Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Eberspacher állófűtés javítása
Lapozás: OK   9 / 12
(#) olika76 válasza innovo hozzászólására (») Márc 21, 2018 / 1
 
Kedves innovo!

Így egy kicsit nehéz a kérdés. Menjünk sorjába.

1. Milyen operációs rendszert használsz?

A vag409.1 miatt javasolt a windows xp. Ugyanis windows 7-tel is próbáltam és olyan hibát dobott a rendszer miatta, hogy utána nem működött a vag-com-os program. Xp-n megy, de kell még egy két-lépés, hogy minden működjön majd az edith-tel is.

2. Milyen drivert használsz az interface-hez?

Ugyanis nekem a vag-com-hoz adtak drivert is és csak azzal megy a vag-com és az edith is egyszerre. Az eszközkezelőben "usb ch340 serial" néven kell megtalálni a portok között. Általában át kell váltani a COM3 vagy COM-4-re, mert csak ezekkel működnek a progik.

3. Ellenőrizted, hogy látja a vag-com és az edith az interface-t?

A két proginál egészen más a dolog: a vag-com-hoz össze kell csatlakoztatni az OBD-s csatlakozókat, hogy az interface megkapja a tápot + a diagnosztikai jelet. Ha nincs táp, a progi nem látja az interface-t. Ehhez egy "Options" menüpont szolgál. Hogyan lesz OBD-s csatlakozás? Lehet venni aljzatot, amelynél be kell kötni a tápot + a diagnosztikai jelet (lásd csatolt ábra: 4 és 5 az akku minusz, 16 az akku plusz, 7-es a K vonal = a diagnosztikai szál a vezérlő egységből). Ehhez tud kapcsolódni az interface.

Az edith egyszerűbb: ha nem látja az interface-t, akkor rákérdez, hogy melyik port-ot válassza. Ha kiválasztjuk neki, utána már látjuk a listát, amiből lehet választani. Eddig nem kell ehhez táp. Ezután kell csatlakoztatni (azaz most már a vag-com szerint megy, van táp is) és mehet a kommunikáció.

Remélem segítettem. Tudom, hogy nem egyszerű, de ez van...

Üdvözlettel: olika76

OBD_II_3.jpg
    
(#) csaba780825 hozzászólása Ápr 4, 2018 /
 
Jó estét urak! Sikerült ma vennem egy eberspacher d5ws kályhát hatalmas kérdésem lenne ti hogy szoktátok megoldani az üzemanyag ellátását kell hozzá egy T elágazó?milyen?és hova kössem ?még még egy buta kérdésem lenne ami a fűtömotorhoz megy 2 szál fekete még egy lilás színű azok pozitív és negatív szálak?ezt nem tudom.easy start távval van de belső óra az nincs ez így jó? köszönöm a segítségetek elöre is.
(#) bizarrboy válasza csaba780825 hozzászólására (») Ápr 10, 2018 /
 
Üzemanyagnak .búvárcső a legbiztosabb a tankba közvetlen !
A fűtőmotor mazzag bekötése a képen láthatod ! De ez egy manuálklímáshoz jó ..minden autónál máshogy van a blower bekötése !
Távval ,óra nélkül is jó a indítás !

blow.jpg
    
(#) zsotto hozzászólása Máj 10, 2018 /
 
üdvözlöm az itt jelenlévő szakembereket!

Én azzal a kéréssel fordulnék hozzátok,röviden le írom a sztorit.Szóval kaptam ajándékba egy állófütést kedves páromtól.Mivel már régóta vágytam rá,de sajnáltam a pénzt rá ezért ő meg lepett egyel.Eddig a sztori hibátlan.nagyon örültem neki.hát amikor kicsomagoltam néztem egyett ilyet én még nem láttam.mint kiderült ez valamifajta reprodktum én úgy nézem eberspracher airtronic-ra hasonlít leginkább,de ez made in china.Szóval nem részletezem honnan van,de nagyon szeretném beüzemelni.Már csináltam neki egy állványt és megpróbáltam be üzemelni kisebb sikerel.Müködik az biztos egyszer legalább is sikerült begyújtani.De én úgy látom a hozzá kapott vezérlő gagyi és nem végzi jól a feladatát el.Ebben szeretnék segítséget kérni el vállalná e valaki az eletronikus részét rendbeteni. Olvastam sok hozzászólást de én az elektronikai részét nem vágom sajnos mint pl:olika76, tudom láttam magánszemélyeknek nem javit.De talán van köztetek valaki aki tudna nekem segiteni természetesen elenszolgáltatás fejében.majd készítek fotókat és feltöltöm.

tisztelettel:zsolt
(#) olika76 válasza zsotto hozzászólására (») Máj 14, 2018 /
 
Kedves zsotto!

Ha én a helyedben lennék, akkor megpróbálnám visszakérni a pénzt. Ugyanis, ha már első ránézésre ilyen rossz benyomásod van, az később sem lesz jobb. Általában a kínai cégek korrektek, én is üzletelek velük ezt-azt. Nyilván le kell írnod, hogy nem akar begyúlni stb-stb.

Ha már pénzt kell rá szánni, akkor egy jól bevált modellt kell választani. Ebben a kályhások biztosan tudnak segíteni. Ami a nagy kérdés, hogy levegősre vagy vizesre van-e szükséged. Én csak a vizesekkel foglalkozom, de annyit tudok, hogy bár a vizes jobb hatásfokú, sokkal több energiát igényel, mint a levegős. Nem véletlen, hogy nagy akku kell pl. a vizes állófűtésekhez, hiszen amíg be nincs indítva, addig az akku viszi a teljes kályhát.

Remélem némi segítséget adtam azért.

Üdvözlettel: olika76
(#) zsotto válasza olika76 hozzászólására (») Máj 14, 2018 /
 
Köszönöm hogy foglakoztál és elolvastad az írásomat kedves olika76!Sajnos a vissza küldés nagyon drága volna és nem biztos,hogy a vételárat viszont látnánk.meg mire én rájöttem mi is ez már szerintem túl késő,mert már pár hónap eltelt mióta megjött.most már benne vagyok ebben a slamasztikábán és ebből kell valahogy működő szerkezetet csinálni.szerintem a kályha részével nincs baj csak a vezérlője ratyi.én arra gondoltam,hogy talán egy új vezérlő-vel orvosolni lehetne a problémát. vagy ilyesmi de én nem vagyok ehhez kompetens sajnos. felteszem a képeket hátha valakinek van lövése a szerkezethez.további hozzászólásokat ötleteket előre meg köszönöm!
(#) zsotto válasza zsotto hozzászólására (») Máj 14, 2018 /
 
ez a probléma forrása!
(#) olika76 válasza zsotto hozzászólására (») Máj 15, 2018 /
 
Kedves zsotto!

Ha a helyedben lennék (ismét), akkor fizikailag is megnézetném egy olyannal, aki ezzel napi szinten szokott foglalkozni, azaz egy kályhással. Ugyanis, Ő valószínűleg jobban látja/érti, hogy a beépített perifériák (pl. venti) milyen vezérlő elektronikát igényelnek. Abból már el lehetne indulni, keresni esetleg használt vezérlőt hozzá.

Ahogy azt korábban is leírtam, én a vizesekkel foglalkozom. Ha az lenne, akkor tudnék pontos típust is mondani ehhez, de sajnos nem ez helyzet.

Ha minden kötél szakad, akkor még mindig van két lehetőség:

1. Ehhez kapcsolási rajzot keresni, ami bevált és megépíteni.

2. A meglévőt "feltérképezni" és feljavítani, hogy bírja a gyűrődést.

Nos, meglátod, hogy Neked melyik a tetszetős megoldás. Attól tartok, hogy ez nehéz és hosszú menet lesz...

Kitartást kívánok!

Üdvözlettel: olika76
(#) zsotto válasza olika76 hozzászólására (») Máj 24, 2018 /
 
Tisztelt olika76!
Megtisztelő,hogy rám áldoztad a drága idődet!
Ezért merészkedtem ide írni a problémámat hátha egy levegős kályhás is elolvassa az irományomat.Sajnos a közelemben nem ismerek ilyen szakit!de esetleg ha te tudnál valakit ajánlani nagyon megköszönném.vagy talán rám talál egy ilyenekkel foglalkozó szaki. bízom a legjobbakban.
Még egyszer köszönöm!
(#) olika76 válasza zsotto hozzászólására (») Máj 27, 2018 /
 
Kedves zsotto!

Sajnos nekem pesti és miskolci ismerőseim vannak. Ha az adatlapod helyes, akkor ez neked nagyon messze van.

Viszont eberspacher szakszerviz van a Dél Dunántúlon is. Ezeket találtam. Talán érdemes velük beszélned.

AGÓCS FERENC
7100 Szekszárd
Csalogány u. 7.
Tel.: +36 (74) 318-611
Tel.: +36 (30) 9697-087

SZTRADA 92 Kft
7630 Pécs
Edison u. 3/a.
Tel.: +36 (72) 213-971
Tel.: + 36 (30) 9731-970

Remélem lesz szerencse...

Üdvözlettel: olika76
(#) zsotto válasza olika76 hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Köszönöm még egyszer! megpróbálom a pécsit először talán nem hajtanak el csak így ismeretlenül!Esetleg a pesti ismerősöd szóba jöhet mert oda járok időnként.

Üdv:Zsolt
(#) zsotto hozzászólása Máj 30, 2018 /
 
Sziasztok!

Megpróbálom így fel tenni a kérdést.Van itt a csoportban valki aki levgős ebersprechereket javit ill,épít?

üdv: zsolt
(#) Fenixan hozzászólása Júl 6, 2018 /
 
Sziasztok

Van egy D5WZ kiegészítő fűtés a Ford Mondeo -mban.
Jelenleg az autó elektronikája vezérli a működését de azeretném megcsinálni hogy egy kapcsolóval tudjam működtetni. A kérdésem az lenne hogy hogyan kellene bekötnöm a kapcsolót ?

A beépítési útmutató szerint a vezetékek kiosztása a következő:

Piros - +
Barna - test
Kék/Fehér - Diagnosztika
Fekete - +15 Kapcsoló
Kék - Generátor (AC)

Ezek szerint eléglenne az aksi + pólusáról egy kapcsolóval áramotadni a fekete vezetéknek a működtetéshez ?

Köszönöm
(#) wadember válasza Fenixan hozzászólására (») Júl 7, 2018 /
 
Kell neki a generátor jele is! Az is +12V de ha nem jár az autó motorja inkább ne indítsd el mert ez kieg fűtés ergo a vízpumpát nem kezeli azt is be kell kapcsolni, valamint egy késleltetővel megoldani, hogy a kikapcsolás után még min 3 percig menjen a keringető!
(#) Fenixan válasza wadember hozzászólására (») Júl 7, 2018 /
 
Csak járómotornál szeretném működtetni. Tehát akkor kék és a fekete vezetékre is kell a 12 volt hogy bekapcsoljon ?
(#) wadember válasza Fenixan hozzászólására (») Júl 8, 2018 /
 
Elvileg igen ha minden rendben vele. Ezeknek elég beteges a vezérlőelektronikája.
(#) Kj hozzászólása Szept 17, 2018 /
 
Sziasztok!

Eberspacher d2 állófűtésem van. A kijelzőn bekapcsoláskor a következő felirat jelenik meg. Tudja valaki, hogy mit jelent?
(#) peter8103 hozzászólása Okt 10, 2018 /
 
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni van 2db thermo top z/c kályhåm az egyik az autóban (e39)
sehogy nemtudom elinditani a 6 pólusú csatlakozón sem és az autóval sem
kihez forduljak esetleg postazzam a kályhát?
(#) wadember válasza peter8103 hozzászólására (») Okt 10, 2018 /
 
Szia! vagy halott (BMW-nél az elhelyezés miatt sűrűn előfordul) vagy CAN-buszos. egyik esetben sem tudod indítani. Gyári Webasto diagnosztika kell neki és olyan valaki aki érti is a látottakat a diagon!
(#) peter8103 hozzászólása Okt 10, 2018 /
 
Sziasztok ! 2db thermo top z/c kályhåm van egy az autóba e39 bmw sajna nem tudom eletrekelteni csak külön az elemeket vent,pumpa,izzofej
mit tegyek?
(#) peter8103 válasza wadember hozzászólására (») Okt 10, 2018 /
 
Köszi tudtok nekem elerhetoseget valaki aki foglalkozik ezzel?
(#) wadember válasza peter8103 hozzászólására (») Okt 10, 2018 /
 
Igen javítom ezeket ésszerű határok között. Privátban küldök elérhetőséget.
(#) Ricsi89 válasza peter8103 hozzászólására (») Okt 10, 2018 /
 
Ha az izzítógyertyát megküldted 12V-al akkor annak lőttek.
(#) pinternorbert82 hozzászólása Nov 18, 2018 /
 
Sziasztok Nekem is van egy eberspacher kályhám 2006-os Sharanba és nem indul viszont inditáskor hallom hogy kicsit nyikorog kétszer a kályhában valami és utánna sak a kocsi ventilátor megy
Sokáig nem inditották el az elözö tulaj elmondása szerint lehet a ventillátor berohadt és letilt?
Köszönöm a válaszokat , ja és 2.0 tdi-ben van
(#) Lacaboy hozzászólása Nov 23, 2018 /
 
Sziasztok!
Vízmelegítős állófűtést szabad járó motornál üzemeltetni? Nem árt a vízszivattyúnak?
(#) Ricsi89 válasza Lacaboy hozzászólására (») Nov 23, 2018 /
 
Persze hogy szabad, semmi baja nem lesz semminek.
(#) wadember válasza Ricsi89 hozzászólására (») Nov 24, 2018 /
 
Feltéve ha jól rakták össze a redszert. A minap volt szerencsém egy "szembefordított" beépítéshez. Külön külön mindkettő ment de együtt rotty.
(#) sevenkitcar válasza olika76 hozzászólására (») Dec 12, 2018 /
 
Szia olika76,

Nem akarok semmilyen részletes szakmai titkot kicsikarni csak valami irány mutatást.
Kis támogatás kellene

Találkoztál már olyan régebbi verziós D3wz vezérlővel ami teljesen néma?(transporter t4)
Semmit nem csinált az autóban, döglött volt az ac, cseréltem néma maradt. Se teszt se semmi.
Diagra asztalon sem válaszol(edith+409.1kábel). Izzító szakadt volt csere után ugyan úgy néma. Egyszerűen néma. Érzékelők jók, teszteltem őket. Tegnap estére több nap alatt sikerült kivakarnom a szilikonból, és mától jön a teszt. Az elkókat a hígító megviselte, azt cserélnem kell, de egész szép lett takarítás után. Első blikkre a csatinál nem láttam repedés, pedig erre tippeltem. Bár jobban át kell néznem nagyító alatt.
Esetleg mankó ilyen esetben?

A kályha egész szép nem kormos az izzító sem volt ganés tehát arra tippelnék hogy az ac döglött meg először. Nem tudom mióta nem megy, mert a kocsit így vettem és nem mai darab. A kályha egész szép állapotban van megbontva.
Nem is nagyon szerelgették mert minden csavar be volt rohadva le kellett furkálni.
Ha a kályha lezárt, és diagolni nem tudom mert nem kommunikál, akkor hogyan tudom kioldani?
Az edith sem látja csak a portot.
Előre is köszi ha belefér!
Üdv
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2018
(#) olika76 válasza sevenkitcar hozzászólására (») Dec 12, 2018 /
 
Kedves sevenkitcar!

Tudnom kellene a 6 jegyű számát a vezérlőnek.

Ha megírod a számot és esetleg képet is adsz róla, szerintem tudok rajtad segíteni.

Üdvözlettel: olika76
(#) olika76 válasza olika76 hozzászólására (») Dec 13, 2018 /
 
Kedves sevenkitcar!

Csak ami még az eszembe jutott. Ennél a vezérlőnél a külső, 8 pólusú csatlakozónál (sokszor csak 7 szál van, egy üres) az 1-es (piros) a +12V (akku +), a 2-es (barna) a test (akku-) mellett további két szálnak kell +12V-ot adni, hogy diagolni lehessen ill. elinduljon.

A diagnosztikához elvileg elég a 7-es (általában sárga) vezetékre +12V-ot adni. Ez a generátor jel. Az induláshoz még kell az indító jel is (külső hőmérséklet érzékelő), melyet a 6-os vezetékre (általában kék) adott +12V old meg.

Nem szükséges első körben összedugni a belső csatlakozót , ha erre a négy szálra ilyen módon ráteszed a szükséges feszültséget. Nyilvánvalóan az 5-ös szálon (kék-fehér) kell diagolni.

Elsőre ennyi. Hátha ez is segítség.

Üdvözlettel: olika76
Következő: »»   9 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem