Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Üzemanyagszint mérő
 
Témaindító: csaadaam, idő: Júl 2, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   15 / 18
(#) Zso839 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 2, 2017 / 1
 
Helló Proli!

Arra gondoltam, hogy a 8 volt helyett közvetlenül hajtom meg 12 voltról az áramkört. De már látom ez elég hülye ötlet volt részemről.
Köszönöm a segítséget.
(#) proli007 válasza Zso839 hozzászólására (») Júl 2, 2017 /
 
Hello! (Kicsit lassúak a reflexeid..) Szívesen, de megtakarítottál volna egy 60Ft-os alkatrészt? Nem egy nagy durranás..
Egy gépkocsiban nem stabil a tápfeszültség, kb. 12..14,5V között változhat. Ha nincs stabilizálva a hídtáp, a digit meg feszültséget mér, akkor kapásból 20% lenne a mérési hiba. Mivel a tank jeladója várhatóan nem lineáris jelet ad a töltöttségével, elég gond az magában is. De hogy még az gázadásra is ide-oda változzon a kijelzett érték, feltehetően idegesítő lenne..
(#) DanielF válasza otvenkilenc hozzászólására (») Júl 2, 2017 2 /
 
Nem majmolok senkit! Éppen ezért írtam ide! Mert szeretnék egy egyedi motort, amihez jó lett volna,ha valaki csinál nekem egy szintjelzőt! Nem akarom ismételgetni magam, nem vagyok ezen a téren képben, ezért nekem egy élő ember kell, aki képest ezt összerakni! Nem érdekel,hogy mi van a szabályzatba...Nem embert öltem! Csak szakembert keresek! Ez a site azon embereket gyűjti össze, akik képesek lehetnek ilyen rendszer elkészítésére. Nem ingyen kértem! Nem is azért léptem be, hogy azzal pazaroljam az időmet, hogy kinek mi tetszik és mi nem! Feltettem egy kérdést/ kérést...úgy vélem teljesen érthető voltam, hiába volt benne pár "rövidítés"...ha nem tud segíteni az adott hozzászóló az ügyben, akkor nem kell belepofázni! Értelmes és segítőkész személyt keresek! Aztán, hogy túl van lihegve ennek a fórumnak a szabályzata, az már megint csak nem érdekel! Azt mondták, hogy itt lesznek hozzáértők, itt keressek valakit, aki nem csak elméletben tud segíteni!
(#) Secret válasza DanielF hozzászólására (») Júl 2, 2017 / 1
 
OFF
Semmi nincs túllihegve.
Ha magyarul írsz, jobban jársz, mert többen megértik errefelé.
Javaslom, a Facebook-ot, ha nem akarsz bajlódni a magyar nyelvtannal.
Ott biztos hamarabb megértik a problémáidat.
(#) Moderátor hozzászólása DanielF hozzászólására (») Júl 2, 2017
 
Először. Ez apróhirdetésbe való, nem a fórumra.
Másodszor. Belépéskor elfogadtad a "túllihegett" szabályzatot, ettől kezdve viszont rád is vonatkozik!
(#) Zso839 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 5, 2017 /
 
Helló Proli!

Bocsánat a késői válaszért. Lenne még egy kérdésem az áramkörrel kapcsolatban: az is megoldható, hogy az IC 8-as kimenetén levő led fordítva legyen bekötve? Úgy értem, +5V-ról ellenálláson keresztül, esetleg egy tranzisztor közbeiktatásával?
(#) proli007 válasza Zso839 hozzászólására (») Júl 5, 2017 /
 
Hello! Természetesen meg lehet oldani hogy egy tranyót kapcsoljon az OPA, de mi értelme van? +5V nincs is az áramkörben..
Valamint a fordított bekötést úgy érted, hogy a Led + tápfeszt kapjon, és a negatív legyen kapcsolva, vagy fordítva működjön? Mert jelenleg akkor van jelzés, ha a szint kicsi. (Mint rendesen..)
(#) Zso839 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 6, 2017 /
 
Helló Proli!

Upsz, elírtam, elnézést. +8 voltról menne a led, természetesen egy megfelelő ellenálláson keresztül. Valahogy úgy, ahogy a mellékelt rajzon átjavítottam. Azt nem tudom, hogy pnp vagy npn tranzisztor kell e hozzá.
A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2017
(#) proli007 válasza Zso839 hozzászólására (») Júl 6, 2017 /
 
Hello! NPN tranyó kell hozzá. De a bázissal sorba is kell egy pld. 10kohm-os ellenállás, ami korlátozza a bázisáramot. Egyébként ha már így van, akkor lehet a +12V-ra is kötni a Led-et. De ha közvetlen a digit feszmérő mellet helyezkedik el, akkor maradhat a 8V-on is.
(#) Zso839 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 7, 2017 /
 
Értem.
Köszönöm a segítséget!
(#) Jocika71 hozzászólása Szept 3, 2018 /
 
Üdv.
Valaki tudna vállalkozni arra,hogy az ötletemet kivitelezze?
Mégpedig adott egy feszűltség mérő és átt lehet-e alakitani üzemanyag szint mérőnek.?
Vw golf 3
(#) kokozo válasza Jocika71 hozzászólására (») Szept 4, 2018 /
 
Szia! A led csíkot vagy a 7 szegmesest?
De ha megméred az úszó minimum és maximum értékénél a fesz szinteket vagy az ellenállás értékeket, akkor könnyebben tudnánk segíteni.
A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2018
(#) Jocika71 válasza kokozo hozzászólására (») Szept 8, 2018 /
 
Szia
Én sajnos csak égőt tudok cserélni
De mindkettő mutatná.
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2018
(#) gudza hozzászólása Dec 25, 2018 /
 
Sziasztok.valaki már megépitette a mellékelt kapcsolást?Esetleg a tapasztalatát megosztaná velünk?A választ köszönöm szépen
(#) Bakman válasza gudza hozzászólására (») Dec 25, 2018 /
 
A kapcsolást proli007 tervezte, nagy hiba nem lehet benne.
(#) layzi hozzászólása Jan 15, 2019 /
 
Szítasz ok. Érdeklődnék hogy lenne egy swift. Digit óra lett beépítve twingobol, bekötöttem az üzemanyagjelzöt de mivel mások az értékek nem mér jól. Át lehet alakítan valahohy a suzuki jeleit egy más értékre? Konkrétan ha direktbe kötöm rá a jeladora üres tanknál kb felet mutat. Ha mellékötöm az eredeti méröt akkor negyed tanknál üreset mutat. Direktben teletankoltam az autot akkor sem ment fel a maxra, ahhoz képest hogy direktben fék tankot mutatott üres tanknál. Can erre valami ötlet vagy egyéb megoldás hogy a megfelelö jelet kapja? A digit orának megvabnak az értékei hogy miket kellene kapjon.
(#) proli007 válasza layzi hozzászólására (») Jan 15, 2019 /
 
Hello! Ehhez minimálisan két adat kell. A tank jeladójának ellenállása üres és tele tanknál és a digit óra bementi feszültségei üres és tele tanknál. Mert tudni kellene mit mire kell konvertálni.
(Nem ártana ha "magyarul írnál", vagy legalább elolvasnád amit írsz. Mert úgy kell kitalálni az üzenetet, mintha kínai volnál.)
(#) Gafly válasza proli007 hozzászólására (») Jan 15, 2019 /
 
Azon gondolkodom, hogy "úgy egyébként" mennyire veszik figyelembe a gyártók a tartály és az érzékelő geometriáját. Különös tekintettel a kijelzés linearitására.
Tapasztalati alapon (legalábbis nekem) úgy tűnik, hogy ritkán egyenletes az osztás...
(#) proli007 válasza Gafly hozzászólására (») Jan 15, 2019 /
 
A legtöbb esetben semennyire, esetleg a skálázással. Akkor lehet/ne valami korrekció, ha digitális a jelfeldolgozás.
(#) Gafly válasza proli007 hozzászólására (») Jan 15, 2019 /
 
Pedig legalább akkora igény lenne rá, mint az akku kapacitás értelmes kijelzésre...
(#) proli007 válasza Gafly hozzászólására (») Jan 15, 2019 /
 
Nem tudom.. Öreg vasnál ez nem így működik. Nekem van a tankban vagy 8 liter, mikor a padlóra fekszik a mutató. Még is mikor tankolok, ritka amikor fél literen belül nem tudom megmondani, mi fog belemenni. Már az óra állását és a kilométer összetartozását is tudom, mikor hol kell állnia. Bár engem a kocsiból, csak a tanksapka érdekel. Bár azt is ott hagytam egyszer a kúton. Még jó hogy meglett..
(#) Gafly válasza proli007 hozzászólására (») Jan 15, 2019 /
 
Az enyém is már bőven tizenéves, de még nem tudom, hogy van-e "piros lámpa" a végén...
Remélem a Te futóműved már jobb állapotban van mint a "csotrogányé"
(#) mico75 hozzászólása Jan 18, 2019 /
 
Sziasztok!
A TANK-GAS-sch.png kapcsolási rajz használható e 0 ohm tele 100 ohm üres jeladóhoz vagy kell e valamelyik alkatrészt cserélni? Vagy ugyan ehhez a jeladóhoz át lehet e alakítani a Trabi 1.1 ledes kijelzőjét? A trabi jeladója 0-200 ohm.
A segítséget ellőre is köszönöm.
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Jan 19, 2019 /
 
Átolvastam, nekem érthetö. Kiprobáltam ugy hogy ellenállások nélkül meg ugy is hogy a gyári szintjelzöt mellékötöttem azon vannak ellenállások, hogy ugy mit mér.
De megtaláltam az értékeket. Az elsö a suzukié a második a twingoé. Át lehet e konvertálni valahogy ugy a suzuki jeleit, hogy twingot kapjak?
(#) proli007 válasza layzi hozzászólására (») Jan 19, 2019 /
 
A Suzuki rendben van, de a Twingónál meg kellene mérni a feszültséget egy-egy ellenálláson. Mikor 22Ohm és 220Ohm van a műszerre dugva a szintmérő helyett. (A 22Ohm-nál "tele", míg a 220Ohm-nál "üres" jelzést kell mutatni a Twingónak.)
Mert ellenállást-ellenállásra nem igazán lehet konvertálni, csak ellenállást feszültségre (v. áramra).
(#) proli007 válasza mico75 hozzászólására (») Jan 19, 2019 /
 
Hello! Ne ezt a "GAS" kapcsolást használd, mert a benzineseknél fordítva van a skála. Hanem a TANK-BZ kapcsolását. De a jeladó miatt változnak a következő ellenállás értékek.
R1 820 Ohm
R2 6,8k
R3 1k
R6 és R7 100k

A Trabant kijelzőjét nem ismerem és mivel a konverzió nem ellenállás/ellenállás lesz hanem a ellenállás/feszültség, ismerni kell a mérő bementi feszültségét 0 és 200Ohm (vagy "tele" és "üres") esetén. És nem árt, ha 0 Ohm esetén ismert az áram is ami folyik a jeladó felé.
(#) mico75 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 19, 2019 /
 
Köszönöm proli007 a segítséget akkor a TANK-BZ kapcsolást valósítom meg.
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Mértem feszültséget a lábakon, lefotóztam, bár nem autóban lett mérve hanem tápon, az eredeti ellenállásértékeknél igy nem azt mutatta amit kellett volna, lefele csalt. Egyedül az üres jelzésnél mutatott helyes kijelzést. De ha hozzávetölegesen ez jó lenne voltban az már jó. Lefotóztam kb hány voltokat mértem egy egy ponton.
(#) proli007 válasza layzi hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Hello! Megcsináltam a "konvertert", remélhetőleg működni is fog vele. De a lényege..
- A műszer által szolgáltatott áram átfolyik a tank jeladó ellenállásán. De azon lévő feszültség esés nem elégséges a másik kijelzőhöz.
- Itt a tank jeladón eső feszültséget az IC felerősítve megjeleníti a tranyó kollektor-emittere között. Így a TWIN kimeneten, már az összegzett és növelt feszültségtartomány fog megjelenni.
- Tekintve, hogy a Twingo jeladója 22..220Ohm tartományú, így az ellenállás átfogása 10-szeres. Míg a Suzuki jeladó 3..12Ohm változású, így annak 40-szeres lenne az átfogása. Ezért van a jeladóval sorban az R1 10Ohm.
- Így elvileg a maximális kijelzést "22Ohm"-ját az R1-el, míg az üres tank "220Ohm"-ját a VR1-el lehet beállítani. Pontosabban hozzá igazítani a kijelzéshez.
- A +- tápot nyilván a gyújtás adja, a TWIN megy a kijelzőre és a TANK a jeladó felé. Az MP csak egy mérőpont, ahol a TWIN felé menő feszültség mérhető. (Mert a második OPA igazából itt szükségtelen.)
- Egyébként pedig az ellenállás tartományok között jelentős nonlinearitás van. Hogy ez mikét fog elsülni, azt majd Te fogod tudni.
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2019
(#) proli007 válasza layzi hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
A táblázatod alapján számolva a mérőben belül 7V a táp és 380Ohm-os soros ellenállás van beépítve a jeladóval sorban. Így az R4-nek 10kohm lenne a helyes értéke, hogy a VR1 középállásában 120Ohm esetén legyen meg a 2,6V "üres" feszültség.
Következő: »»   15 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem