Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Rendezvény-hangosítás (PA) hangtechnikái
Témaindító: sound.man, idő: Nov 25, 2007
Témakörök:
Valószínűleg jobb lesz a tánctéren a mély, ha középen, monoban van lehajtva. Persze a front szélességtől is függ ez, mert lehet oldalt nagyon kevés lesz így. Amély is irányított marad még, ha kismértékben egymástól el vannak távolítva a ládák (azt hiszem a váltási frekvencia hullámhosszának felével lehet a dobozokat széthúzni, de lehet a negyedével). Felüláteresztő szűrőként próbálj meg pl. Q=1.2-es High Passt, az alul kicsit emel, utána pedig meredeken vág.
És ha stereoban van középre téve egymás mellé, az már más szitu? (mintha monoban lenne)
-- Nem egészen értem ezt a Q=1-2 HPF nél. Ott csak a cross fajtáját(valamint hogy 6,8,16,24,48dB/oc) és a Hz tudom állítani.
Meg ami nem tiszta még nekem, van egy Xrown Xti 2000 végfok. Ezt hajthatom én mono bridge módban a két MRX 518S ládát (a láda egyenként 4 Ohm-os)? Ha igen hogy tudom bekötni és mennyit fog kapni 1 láda (watt)?
Árt e a végfoknak ez a fajta használat.
XTi-nél nem tudsz a HPF-nél Q-t állítani. Viszont az segíthet kicsit, ha a sub aljához LR helyett Butterworth szűrőt használsz (már ha van ilyen lehetőség, ezt most nem tudom fejből), más a karakterisztikája, a váltási frekin a LR -6dB-ével ellentétben csak -3dB-t vág, de alatta ugyanolyan meredeken esik. Amit küldtem múltkor táblázatot, aszerint vághatsz akár 31Hz-nél is, bár én a biztonság kedvéért maradnék a 35Hz-nél.
Teljesítmény/hangnyomás/dinamika tekintetében úgy jössz ki a legjobban, ha a végfokok egyik felén a sub, másik felén a top van.
értem. Van benne olyan szűrő is 6, 12, 16 is. (azt hiszem ezekkel a számokkal) Miért írod hogy a biztonság kedvéért?
Csak azért kérdem mert én korábban soha nem vágtam a sub alját, remélem nem ártott a hangszórónak. Nem hajtottam őket peak-ben egyébként közel sem. A jelre mindig nagyon figyeltem. --- Nem tudom itt szabad említeni hogy : eladó 2 db Crown Xti 2000? (lecserélem 4k-sokra) A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2018
Már ha végfok, Ti milyen ládákat (con. rms . pek) adatok mellett milyen végfokkal tekeritek?
És egyébként ha csak a hangfal paramétereit nézzük top: (400/800/1600)
Sub 4 ohm (400/800/1600). Szerintetek sok neki a top: 650w 8ohm. Subra 1200w 4 ohm/chanel? Nincs rendszervezérlőm. De azt hiszem mondhatom soha nem volt/lesz fullon hajtva a cucc. Főleg nem peak be. A jelre mindig nagyon figyelek.
Ha megint csak a gyári ajánlást vesszük alapul, bírnia kell. Rendszervezérlőt érdemes lehet beszerezni, használtan a DBX PA+ vagy PA2 sem olyan vészes, akkor szabadabban tudod konfigurálni, de a végfok beépített DSP-je is elég az alapdolgokra. A limitert kapcsold be, akkor nyugodtan megküldheted, csak torz jelet ne kapjon a keverőből.
Azt tudom hogy most xti 2000 nél ha ráküldöm a limitert, akkor eléggé lefogja, nincs dinamika hiába..elvész a zenéből. Ennek semmi értelme 2000-nél. A 4000 nél pas piros.
Volt nekem DBX PA+ procim, de el is adtam azon nyomban, nem tetszett a tetje sokkal kásásabb volt mint simán csak végfokkal. Valamint plusz alapzaj is jött hozzá (nem észvesztő de fület szúrt nekem rögtön). Az alja feszesebb volt naturban is mint így. Valahogy lineárisabban jobban húzott feszesebb volt. De ennyi. A tetejét viszont...így ment. Szerintem valahogy nem passol a két A/D D/A converzió, egyszer a DBX ugye utána megint a végoknál.. Vagy a PA silányt (A/D D/A) használ (a fülemnek). Azon töprengtem, mivel nem tolom soha a cuccot maxon, pont hogy véletlenül se menjen peak-be, így valszeg pont olyan 800-1000w körül kapna a sub. (most nem igen kap annyit). Mert gondolom peak közelben ad a vég max teljesítményt le (ugye). (jól tudom: torz jel csak akkor van ha a keverőn pl a miksinél azt látom hogy clip-el, vagy pl a zenénél szintén clippel. De ha sárgába megy a bemenő jel a visszajelző ledsoron az még okés (mint dinamika kiugrás). Mert pl most az ének úgy van beállítva (compival együtt) hogy alap dinamika éneknél kb 0 - 3 dB re mászik a bemenő jel, Ha nagyon megtolja az énekes akkor a kompi megfogja még piros led előtt. Abba sose szalad bele. (kimonitorozva a csatit szoktam leellenőrizni). Utána pedig az egésznél a master-t is belövöm, közben figyelve a végfok visszajelzését is (clipet kerülve).
Én már nem foglalkozom hangosítással, de van két alapvetően hibás gondolatod, amin célszerű lenne tisztázni.
Az egyik a CLIP fogalma. Az erősítő szempontjából ezt egyáltalán nem kell kerülni, ha egyébként a hangszórók elviselik a keletkező teljesítményt. Ez a jelzés éppen azt igyekszik detektálni, hogy még éppen az elvárt határon belül van a kimeneti feszültség. Úgy szokás méretezni, hogy az ütemes felvillanása még határon belül legyen. Ha szinte folyamatosan világít, akkor a tápfeszültség már összeomlik. Tehát villoghat a CLIP, abból még nincs baj. A másik a torzítás. Valamiért azt sugallod, hogy a torzítás az csak túlvezérlés miatt következhet be. Természetesen van ilyen is, de még egy csomó dolog tud torzítani, amik általában kerülendők, de van ezek között szándékos is.
Köszönöm a kiigazítást.
Nem tudom mire gondolsz az alatt hogy "nem csak az tud torzítani". Ezt kifejtenéd? Annyi megjegyzés, ha villog az már határ ahogy írod, és egy olyan szituban mikor változhat ide oda pár dB az egész zene az este alatt, nem tanácsos megengedni hogy clippeljen egy adott számra beállítva, mert onnan már nem sok lehet. Ez működhet egy pl limitált felügyelt (végfokba) bemenő jel mellett, ahol nincs az hogy pl valaki oda tol neki egy csatin, vagy épp a zene "erősebb" ami megszólal a cuccon,..és akkor már átbillenhet.
Egyébként sokat olvastam a témában, arra jutottam hogy a 400/800/1600 os sub okat nem hajtok meg 1200w-al proci nélkül. Sok az neki. Bőven elég a 800w. Így is az RMS kétszerese.
Viszont a toppokra valszeg megveszem a Xti4000-rest. Mivel az 8 ohm on tud 650w lesz a 400/800/1600 ládára. És szerintem egészségesebben fog szólni a teteje tőle mint most. Peak nem lesz sőt tuti..így gondolom hogy pont kihajtja szépen majd ami van a hangfalban. Annyi hogy így tartok tőle a sub kevés lesz alá. Mivel már most is néha karcsúnak érzem.(lehet csak kicsit a beállítással kéne játszani, eq vágás stb...) majd "ráfekszek". Egyébként egészségtelenebb ha egy végfokra 1 ch 8 ohm láda, a 2 ch 4 ohm láda van kötve? (csak mert ennek az xti-knek van ilyen gyári presetje) A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2018
Elnézést a sok hsz-emért, de szeretném normálisan megérteni a dolgokat, hogy összeálljon a kép. Nagyon rákaptam most erre a témára.
Azt valahogy ki lehet e számítani, hogy ha pl beállítok az XTI-n -2dB limiter szekciót, körülbelül mennyi teljesítmény mínuszt jelent a kimenő teljesítményben? És vajon, ugyan az lesz e az eredmény ha egy "kisebb" és egy "nagyobb teljesítményű végfokot limitálok le" kb azonos szintre. Erre van valakinek valami gondolata? Mert matek szerint egyforma kéne hogy legyen.
Szóval igen, a DBX-nek van egy jellegzetes hangja, kicsit mos, lenyalja a tetejét, de ha neked ez ezzel a cuccal nem jött be, nem kell erőltetni.
Torzításra visszatérve, ha a mondjuk a keverőbe már alapból torz jel kerül (mondjuk DJ torzításig tolt pultja) azzal már nem tudsz mit kezdeni, hiába jó a jelszinted. Ezeket a nem kívánt torzításokat (vannak szándékosak pl. elektromos gitárnál) érdemes kerülni, egyrészt csúnyán szól, másrészt a torz jelet nem szeretik a hangszórók. Tételezzük fel hogy van egy 350W-os hangszóród, ha ezt egy 500W-os végfokkal hajtod, tiszta jellel, nem lesz semmi baja, de egy 100W-os torzításig tekert végfok 5 perc alatt kinyírja. (ez most nagyon leegyszerűsített és kisarkított példa volt, de gitárerősítőknél ezért szokták túlméretezni a hangszórókat a végfok teljesítményéhez képest) Clip LED valóban felvillanhat néha, ezt azt jelzi elért a végfok egy bizonyos torzítási szintet (általában 1%-nál szokott). A kulcsszó a néha, ha nem csak fel-felvillan picit, hanem már tartósabban villog/világít, a torzított jel károsíthatja a hangszórókat. Ha kevés a sub, a topot nyugodtan vedd vissza. Ha meg nagyobb végfokot veszel, én inkább a subra tenném, ha már most is kevés, ha a topot hajtanád nagyobbal, vissza kéne venned a subhoz, gyakorlatilag ugyanott vagy. A teljesítmény duplázása 3dB hangerőnövekedést jelent, tehát ha pl. 800W helyett 1600W-al hajtod a subot, 3dB-lel hangosabb. Elméletben. De ehhez jön a teljesítménykompresszió, nagyobb teljesítménynél a hangszóró tekercse jobban melegszik, ezáltal megnő az ellenállása, és kisebb teljesítményt vesz fel. Ha -3dB-nél van a limiter, 400W-nál megfogja. (kérdés továbbá hogy RMS vagy peak limiterről van szó, az RMS a tartós teljesítményt, míg a peak a csúcsokat fogja vissza) Ha nagyobb végfokot használsz kisebb teljesítményen, nagyobb tartalék marad benne, mintha egy kisebbet használnál teljesen kihajtva. Kérdés megéri-e. Fontos továbbá, hogy hangosításnál az a cél, mindenki jól hallja a produkciót. Emiatt általában csökkentik a dinamikát, hogy a a halk és hangos részek egyformán hallhatóak legyenek. Igyekeztem minden kérdésedre választ adni, de ha kimaradt valami szólj nyugodtan.
Köszönöm szépen! iszom a sorokat
Ugye a MRX515 400/800/1600 8 ohm. MRX 518S 400 folyam./800 RMS/ 1600PEak 4 Ohm. Nos, azt tudom ez a hangszóró többre képes mint ami most van. Nem a legegészségesebb egy ilyet RMS 475w hajtani. Megszólaltattam Dyni powermate cuccal, ami 600w RMS (8 ohm) tudott, sokkal analógabb melegebb színesebb, és persze dinamikusabb volt a hangja (ebben benne a headroom-történet is gondolom). Nagyon tetszett. Aztán Crown XS1200 el ez olyan 650w RMS-el, szintén kellemesebb hang volt, olyan "körül ölelős analog" melegebb..én ezekért vagyok oda, de másabb mint a dyni, úgy mondanám mind kettő szépen szólt csak picit más sound-ja volt, dyny dinamikusabbnak hatott. Amit nem tudok, hogy vajon XTI 4K is ilyen lenne ami szintén olyan 750 1Khz, de legyen átlag felső tartományban 650w ahogy a spec-je írja. Hogy miért hivatkozok a teljesítményre, mert pl egy Crown Xs700 al is kipróbáltam a cuccost (ami ott van mint az xti-m, 450w 8 ohm-on, xti 2K pedig 475w. Ott jócskán alul maradt hangban az xti-vel szemben pedig mondom közel azonos RMS volt, és mégis...szóval XTI azonos szinten jobb ezek szerint. Közel nem jött az a fényes hang mint ami az xs1200-al volt meg (még halkan is). Ergó, lehet XTi4K val is ha meghallgatnám ("ledobnám az állam" Éppen ezért vagyok bizonytalan most, mindenképp cserélném mert szeretném ha a hangszóró ki lenne szépen egészségesen hajtva. Amiben még gondolkodom és olvastam, a QSC PLX2 3102. Ez pont ideális lenne még top+ sub-ra. Ahogy olvastam szép hangja van, de tudjátok ezt hallani kéne. + van benne cross 100hz, és 33hz HPF. Szóval azzal is rendben lenne a cross része. Egyelőre viszont jobb áron kapnám meg az XTI 4K-kat. Egyedül kicsit a subbot félteném, azért 1200w egy 400/800/1600 hangszóróa, elég merész. Ott azért jobban figyelni kéne rá, és buli hevében ha netalántán x óra után oda tolnám kicsit neki, nem clip-elne, de ott már azért lehet a játszott zenék nem csak 1-2 szer szólnának "beütésre" és jóval többet kapna RMS ben mint a hangfal 4ohm melletti 800w RMS-e. Mert mondjuk egy olyan szituban mint zenekar, mikrofon, gitáros, basszus, dob, bill...megint más, mint egy masterelt, megcsinált zene amit (ha) lejátszunk ugye. A másik, ezek a végek (sajnos sok esetben) közel nem adják le azt hogy 1200w főleg egész este alatt. pl Kapásból az XTI 4K pl 20hz en már csak 1080w indít. És ez is szépen csökken, ahogy melegszik stb..védelem miatt..beáldozzák a teljesítményt ilyen az áramkör. Ez alapján simán tolhatnám a sub-okat is 4K ról akár, de azért csak féltem, elvégre con-prog teljesítmény között érdemes hangszóróra amp venni, nem pedig peak irányba hajolva.ő Teszteltek egy itech 4000 vagy nagyobb már nem tudom, pár perc után már csak 300-4000w!!! jött a szubra belőle úgy hogy indított a végok 1400w ról vagy mennyi az RMS teljesítménye x Ohm-on. Azt nem olvastam hogy kevés lett volna e az áram és azért lett volna. Egyébként az analog "vastag tápos" (súlyos ) végek nem olyan érzékenyek a volt-ra mint ezek a könnyű... Pl az említett Crown ha esik a feszkónk pl -9, 10%-nál érsd nincs 24xV, .. ott már kapásból 70-75% át veszít a kimenő teljesítményéből, de ez a többi hasonló végre is igaz véleményem szeirnt mind érzékeny a feszkóra..,ellenben egy régi jó kis analóggal ott máshogy működnek a dolgok, jobban tolerálnak ezen a téren. Szóval szubbokra vennék egy pl QSC RMX-et (is gondoltam), de az meg b* nehéz, meg ahogy hallottam elég sok meghibásodott darab volt benne. Szóval le*va a könnyeb súly előnyére a QSC PLX2 3102 és XTI 4002 ben gondolkodom top-okra mindenképp (Crown XS900 jöhetne még egyelőre szóba, de abból már sehol nem kapok újat). A sub..nos a sub mivel csak 4 ohm os kisebb, vég is elég lenne neki. igen gondoltam én is rá amit írsz, hogy ha még nagyobb RMS megy azonos jelszint mellett a top-ra akkor mégkevesebb lesz a sub. Lehet sokat várok szegény kis 18 as mélyemtől, vagy lehet más végfokkal kéne kipróbálni ami inkább "analóg" és megjönne a hangja. Mivel külföldön nagyon jókat írnak, hogy milyen szép kövér telt dinamikus hangja van. Eléggé belemásztam a témába, oly annyira hogy már a döntést nehezíti A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2018
jut eszembe lemaradt: a QSC PLX 2502 néztem a sub-ra ez (750w / 4 ohm) igaz kevesebb mint a XTI de csak jobban szólna vele, bár elég zsákba macska ez, lehet semmi különbség nem lenne és akkor pénzkidobás volt az egész).
Azt mire értik mikor azt olvasom, hogy egy hangfalnak jobb a "LF extension" paramétere? az mit állít vagy mikor mondják használják ezt a kifejezést? vagy ha azt mondják hogy ez javítható pl az spl rovására...nem világos.
arra értik hogy milyen freki tartományban szól a sub láda?
Ezt hogy lehet növelni, mert olvastam róla hogy lehet processzálni a subokat jobb LF extension-ért némi SPL feláldozva..de nem egészen értem.
Ma összeraktam a cumót, nincs ezzel a hanggal alapjaiban semmi baj. Ha oda húzom neki szól ez mint az állat. Úgy tudnám jellemezni az XTI hangját, hogy olyan feszes, mmm..eletro zenére baromi jó lehet. Bár amit keresek (sound) picit rideg, nem is tudom mi a jó szó rá. Arra emlékszem hogy XS1200 el melegebb volt , élő zenére jobb..effektek lecsengése stb miatt. (de mondom ez lehet a teljesítmény többlet miatt volt).
Most jövőhéten hozok egy Xs900 at, meg egy Yamaha P7000-ret xross-al Megnézem hogy fog szólni vele, valszeg fényesebb lesz. A mélyre nagyon kíváncsi leszek. Picit szeretnék puhább hatást, melegebbet ott is. Na kiderül. (annyira nem fogom oda húzni neki, de ha jól gondolom akkor kb ugyan akkora hangerőn fülre, (ami nem egyenlő a poti állásával), fényesebbnek kellene lennie mint az XTI-kel. Jól eldumálok itt magammal Anno kipróbáltam a JRX- ládákat, hát..volt különbség. Elég nagy hangzásban, pl az ének effekt lecsengésének vissza adásában (MRX melegebben szólalt meg). Gondolom min. ilyen lépés lehet az SRX és MRX között is. meg szerintem az MRX magasban kicsit csapott..tompa , az SRX szerintem alapban fényesebb felül.
Egyébként Andras99 Te hallottad már élőben az MRX rendszert? (min hajtva) Számodra milyen benyomást tettek?
Mélyebb frekvenciáról indul a hangszóró ami benne van és maga az egész láda is vala..
Ennek ára van érzéketlenebb a hangszóró... Mivel a tekercs lejjebb kerül és más mechanikai tényezője lesz...
Köszönöm!
Azt olvastam konkrétan: ki lehet (gondolom határok között) ezt a LF Extensiont tolni, csak oda lesz némi spl. De ezt csak eq-val érthette. Valami frekit beemel gondolom, vagy van valami más processzálási mód erre? Netán a subhamonizer? (mondjuk ezt a mai napig nem értem hogy működik és hogy lehet beállítani). ------ Mellékesen: mikor DBX prociknál elindítod a wizard-ot , mikor ehhez érünk: "match your high amp levels to this" és itt be lehet állítani valami %-ot. Ez mi az eget csinál lényegében? és miben van jelentősége
Szia! A linken szereplő leírást ismered? Nagyjából hasonló a felépítése a frissebb DBX-eknek is. Kíváncsi leszek a véleményedre a Yamaha végfokról.
leírás DBX Van egy hasonló passzív rendszerem mint a Tied, csak kisebb kategóriás. Nem érzékeltem mosottságot a felső tartományban, zajt, sistergést meg egyáltalán nem. A beállításokban el lehet veszni, de nekem nagy segítség a rendszervezérlő. Ha többet használnám, már lecserélném a PA2-re, a tabletes vezérlés miatt.
LF extension = low frequency extension, magyarul ha pl. a ládád 40Hz-en már 6dB-t esik, és te ott ráemelsz 6dB-t, mélyebbre megy, de cserébe a hangnyomás is ennyivel is kevesebb lesz, hiszen a teljesítményt erre használod el.
A DBX féle subharmonic synth, ami a prociajikban valamint a Crown végedben is van, igazából azt csinálja, megnézi mi szól 100Hz körül, és valami algoritmus alapján egy oktávval lejjebb generál hasonló hangokat. Ettől elvileg puhább, öblösebb hatást érhetsz el. Én nagyon ritkán használom, de akkor is csak mértékkel, elég könnyen el lehet vele szúrni a hangzást. Amikor a DBX proci wizardja megkérdezi milyen állásban van a végfok hangerőpotija, akkor ő ez alapján állítja be a limitereket. Meg tesz javaslatot arra, szerinte milyen állásban éred el a legjobb jel/zaj viszonyt, ez az a % amit alapból ír. MRX-et hallottam még régebben, egy alkalom amire konkrétan emlékszem ott PKN végekkel volt hajtva, analóg DBX crossal. Hangzás tekintetében már nincs sok emlékem, de pl. az MRX515-ben ugyanazok a hangszórók vannak, mint a PRX615-ben, amivel viszont elég sokat dolgoztam annak idején. (csak persze passzív váltással, nincs benne DSP) Az említett PRX-et mai füllel hallgatva, főleg az új PRX-ek mellé téve elég rideg, kicsit ordítós, pontatlan hangja van. Ha mindenképp fejlesztésen gondolkodsz, érdemes lehet megfontolni a PRX800-as szériát, hát még az SRX800-ast (aktívban), hangminőségben mindenképp előrelépés lenne, meg hangnyomásban is. szerk.: Persze ha bejön a JBL-es sound, más gyártók cuccait és érdemes meghallgatnod. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2018
Köszönöm a hsz-eket. Ma nekifeküdtem. Csináltam fülre egy ilyen beálítást a sub-ra.
35hz HPF Bw24dB/oct tudom 40 nél esik, de direkt itt vágtam végignéztem 1 hz-enként milyen a hangja. Csak egy hangszórót hallgattam, úgy tisztábban átjött. Aztán csináltam emelést: outEQ-n, 48hz+2dB Q2.5, 51hz Q4.5+1dB, 68hz Q4.5+2dB. Fent 110-en vágtam meg mivel a toppok szebben szólnak ha itt vágom mint 80hz-en. Mono jellel hajtom. (nem nagyon hallok különbséget stereo és mono közt, de nem is csodálom ebben a tartományban nincs) talán 100hz felett van némi...(de javítsatok ki ha tévedek). A topokon egy az egyben beemeltem 16khz en 9dB. Igen, 9dB-t (Hsf). Jobban egyben van az egész, nekem hiányzott a "tetőről a levegő", megjött a kis sziszegése de nem erősen. Azért nagyobb hangeőn is meg kellesz nézni. Mikrofonnal kéne kipróbálni még, csak azt ma már nem akartam erőltetni. Picit a hifisebb dolgok jönnek be, kellemesebb a fülnek ha van magad és alj.(nekem legalábbis) és vágtam a toppok teteját 20khz BW 24dB/oct.-al. Ez kicsit lemar a nagyon magas részből.. majd még csavargatok mi hogy.. Van különbség most hangzásban..és a mély is szebb, nem olyan "mindenlében kanál semmis"...kivehetőbb feszesebb. Ütésre is jobb. Tiszta kirakodó vásár van a nagy szobában most, ha látnátok Jövőhéten meg elhozom a Crown Xs Yamaha végeket. Kiváncsi leszek. Most ahogy hallgatom így a cumót, nem kevés ez mély egyáltalán. ..(halkan jegyzem meg nekem nagyon hiányzik a 35-40hz. Én imádom a puha levegős ütéseket, de ez a láda nem megy addig. Megfordult a fejemben hogy lecserélem két SRX718S re, és az XTI2K val mono bridgében tolnám. Az 4ohm 2000w ad. Igazádiból ez már csak az én fanatizmusom, mert bőven jó ez a rendszer arra amire használva van, bőven...bármi lehet, még csak elgondolásaim vannak, lehet marad minden. Majd meglátom hogy szól a végekkel ez a kövi lépés. Ez a SubSy szétcseszi a mélyet, nem jó. 0.5dB taáln még puhit vlamit,de elég zavaros. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2018
Majd írok róluk benyomást. De kapásvól tudom hogy más lesz, mert eleve mind a kettő 8 ohm-on 600-700w ad. És ez ki fog jönni a hangban.
Köszönöm a linket, lehet néztem már, pas. Nem most volt , mikor bejött a PA+ akkor vettem egyet, de gyorsan el is adtam. Nem tudom nekem nélküle jobban tetszett a hang amit hallottam. Mély az valahogy melegebb volt finomabb.., de a tető az ...áá nem jó.Kásás volt. Ahogy írta András, "mos".. De ezt okozhatta beállítás baj is, lehet én voltam balga..hozzá akkor. Arra emlékszem hogy ez amit kérdeztem, nem igazán volt letsztulva hogy mire is jó. Csak sejtéseim voltak hogy valami hangerőre gondol. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2018
Milyen szépen rendben tartod a cumód. Dicséretes. +1
Egyébként látom analogjaid vannak, én is apárti vagyok. Melegebb hangjk van szerintem mint a digiknek. (bár nem mintha nagy profi lennék benne)
Ti milyen szinten foglalkoztok a hangosítással, milyen volumenben csináljátok?
Korábban az volt a fejemben hogy két nagyobb végok kerül a top és sub-okra.
DE, sok lesz az az 1200w a sub-ra. Azt a drivert nagyon könnyen megpörkölhetem vele. Nem ér annyit. Viszont ha csak a top-okra veszek, meglehet hogy kevés lesz az alja, na de ezt majd most megnézem. /Analog cross is hozok így nem lesz gond velel/ És akkor a mély. Gondolkodom hogy azokat lecserélem SRX718S -re ha még be lehet szerezni valahol, és persze milyen áron. Ha igen, akkor tervezem hogy meglépem. Az SRX818 baromi drága. Ezt tekerném Xti2000 -vel mono bridge módan. És akkor már nyugodtan mehet később a topookra egy QSX PLX (vagy xti 4k) bár szerintem a qsc analógabb hang, melegebb lehet, de sose hallottam még. Most így állok a témában. Igazándiból a topokra elkéne egy 600-650w RMS vég. Azzal szóllalna meg igazán a láda amit tud. Így gondolom. Nagyobbat nem. Olvastam valakik 2 db XTI4K val tekerik ezeket a ládákat és minden rendben vele, van aki proci nélkül, de ezt azért én nem válallom be, nagyon észnél kell lenni. Egyébként nagyon dicsérik a hangját így.
ÉN arra gondoltam hogy a két converter(xti-mivel ezen mindíg átmegy sajna a jel, hiába kapcsolod ki a dsp-t, akkor is lesz konverzió, aztán ismét a dbx-en) valahogy nem pászol össze az én fülemnek. Magyarán, ha analoggal használod máshogy jön le a hangja. XTI vel nem tetszett.
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |