Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Idézet: Indításkor motor felpörgése kicsit elmozdítja a gépet. Keresztmotornál felfelé, hosszmotornálcsavarás irányban, ami szerintem hátrányosabb. „a motor nem keresztben van, hanem hosszában”
"azonnal megállítja a láncot." - ez nekem elég brutálisan hangzik, nem éppen fogaskerék kímélő!
És a 40xxA és hasonlók jobbak mint a 35xxA típusúak
35xxA típusból is több létezik.Vajon mi a különbség, melyik a jobb? A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2018
Még egy kérdés:Mennyire veszélyesek ezek a láncfűrészek, ha olyan helyen használod ahol nincs földelés?Azt aki fogja a fát meg tudja rázni?
Szerintem kettős szigetelésű gépek ezek és a földelés be sincs kötve. Nekem van egy még Szovjet gyártmányú elektromos fűrészem. A motorburkolaton és a fogantyúján kívül minden része fém. Az após harminc év alatt biztosan feldarabolt vele egy erdőnyi fát és mióta az enyém én is aprítok vele évi 10m3-t. Egyedül a lánchajtó fogaskereket kellett gyártatni hozzá és cserélni a láncvezetőt, hogy az itteni más szabványú lánccal lehessen használni. Elpusztíthatatlan. Csak sajnos ilyet már nem veszel sehol.
Valami kuplunk szétkapcsol, a motor tovább forog, azt nem állítja meg egy pillanat alatt.
Idézet: Ez itt a lényeg... „Csak sajnos ilyet már nem veszel sehol.”
Szalagfűrészben azt felejtsd el hogy újat veszel, amit meg tudsz venni elérhető árban az semmit nem ér, olyan mint a műanyag fogaskerekes láncfűrész. Ami meg valóban jó azt nem tudod megfizetni. Nézelődni kell hirdetési oldalakon valami békebeli használtat azok jók, és néha megvan két három ilyen vacak fűrész árából. Cserébe viszont örökös.
Felénk olyan szalagfűrészek vannak amiket még a 70-es években csináltak "maguknak" a szakik, sorozatban, izmos vascsőből vagy zártszelvényből, öntött alu kerekekből. Indukciós motor hajtja őket, így a csapágyakon és a kerekek parafa borításán kívül semmi sem tud tönkremenni rajtuk. Sokhoz készítettek vezető sínt is, aminek a segítségével olyan egyenesen vágják a 3-4 méteres rönkből a deszkákat hogy el sem hinnéd. Az oldalára meg építesz zártszelvényből egy kúpos hasítót amit ugyanazzal a motorral meg tudsz hajtani, és máris nem kell a kuglikat fejszével hasogatni.
Felejtsd el a villanyosat. Én egyszerre 8köböt vágok. Hecht957 , a modern de nem agyonelektronikázott fűrész. Péter láncfűrész csatornaján láthatod is. Igaz 80 de jó gép. Még esetleg a fuxtech legnagyobbja, kerámia bevonatos a hengere állítólag. Még ezek is kínai gépek. Nekem 956 van, már szuper...
Idézet: Olyan nincs, ezt ne hidd el. De ettől lehet jó. „kerámia bevonatos a hengere”
Fém kerámiát ír . Bővebben: Link
Nekem hecht 956van, az is nagyon jó, azért szivatás a láncdekni műanyagba alumínium berakása mert összenyomódik, de orvosoltam szerszámacél beragasztásával. Simán átalakítható oldalsó lánc feszítésessé. A 957 mint az eredeti komatshu, szépen jár az már a földön sem dobálja magát. A956 hoz is már oregon lap/lánc van ami tartós (oregon az igen régi lap/láncgyártó, hamisítják is!, pl anno a shtil is oregon lapot adott a gépekhez stihl felirattal. Ma már gyártanak ők is. Szidják is mint a bokrot, nekem is égett meg eredeti shtil lap a 170 en, amivel adták nem, olajzás ment) . Sajnos a nagy márkák elmentek a pc vel szervizelés felé, meg még a kettős kiadás felé. Van xp meg sima pl a husqarnánál. Egy 98' as husi gépkönyv pl lehetne oktatóanyag is! Ma meg, pff... Na a gépek is ilyenek kb. Én se a shtil 178 et se a hecht 956 ot nem ajánlom, a 170 az mindenre gyenge. A 956 ba cserélni kell a légszűrőt papírbevonatosra, meg a dekni aluját acélra. 957 lett az "álomgép", majd egyszer... Azért 8 köb után 2 nap regeneráció mert igencsak ráz a gép, valószínű a957 en már ezt is orvosolták. Az pl nem pattog a földön. Az elektromos sajnos nem való semmire. A szalaggal az a baj hogy emelni kell rá a cuccot, míg a benzinest felviszem 3méterre a fa tetejére és már kuglizom is. Idézet: Hatásnövelő lükeduma. Fémkerámia nincs. Valahol lehet a gépen valami kerámia szigetelő, ami fémre van csavarozva, ettől fémkerámia. Az ilyen szövegtől gyanús a gép minősége. De lehet jó gép is. „Ennek a motornak a nagy újdonsága a fém-kerámia alkalmazása.”
Ejnye. Ennek inkább utána kellene nézni. Nekünk tanították >50 éve. Pl. A "Vidia"-t ismered úgy-e? Na az is fémkerámia.
Igazad van, mégis van fémkerámia, de sehol máshol nem használatos csak szerszáméleknél. Motorhengert, és semmilyen motoralkatrészt ilyennel nem csinálnak.
Idézet: Mint írta SALáta, bevonat ilyennel nincs, porkohászati gyártástechnika. „kerámia bevonatos a hengere állítólag” A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2018
Illetve a fogpótlásokat jellemző kifejezés, ami utal a beépített anyagokra.
Ilyen fékkel mindegyik normális gép fel van szerelve, motortól függetlenül. Ugyanúgy nem tesz jót a benzinmotor főtengelyének sem, de a biztonság mindennél fontosabb.
Amelyiken jól működik a fék, annál elég a vezetőlemez végét 15-20cm magasról ráejteni valamire (pl. fára - a láncot kímélendő) ahhoz, hogy működésbe lépjen. A jobb gépeknél ez inkább 10-15cm.
Van egy kuplung ami kiold, ilyenkor a benzinmotor tovább megy, nem áll le, nem hat rá hirtelen fékezőerő.
Alapjáraton...
Azok a problémák, amik üzem közben kiválthatják a fék működését, nem alapjáraton szoktak bekövetkezni, hanem inkább üzemi fordulaton, ott azért fog a kuplung rendesen, csak abban lehet bízni, hogy hamarabb csúszik meg, mint a főtengely sérülne és közben a fék is csúszik egy kicsit, hogy ne "nulla idő alatt" kelljen a fordulatszámnak megváltoznia. Van néhány fűrész a háznál, egyik sem "hobbi" kategóriás. Főleg Husqvarna 365-ök. (Ezekre az orrpáncélos vezetőlemezeket vettük annyiért, mint más a komplett kínai gépet...) Valamikor "nagyüzemben" mentek. Mára csak egyet tartunk bevethető állapotban, a többi átment alkatrészbányába. Egynek a fék miatt görbült (csavarodott) a főtengelye. Pár nappal azelőtt kapott új kuplungot a gép.
Nem ismerem különösebben ezeket, de szinte minden használati útmutató azt írja, hogy minden indítás után láncfék próba maximális fordulaton a kézvédő fékkarral. Ebből következtetve nagy erőhatás nem érhetné a motort, hamar tönkremenne.
Az egyik szakmám az Erdészeti Gépész Technikus . Egy jó benzines fűrésszel bármennyi tüzifát fel lehet apritani . Az aki sokat használja , vegyen hozzá ruhát . Ez esetben nem fogja levágni a lábát . A ruha töltőanyaga megállítja a fűrészen a láncot . Ami a családban van elektromos , ha elengedem a gombot , akkor azonnal megállítja a láncot is . Ahol fával fűtenek , ott nem agyalnak ennyit egyébbként
Kollégám rokona az orrát vágta el láncfűrésszel
Nikasilos hengerek léteznek, keménykróm szokott még lenni.
Nagy árkát nem vennék, eddig egy se vált be amit próbáltam. Csalódás volt. A husqarna par típusa kerülendő, illetve a szervíz hozzáállása miatt csak aki jártas benne. Alkotó: ma már van mindenféle technológia. Pl a lézeresek ahol koncentralt hőforrásnak használják. Így van jelölés, ágás, hegesztés, edzés és az additív technológia. Azaz elképzelhetőnek tartom. Én pl köszörülés és hantolas után lézeredzetném az esztergámat ha sok lenne a zsebbe. Így csak felületi valtozás történik a koncentrált hő miatt. Alakcnem.
Én nem szoktam szagolgatni a láncot.
Sziasztok.Tudnátok ajánlani valami jó ellenállás mérőt?Nekem van 2 multiméterem amelyjel tudok mérni, de mindegyik teljesen mást mutat,sőt van úgy hogy ugyanaz a multiméter egyik pillanatban mutat egy értéket, a másikban meg teljesen mást.
Pl meg akartam mérni egy 12 V-os 55/60W-os autó izzó ellenállását és az egyikkel 22 Ohm jött ki, a másikkal 6 Ohm, vagy ugyanazzal egyszer 22 Ohm, másik pillanatban meg 2.6 Ohm. A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2018
A mérési hibáknak lehet egy csomó forrása. Pl.: merül az elem a műszerben, hibás a mérőkábel, hibás a műszer, hibás a műszer és a mérőkábel közötti kapcsolat, hibás a mérőkábel és az ellenállás közötti kapcsolat, kézzel fogod az ellenállás mindkét végét, maga az ellenállás is lehet hibás stb.
Egy biztosan jó és ismert értékű ellenállást mérj le. Teszteld a műszert és a kábelt (a mérőcsúcsokat fogd össze szorosan és mozgasd a mérőkábeleket teljes hosszukban, mozgasd a csatlakozót, mozgasd a műszert, ellenőrizd az elemet.
Uni-T UT136C, Bővebben: Link, 20-25$, automata méréshatár váltós, frekvenciát, kitöltési tényezőt, hőmérsékletet is mér, jó a felbontása. Nem tökéletes, de én elvagyok vele nagyon jól. Ellenállást elég lassan mér, arra én a DT9205A-t használom, 7-9$. Bőven kiszolgálna akár a DT9205A is...
Lehet hogy merül az elem a műszeredben, vagy a műszer olyan, hogy nem képes ilyen kicsi értékeket mérni. Bár nekem az olcsó, 1200Ft-os multiméter is szuperül mér, akár kis értéket is. Azt tudni kell, hogy a mérőzsinórnak is van valamekkora ellenállása, ez általában úgy mindennel együtt (csatlakozó, kábel, mérőtüske és az azon lévő bevonat) olyan 0,5-0,8 ohm között van az olcsóbb kivitelűek esetén.
Egy olyan 12V-os autó izzó hidegellenállása pedig 1 ohm alatt van, mérni úgy tudod, hogy megméred, utána összezárod a két mérőzsinórt, és azt az értéket kivonod a mérésből. Ha kisebb értékű ellenállásokat is akarsz mérni, akkor kell készíteni házilag mérőzsinórt. Veszel 2db banándugót, 1 méter 1,5-ös sodrott réz vezetéket és 2db krokodilcsipeszt. Sokkal pontosabban fogsz tudni vele mérni mint azzal amit a műszerhez adtak. |
Bejelentkezés
Hirdetés |