Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Igen, a bizonyítás sok esetben sarokpontja egy ilyen szabadalomnak. Vagy akár csak ötletnek is.
Ennél kicsit azért árnyaltabbak a dolgok. Regények és bulvár helyett az eredeti forrásokból és szakíróktól érdemesebb tájékozódni.
Az STS rendszer elsősorban a mentőrendszer hiánya és az SRB-k működése alatt (sőt, egy darabig utána sem) leválaszthatatlan űrrepülő miatt volt nagyon veszélyes. A csempék főleg a párhuzamos elrendezés miatt sérültek. A katasztrófák után alaposan átdolgozott biztonsági megoldásokkal is voltak "fekete szakaszok" (a Challenger előtt a repülés nagy része) a repülési profilon. Pusztán a főhajtóművek leállása is túlélhetetlen helyzetet teremt a repülés bizonyos szakaszaiban. A Szojuznál hasonlót láthattunk az MS-10 esetén - csak ott ballisztikus pályán egy darabban visszajön az űrhajó. Ez nem szerencse kérdése, hanem az összes "hagyományos építésű" űrhajó rendelkezik ilyen képességgel (az lenne a szerencsétlenség, ha mégsem így történne). Idézet: „A legközelebbi új emberes űreszközt persze megint a SpaceX fogja piacra dobni, az első tesztrepülések még ebben az évben lehetnek.” Leghamarabb januárban és nem megint (mivel olyan nekik még nem volt). De ha tovább csúszik, bármikor megelőzheti a Boeing Starliner űrhajója. Eleve ~2 év csúszásban van mindkettő, a kitűzött dátumokban ált. a SpaceX van előrébb, de közel fej-fej mellett haladnak (majdnem naponta nézem a változásokat). Ahhoz, hogy majd személyzettel is repülhessen, a Falcon 9 rakétának be kellene mutatnia 5 repülést változatlan konfigurációban, az új COPV 2-vel (a COPV okozta a CRS-7 balesetet* 2015-ben és köze volt a 2016-os, indítás előtt 2 nappal történő robbanáshoz is). Mindkét fejlesztést a NASA-n keresztül finanszírozza az USA kormánya, kifejezetten az ISS-re történő személyszállítás megoldására (CCDev program, a SpaceX 3,2, a Boeing 4,8 milliárdot kapott rá). * A sorosan felépített rendszer biztonságát jól mutatja, hogy a Dragon teherűrhajó közel sértetlenül szakadt le az alatta felrobbanó rakétáról, csak az irányítórendszere nem volt ilyen szituációra felkészítve, így nem nyitott ejtőernyőt... Azóta ezen változtattak, személyszállító űrhajó esetén meg nem is kérdés az ilyesmi.
Mucsajröcsögén lehet ekkora az arány egy hónapon át, de én közlekedek autóval és motorral egyaránt. Motorral jóval többet. Az autóvezetők kb 30%-a alkalmatlan a vezetésre, még akkor is ha kegyelemből átment a vizsgán. Motorosokból viszont lehet kifogtál párat és megutáltad őket. Magam choperrel nyomom, de a speedesek kicsit más világ.
Viszont mi motorosok jóval előrébb szkennelünk mint az autósok, nem nyomogatjuk a kijelzőt, nem telefonálunk, hanem csak az útra koncentrálunk. Azt hogy ki milyen nem az határozza meg hogy autót vagy motort vezet, hanem a belső énje. Vannak Opelesek, és Skodások is, akik szívbaj nélkül rád dudálnak ha 2sec alatt nem indulsz el. Viszont a motoros hamarabb meglátja, észreveszi azt amit más autóval, azért mert nekünk motorosoknak állandóan szkennelnünk kell az utat jól előre. Babakocsist 200méterrel észrevenni hogy akkor ott lesz e még, közben az épületekre is kell vetni pár pillantást hogy úgy álljunk meg hogy felettünk ne legyenek pl alpinisták. A szaladgáló gyerekekre, amit lehet autóból az 'A' oszlop miatt észre sem vesz az ember, ez volt kb 5% amire figyelnünk, és előre számolnunk kell.
Általában az űrügynökségek hivatalos oldalán tájékozódok, de hiányos angol nyelvtudásom miatt nem mindent értek jól (de már fejlődök). Magyar vonatkozásban az Űrvilág.hu-t szokom olvasni a többi "hírcsatornát" csak ha véletlenül valaki belinkeli itt a fórumon.
A megint alatt nem megint egy emberes űrhajót értettem, hanem, hogy megint a SpaceX megint ők, megint ők és megint ők. Egyszerűen olyan szinten beindultak, hogy az szinte hihetetlen. A NASA most úgy néz ki mintha elaludt volna, a nagy hőskorszaki űrügynökségek el vannak csúszva (pl. NASA, Roszkozmos) míg a magáncégek meg mondjuk a CNSA meg felpörgött). Nem követem nap mint nap az eseményeket, a legutóbbi infóm szerint a SpaceX november-december környékén tervezte az első tesztrepülést ezek szerint halasztottak.
Én majdnem napi szinten követem az eseményeket, különösen a SpaceX ügyködéseit (megtehetem sok mással együtt: tévé majdnem teljesen kizárva az életemből, az etanolt csak alkatrészek tisztítására használom, szabadidőm is több van az átlagnál...)
Idézet: „hogy megint a SpaceX megint ők, megint ők és megint ők. Egyszerűen olyan szinten beindultak, hogy az szinte hihetetlen.” Mindig vannak hangzatos és nagy terveik, de a megvalósítások nagyon is földhözragadtak. Főleg abban különböznek a korábban "bejáratott" űripari cégektől, hogy ők nem X évtizede kifejlesztett technikán reszelgetnek valamit 10-15 évenként, hanem folyamatosan fejlesztenek (kb. mint a holdprogram idején a NASA beszállítói). Az iparban régóta bevált technikákat alkalmaznak, csak 21. századi megvalósításban. Pl. hajtóművet nem a piacról vesznek (Rocketdyne, Energomash...), hanem némi segítséggel sajátot fejlesztettek és maguk is gyártják. Így született meg a Merlin hajtóművük, ami jelenleg a világ legjobb tolóerő/tömeg arányú rakétahajtóműve, az egyik legolcsóbb és többször felhasználható (hogy az olcsó még olcsóbb legyen). Eddig csak olyan dolgot mutattak, amit náluk sokkal tőkésebb és több évtizedes tapasztalattal rendelkező cégek 20-30(-40) évvel ezelőtt is megoldhattak volna. Ha akarták volna. De senki nem akart olcsó rakétát fejleszteni, olyan jól tejelő megrendelők mellett, mint a NASA, USAF, USN, Pentagon és tsaik. Nem véletlen, hogy az amerikai polgári célú távközlési műholdakat (Szu. felbomlása után) az oroszok vagy az ArianeSpace rakétáival juttatták fel az amerikai gyártó/üzemeltető cégek, mert az USA rakétát gyártó cégei egyértelműen az állami szervek "kifogyhatatlan" forrásaihoz szabták az áraikat... Most viszont vakarhatják a fejüket az oroszok is, mert a piacukat majdnem lenullázta a SpaceX (hasonló vagy olcsóbb ár, megbízhatóbb) és vakarózhatnak a Boeing-nél (Delta rakéták) és a Lockheed Martin-nál (Atlas rakéták), mert az USA kormányzati megrendelései is elkezdtek a SpaceX-hez csordogálni (kétharmada...harmada áron dolgoznak - ez a különbség a többi cég jelentős árcsökkentése után értendő).
Idézet: „tévé majdnem teljesen kizárva az életemből, az etanolt csak alkatrészek tisztítására használom, szabadidőm is több van az átlagnál” Ez részben rám is igaz, csak a szabadidőm volt eddig nagyon kevés. Mióta dolgozom azóta több szabadidőm van, délután 4-kor végzek a cégen és mivel több mint 100km-re vagyok a műhelyemtől egész este tanulok, olvasgatok. Nekiálltam a műszaki angoltudásomat is bővíteni arra pl. nagyon jó az ESA oldalán elérhető videóanyag (pl. az érettségire Samantha Cristoforetti videóival készültem és milyen jól jött mert volt ISS-el kapcsolatos szövegértési feladatsor is). De úgy tűnik, hogy ők csinálják jól, az idő eddig őket igazolta. Idézet: Általában az egyszerűbb dolgok jobban az agyonkomplikáltnál. „de a megvalósítások nagyon is földhözragadtak” Jó és esetenként merész ötletekkel lehet előrehaladni. Jó példa rá a Bigelow féle felfújható űrállomásmodul. Tök hülye ötletnek tűnik, de durván két éve már működik a BEAM az ISS-en. A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2018
Tegnap - állt a sor a lámpánál 3 sávon. Majd zöld, mindenki rágyorsított és a "semmiből" előtűnt egy motoros, aki átlósan 3 sávon át előzött. Ha csak egyetlen aknafedőre ráfut széttaposták volna az autók. Ő nem azért volt szupergyerek, mert jól szkennelt, hanem azért mert 10 autós vigyázott rá.
Csak úgy mondom, hogy a hair az tágabb fogalom eredeti nyelvi közegben...
Tegnap szintén álló és meginduló sor a Kvassay-n, Csepel felé, majd egy BMW-s hülyegyerek (zselés haj, trikóban ősszel) jobbról, a kanyarodó sávból elémvágott nagy gázzal, és át a belső sávba, de kicsit benézte, mert az ott elinduló furgon orra elkapta a BMW bal hátsó részét... Csatt, aztán kiment a szélre, leállt, majd kiszállt a fejét fogni, hogy jaj a tütüke, behorpadt. Én teli torokból röhögtem. Megérdemelte. A furgonost sajnáltam, bár úgy látszott, az nem nagyon sérült.
Ha kicsit előbbre vagyok, akkor az én autómat töri össze. Mert kivédhetetlen volt. Hogy az ilyen állatokat miért nem lehet helyben tarkónlőni...
Hát ha nem is tarkón lőni! De legalább olyan szinten szankcionálni hogy ezt többet ne nagyon csinálja!
Felénk az ilyen és ehhez hasonló forgalomveszélyeztetésért igen kemény pénzbirság esetekben jogsibevonás jár! Itt már azt is el kell felejtened hogy rámászol a másikra és "sürgeted"
Idézet: Ezt hogy lehet bizonyítani, szankcionálni. Nálunk ha 60-al megyek 50 helyett lakott területen, akkor még sokan sürgetnek fél méter követési távolsággal. Gondoltam kiejthető bombára, de nincs időm megcsinálni. „Itt már azt is el kell felejtened hogy rámászol a másikra és "sürgeted"”
Elég sok a kamera kapu, meg sok az olyan forgalomfigyelő kamera ami mér sebességet is és távolságot is!
Így nem csak a kamerakapuknál lehet ezt figyelni! Plussz "RENGETEG" de tényleg rengeteg a civil rendőrautó! Az első "rámászásodat" megúszod 12 ezer forintnak megfelelő büntivel, de a következőnél automatikusan kb 60 ezer forintnak megfelelő bünti repül! De rendesek, mert erről az elsőnél már tájékoztatnak hogy ez vár rád! A harmadiknál automatikusan ugrik a jogsi! Én csak a 12 ezresig jutottam, de kolléga melléfogott, megpróbált levillogni a belsősávba egy mikrobuszt! Ő villantott rá kettőt refivel meg ment az indexe! Utánna a mikróbusz villantott rá kettőt az elakadásjelzővel meg a hátsó ablakba elkezdett neki villogni a "POLIZEI FOLGEN" átszámítva kb 75 ezer forintja bánta
Idézet: Ez a távolság mérés hiányzik. Sűrű kocsisor esetén is fél métert tart némelyik, amikor nincs hova előrébb menni. Aki nem képes felfogni, hogy ez milyen felesleges és veszélyes hirtelen fékezésnél, elvenném a jogsiját. Ha leírja ötezerszer a rendőrségen tíz mondatban, hogy miért veszélyes és értelmetlen, akkor kapná vissza.„mér sebességet is és távolságot is!” Pénzbírság a gazdagoknak semmi. A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2018
Ha betartod az adott sebességhez ajánlott követési távolságot, biztos lehetsz benne, hogy pillanatokon belül becsusszan oda egy autó.
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2018
Idézet: „Pénzbírság a gazdagoknak semmi.” Nemrég találtam olyat, hogy betétlap, még a régi rendszerből, amelyből "Három kitöltöttet" kellett nálad tartani". Van rajta néhány ma már értelmezhetetlen rovat: #4 Foglalkozása #7 Havi jövedelme #8 Családi állapota #9 Gyerekei száma Ezeknek mennyi köze van a "macisajt" észrevételéhez?
Ezek közül több adat szerepelt a régi személyiben is. Ott ugyan minek?
A betétlap esetén lehet, hogy esetleg számított egy helyszini bírsàgnàl (tudom, nem azt a célt szolgàlta), vagy egy baleseti bírságnál. Legalábbis van ilyen emlékem, hogy apámat a rendőr a két gyereke miatt, (nem voltunk ott), csak 200 Ft-ra büntette. Idézet: „Pénzbírság a gazdagoknak semmi.” De sajnos más életét veszélyezteti. A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2018
Ez a baj, hogy a pénzbírság ez a fajta büntetés egy rétegnek nem számít. Mást kell kitalálni, pld.: mint visszább írtam, leírni ötezerszer rendőr előtt a szabályt.
Tudom nem számít.
Megtörtént eset, egy luxusautó tulajdonosa személyesen mondta nekem , hogy, ő bizony 190km/h -val megy az autópályán , amikor csak bír. Neki oda kell érni időben mindenhova. A kocsival biztos tud annyival menni. Többször megbüntették már. Ő azt mondta kifizeti... Nem gondol bele, hogy csak egyszer kell hibáznia... A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2018
Lehet jogosítványa sem volt. De hülyék is lennének a jogsit letenni mikor évente 2x van razzia, akkor is bemondják egy hónappal előre hogy hol, és mettől-meddig.
Plusz két hétig a nyakában lógatott táblával járni a fővárost, reklámozva közlekedj helyesen, légy erkölcsös, én nem voltam ez a büntim pluszban. Plusz két hét után újabb két hét iskolák-óvodák előtt segíteni átkelni a gyalogosokat a zebrán, és közben osztogatni a megelőző szórólapokat.
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2018
Lehetne ezt sokáig taglalni, de szerintem egy normális sebességgel közlekedőnek is csak egyszer kell hibáznia és ugyanúgy hibázik is.
Bizony lehetne és kellene is, persze nem itt ezen a fórumon.
Szerintem egyre több a felelőtlen és figyelmetlen ember a közlekedésben, legyen az akár bármilyen jármű vezetője vagy akár gyalogos is. Idézet: Ez megint a szellemi fogyatékosság jele. A büntetést kifizeti, de mások életét nem tudja visszaadni amiket ő dobhat el nagy kockázatú vezetésével. „Ő azt mondta kifizeti...”
Persze a kocsihoz jár traffipax jelző is.
Nem akarok megbántani senkit és nem is vagyok senki ellen. Ezzel be is fejezem a témát. Ha valakit esetleg megbántottam, elnézést!
A robotok lassan már házat is építenek.
Bővebben: Link
Sajnos. Maradjanak csak meg a bányákban, autóiparban, és a többi veszéllyel járó munkakörökben. Hogy melyek még a veszélyes munkakörök ebbe ne menjünk bele, valószínű több 100 van még a rendőrtől, tűzoltótól, orvoson stb keresztül.
De az emberektől a munkát ne vegyék el. Gondolj bele globlálisan hogy mi történne ha mindent robot csinálna? Ülhetnél a karosszékben és várnád hogy mikor érkezik a fizetés? Nem hiszem. Szépen apránként bevezetik a mindennapokba aztán majd mindenki néz mint hal a szatyorban. Gondolj bele mi lenne ha a te munkádat is gép végzi majd? Gondolod semmi baj, akkor nézek másik munkahelyet. Nos és ha már azt is robot fogja végezni, és így tovább?? Viccesnek tűnik de nem az.
Akkor elmegyek a robotgyárba dolgozni! Vagy a robotjavító részlegbe, esetleg a robot tuningboltba. Habár közel sem ilyen egyszerű, az biztos...
Ne aggódj!
A világ teljes robotizációját a multik soha nem fogják engedni. Mert gondolj bele, mit is jelentene ez! Az embereknek nem kellene dolgozniuk. Minden mindenkinek alanyi jogon járna. Ergo: megszünne a pénz. Eltünnének az osztálykülönbségek. Akik most gazdagok, azok felsőbbrendű lényeknek tartják magukat. Szerinted hajlandóak lennének erről lemondani? Nem hiszem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |