Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 340
(#) potyo válasza Sticko hozzászólására (») Máj 4, 2008 /
 
Nekem egy 20 éves kadettem van, ebben van kesztyűtartó világítás. Nem volt szériatartozék, de lehetett bele extraként rendelni. Én is azt hittem, hogy nincs benne, mert nem működött, aztán egyszer megláttam a lámpát, és aztán rendbeszedtem. Nem muszáj, hogy ahhoz való lámpa és kapcsoló legyen, csak bele lehessen építeni. Azért írtam a bontót, mert talán ott lehet legolcsóbban hozzájutni.
(#) kobold válasza Sticko hozzászólására (») Máj 4, 2008 /
 
1. záróérintkezős nyomógomb, autóbontóban van
2. mágnest a fedélbe, Reed-csövet a perem mögé, persze becsukott kesztyűtartónál egymással szemben legyenek.
Egy lehetőség a képen: 5 V-os relé, a Reed zárja rövidre becsukott kesztyűtartónál, azaz nem kap tápot. Lenyitod, Reed nyit, relé az ellenálláson át meghúz, lámpa ég.
A soros ellenállás miatt az 5 V-os relé pont jó ide, nyákba ültethető van ezerféle, az egész egy gyufásdobozban elfér. Reed-csövet pedig régi ipari panelokból is lehet szerezni, nekem van vagy 200, ha kell, küldök párat.

relével.gif
    
(#) proba válasza Sticko hozzászólására (») Máj 4, 2008 /
 
Nem tudom szerintem, ha bemész egy autóvillamossági boltba (valami régi nem számítógépes rendszerű ) akkor az eladó jobbnál jobb autó ajtókapcsolókat tud ajánlani,vagy esetleg valami autónak ezt az egész komplett részét ,vagy két erintkező közé az ajtó becsúsztat egy szigetelő darabot + egy szofitaégő foglalat . Szerintem a gyári sem tud többet.
(#) Sticko hozzászólása Máj 5, 2008 /
 
Köszönöm a válaszokat!
Voltam ma egy autósboltban, náluk nem volt semmi használható, holnap benézek mégegybe, ha ott sem lesz valami használható kapcsoló, akkor bontó, vagy pedig megoldom mikrokapcsolóval. Az is jó megoldás, nem?
(#) potyo válasza Sticko hozzászólására (») Máj 5, 2008 /
 
Jó az is. Tökmindegy milyen, csak be lehessen valahogy esztétikusan rögzíteni. Azért jobb a gyári cucc, mert annak jóesetben van hely kiképezve.
(#) Sticko hozzászólása Máj 5, 2008 /
 
Egyébként az biztos, hogy szofitaizzóval szeretném megoldani, csak a kapcsoló volt kérdéses számomra.
(#) Szebence válasza Sticko hozzászólására (») Máj 5, 2008 /
 
Szia!


Ilyen kell neked! Én ilyen kapcsolót tettem a suzuki swift csomagtartójába, ha be van csukva a hátulja, akkor, akkor nyitva van az áramkör és nem világít a 4db nagy fényerejű fehér led, ami bőven elég a csomagtér bevilágításához, ha pedig felnyitom a hátsó ajtót akkor világítanak. Ugyan úgy működik mint a hőtőgépben lévő világítás.
(#) Sticko válasza Szebence hozzászólására (») Máj 5, 2008 /
 
Szia! Nagyon köszi! Holnap megyek és veszek! Remélem kapható itt valahol.
(#) zsoltee0001 válasza Sticko hozzászólására (») Máj 6, 2008 /
 
Hi
miért nem kötöd a kesztyűtartó lámpáját a kocsi belső világítására?
mennyivel egyszerűbb
üdv
(#) Sticko hozzászólása Máj 6, 2008 /
 
Na már megcsináltam. Mikrokapcsoló, szivargyújtóra kötve. Szofita izzót tettem be, de sehol nem kaptam hozzá foglalatot, így holnap vadászok valami más izzót, amihez lehet kapni azt is. Köszi mindenkinek segítséget.
U.i.: Ez így nem veszélyes ugye?
(#) bbb válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Máj 7, 2008 /
 
én az enyémbe egy nagyon népszerű neoncsöves megoldást csináltam...
számítógépes boltban megvettem a modding csőnek titulált kék fénycsövet, majd azt kötöttem be úgy, hogy a testet a belső világítástól kapja, és még meg van szakítva egy apró kapcsolóval, így csak akkor világít, ha a kesztyűtartó ajtaját lenyitom. (hogy miért nem valami izzós fehér akármit raktam be? mert ez végigér a kesztyűtartón, és mindenhol ugyan olyan a fénye, így könnyebb megtalálni éjszaka a kulcsot )
(#) Sticko válasza bbb hozzászólására (») Máj 7, 2008 /
 
Ez se rossz. Mennyi egy ilyen fénycső amúgy?
(#) bbb válasza Sticko hozzászólására (») Máj 7, 2008 /
 
kemény 1000 forintocska
(#) kuner hozzászólása Máj 7, 2008 /
 
Sziasztok! Szeretnék a kocsiba egy digitális kijelzésű benzinszint mérőt csinálni. Eddig oké, nem is itt van a gond, hanem, hogy be kell tenni a tankba a régi szintjelző mellé/helyett egy potit. A kérdésem az lenne, hogy a benzin, illetve a benzingőz megeszi-e a potin az ellenállás réteget vagy sem. Meddig bírná? A válaszokat előre is köszönöm.
(#) potyo válasza kuner hozzászólására (») Máj 7, 2008 /
 
Használd a már benne levőt. Kalibrálni kell és mehet.
(#) kuner válasza potyo hozzászólására (») Máj 7, 2008 /
 
Gondoltam rá, próbáltam is, de nem megfelelő az ellenállása, és ahhoz, hogy megfeleljen a gyári szintadó, módosítani kellene az áramkört. A beépítendő áramkörhöz 10k-s poti kell, a jeladó max ellenállása viszont 1320 Ohm.
(#) potyo válasza kuner hozzászólására (») Máj 8, 2008 /
 
Nem egyszerűbb mósosítani az áramkört, mint utólag egy jeladót beépíteni?
(#) kuner válasza potyo hozzászólására (») Máj 8, 2008 /
 
Nekem személy szerint egyszerűbb befaragni egy potit Habár belegondolok, és a feszültég osztót arányosan csökkentem, még jó is lehet.
(#) Tarzan hozzászólása Máj 12, 2008 /
 
Hello!

Opel astra 97 x14nz motoros kocsiról van szó. Azt a tanácsot kaptam, hogy mérjem ki a motorhőmérséklet jeladót. Úgy tudom ez egy hőmérséklettel változó ellenállás. Tudna valaki segíteni, hogy milyen értérkeket kéne rajta mérnem?
Ha nagyon zöldeket írtam, valaki felhomályosítana, hogyan, mit, és mennyit kéne mérnem?

Köszi
(#) proba válasza kuner hozzászólására (») Máj 12, 2008 /
 
Biztosan egyszerűbb befaragni valamit,de én legalábbis nyugodtabban alszom ,ha a kocsim benzintankjában csak gyári cuccok vannak. Lehet elég egy szikra és oda a gondos munkád eredménye.
(#) barany165 válasza Tarzan hozzászólására (») Máj 12, 2008 /
 
Szia! 320Ohm-80C foknál. Ha nem annyi csere. Több höm.-n meg van adva de most ezt találtam hirtelen.Üdv!
(#) Tarzan válasza barany165 hozzászólására (») Máj 12, 2008 /
 
Kösz.. majd rámérek, hol mérjem a 80fokot? Kiszerelés, aztán laborhőmérő mellet fölmelegíteni 80fokra, majd mérés?
(#) proba válasza Tarzan hozzászólására (») Máj 12, 2008 /
 
Lehet hülyeséget javaslok ,Mi helyettesítettük az egyik érzékelőt egy megfelelő értékű ellenállással,azután jött az indulás bemelegítés...mérés.(igazából mi arra voltunk kíváncsiak ez okozza-e a hibát.Elvileg fix ellenállással nem kellene neki hibát jelezni,a motor meg ennyi nem optimális működéstől talán nem károsodik)
De szerintem nem sokat tévedsz ha a motort 80 fokra járatod leállítod és mérsz, ha ezen érték környékén van akkor úgyis jó.Kivéve ha műszert akarsz belőle építeni ,és fontos a pontosság akkor valóban labor.
Esetleg ha kétlábú akkor megnézed hogy testzárlatos-e.
(#) Loncos hozzászólása Máj 12, 2008 /
 
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy egy WV polo (2002)gyári riszohoz kellene egy programlap mármint ha létezik ilyen.
előre is köszi

loncos
(#) Tarzan válasza proba hozzászólására (») Máj 13, 2008 /
 
A baj csak az, hogy nincs hőmérőm, a motor műszere meg 90foktól jelez, alatta kék sáv van, majd kitalálok valamit....kösz
(#) kuner válasza proba hozzászólására (») Máj 13, 2008 /
 
Nemhiszem hogy egy potit megszikráztatna egy panelmérő. Nem folynak ott amperek, még miliamperek se nagyon..szerintem. De az eredetikérdés az volt, hogy a potin az ellenállás réteget megeszi-e a benzin/benzingőz. Szerintetek?
(#) bbb válasza kuner hozzászólására (») Máj 13, 2008 /
 
szerintem próbáld ki. fogj egy üveg benzint, dobd bele a potit, és persze tartsd szobahőmérsékletnél melegebben, hogy gorsabb reakciót idézz elő. ezután 1-2 nap múlva már biztosan látható eredménye kell legyen, ha megeszi...
(#) potyo válasza kuner hozzászólására (») Máj 13, 2008 /
 
Az ellenállásréteget nemhiszem, a műanyagot inkább megeszi.

De most komolyan egyszerűbb leszedni a tartályt és beletömni egy potmétert, mint kicserélni egy ellenállást a panelmérőn?
(#) barany165 válasza kuner hozzászólására (») Máj 13, 2008 /
 
Szia! A benzinpumpa egy kollektoros motor amin átfolyik a benya, az pedig szikrázni szokott!Üdv! Ja a gyári szintadók huzalpotik! De az elkopik egy időután,főleg ha nincs az uszó hidraulikusan csillapítva!
Én próbálnék kapacitásmérés elvén szintet mérni!
(#) potyo válasza barany165 hozzászólására (») Máj 13, 2008 /
 
Előszöris nem kollektoros, hanem kommutátoros, másrészt a szikrázó részen nem folyik benzin, az el van szigetelve a benzintől. Harmadrészt a benzingőz csak meghatározott töménység mellett robban. Ez a tartályban simán előállhat, de a pumpában ennek jóval kisebb az esélye.
Következő: »»   3 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem