Fórum témák
» Több friss téma |
Függetlenül én még mindig karbi vonalon kutakodnák. Konzultálva egy motorszerelő barátommal,és neki is az a gyanúja,hogy megfeküdt a karbi. Azt mondja a karbi két módon hal meg.Vagy nem indul a motor,vagy beindul,de lezabálja az ember gatyáját is.Ezt utóbbit tapasztalatból tudom amikor a Liberty /50ccm/ gondolt egyet és a 3-3,2.-ből csinált 8 literes fogyasztást.Nem tudom hogy van ismerőssel,kollégával,stb. eleresztve,de énpróbára kérnék egy működőt.Aztán majd kiderülne,hogy merre lehet a baj,de akkor legalább ezt ki lehetne zárni.
Aztaquuuu...
8litert 130nal ker egy auto. Csoda hogy egy 50es meg mukodokepes annyi uzemanyaggal. Bar kenese biztos jo volt.
Köszönöm a segítséget mindenkinek. Izgat a motor de sajnos kötelezettsépgei is vannak az embernek. (temetőlátogatás) A generátor állórészéhez nem nyúltam mert nincs szerszámom a lendkerék levételéhez. De a jeladó és a generátortekercs ellenállása pontosan annyi mint ahogy a nagykönyvben meg van írva. Szikrázik is a gyertya olyat hogy csak....
A szívótorok cserénél belenéztem, a szívótorokban lévő (6 éves) membrán hibátlan zárva is vannak a lapkái. Viszont eléggé benzines (olajos??) és tömités ill a szívótorok gumija közti résben is találtam valami olajos benzines maszatot. A motorból nem hallatszott semmilyen mechanikus zaj amikor leállt és a rugdosásnál sem hallottam semmit. Megpróbáltam a henger kilevegőztetését is karbi és gyertya nélkül illetve teljesen kiüritett karbival is. Levett kipuffogóval sem indul a motor. A gyári érték 12,5 bar hogy nekem mennyi.... sajna az kérdéses. Nincs műszerem hozzá: (lenne egy szerelő ahová el tudom tolni a motort mérni de.... fékjavítás után forditva tette fel a tárcsára a féknyerget .... én mint laikus észrevettem, Ő nem.) A karburátort egy éve darabokra szedtem és kitisztítottam mindent benne lószőrrel a fúvókákat is. Kiáztattam belőle nitrohigítóval minden szemetet és tökéletes állapotban raktam össze. Tavaly nyáron hibátlanul üzemelt mindig. Idén nyáron is pöccre beindult, majd pár perc után leállt a motor és azóta semmi. Ezért nem tudok a karbira gyanakodni. A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2018
Sajnos karbit nem tudok kölcsönkérni senkitől. De mechanikus alkatrész lévén túl sok minden nem tud tönkremenni benne. Kérdés hogy mi az ami tönkremehet a fúvókákon és a tolattyún kívül??? Nagy fogyasztás két esetben lehetséges sztem, ha hibás az úszó és döl a benzin bele ami valahol kifolyik, vagy hibás a fúvóka, mondjuk durva eszközzel lett tisztitva és rengeteg benzint enged át, akkor viszont állat mód kormos lucskos gyertya és rengeteg füst az eredmény.
Abban igazad van hogy mechanikus alkatrész,és nem sok minden romolhat el benne,de azért azt vedd figyelembe,hogy vannak olyan furatok is benne amit nem tudsz kipucolni benne. Ezt gyártáskor kifúrják majd azt a végét ami nem kell ledugózzák. Innentől kezdve nem tisztítható
Abban igazad volt/ van/ hogy iszonyat módon füstölt,és nem ment sehová és a kipufogóból is szinte benzin folyt, de hidegen könnyen indult.
EZért írtam hogy nitrohigitóval pucoltam mert az minden zsiros olajos mocskot kiszed mindenhonnan.
Más: Leszedtem a deklit hogy megjavítsam a berugórészt és igy találtam valamit ami szerintem nem úgy működik ahogy kell. A főtengelyen lévő variátor tárcsát két ujjal megfogva simán átforgatom a főtengelyt úgy hogy a gyertya benne van. Ennél ezért nagyobb ellenállásnak kellene lennie úgy gondolom. Normális vajon hogy ilyen könnyen átforgatom a főtengelyt vagy már nulla kompresszió van benne azért tudom átforgatni?
Nulla kompresszió.
Vagy hengerfej tömítés de akkor meg tiszta olaj lenne a henger és a hengerfej között. Ezért írtam már napokkal ezelőtt hogy kompressziot kell nézni mert csodák nincsennek.
Dehogy lenne olajos. Vízhűtéses a blokk. Lehet nem is benzines volt az a gyertya eddig, hanem fagyállós?
![]()
Tényleg, jogos.
Azt a kérdést már én is feltettem hetekkel ezelőtt de nem mondta, hogy fagyálós lenne.
Itt már mindenképpen meg kellene bontani a motort. Enélkül kár bármit is találgatni.
Ezt sajnos nem tudom eldönteni, hogy fagyálló vagy benzin van a gyertyán. Mekkora ellenállásának kellene lennie a főtengelynek ha kézzel szeretném átforgatni?
Ha a hengerfej tömítés rossz azt miből fogom látni? A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2018
Elméletileg folyik a víz.
Felső holtponton nehezebben kéne tudnod tekerni. De ezt így nem lehet megállapítani, kompressziot kell mérni. Szedd le a hengerfejet, 4 csavar az egész.
Kompressziómérést 3 ezerért csinálnák meg.... egy totál szétszedett motoron amibe csak be kell csavarni a műszert. Nem semmi ár egy 5 perces munkáért.
Szerintem itt az ideje, hogy felkeress egy motorszerelőt, nem?
Ha be is méreted ennyiért és kiderül, hogy nulla akkor úgy is tolhatod be egy szerelőhöz.
Pont motorszerelőt hívtam fel
![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2018
Merre laksz amúgy? Hátha tud ajánlani valaki egy rendes szerelőt.
Akkor vidd be a sarkon lévő szerelőhöz ami a Lidl után van a kanyarban.
Szerintem nagyon korrektek és értenek is hozzá.
Megmondom őszintén nem tudom a nevüket
![]() Pont a sarkon van a panelekkel szemben. Régi fóti meg aporháza utca sarka. A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2018
Ők azok... ott rakták vissza forditva a féknyerget , ott nem javították meg rendesen a vízpumpát és ott nem javították meg rendesen a fékmunkahengert. De többek közt ott javították meg sziloval a variátort ugy h beragasztották a görgőket amik még felemásak is voltak, 3db 4 grammos 3db 6 grammos és még el is voltak kopva rendesen...
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2018
Akkor passz, én csak egy kuplungot szereltettem át velük mert nem volt itthon 38-as dugókulcsom, de normálisak voltak nagyon.
Tényleg normálisak és kedvesen állnak a vevőkhöz ezzel nincs is baj. Csak hát az elvégzett munka és az ár.....
Üdvözletem, Sziasztok!
Adva van egy Malaguti F12 LC Digit robogó, aminek a gyári világítása a műanyag foncsorával, műanyag lencséjével, 2db P26S izzójának a 2x15 Wattjával több mint nevetséges. Mivel a lámpatesteket már lecseréltem, és a (többé-kevésbé) megfelelő fényforrásokat is beszereztem, jött a gondolat, miszerint az "izzókat" - a terheléselosztás jegyében - akkuról és világítótekercsről is üzemeltetném. Rámértem a töltésemre. Hát nem dobódtam fel igazán ![]() A robogó egy fűtetlen garázsban pihen már egy-két hete, és így az akkun 12,6 V-ot mértem. Beindítást követően némi melegítés után beállítottam kb 4500 ford./perc-re, ahol a töltésem mindjárt el is érte a gigászi 13,1 V-ot ![]() Ezen mérést elvégeztem a feszültségszabályozó kimeneténél is ahol már 13,48 V értéket kaptam. Ezt követően 2A-nyi terhelést kötöttem az akkura, minek hatására lassan ugyan (kb 5perc), de lecsökkent a feszültség 12,1 V-ra, ahol is megnyugodni látszott. (A világító kör ez idő alatt végig terheletlen volt) Sajnos a fordulatot feljebb már nem tudtam emelni, mert nincs közép-sztenderem, és kb 5000 fordulatnál nyit a kuplungom. (1500-tól ~10 000-ig forog a motor) Két feszültségszabályozóval is próbálkoztam, de közel azonos értékek jöttek ki. Még van 2 másik is, de idő hiányában azok tesztelése még várat magára. Több kérdésem is felmerült: 1. Az (Ducati) alaplap felől a feszültségszabályozóhoz érkező feszültségnek kb mennyinek kell lennie? 2. Esetleges kontakthiba és/vagy megnövekedett vezeték ellenállás okozhat ilyen mértékű alacsony töltést? 3. A feszültségszabályozó a vázhoz van felfogatva, de "testelni" is kell? 4. Ugye nem csak szerintem sok a majd 4 tizedes feszültségesés az feszültségszabályozótól az akkumulátorig lévő kb 75cm-es szakaszon. 5. Ezen veszteség újrakábelezéssel/saruzással ugye orvosolható? A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2018
Szia Laci0071 ! Próbáld meg előbb az akkumulátort feltölteni , bár a 12.6 V jó . Nekem is volt hasonló gondom , hogy kevés volt a töltés , de az akku okozta a problémát . A fesz. szab. kicseréltem , nem javult , majd a regenerált aksival egyből 14 V lett a töltésem . ÜDV. Fastactionn
Köszönöm a javaslatot, ki is próbálom.
Sima autós töltőm van "MIN" és "MAX" állású kapcsolóval, vagy esetleg egy egyszerű kis labortápom állítható áramkorláttal. Hány Voltot/Ampert állítsak be? (emlékeim szerint 7Ah-s az akku)
Labortáp jó lesz. 14,5V, 0,5A elég neki.
Régebben én is sokat vacakoltam hasonló témában, akkuról világítás, stb. Ha merült az akku, a töltésnek akkor is feljebb kellene mennie. Végig kellene nézni a kábeleket, csatlakozókat, motor testkábelét is! Szabályzóról ha a világítást akkuról akarod, akkor sárga vezetéket vágd ki. Két sárga megy a szabályzóba, egy saruba. Az egyik a generátorról jövő, másik pedig a világításkapcsolóba megy. Ami a kapcsolóhoz megy, azt már kötheted is akkura, vagy inkább gyújtásra. Vigyázz, a fejidom alatt van egy nagyobb kerámia ellenállás, annak a csatiját húzd szét. Lekapcsolt világításnál ugyanis ez terheli a világítótekercset, hogy a szabályzó ne legyen túlterhelve. Így viszont az akkut terhelné. Egyébként milyen teljesítményű izzókra cserélnéd a gyárit? Vagy mit akarsz berakni?
Szia Ricsi89!
Miután beállítom a tápon a 14,5V-ot és rácsatlakoztatom az akkura, visszaesik 13,1 V-ra. Ez maradjon így, vagy vagy tekerjem "fel" 14,5-re? A kábelek átnézése, esetleges cseréje amúgy is lassan esedékes lett volna (őszi esős időjárás nem kifejezetten motoros barát). Mekkora keresztmetszetű vezetékekkel helyettesítsek? Úgy vettem észre, hogy nem vitték a gyárban túlzásba a dolgot ilyen tekintetben ![]() "Ami a kapcsolóhoz megy, azt már kötheted is akkura" Biztos hogy örülne annak a váltakozó feszültségnek az akku ? ![]() "Izzó" tekintetében pediglen majd olyan kerül beépítésre, amit majd az akkumulátor / töltőrendszer elbír. A gyári lámpatesttel megszüntetem az érzelmi kötődést, és WV H3 Hella ködlámpák kaptak helyet az orridomban. (A mellékelt képen a robogó akkujárol voltak üzemeltetve az "izzók".)
Majd fel fog menni a feszültség, ahogy töltődik.
Nem arra a vezetékre gondoltam, ami a generátorról jön, hanem ami a világításkapcsolóhoz megy. ![]() Ha most csinálnám, akkor én ledben gondolkodnék. Sokkal kisebb teljesítmény mellett tudják azt a fényerőt, amit a halogén és a xenon. A vezetékek pedig szabályzótól akkuig 2,5-ös, a többi fogyasztó kábele pedig 1,5-ös keresztmetszetű elég. |
Bejelentkezés
Hirdetés |