Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Én meg amikor még kezdő voltam azt csináltam, hogy középen elvágtam a pálcát és így kaptam két rövidebbet. De ma már nem kell, néha még a hosszabb is jól jönne.
Én még sokszor ma is ugyanígy.
Pontosan így vagyok én is! Eleinte még láttam a kevésbő világos üveggel is, ma már semmit. És ahogy mondod: Mire lebólintom a pajzsot, már centikkel vagyok odébb. Ezért tartom jobbnak az automatát.
Idézet: Ezen segít a fele hosszúra vágott pálca. „Mire lebólintom a pajzsot, már centikkel vagyok odébb”
Fiatalon még azt hittem, hogy az öregedéssel csak a szemlencse rugalmassága csökken, amit már kezdek is tapasztalni, nagyon közelről nem tudok olvasni mint régen. De most már tudom, hogy a pupillát szabályozó izmok is gyengülnek a kor előrehaladtával, illetve a mérete is csökken. Régen az SMD-t is szabad szemmel, lámpa nélkül forrasztottam, ma meg a lámpa és a nagyító nélkül már nem megy. A hegesztésben az is zavar ami minden másban is, egyszerűen ha nem kényelmes a munka akkor nem úgy megy. Márpedig milliméter pontosan húzni az elektróda végét úgy, hogy közben a fogó meg a kábel súlyát is tartani kell, az minden csak nem kényelmes. És a csukló apró mozdulatára az elektróda vége már 1 centit mozdul. Ezért szeretem jobban a Co-t, meg tudom a végét is támasztani. Ha a földön van a hegesztendő dolog akkor az elektródával is könnyebb boldogulni, mert meg lehet támasztani az alkart a térden vagy a lábszáron.
Ezzel pontosan így vagyok magam is. Ráadásul a kezem már remeg egy kicsit, főként ha nincs (kellően) alátámasztva, így még rosszabb a helyzet. (Lévén gyakorlatilag absztinens, így a "célzóvíz" fogyasztása sem jó megoldás...) Ugyan ez a helyzet az SMD forrasztással: túl azon, hogy nem is látom, nem tudom kellő pontossággal pozicionálni az alkatrészt sem, a pákát sem.
#1
Zoltán ismerősöm, amikor panaszkodtam neki, hogy mennyire macerás a hegesztés, mert forgatni kell a darabokat, hogy a hegesztéshez vízszintes legyen, csak annyit mondott, hogy: Szerinted nekem a gyárban forgatták a hajót? #2 Igen, ez így van. Pár éve, amikor nem tudtam elolvasni az alkatrészen a feliratot, akkor csak feltoltam a távollátó szemüveget, és "tadamm". Most is ezt csinálom, csak az eredménye nem "tadamm", hanem "B+"
Azért egy hajót ne hasonlítsunk már ahhoz, amikor egy 10-es csavarra kell az anyát körben ráhegeszteni, meg amikor egy félcolos csőben lévő tengelyt kell úgy lebiztosítani, hogy a koronggal bevágod a csövet úgy hogy a vágás érje a tengelyt is, majd azt a 3 mm széles vágott rést szépen kitöltöd. Vagy éppen másfeles-kettes lemezből távtartókat kell hegeszteni egy műszerdobozba. Van egy icipici különbség a hajóhoz képest.
Jó az automata pajzs, de igazán AWI-hoz való. Polikarbonát védőlemeze van. A CO2 füstje úgy rátapad, hogy semmivel nem lehet lemosni. Bármilyen tisztogatás után már homályos. A pálca fröcsköl is, füstöl is. Hosszú ideig előtét csere nélkül csak AWI-nál lehet kihúzni.
Nem saját tapasztalat, hanem a hegesztő szomszéd, aki ipari feltételek között napi 12-15 órát használta.
Ezek szerint az automata pajzsok "aktív ablaka" előtt nincs egy cserélhető üveg? Ha nincs, az határozottan hiba. Én a normál pajzs fekete üvege előtt is cserélgetem az átlátszó üveget, mert bele ég a fröcsögés.
Cserélhető, de nem üveg, hanem polikarbonát.
Idézet: Most került a kezembe az akkor megrendelt "SMD alkatrész mérőcsúcs". Az összenyomható műanyag rész enyhén ível (nem szállítási sérülésnek néz ki). Az egyik lemez mérőcsúcs el van görbülve az ívelés irányában. Próbáltam visszahajlítani, túl gyengének tűnt, hogy elviselje. A képeken persze minden egyenes. Ettől még használható lenne, de a dugókban a hatszögletű az érintkezőkkel betelt a pohár. Még a gagyi műszeremben is kerek, középen kereszt alakban bevágott, rugalmas érintkező van. Hulladékba megy. Tanulságként írom. „Bocsi hogy csak most... Bővebben: Link”
Sziasztok!
Tud valaki arra tippet adni, hogy hol lehet hosszú csavarhúzót beszerezni? Kb. 13 cm mélyen ülnek a csavarok a kütyüben, amit szétszerelnék.
Bárhol. Ugyan függ a "vég" méretétől is, de ez egyáltalán nem számít extrának.
Barbárságnak tűnhet, de én már normál bitfejre is hegesztettem szárat (5-ös köracélt), mert olyan speciális helyre kellett beérnem vele. Csak hagyni kell magától kihűlni, mert egyébként nagyon rideg lesz, és elpattan. Nem lett egy örökös darab, de a célnak megfelelt.
Én ilyen esetben a hegesztés helyett satuban megfogva a bitfejet, 1 mm vastag vágókoronggal készítek bele egy kb. 2 mm mély átlós bevágást. Így egy megfelelő hosszúságú normál csavarhúzóval szerelhető. (Persze ez is csak akkor, ha a bitfej belefér a furatba.)
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2018
Ha azt a feladatot kapnátok hogy egy akkus "asztali körfűrészhez" válasszatok motort, akkor ki mire voksolna?
Fára (20-22mm ig) Plexi/acryl (10-14mm ig)
Szia. Megvettem én is az MX25304-et. Kicsit zavat, hogy funkcióvaltáskor csippan egyet, majd megszokom. Viszont diodát nem tudok mérni vele. A kijelzőn végig az OL van csak, alul az "Ohm" jel, felül a "csipogás" jel, dioda jel nincs a kijelzőn, pedig a tárcsa ott van. Rövidzárnál sípol. Bekapcsoláskor a kijelzőn látszik minden szegmens, ott van a dioda jel. Neked hogy működik? Köszi.
Szia. Az enyém régebbi, 2011-12 tájékán vettem, az még nem csippan funkcióváltáskor. Most hogy nézem jobban a különbségeket, az enyém nem tud TrueRMS-t sem, tehát kapott egy ráncfelvarrást a széria. A diódamérés viszont mindenképp kellene működjön, esetleg egy piros LED-del ellenőrizd a működését (nyitó irányban világítania kell). Esetleg még nézd meg, hogy a mérőzsinórok elég szorosak-e az aljzatban, ha nem, akkor kicsit nyiss a tüske bevágásán.
Nekem is sokéves 25304-em van, és nem csipog a kapcsoló forgatásakor, viszont a diódát azt méri.
Megvan a megoldás: a ráncfelvarrás során külön lett választva a dioda és a folytonosság vizsgálat. A kettő között a HOLD gomb 2x megnyomásával lehet váltani. Ez így nagyon nem tetszik. A leírásban erről semmi nincs. Ha nem sikerül megszoknom, nem fogom sokáig használni...
Hát szerintem ez egy félresikerült módosítás volt a gyártó részéről. Engem is eléggé zavarna ez a dolog. A régi széria a megszokott módon működik, ezért is mertem ajánlani.
Készített már valaki olyan satut aminek a két pofája egyszerre mozog csak nyílván ellentétesen? Volt rá példa hogy álványos fúróval akartam fúrni de elmászott az anyag.
Mi értelme lenne? Ha nem szorítod be az anyagot megfelelően, mindegy, hány pofája mozog. Gépsatu kell állványos fúrógéphez, már ha jól értem a kérdést.
Létezik ellentétesen menetes menetes-szár. Ha a végén rögzíted, ez tudja középre húzni a pofákat. Nagyon pontosan kellene megcsinálni, ez a gond. Ha neked elég +/-0,2mm központosság, akkor elég lehet.
Nem vagyok gépész hogy mindennek tudjam a nevét de nekem olyan van aminek az alja kör alakú és a testet két csavarral ezen lehet elforgatni.
Sziasztok.
Nem szerszám, nem felszerelés, de mégis a műhely része. Elkészültem végre az alkatrésztároló szekrénnyel. A 15 fiókból 10-ben 24 rekesz van. A maradékban változó, nagyobb méretűek. Az ötletet Alkotótól "loptam". (Köszönöm!) Egy kicsit nagyobb változatban építettem meg.
Gratulálok. Büszke vagyok rá ha én is hozzájárulhattam a konstrukcióhoz.
Nem tudjuk mit akarsz tárolni, de mikor én a saját tároló koncepciómat érlelgettem -nem volt rá sok idő, mert akkor gyorsan kellett valamilyen pénzforráshoz jutnom-, akkor alapvetés volt a szalagban kapható alkatrészek mérete (ellenállás, dióda). Ezekhez igazítottam a rekeszméretet, figyelembe véve az ingyen elérhető alapanyagokat. Illetve a mérethez még odagondoltam a várható mennyiséget, amit találomra 100 db-ban határoztam meg értékenként. Ez fér el nálam kényelmesen. Majd 24 rekesz került egy fiókba, mert ez jól illeszkedik az E24-es értéksorhoz. Aztán idő közben olyan tárolások is megvalósultak, amire magamtól sosem gondoltam volna (ásványok, ékszerek, órák -többen gyűjtenek órát mint gondolnád-). Azért említem a rekeszméretet, mert a fotó alapján a tiéd ettől nagyobb. Akkor ideális egy rekesz, ha az kb. 3/4 részig van tele jellemzően. Végül saját tapasztalatom alapján mondom, nem lehet az ideális méretet és rekesz-számot eltalálni. Valahol mindig biceg a kiosztás, ezért csak a jó közelítés lehet az értelmes cél.
Szia.
A 24 rekeszt én is az E24- es sorhoz számoltam alapvetően. A rekeszek mérete 6x4 cm. Ebbe szerintem bele fér az ellenállás, dióda, kondenzátor. Én nem tervezek 100- as nagyságrendben tárolni semmit, de így mégis átláthatóbban lehet tárolni a különböző alkatrészeket, amik az utolsó időszakban úgyis kisebbek lettek, "összementek". Albérletben kialakított "kis sarokban" ez fér el. S mégegyszer köszi az ötletet!
Sziasztok.Szeretnék venni egy ponthegesztőt, ugyanakkor szükségem lenne rendes,normál hegesztő gépre is.Lehet kapni olyant ami mindkettőt tudja?
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2018
A "normál" jelentését azt nem tudjuk, de a két feladat egymástól nagyon eltérő, ezért célszerűen két külön berendezéssel oldható meg.
A ponthegesztőhöz nemcsak áram, hanem víz és sűrített levegő is kell. A víz általában valamilyen tartályt és keringető szivattyút jelent. A vízmennyiség attól függ mennyi pontot akarsz adott idő alatt lerakni. Sorozatgyártásnál akár m3 nagyságrend is kellhet. Talán nem is gondolnád, de áramból is 3x20 A körül kívánnak maguknak a ponthegesztők. Levegőből viszont nem sok kell, jellemzően kicsik a dugattyúk, és rövid a munkaút. De a nyomás szabályozása szükséges mert ez határozza meg a szorítóerőt. A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |