Fórum témák
» Több friss téma |
Ezt már Olitsnak is magyaráztam...
Bővebben: Link Az osztásaránnyal a kívánt sebességhez tartozó feszültségszint előállítható...
Üdv!
Tehát elvileg feszültségosztóval megoldható. És mivel engem az sem érdekel, hogy esetleg lassabban megy fel a parton, nem lesz szükségem a procis túlbonyolításra. Valójában nekem az lenne a legideálisabb, ha a gázmarkolat nem lenne annyira érzékeny, ami szerintem elérhető a gázmarkolat ellenállásával sorba kötött ellenállással, így csak nagyobb elmozdulásra kapnám ugyanazokat a vezérlő feszültségeket, illetve ha jól gondolom, akkor fullra sose tudná tekerni.
Úgy van, de nem sorba kell kötni egy ellenállást, hanem egy feszültségosztót kell rátenni.
U1 a gázkarról jövő feszültségjel, U2 a vezérlőhöz menő feszültségjel... Megméred maximális gázkar állásnál hány volt jön ki, ezt állítod be U1 -nek, mert nem feltétlen 5V a maximális gázjel. Aztán megméred azt a feszültségszintet, amit a megfelelő sebességnél ad a gázkar, és azt állítod be U2 -nek. A harmadik kalkulátort használod, és az R2 értéknek állítasz 1KΩ -ot, (ezzel határozod meg a feszültségosztón maximálisan átfolyó áramerősséget), és a kalkulátor kiszámolja az R1 ellenállás szükséges értékét... R1 értéke több sorosan vagy/és párhuzamosan összekapcsolt ellenllásból is összetevődhet, ha a kalkulátor nem ad olyan értéket ami szabványos lenne. Ha mindenképpen szabványos értékeket akarsz használni, akkor az első kalkulátorral pontosíthatod. Beírod a legközelebbi szabványos értéket, és megkapod a kimenő feszültséget, így láthatod mennyivel tér el a kívánt értéktől... A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2018
Mi a baj a sorba kötött ellenállással?
Mer én így gondoltam. A modellben 10k a potméter és 10k az ellenállás is. Ebben a bekötésben, (amúgy számolással is) az eredetihez képest csak max fele feszültség jön le a potméter teljes elcsavarásánál. (a kapcsolóval simán visszaállítható az eredeti állapot) A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2018
Na most te a tápfeszre akarod kötni a soros ellenállást?
Úgy is jó, de csak akkor, ha valóban potméter van a gázkarban. Ha HALL szenzor van benne (és általában az van), annak kell az 5V tápfesz, azért kell a visszamenő jelet osztani...
Teljesen jogos! Ha hall szenzor van benne akkor mindenképp a te variációd kell, tehát a visszamenő jelet kell leosztani.
Kaptam egy ilyen elképzelést is, de szerintem ez túl lett kombinálva.
Udv!
46 magnes 51 tekercses elektromos kerekpar alloreszenek mi a tekercselesi sorrendje?
Ha szétszeded nem tudod kipuskázni?
Fusttel mukodott...pedig 2000W.
Erteni is szeretnem a tekercselest, de a 6magnes 9 polus, 12m18p, 16m24p 16m48p utan sehogy nem ertem miert 46m51p keszitettek el. Generatoruzemben is maceras, 1 tekercs kb. 0.9 magnes szelessegu. 1 tek utan 11a kovetkezo ellentetes pozicio. 10 fazisu motorgenerator?(es ekkor az 51 kimarad.
Ja, én ennyire nem vagyok benne. Azt hittem át akarod tekercselni csak...
Nincsenek képek az említett elrendezésekről?
Az El-Go elektromos rokkant mopeddel kapcsolatban nekem is lenne kérdésem ha tudna valaki segíreni. Van rá lehetőség, hogy egy kicsit gyorsabbá lehessen tenni? Nem sokkal csak kb. 10 km/h-val.
Lenne még egy kérdésem. 36 voltos vezérlőt le lehet tesztelni sstabil tápegységge, és ha igen mekkora áram kell hozzá?
1. A gyorsítás elég trükkös dolog. Először azt kellene megnézni, a gázkar hány voltot ad a vezérlőnek. Szerencsés esetben csak ez van korlátozva. Ha nem ez a helyzet, akkor komplikált.
Esetleg van -e sebességkorlátozó bemenet/kapcsoló amivel lehet váltani. Meg kell nézni, hogy a túlfeszültségvédelem hogy van megoldva, ha ellenállásosztóval, akkor azt át kell számolni, és cserélni. Aztán tudni kell az elektronika tápfeszültség bemenete mekkora lehet maximum. Feszültségstabilizátor az áramkör részére, pufferelkók stb, és milyen feszültségű FET -ek vannak benne. Ha bírja minden egység a többlet feszültséget, akkor lehet próbálkozni. Ha nem, akkor módosítani kell. 2. Tesztelni lehet, attól függ milyen teljesítményű a motor, ahoz kell(ene) passzolni a tápegység teljesítményének is. 300W -os motorhoz legalább 300W táp kellene. Ha nincs meg a megfelelő áram, akkor is elindulhat, legfeljebb nem tudod teljes sebességig kihajtani. Ebben az esetben csak gyenge és lassú gázadással tudod forgásra bírni. Ha elfogyik az áram, a tápegység átkapcsol áramgenerátoros módba (ha van ilyen funkciója), és ekkor elkezdi csökkenteni a feszültséget. Ha a feszültség a vezérlő alsó küszöbértékéhez ér, akkor leáll... A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2018
Köszönöm a segitö választ. Erről a gépről van szó, de aajnos semilyen adatot nem tudok róla azokból amit írtál.
Szia!
Szóval itt van ez a háromkerekű. Az összetört első villát már kijavítottuk, de meg kellene akadályoznom az újabb összetörést. ( ) Vicces hogy én lassítani akarom a járgányt, míg más a gyorsítással küzd. ) Sajnos a gyári sebesség limiter mindössze csak annyit csinál, hogy a három elektronikusan kapcsolható sebességfokozatból, csak az elsőt engedi használni. Azonban a járgány még így is 19Km/h végsebességre képes és ráadásul a gázkar talán ha 90°-ot fordul, amiből kb. az első tíz fokban semmit nem csinál, utána viszont elég hirtelen gyorsul. A gázkart kimértem, hall szenzoros, de sajnos a szenzor pontos típusát nem tudtam megnézni, mert képtelen voltam rájönni hogy hogy lehet szétszedni a forgató részt. Szóval úgy tűnik, a feszültségosztós módszert kell bevetnem, csak azt nem tudom, mekkora a kimenő terhelhetősége a szenzornak, mekkora ellenállást használjak az osztónál, hogy nehogy elküldjem, mert nem szeretnék másik után kajtatni.
Az említett példában 1KΩ -ot használva 5mA áram folyik maximálisan.
Ha 4.7KΩ -ot használsz, akkor kb 1mA folyik 5V -os tápfeszültségen. Ezt egy HALL szenzornak szerintem ki kellene bírnia. Persze típusszám és adatlap lenne az igazi. Szerintem használd az utóbbi értéket az alsó tagnak, ahoz számold ki a felső tag értékét...
A probléma megoldódott. Próbálkoztam feszültségosztóval is, az is működött, de a legegyszerűbb soros ellenállás lett a befutó, mivel ezt ha akarom, akkor egyetlen kapcsolóval ki tudom iktatni. Egy 2,2k -os ellenállás megoldotta, hogy a tanuló módba állított (két vezeték összedugása, végsebesség max 19Km/h) vezérlővel, a maximális sebesség 10Km/h és érdekes módon még hirtelen gázadásnál sem gyorsul drasztikusan, csak ha elveszi, majd ismét hirtelen adja vissza a gázt. Természetesen ez a megoldás nem működik kikapcsolt tanuló móddal, úgy valamiért totál észre sem veszi a beiktatott ellenállást, de ez most nem számít, mivel kizárt hogy valaha is úgy fogja használni. (Nem hiszem hogy valaha is lesz mersze 35-tel "száguldozni". ). Azért a biztonság kedvéért még megspékeltem az egészet egy mechanikai sebesség limiterrel, és jól is tettem, mert a mai kipróbálásnál, még az egyenes haladás is nehezen jött össze neki, úgy, hogy 1Km/h körül tudta csak a gázt adni. Szóval tettem a gázmarkolatra egy bilincset, meg fölfogattam az állórészre egy csavarosan állítható ütközőt, amivel be tudom állítani hogy mennyi legyen a max. Remélem hogy így sikerül neki fokozatosan megbarátkoznia a masinával, mert ha nem, akkor én nem tudok többet tenni érte.
üdv.
Sziasztok.Mivelhogy a váltakozó áram rázási határa 50 V, ezek szerint egy 48 V-os BLDC motorvezérlőből a három fázis közül bármelyiket megfogva életveszélyes lehet?Hisz a 48 V-os rendszer ha maximumra van töltve, akkor 54 V-ol működik, és így a vezérlőből kijövő három vezeték bármelyikén akár 54 V AC áram is lehet?
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2018
Igen.
A sziv kozelebe beszurt ket eletrodaba vezetve szivmegallast okozhat. A 230V se ol meg mindig mindenkit, es halnak meg emberek szivmegallas miatt ugy, hogy nincs a kornyezetukben aram. Szemely es helyzetfuggo. Volt mikor Dc100V se razott, volt mikor 12V os akku bizsergetett. Egyszerre 2 fazis erintese eseten raz a bldc. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2018
Sziasztok!
Városi cirkálónak tervezek egy 3 kerekű roller/gördeszkát de fordított elrendezésbe, elől kettő hátul egy kerék! Mit javasoltok, agymotoros kereket? Vagy sima külön motor külön kerék elrendezést 30-40 km/h bőven elég viszont nem egy kis ember vagyok a magam 110 kilójával! De nem szeretnék kb 20 centinél nagyobb kereket betenni! A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2018
Hosszu legyen. Lehetoleg szeles is.
Kerekagymotor egyszerubb. 40km/h??? Meg kell allni. Leesel rola 40 nel es meg gurulsz 30 metert. Kozben behorpadsz itt ott es szivarog a piros folyadek. 20-25km/h. Nagy kerekkel borulekony lesz.
Idézet: „Leesel rola 40 nel es meg gurulsz 30 metert. Kozben behorpadsz itt ott es szivarog a piros folyadek” Ez tetszik! Hát most ott tart hogy 140 hosszú az első kerekek 46 centire terpesztenek! Közbe rajzolgatom tovább. A kerekagymotort elvetettem, mivel igy a "féktarcsa nehezen megoldható" kerül rá egy MTB tárcsa, fékkel együtt! mekkora teljesítményű motorba gondolkodjak? illetve a fékkar meghúzásához vajon mekkora erő kell? Hány kilós szervó? Vajon a fekkar plussz digitá koffermérő plussz cibálás jó teszt lehet?
Sziasztok!
Valaki rendelt már ebayról vagy aliexpress-ről e-bike szettet? Mennyire érdemes ezekkel foglalkozni? A munkába járós mountain bike-omat lehet, hogy feldobnám vele.
Sziasztok!
Tud nekem valaki pontos információt adni arról,hogy az agymotorokban lévő 3 hall szenzor közül a középsőt miért kell fordítva beépíteni?? korábban olvastam itt ezt, de nem tudom a miértjét..
Mert ugy mukodik a motor megfeleloen. Ezzel a megoldassal kozelebb helyezkednek el egymashoz a hallok.
Köszi az infót, de leírom mi is a problémám..
Vettem kéz alól egy 48 V 1Kw os agymotort, ami az fickó szerint új csak mikor Kínából rendelte össze keverte, és hátsó kereket rendelt első helyett. A motoron csak 3 vezeték volt . Az eladó szerint direkt hall nélkülit rendelt, de adott hozzá olyan vezérlőt igaz csak 350 W teljesítményűt,hogy ki tudjam próbálni. Működött is, de 36V ról. Azóta raktam össze egy litium akku pakkot BMS el. Nem hagyott nyugodni a kíváncsiság, " még nem láttam ilyen motort belülről" Így szét húztam a motort, és meglepetésemre volt benne 3 hall szenzor de méréseim alapján egy hibás volt. Gondolom megbukott az ellenőrzésen, kábelt levágták és eladták hall nélküliként. Rendeltem bele Hall ic-t. össze is raktam de a gyárilag betett szenzorok mind egyformán álltak. így is helyeztem vissza az újakat. közben megjött hozzá E-bay ről egy 1Kw os vezérlő. Ami gond, hogy elindult a motor, működik de random szerűen egy pillanatra akkorát vissza rúg ,vagy nem tudom, hogy a 45A BMS letilt. és addig próbálgattam míg már a vezérlő is elhalálozott. A kérdés okozhatja ezt a jelenséget a középső hall fordított bekötése? Vagy maga a vezérlő hibásan működött?
Közben megjavítottam a vezérlőt. és szét szedtem a motort,hogy a középső hall-t megfordíthassam. Fejlemény.. nincs változás. a motor elindul megy szépen, de egyszer csak hirtelen ránt egyet.. olyan mintha egyszer csak eltévesztene valamit,és rossz tekercsre adna áramot akkorát fékez emiatt,hogy a motor tengelye is megmozdul visszafelé, ebből gondolom,hogy rossz tekercs kap áramot. természetesen ezt a vezérlő nem bírja ki, mindig meghal egy-egy fet a végén.
Ötletek?
Udv itt is.
Elsokent izzo az akku es vezerlo koze, ne durranjon el a fet. A vezerlod hallos vagy hall nelkul mukodo? Nagy rugasok erintkezesi hibanal vagy vezerlesi hibanal lepnek fel. Ekkor a magneses mezo mozgasa nem fekezi az elektronok mozgasat, es a tekercsek ohmos ellenallasa miatt nagy aramok kepesek folyni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |