű megoldásra de nem tudom mekkora értékű kell bele.
Szia! A biztosíték az a trafó primer oldalát védi és 1.25A az értéke. Ennél a töltőnél arra kell vigyázni, hogy a dióda híd melegedéséből kifolyólag deformálódik a műanyag tartó lemez és a hűtőbordák összeérhetnek, aminek zárlat lesz a vége és viszi magával a diódát és a vezeték szigetelését. A diódák csavaranyáit szorosra kell húzni, mert a kimeneten elszabadulnak a feszültségek és az is lehet, hogy váltakozó összetevő is kikerül a kimenetre, mert a forrfülek és a vezetékezés úgy vannak kialakítva.
Köszönöm a hozzászólást. Amúgy a kimenő vezetékek jó helyre vannak bekötve? Eltekintve a vezetékek színétől. Érdemes esetleg vastagabb vezetékre cserélni őket?
Amennyiben az akkumulátorra menő vezetékek nem eredetiek, probléma lehet. Nekem legalábbis, meg aztán ahogy olvastam másnak is okozott gondot. Ugyanis azok az eredeti "ócska" vezetékek valójában ellenálláshuzalok, a cseréjük feszültségemelkedést és így túltöltést okozhat.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2018
Ennek már nincs meg az eredeti vezetéke, de arra gondoltam hogy maradék solar kábellel pótólnám.
Attól tartok gond lesz az ellenállás értékkel - max ellenállás: 5,09 Ohm/km (ónozott réz), - amit az egyik ilyen kábel adatlapján találtam. Nekem emiatt a legkissebb töltőáram állásban is túl nagy árammal töltött.
A solar kábel nagyon jó lenne, de a vastag szigetelés miatt túl merev a célra.
Vegyél szupravezető kábelt. Annak 0 ohm/km az ellenállása..
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2018
Bele kell tenni egy soros nagy W-os 12 V -os autó-égőt, s mehet rá normál kábel, a W-al be lehet állítani a kívánt induló áramot.
Ez szuperjó!!!Köszi!! Nem tűnik nagyon bonyolultnak , remélem meg tudom építeni . Nagyon köszi !
Ha szépen megkérlek, megírod hogyan tudom ezt a töltési feszültség értéket növelni ill. csökkenteni?? Egy 12 és 14,5 V-os akkus csavarbehajtóhoz kellene ..Szépen megkérlek ... A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2018
Hello! "A lekapcsolási feszültséget a két zéner küszöbfeszültségének és a tranyó bázis-emitter feszültségének összege adja. 6,8V+6,8V+0,6V=14,2V "
Le is írtam. Nem olvastad el? De a csavarbehajtódhoz nem biztos hogy jó lesz ilyen megoldás. Mert ha NiCd vagy NiMh aksi van benne, annak feltöltését nem lehet a feszültség növekedéssel megállapítani, a LiPo aksinál, viszont a töltőnek kell korlátozni a feszültséget, és meglehetősen pontosan. Vagy is ott mindkét esetben ez a töltő feladata. Amit rajzoltam, az leginkább egy savas aksitöltő egyszerű kiegészítője lehetne. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2018
Annyira nem merev hogy ne lehetne jól használni, de aggódom a fent említett ellenállás érték okozta gond miatt. Nem értek hozzá, ezért kérdezem. Túl kevés a solar kábel ellenállása?
Akkor felejtős? Nem szeretném ha már a legkisebb fokozatban is erősen töltene. Túl kevés ennek a kábelnek az ellenállása?
Szia! Sziasztok!
Most jutok oda hogy megvegyem a töltőt, még az a kérdés hogy a linkelt 6A, Te 10A-est írtál hogy használsz, vegyek én is 10A-est vagy elég a kisebb? 45-55Ah-s akkumlátorokat töltenék vele. Ha a nagyobb akkor ez gondolom jó: SON 1210D Köszönöm szépen!
Szia!
Nyugodtan használd!
Chipmunk1960 megírta, igaz helyhiány miatt ezt a készüléken kívül kell megoldanod.
Én meg vagyok vele elégedve, a töltés végén trickle charge-ra kapcsol, ami maradhat, akár 6-8 órát is rajta, szépen egyenlőre húzza a cellákat.
Kedves kollégák , kérni szeretném ha valakinek megvan , a GZL-30 aksitöltő kapcsolási rajza, kérem tegye fől nekem , előre is köszönöm .
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2018
Ehhez nem nagyon kell rajz szerintem. Legalábbis, ami nálam volt hasonló, abban nem volt elektronika, csak a trafó, graetz, és a kapcsolók, műszer. ( abban volt bikázó funkció is)
Szerintem a min/ 0 /max kapcsoló a trafó primerjében van, ott van két leágazás a két töltőáramhoz. A 12/24 Volt pedig a szekunderben kapcsol. A biztik közül a 3A-es lehet a primerben, a visszaállítható kiugró gombos pedig a szekuderben.
Valami hasonló lesz:
Köszönöm , a 12/24 váltó kapcsolására voltam kíváncsi , mert ott a sarukon , nem volt tiszta számomra a megoldás , köszönöm.
De mégis elnézést , de homályos számomra a 12/24 váltás megoldása a jelen kapcs. nyomán, segítsetek megérteni , köszönöm elöre is .a 24 az világos , a 2db 12v sorbakapcsolása ,de a 12v??. ezért fordultam a fórumhoz , hozzátok.
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2018
Van ebben elektronika? Vagy vargaf rajzán az lenne? Ezeket szokták úgy kötni, hogy a 24V a graetz plusz/minuszáról megy, 12V esetén egy váltókapcsoló a graetz plusz kivezetése helyett a két tekercs közös pontját vezeti ki plusznak. Ekkor a graetzben csak két diódát használ. ( lehet, hogy a negatív ág van így megoldva)
Lerajzoltam a kapcsolást de nem értem a megoldást , Légyszi vess egy pillantást rá . a gretz állandó 24v-ot kap 12-es állásban is , a 12/24 billenő kapcsoló hátulját lerajzoltam , de nem értem a megoldást , hogy lesz ebből 12v? .
Inkább ilyen. De a zUborka feliratú rész is elég blamázsnak látszik..
A kapcsolási rajzát kéne lerajzolnod (kimérned), nem a huzalozási rajzát, mert azzal semmire se mész..
Az a baj , hogy nem tudom a billenő kapcsoló belső kapcsolódását , azon kívűl a rajz pontos .
Már arra is gyanakszok , hogy a gretz nem is gretz , másképp lehetnek a diódák , jó lenne a gyári rajz. de jó lenne. A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2018
Közben lehet hogy rájöttem a megoldásra ,12-es állásban a két kihozott és összekötött tekercsvég összezáródik a kapcsoló középső kivezetéseivel , igy párhuzamosodik a két 12-es tekercs, és ki van vezetve a pozitiv kimenetre. a tekercsek másik végei egy egy negatív diódán át megy a negativ kimenetre , így csak 2 dióda üzemel ebben az állásban.A kapcsolón az átkötések a nagy áramok miatt párhuzamositják az együttmozgó érintkezőket.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |