Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy milyen adapter, vagy táp vagy nem tudom hogy fogalmazzak az ami megfelel, elégséges egy villanypásztor működtetéséhez? 230V.ra gondolok. A pásztor teljesítménye ismeretlen, az akku helyére eddig egy régi akkutöltő volt bekötve.
Képet a belsejéről tudnál feldobni? Az segíthet.
Mindenképpen 12 Voltos tápegység és min 2 A kell.
Teszek fel, tudom, lehet gázul néz ki, de problémamentesen működik sok éve.
Igen tényleg gázul néz ki. 12 Voltos 2 A-es dugasztáp jó. Beépítesz a doboz oldalába egy ejzatot, és csak össze kell dugni. Ennek az áram felvéte néhányszáz mA.
Annyit megtennél hogy megméred a kondit hány voltra tölti fel? Egyenáram mérésben.
Én megtenném, de nem tudom hogyan kell.
Illetve most a működési helyén sincs. Úgy meg tudom esetleg mérni, hogy akkura kötöm multimétert ráteszem a kondi kivezetéseire? Persze a vill.pásztor madzagot nem tudom rákötni. Ja és melyik állásba mérjem? A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2019
Nem probléma ha nem méred meg csak kíváncsi lettem volna hogy az a nagyfesztrafó mekkora feszt kaphat. Ezzel a multival nem is tudod pontosan mérni. Mintavételezős kell amin van HOLD gomb.
600-650V rémlik. Az anyóséból a trafót már kiodobtam (nem azért mert elromlott volna).
Megkapta a régi CDI gyújtó trafómat, azzal erősebbet szikrázik. Meg azthiszem a tiriszort is cseréltem erősebbre (azt sem azért mert tönkrement volna), és tettem még hozzá némi kondenzátort. De már olyan hosszú lett idő közben a kerítés, hogy kellene egy nagyobbat, vagy inkább két másikat csináljak helyette... A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2019
650 V? Megmondom őszintén nem néztem volna ki belőle. Akkor ez az inverter 1 A körüli áramot vehet fel max. A gyújtó trafó is izzadhat 650 Volt alatt.
Azért az már lejjebb van mert ráakasztottam még pár 10µF-ot. Már elég régen csináltam és nem emlékszem egszen pontosan, de 400V körül rémlik a mostani fesz.
Amúgy egy 7Ah AGM (szünetmentes) akksiról megy plusz állandóan rajta van egy 13,8V-ra felhúzott áramkorlátos táp (töltő). Olyan 0,3-0,4 amper körül vesz fel átlagban, és olyan 1,5s-enként szikráztat egyet.
Én tudok készíteni sk.olyan nagyfeszültségű modult, ami lazán kiadja a 16KV-ot, mindössze 400mA-t, fogyaszt, és 8-9V-ról tökéletesen, stabilan működik..
Mérete Hv.trafóval együtt, 12x8,5cm. 5,5cm.magas dobozba mehet.
Szia ilyen vezérlő panelt tudok adni ingyen ha kell de az hibás
Szia Kolti0. Ilyen pásztor elektronikát már javítottam párszor, az biztos hogy TL497 van benne,Illetve 555. Az elektronika ha ép és nincs elrohadva a panel alja akkor nyert ügyed van, csak normális gyujtótrafót kell hozzá keressél vagy készítsél. Ezt a csodálatos remekművet láttam már működés közben. Nagyon erős a kimenete. Van olyan ismerősöm aki egy ilyet miután megjavítottam 3-4km karámra kötött rá. Az biztos hogy autó gyujtótrafó ide nem lesz jó, mert max. egy nap és tök zárlatos lesz de még az olaj is kifolyhat belőle. Többször tapasztaltam már amikor ilyesmit tettek be az eredeti helyett. A legjobb lenne ha tekercselni tudnál egy colos müanyag csőre 50 menetet 1-es drótból, majd normális szigetelés, és 0,3-0,4-esből pedig 1600-1800 menetet szorosan menet- menet mellé soronkénti szigeteléssel majd a kész trafót forró gyertya, vagy mécses viaszba beforralod. Én így oldom meg és soha semmi bajuk nem lesz ez okból. amúgy én ez alapján megcsináltam a nyákrajzát is normálisabb kivitelben. Még amivel ez a ketyere képes normálisan működni az valamilyen 9V-os beöntött 1A-es hálózati nyákos trafó, de válogatni kell. Szikraközt én egy üveg biztiből alakítom ki és olyan 1,5-2cm amit be szoktam állítani. Remélem segítettem, ha nem sikerűl írj.
Elfelejtettem még írni, hogy a TL497 (le szokták köszörűlni) mellett van egy 2,2 ohm 2w ellenállás. ez egy sönt. ennek értéke határozza meg az áramkör áramfelvételét. Nekem kb. 250-500ma között vesznek fel, legalábbis úgy emlékszem amit legutóbb javítottam az ennyit evett 12V-on.
Én is tudok invertert csinálni, ez a kapcsolás 3,6J energiát tud tárolni. A trafó terheletlenül 12 KV, a kerítésen 8000 Volt van de az mindenhol ha a földelést több helyen viszik le . Ez a nagyfesztrafó zárt mágneses terű 0,15 légréssel tokozó gyantába öntve előtte vákuum impregnálva.
Ez nagyon profi lett! Mennyiért lehet egy ilyenhez a trafókészletet(mindkettőt) megvenni?
Tiszteletem Uraim!
Kérdezném,hol lehet venni 850-900V kondenzátort,mellékelek egy képet,hogy mire is gondolok?Link is jól jönne vagy bármi infó. A kép innen a fórumról származik,kizárólag az illusztráció miatt! Köszönöm! Bocsánat,elméláztam! A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2019
Pl. itt:
https://www.tme.eu/ro/details/c44amfp5100zd0j/condensatoare-standar...kemet/ de amint latom azt irja hogy 850V dc vagy 450V ac. Akkor a 450V ac kondi megbir 850 V egyenfeszt? Udv., Karcsi
Üdv.
Az olaszoknál kellene megpróbálni.
Sziasztok ! Az lenne a kérdésem,hogy valaki használt e villanypásztort nyest távoltartásához ? Az a gondom,hogy egy idő után megszokják az ultrahangos risztó hangját és ugyanúgy felmennek az autóra ,a motortérbe és szét rágnak mindent !Már az agybaj kerülget . Hogy lehetne kialakítani valami keritést vagy lemezt vagy valami hasonlót ,mikor megállok az autó elé tenni ,és mögé amire utána rákapcsolom a vill.pásztor feszültségét ! Ilyen vajon hatásos lenne vagy szerintetek felejtsem el !
Szia!
Én valahol olyat láttam hogy egy műanyag szőnyegre volt ragasztva vékony vezeték kb 1 centire +-+-+-+- felváltva, és erre ált rá az autó. Erre a szőnyegre volt rákötve a pásztor. A cipő miatt a tulajt nem rázta de a macskát igen, szerintem nyestre is jó lehet. Idézet: „450V ac kondi megbir 850 V egyenfeszt?” Ki kell neki bírni.
Köszönöm ,szerintem nagyon jó ötletet adtál ,linóleumra ráragasztani vékony fém csíkokat és az biztos jó , már csak azt kell kitalálnom ,hogy milyen fémszalagok vagy csíkok legyenek .
Lehet kapni öntapadós fém szalagokat. Azt csak fel kell ragasztan és kész.
Esoben, ha megall rajta a viz, nem fog erni semmit.
Látom te is az a tipikus pesszimista vagy, akik csak azt keresik mindenben, hogy miért nem lesz jó.. Amit én láttam az fedett helyen volt, tehát az eső kizárva, mellesleg a villanypásztorok se érnek semmit, mert elszakadhat a vezeték, lemerülhet az akku, stb.. Tehát senki ne építsen ilyet..
Nem vagyok az, csak en mar megjartam es gondoltam, szolok hogy mas is ne dolgozzon feleslegesen. Meg van par dolog amiert nem lesz jo, de majd rajossz. Bocs hogy segitettem, ezentul nem teszem.
Udv., Karcsi
Tehát Te már csináltál ilyet, akkor inkább azt kellett volna leírnod, hogy a tiéd milyen volt és miért nem működött. Abból mindenki tanulhatna, de abból hogy mi van ha esik az eső, abból nem igazán. Főleg ha azt nézzük hogy a villanypásztorok 99,9%-ban csak a levegőt csapkodják a nagyfesszel. Ebből kiindulva, hogy hányszor esik az eső vagy a hó vagy bármi, és hányszor nem szerintem a nem többször van, és ha egyszer betalál a menyétnek szerintem többször nem fog próbálkozni és életbe lép a 99,9 %, elég neki a látvány, pont úgy mint a kihúzott bálamadzag a marhák ellen. Nincs benne áram de félnek tőle.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |