Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Irtam egy hosszabb szösszenetet de inkáb töröltem mert az amugyis indult lavinát csak tovább görgetné!
Az a baj hogy keverünk sok dolgot Ha autós szemmel nézzükk akkor lehet mondani hogy a sok bu*i motoros.... Igen van pár de elhihetitek kevesebb mint 10 % de csak azokat veszitek észre mert az a kirívó! Ha motoros szemmel nézzük akkor az a sok normálatlan autós (13 éves korom óta minden szezonba motorozok) Önhibás máskáros balesetem még nem volt motorral! De repültem már át motorháztetőn, Szálltam be barkaszba a hátsó ablakon keresztül és halt meg kollégám az úton mert az a -" Hülye vesedonor motoros.. "- Aki 61 éves volt hegyen ment, SAJÁT SÁVJÁBAN de egy szemből jövő autós, aki félt a szallagkorláttól annyira átment az ő savjába hogy nem is a szélével kapta el hanem teljesen az autó közepével! Ugyhogy az a sok BU*I autós aki miatt meghalnak a motorosok.... mindet ki kéne tiltani az utakról. Emellett 6 évet vezettem kéklámpást az elsöbbség átadása... meg a tovabbhaladás biztosítása ugye.. Az meg a kisebbik gond amikor nem tud mit kezdeni... az már nagyobb amikor leblokkol a szituba és azért nem tud semmit csinálni! De a legroszabb amikor áll a pirosnál én megyek mögötte 3-8 tonna vízzel a létező összes lámpa és sziréna villog és szól, ő letekeri az ablakot és bemutat! 10-15 másodperc veszteség vagy akár fél perc is lehet.. nem sok ugye? Feküdjél 15 másodpercet ugy a padlon hogy a fejed felett ég minden és csak a füst 300-500 fokos.... hidd el egy örökkévalósagnak fog tűnni! Ugyhogy igen az a sok BU*I autós... Sokszor keverjük a lehetőséget biztosító és a kötelező dolgokat! Lehetőseg van előre haladni motorral, veszélyeztetés nélkül körültekintően, de nem kötelező megnyilni Amúgy az én véleményem hogy bármely résztvevő felé amikor veszélyeztetés esete áll fenn a zéró toleranciát kell alkalmazni, és szerencsére ( igaz nem magyarba) sok helyen alkalmazzak is! Szerintem nem más szemében a szálkát kéne látni, magunkba pedig a gerendát rejtegetni, hanem általánosságba a közlekedési kultúránkat javítani! Motorosnak Autósnak egyaránt! Idézet: „Mi indolta a csorgást?” Mivel álló kocsisor esetén mindíg számítani kell az auró elejét kitolva, vagy épp az autóból kiszálva előrekíváncsiskodókra, így ez a biztonságos.
Idézet: „Ha autós szemmel nézzükk akkor lehet mondani hogy a sok bu*i motoros.... Igen van pár de elhihetitek kevesebb mint 10 % de csak azokat veszitek észre mert az a kirívó!” Sajnos én inkább azt veszem már észre, amelyik normálisan közlekedik, mert az a kirívó Igaz én a legtöbbet a nagyfaluban (BP) vezetek, ahol amúgy is rengeteg elmebeteg van. S autós szemmel is baromi furcsának érzem, amikor azt látom, hogy a motoros teljesen szabályosan, a forgalom ritmusának megfelelően halad, mégis van pár elmeroggyant, akinek ez fáj, így a nyakára megy, dudál, nagyon közelről csakazértis megelőzi. Én ezt nem értem, s nem is akarom megérteni. A motoros oldalt se tudom megérteni, mikor egyszerre ketten kétoldalról húznak el mellettem, míg én csak hússzal tudok zötyögni a forgalomban. Miért fáj nekik ilyenkor egymás mögé beállni és annyiban segíteni, hogy véletlenül se húzzam rá valamelyikükre a kormányt, ha a másikat akarom segíteni a közlekedésben? Én igyekszem elősegíteni a haladásukat, de a frusztráltság / sértődöttség nagyon érződik a forgalomban. Nagyon nehéz úgy közlekedni, hogy ne csinálj semmi rosszat, mégis inkább azt látom bajnak, hogy túl sok az intoleráns, frusztrált, munkahelyén kifacsart vadbarom, aki nem képes levezetni az indulatait, és a volán mögött éli ki magát - motoros, autós egyaránt! A héten csak kettő koccanásos balesetet rögzített a kocsiban lévő kamerám (egyiket csütörtökön, másikat pénteken), s mindkét esetben rögtön az egymás torkának ugrást láttam. Pedig egy pici toleranciával értelmes emberekhez méltóan is el lehetett volna intézni, ehelyett rögtön az üvöltözés, anyázás ment - holott az anyagi kár mindkét esetben kimerült maximum egy fényezésben, amit ráadásul az ellenfél biztosítója fizet.
Egyetértek az előttem elhangzott "barom mindkét oldalon van" kijelentéssel, azonban szerintem ennél árnyaltabb a dolog.
Pár hete a következő szituáció zajlott le előttem. Reggeli szokásos csúcsforgalom, piros lámpánál megálltam másodikként. Előttem egy (egyébként a korábbi útszakasz alapján teljesen jól vezető ! ) Suzukis hölgy. Egy kismotoros az út jobb szélén előremegy, szintén teljesen szabályosan és megáll elől. Lámpa az út jobb oldalán, feltételezem, hogy a hölgy azt nézte, így látta a kismotort is. Balról jön a "barom" motoros. Záróvonalon, sőt kialakított szigeten túl, a szembejövő sávban és megáll az elől álló autó mellett, baloldalon, talán még a sofőr látóterénél is hátrább. Vált a lámpa, mindenki elindul. Suzukis hölgy jószándékúan picit balra kormányoz, hogy a segédmotoros elférjen. Barom-motoros meg, akit talán nem is látott a hölgy kiakad. Pár méterrel előrébb az úttest közepén megáll és elkezd kiabálni a nővel. Értitek! Szabálytalan, és még ő kiabál! És ezzel feltart még 50 másik, teljesen szabályos és vétlen autóst a reggeli csúcsforgalomban! A kerékpárosokról pedig csak annyit, hogy folyton arról beszélnek, hogy így meg úgy kell rájuk vigyázni, miközben ők maguk nem teszik meg még azt a minimumot sem, hogy használják a kerékpársávot. A kresz számukra semmit sem jelent! Piros lámpa? Jobbra-tartási kötelezettség? Balra kanyarodás szabályai többsávos úton? Egy irányú utca? Ezek nem rájuk vonatkoznak... Nemrég az M0-áson ment egy kerékpáros! ÉRTITEK? Autóúton!!! Konkrétan a Buda és Csepel-sziget közötti M0-ás hídon, ahol van kiépített kerékpárút mellette. Normális az ilyen? De az a legnagyobb baj, hogy az ilyenekkel a rendőrök sem tesznek semmit... Pár éve, 6-os főút bevezető szakasza, kerékpárral behajtani tilos tábla, közelben kerékpárút, rendőrök az út szélén ácsorognak (a kocsi mellett álltak, vagyis még csak ki sem kellett volna szállniuk...), a biciklis meg lazán megy mellettük, és még csak nem is szólnak neki, hogy nem ott kellene mennie. Na, itt kezdődik a probléma...
Láttam én már az M0-on kerékpárost igazoltató rendőrt Igaz az a káposztásmegyeri lehajtónál volt...
Szerintem a legnagyobb baj az, hogy a rendőrök nem tesznek semmit, legyen szó akármilyen szabálytalanságról. A tevékenységük kimerül a trafipaxolásban és a baleseti helyszínelésben, illetve forgalmat irányítanak ha nem működik a lámpa egy kereszteződésben, de ennyi. Mert ha 1000 szabálytalankodóból csak eggyel is elbeszélgetnének, akkor már sokkal jobb lenne a helyzet.
És ez sajnos meglátszik a közlekedőkön is. Az irányjelző használata pl. teljesen opcionálissá vált, lassan már annak is örülni kell, ha a sofőr úr a kereszteződés közepén bekapcsolja, mert ezekkel együtt talán megvan az 50% használatban. Talán. A parkolás pedig főleg katasztrófa, tudok olyan utcákat (párszáz méteres útszakaszokról van szó) ahol hétköznap 10-17h között nem tudsz úgy végigmenni hogy ne találnál legalább egy (de inkább több) olyan autót, ami szabálytalanul, a forgalmat akadályozva parkolna. A rendőr pedig szépen elcsorog mellette hússzal... (Természetesen nem láttam minden rendőrt munka közben, és akinek nem inge ne vegye magára, de az elmúlt 5-10 évben személyes tapasztalatom 100%-ban ez. )
Igazad van, sohasem motoroztam, de rengeteget vezettem. Mivel ezek nagyértékű (mérőkocsi) céges autók voltak, negyedévenként volt KRESZ oktatás, és vizsga, nagyjából 25 éven keresztül. A vizsga igen kockázatos volt, mert ha megbuktál, ugrott a jogsi.
Akárhányszor elmondod, hogy szabályosan, nem vagy az. Álló, lassú járművet, útakadályt kerülsz. A kerülésre is ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint az előzésre, biztonságos oldaltávolságot kell tartani (többek között). Ha ezt megtartod, az álló kocsisorból nem tud senki a járművével veszélyeztetni, egy négykerekű jármű nem nagyon tud oldalazni. Te viszont ha befurakodsz a kocsisorban levő hézagokba, mások féktávolságát veszed el, zavarod a forgalom többi résztvevőjét, ami szintén tilos. A KRESZ mindjárt az elején tisztázza, hogy az út jobb oldalán kell haladni. Az út baloldalát csak előzésre, kerülésre, és az egyéb feltételek fennállása esetén is csak a szükséges mértékig lehet használni, folyamatos haladásra nem. A forgalmi jelző lámpa előtt van útburkolati jel, ami a megállás helyét jelzi. Ez egy L formájú fehér felfestés. Az L szára, akár tetszik, akár nem, egy záróvonal darab. Ennél sem mehetnél el az út baloldalán, előtte vissza kellene térned a saját forgalmi sávodba, de ugyebár nem lehet, mert ott is állnak. Előremész, de nem tudsz a megállás helye jelzővonal előtt megállni, mert ott is vannak. Mi ebben a szabályos? Egyszerűen nincsenek meg sem az előzés, sem a kikerülés feltételei. Meg kéne tanulni azt a fránya KRESZ -t.
Akkor egy jó hír: a Soroksárin befele reggelenként a buszsávot szabálytalanul használókat (akik "kreatívan közlekednek", na ) állítgatják meg egy kis büntikére a kétkerekű fakabátok Mindig vigyorgok, mikor a busszal elmegyünk mellettük.
Nekem az arányokkal van csak problémám. 1000 autósból van mondjuk 2 barom. 10 motorosból meg 9. Én is biciklizem, körbebringáztam az országot egyhuzamban 2x, futottam 6 éven át napi 10km-t. Autózom már jó ideje. Az autósok között is vannak persze kasztok (merci, bmw és az autósok). de motorosból eddig forgalomban jó ha egyet tudnék mondani amelyik normális volt. Egyszerűen nem veszik figyelembe, hogy az autós látja maga előtt ami történik, a motorról az a valami pedig takarásban van. Ha félre KELL rántanom a kormányt, mert mondjuk elém ugrik egy kutya, a mellettem állót még bele tudom kalkulálni, de a semmiből a két autó közé szabálytalan sebességgel bevágtázó motorost már nem (mert ugye az autók közötti sávban nem 50-el mennek). Ez azt jelenti, hogy akár akarom, akár nem, károm lesz, és örülhetek, hogy nem öltem meg azért mert ő hülye volt. Aztán lehet vizsgálódni bíróságra járni annak, aki éppen csak egy veszélyes helyzetet akart kivédeni. Ez ugyanúgy gyalogossal is előfordulhat. Félrerántom a kormányt és ezt a motoros nem fogja tudni lereagálni, maximum egy salto mortale illusztris bemutatásával a motorház fölött.
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2018
Ami egyfelől jó dolog, de...
Szóval ugyanaz a bajom ezzel is, mint a trafipaxozással: találtak egy triviálisan könnyen büntethető szabálytalanságot, amivel a lehető legkisebb energia befektetésével meg lehet csinálni az elvárt kvótát, miközben maga cselekmény teljesen veszélytelen - noha kétségkívül szabálytalan. Erre ez még inkább igaz, mint a traffizásra, mert a trafin megfogottak közül mondjuk 100-ból 1 tényleg közveszélyes hülye, itt meg 100%-ban csak pofátlanok vannak. És ehhez nem is igazán kellene rendőr, kellene egy (néhány) kamera ami minden a buszsávban elhaladó járműről csinál 3 fotót, és ezt naponta fél óra alatt átpörgetné valaki aki képes felismerni fotóról, hogy az adott jármű közlekedhet-e buszsávban, és ha nem akkor felírja a rendszámát. Közben az utakon pedig folyamatosan csinálják az életveszélyes hülyeségeket, amivel senki nem foglalkozik. Már amíg baleseti helyszínelés nem lesz belőle...
Az azért barokkos túlzás, hogy az autósok között 1000-ből csak kettő lenne barom. Simán van autósok között is 10-30% olyan, akit nem lenne szabad vezetni hagyni, akár azért mert barom, akr azért mert alkalmatlan rá. Motorosoknál ez az arány szerintem 60-80% között valahol, robogósból és biciklisból valahol 90 és 100% között arányban.
Idézet: Bicikli egy kivételezett közlekedési eszköz, amire ha valaki ráül mehet vele bárhol, semmi féle kresz tudás nem kell a vele való közlekedéshez. Ki is használják sokan, mennek keresztül kasul minden tiloson át.„biciklisból valahol 90 és 100% között arányban.” Én is biciklizek sokat, de engem nem az autósok ügyessége ment meg, hanem kresz betartás van. Idézet: „1000 autósból van mondjuk 2 barom. 10 motorosból meg 9.” Ez azért messze nem igaz. tbarath arányai már közelebb állnak a valóságoshoz, bár én azért a motorosok százalékát lejeb húznám. Idézet: „mert ugye az autók közötti sávban nem 50-el mennek” Ez csaknem kizárólag a speed motorosokra,valamint a túrasport kategóriára igaz, és néhány őrült robogósra. A nyugodtabb (értsd nem pörgős) túragépek, a cruiserek és chopperek pilótáira ez nem jellemző. Zeusz1212 itt az iránt érdeklődött, miért csupán 30-al megyek el az álló kocsisor mellett. (nem között) Két álló sor között még ennyivel sem. Mozgásban lévő kocsik között pedig sehogy. A példádban említett szervdonoroktól egy életre bevonnék mindenféle vezetői engedélyt. Az ilyenek miatt viselkedik sok autós ellenségesen a motorosokkal, és ugyancsak az ilyenek szülik ezt a sok negatív vélekedést is rólu(n)k. A barmok mennyisége pedig már azért is több az autósok körében, mert kb 10 autósra jut egy motoros. Tehát még alacsonyabb százalék mellett is jóval többen vannak.
Na meg a másik, egy "rendes" cruiser át sem fér a kocsisor között, pláne nem kockáztatja a tulaja hogy a gépe összetörjön vagy valaki rányisson egy ajtót. Tudom egy ideje már be sem megyek be az autók között hiába lenne hely, inkább akkor sem kockáztatok a krómozás nem olcsó dolog....
Jó dolog, mert ha a buszsáv is bedugul (mint ahogy be tudott, mielőtt figyelni kezdték volna), akkor 70-100 embert szívatnak, akik azért szintén igyekeznek valahova.
És a helyszíni megállítás és az emiatti késedelem talán eljut a pofátlanok agyáig, egy kiküldött csekk nem. Idézet: „semmi féle kresz tudás nem kell a vele való közlekedéshez” Ó, nem. A közúti közlekedéshez _szükséges_ a kresz ismerete, közlekedjen a polgár akár akár biciklivel, akár gyalog. Az egy másik dolog, hogy vizsgázniuk nem kell belőle - bár azt is megnézném, hogy 100 random autóst a kocsiból kiszállítva hányan mennének át egy KRESZ vizsgán, szerintem messze 20% alatt...
Pedig egykor magam is motorral közlekedtem. Legelőször azért büntettek meg, mert fürdőnadrágban és papucsban motoroztam (még nem volt kötelező településen belül a sisak,...), mert nem megfelelő lábbelivel indultam útnak.
Persze, jó dolog, de ettől sokkal veszélyesebb dolgok is vannak, amikkel meg nem foglalkoznak.
Egyébként a kiküldött csekk is jó lenne, ha: 1. az elkövetéshez használt autó eurotax szerinti értékének az X százaléka lenne az egyes szabálytalanságok díjazásának alapja, 2. és ez lenne megszorozva kettő annyiadik hatványával, ahány szabálytalanságért hősünket már megbüntették (mondjuk évente 1 büntit jóváírunk), 3. és a szabálytalanságért a büntetést rendszeresen megkapnák (100-ból 1 szerintem már jó arány lenne) De addig, amíg nagyobb eséllyel nyer a lottón mint hogy a rendőr elővegye a szabálytalanságáért, és amíg az esetleges büntetés nincs arányban a _valós_ anyagi helyzetével, addig kb. semmit nem ér ez az egész.
1974. Délután 2 (14h) után az Óbudai Hajógyártól Csepelig 2 óra araszolás motorral. Eszembe se jutott az autókat kerülgetni. Rossz szocializáció?
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2018
Sokat közlekedtem vidéken és Budapesten is. Az arány kb. 70-30 % főváros-vidék között a tisztességtudó közlekedésben. Vidéken még mindig sokan azt se tudják, mi az a körforgalom (Flórián tér, '60-as évek), miközben pesten a 70-es tempóval haladó bolyban ha eltévelyedik valaki, tisztességgel utat biztosítanak neki.
Csak úgy kellene a rendőrségnek is viszonyulni a gépjárművekhez, ahogyan a NAV teszi. A legegyszerűbb szabálysértéseknél picit is zűrösebb (jövedéki bcsk., csempészet - viszonylag kicsi értékeknél is) esetekben lefoglalják, majd el is kobozzák.
A másik: Ez a mostani objektív felelősség téma pénzbehajtásra tökéletes megoldás*, de csak a kevésbé tehetős járművezetőknek jelent visszatartó erőt. Jelentősebb gyorshajtás vagy egyéb veszélyesebb cselekmények esetén be kellene vonni a vezetői engedélyt, úgy ahogy régebben tették (bár akkor még lehetett "beteget szállítani"...), ezen túl az igazán extrém eseteket bcsk.-nek minősíteni (az elkövetés eszközét elkobozni). Ennek már lenne komolyabb visszatartó ereje. * Bevezetése után (2008.05.01) durván csökkent a halálesetek száma, tehát mindenképp hasznos a megúszhatatlan és lealkudhatatlan bírságolás, de vannak, akiknek ez nem visszatartó erő. A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2018
Valahol olvastam, hogy a kiszabott büntetéseket az emberek nagy százaléka sosem fizeti be. És ez így marad, nincs hatékony pénzbehajtás. Talán 30% körüli. Külföldiek meg tényleg sosem.
Idézet: A bűnesetek 10%-a ered gyorshajtásból. A maradék 90%-al kellene inkább foglalkozni - és itt a vége részemről, mert a többi már nagyon off. Az autósok hátán már így is csattant elég korbácsütés. Én is megtapasztaltam a zéró toleranciát, amikor egy szívbeteg rokont vittem kórházba, mert a mentő nem ért rá éppen és simán megbüntettek a kórház előtt való parkolásért. Ilyenkor kívánom a törvény kitalálójának és alkalmazójának is, hogy csak ilyenben legyen része, hogy megtudja, mennyire embertelen és élhetetlen ezek betartása. Nem beszélve az üzemanyag világpiaci és magyar viszonyáról. „Csak úgy kellene a rendőrségnek is viszonyulni a gépjárművekhez, ahogyan a NAV teszi.”
Csak nézd azt a statisztikát. Az objektív felelősség és a zéró tolerancia a bevezetése óta egy nagyközségnyi ember életét mentette meg. Ehhez nincs mit hozzáfűzni. Csak annyit, hogy lehetne még többet is... A mostani számokat is meg lehetne (minimum) felezni, ha a vezetői engedély és a jármű birtoklása közel sem lenne annyira biztos dolog.
Olyan nincs, hogy nem fizeti be, max. kibújik alóla.
Objektív felelősség: közigazgatási bírság, adó módjára behajtható. Az elkövető személye itt nem lényeges, ha nincs tettenérés és más nem bizonyítható, az üzembentartó fizet. Pont a személy lényegtelensége miatt nem lehet "leültetni". Egyéb szabálysértések: szabálysértési bírság, ha tetten érnek és nem fizetsz, akkor közérdekű munka, ha oda sem mész, akkor leülöd. Ha nem érnek tetten, akkor simán kibújsz alóla (hozzátartozó vezetett, nem vagy köteles ellene tanúskodni).
A KRESz számomra felfoghatatlan logikájú módosításai miatt többször megkérdőjeleztem a jogalkotók értelmi képességeit. A jobbra kanyarodás engedélyezése a belső sávba, a biciklisek közlekedésének engedélyezése a forgalommal szemben, lámpánál előre tolakodásuk lehetővé tétele nekem azt jelenti, hogy szándékosan növelik a káoszt.
Személy szerint autóval és motorral is közlekedem . Sokat és gyorsan ! A motorosok okozzák százalékosan a legkevesebb balesetet , pedig a segédmotort is beleszámolják , ami nem motorkerékpár ! Összesen 4 % ! A baj , már az oktatással kezdődik , csak a motorosnak az élete múlik a balesetmentes közlekedésen . Üdv.
Idézet: Ezt idáig is így csinálták a biciklisek, gyakolatban nem változik ezzel semmi. Nagy részüknek halvány gőze sincs, nem is lesz a kreszről. „a biciklisek közlekedésének engedélyezése a forgalommal szemben, lámpánál előre tolakodásuk lehetővé tétele nekem azt jelenti, hogy szándékosan növelik a káoszt.”
De, változik, mert legális lett. Ilyen alapon el lehet törölni a kötelező jobb oldali haladást, a kötelező megállást a stoptáblánál, a prémium kategóriás autók csak a belső sávban közlekedhessenek ezentúl, és folytathatnám sokáig.
A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |