Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Jól van,teljesen igazad van! Az elv a lényeg! De különben kvantumelméletben minden előfordulhat.
Legközelebb írd át a "Bővebben: Link" részt...
Most olvastam, hogy a mobiltelefonokra a legtöbb gyártó nem fog rakni JACK aljzatot.
Ott van a címében . "Big hack"
Azért az a sokat próbált kvantumfaragókat is meglepné, ha az erős és a gyenge kölcsönhatás helyet cserélne...
Sziasztok.
Bővebben: Link
Ez nagyon ott van! Hihetetlen, hogy az embert a saját szeme és agya hogyan veri át!
Hogy is van ez?
Bővebben: Link Ha két gépjármű áll egymás melletti két forgalmi sávban, akkor a kerékpáros nem hajthat köztük előre, mert nincs meg tőle sem balra sem jobbra a 1.5 m -es távolság. Ugyanígy, ha az úttest szélén hajtana előre, akkor tőle balra álló járműhöz mérve nincs meg a távolság. Balesetveszélyes, hiszen bármikor elindulhatnak a gépjárművek. Aggódok!
Ha jól tudom biciklivel és motorral is szabályos előremenni 2 sor között.
Mondjuk a motort még meg is értem, az talán nem fog senkit feltartani, de a bicikli, banyek az nagyon gáz. Nagy nehezen megelőzöd, pirosat kapsz (amúgy miatta, mert 20 másodperc alatt gyorsult 30-ra), aztán ott meg visszacsorog eléd.
Az is izgalmas lesz, amikor a busz kerüli a buszsávban, mert ugye ott is mehet. Nem beszélve arról, ha szembe jön az egyirányú utcában. Ugorjak félre az autóval? Ez megint egy irodista agyszüleménye, aki sofőrrel jár, se nem vezet se nem bringázik.
Szerintem az autósra vonatkozik, hogy 1.5m oldaltávolságot tartson az előzött bicóstól.
Akkor viszont döcöghetünk mögöttük, ennyi hely legtöbb helyen nincs.
És a biciklis meg ugye megy az út közepén, ami az ő szempontjából teljesen érthető, mert az út szélén olyan nyomvályúk és kátyúk vannak hogy autóval se megy ott szívesen az ember...
Gépjárművekre vonatkozik majd állítólag.
Legyen egy többsávos út, dugóval, minden sávban sorban állnak a járművek. A Tisztelt kerékpáros behajt a sávok közé (vagy a járda melletti sor és a járda közé). Elérkezik a szabad jelzés, a kerékpáros az egyik járművet utolérve behajt csak néhány 10 cm -t melléje. Ha az említett jármű megmozdul, rá máris vonatkozna a 1.5 ill. 1 m távolság. Nincs ennyi helye. Mit tegyen? Idézet: Igaz, itt bonyolódhat a dolog. Én szélső sávban az út jobb szélére húzódok, biciklis ne tudjon jobbról előzni. Maradjon sorbanállva. „Nincs ennyi helye. Mit tegyen?” Idézet: „(12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állniuk – előre sorolás céljából –, kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.” Itt arról van szó, amikor gépjármű akar kerékpárost előzni, (aki jó eséllyel halad) akkor kell 1,5 méteres oldaltávolságot tartania. A kerékpáros az autósor között eddig sem mehetett előre, csak jobbról kerülheti ki az autósort, és csak akkor ha állnak. Ritkán indulnak csak úgy el maguktól a járművek, általában ezt megelőzi egy zöld lámpa, illetve ha a kerékpáros előre néz, ahogy a kresz előírja, akkor látnia kell, hogy 2-3 autóval előtte már elindult a sor. Ilyenkor célszerű megállni, lehetőleg nem egy kamion holtterében, hogy biztonsággal be tudjon sorolni az induló gépjárművek közé. Úgy érzem hiába fogják módosítani a kreszt, mivel nem kötelező belőle újra levizsgázni, így az emberek 80%-a nem fog róla tudni, vagy csak szimplán nem fogja betartani. Pár éve elméletileg kötelező lenne Magyarországon is az úgynevezett biztonsági folyosó kialakítása, azaz ha bármilyen torlódás esetén többsávos úton a belső sávban állóknak balra, mindenki másnak jobbra húzódnia. Itt kéne tudnia közlekednie a mentőknek, tűzoltóknak, stb. 5 fok felett, ha nem esik az eső, mindenhová motorral közlekedek, így engem is különösen érint, mert ennek a biztonsági folyosónak kéne segíteni a motorosok előrejutását is. Soha nem láttam még, hogy bármekkora torlódás esetén kialakult volna ez a biztonsági folyosó, sőt 20 autósból 1 még külön rá is húzza a kormányt a szabályosan haladó motorosra. A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2018
Pont fordított helyzetről beszélek. Napi rendszerességgel előfordul mindaz, amit írok. Ha valaki meg szeretné, figyelni tudok egy két jó helyet. Lassan haladó gépjármű sorok között elhaladó kerékpárosokról van szó. Én is tudom, hogy nem lenne szabad megtenniük, de minden reggel 10 - 15 mégis megteszi azon az úton, ahol járok. Pedig még kiépített, párhuzamosan futó kerékpárút is van.
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2018
Idézet: „20 autósból 1 még külön rá is húzza a kormányt a szabályosan haladó motorosra.” 350-es JAWA bukócsővel! Olyan szépen nyílt a sor a nulláson, hogy öröm volt nézni.
Ezt azért nem értem.
Idézet: „mert ennek a biztonsági folyosónak kéne segíteni a motorosok előrejutását is.” Miért is kéne segíteni? Milyen "előjogok" alapján? (a megkülönböztető jelzéseket használó járműnek vannak előjogai, másnak nincs) A motoros is csak egy jármű a többi között, ráadásul a többsége meglehetősen szabálytalanul közlekedik. Idézet: „sőt 20 autósból 1 még külön rá is húzza a kormányt a szabályosan haladó motorosra. ” Az cseppet se zavarjon, hogy ez egyáltalán nem szabályos művelet. Mindketten haladtok, tehát előzöl. Mikor előzhetsz a motorral (is) ha fennállnak a feltételei. Akkor viszont az autós csak durva szabálysértéssel (elkezd egy előzést, mikor már őt is előzik) tudja ráhúzni a szabályosan haladó motorosra, nem? A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2018
Álló helyzetben lévő autókra értendő amit írtam, természetesen nem a záróvonalon menet közven előzőkre. A motorosoknak annyi "előjoga" van, hogy bizonyos feltételek fennállása esetén hasonlóan a kerékpárosokhoz álló autók mellett előresorolhat. A kerékpárosokkal ellentétben ehhez használhatja a forgalmi sáv bal vagy jobb oldalát is, így praktikusan a kialakított biztonsági folyosót is, persze ha ezzel nem akadályoz megkülönböztető jelzést használó vagy esetleg a torlódást okozó balesetben megsérült jármű elszállítására érkező járművet, stb.
Ezek szerint te sem motorozol sokat. Képzeld el, hogy állnak az autók a piros lámpánál, köztük 1-2-3 méter távolság, ahogy megálltak, majd amikor szabályosan a motoros próbál előresorolni, az említett autósok az előttük lévő 1-2-3 métert kihasználva húzzák be az autójuk orrát a motoros elé, miközben előtte és mögötte ugyan úgy áll a forgalom. Jobb esetben ezzel csak megállásra kényszerítve, de gyakran veszélyeztetve a szabályosan haladót.
A motorosok szerint az álló autók melletti záróvonal nekik nem dirigál.
Kíváncsi vagyok a sok előjoggal rendelkező motorost hányszor vették elő visszapillantó tükrök letöréséért. Mert némelyiket a maradék csonkkal vágnám hátba a rendszám nélküli motorjával együtt, amit még traffipaxozni sem lehet. Ma már mindenkinek vannak előjogai, csak a becsülettel közlekedőknek nem. Bezzeg, ha elperecel, akkor azonnal segítsen neki mindenki. Tisztelet a kevés kivételnek. Motorosból eddig normálisat szinte nem is láttam. Minden reggel kijut belőlük a Budakeszi úton.
Az tény, hogy a motorosok egy része vadvilágot visz a közlekedésbe. Nálunk lakott területen simán áthasítanak kb. 100-al.
Én ezt azért picit szelektálnám.
Vannak gyalogosok, kerékpárosok, motorosok és autósok. Valamint vannak a BARMOK! Ezek lehetnek gyalog, kerékpárral, motorral és autóval egyaránt. Sajna elég sok van belőlük. Én motorozom és autózom is. Ritkábban gyalogosként közlekedem. Minden formában megtapasztaltam már jópárszor mindkét végletet. Képzeld, milyen hülyén jönne ki, ha bármelyik csoportra ráaggatnám álltalános érvként a BAROM jelzőt, miközben magam is benne vagyok!
Nekem az tetszik amikor előrearaszolnak 3-4 autót, hogy aztán annak a 3-4 autónak újra meg kelljen őket előznie, majd ha bénán vannak beállítva a lámpák akkor a következőnél kezdődik előröl, és nem kicsit lassítják vele a forgalmat. Érdekes módon, én kismotorral is be tudtam állni a sorba, sosem tolakodtam előre. De nem vagyunk egyformák...
Idézet: „Pár éve elméletileg kötelező lenne Magyarországon is az úgynevezett biztonsági folyosó kialakítása, azaz ha bármilyen torlódás esetén többsávos úton a belső sávban állóknak balra, mindenki másnak jobbra húzódnia. Itt kéne tudnia közlekednie a mentőknek, tűzoltóknak, stb. 5 fok felett, ha nem esik az eső, mindenhová motorral közlekedek, így engem is különösen érint, mert ennek a biztonsági folyosónak kéne segíteni a motorosok előrejutását is.” Minden bántás nélkül, akkor kezdjük ott, hogy azon az emlegetett Kresz vizsgàn te is megbuknál. (Mint szerintem mindenki.) Ugyanis ez a szabály az autópályákra, autóutakra vonatkozik, nem bármilyen többsávos útra. És mint írod is, a megkülönböztető jelzést használó járművek közlekedésének biztosítását szolgalná. Az, hogy a motorosokat is segíteni kell ezzel, csak valalamelyik miniszter mondta, ezt húzták fel a motorosok. Egyébként az autópályán vigan szokott annyi hely lenni torlódás esetén a két kocsisor közt, ahol elfér egy motoros. Igaz, nem tud nyolcvannal végighasítani. Pesten a körúton is több sáv van, viszont annyi hely sincs néhol, hogy az autók normálisan elférjenek. Természetesen itt is az autök szét fognak húzódni, mint a Vörös tenger, mert jön egy motoros. De kérdezném, miért van az, hogy amikor a kocsisor normális tempoban halad, a motoros csak azért is előzget, akár záróvonalon, kanyarodósávon át? Miért nem lehet, mint a közlekedés normális részvevője, a többi járművel együtt haladni? Dugóban, sorban, természetesen haladjon, menjen, ha elfér. De amikor szabálytalanul halad, ugyan nem fogom ráhúzni az autót vagy akadàlyozni, de nem is fogom magam összetörni, hogy még segítsem is. Egyébként az autósok többsége segíti a motorosokat, aki nem az általában bamba és nem is veszi észre őket. Kimondott rosszindulatot nem szoktam látni, vagy annak előzménye van. Motorral, autóval is sokat közlekedem. A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2018
Idézet: „Kimondott rosszindulatot nem szoktam látni, vagy annak előzménye van.” Biztos? Álló kocsisor. Szembe nem jön senki. Kb 30-al csorgok motorral a sor mellett. Egy autó ablakán kihajol a sofőr, és üvölt: A "k" anyád! Megállok, pár lépést hátratolom a motort, és udvariasan megkérdezem: Mi a probléma? Tán akadályozom a haladásban? Csak hápogott. Semmivel sem tudta megindokolni miért üvöltözik. Vagy csak nem akarta bevallani, hogy az "b" a csőrét, hogy én tudok haladni, ő meg nem.
Biztos?
Biztos. Amit irtam, általánossàgban írtam. Természetesen akadnak kivételek. De ne általánosítsunk, hogy minden autós motorosvért iszik. Ha nem jött szembe senki, miért harminccal csorogtàl? Ilyenkor normális tempoval lehet elözni a kocsisort. Mi indolta a csorgást? |
Bejelentkezés
Hirdetés |