Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szia!
Delta kapcsolást kell alkalmaznod.
Köszönöm a választ!
És üzemi kondenzátorra, vagy csak indító kondenzátorra van szükségem?
Ennek a motornak 80µF kondenzátor kell és semmi más, mert indító kondenzátoros nem állandó üzemi kondenzátoros. Ha a relé nem kapcsolja le ezt az indító kondenzátort akkor az probléma, mert nem lehet bekapcsolva hagyni üzem közben. Ezt kellene leellenőrizni, hogy ez megtörténik-e. Le kell venni a relé burkolatát és meg kell nézni a kis lágyvas nyelven lévő érintkezőt lekapcsolódik-e indulás után. Az a világítási kapcsoló volt eredetileg is a kapcsolója? Az egy 6A-os hővédelemmel ellátott kapcsoló (ha jól látom).
A dolog érdekessége, hogy ott sem jött vissza a kérdező, hogy lett-e megoldása a problémájának.
Szia! Állandó üzemi kondenzátoros lesz így a motor és kb. 16-20µF kell neki ehhez a lassú fordulathoz. Az áramfelvételt le lehet ellenőrizni, hogy az 1.7A körül alakul-e és nem melegedik a motor.
Szia!
Látom nagyon belemerültél. Nem árt, ha pár dolgot tudsz. Ez a kompresszor 550W-os. Az indító kondija 80-100 mF-os, az üzemi kondija 25 mF-os gyárilag. Nagyon kíváncsi vagyok arra hogy szerinted a főfázis tekercs kivezetései feketék, vagy zöldek?
Szia! A kettő darab kondenzátor az talán még helytálló is volna de a kapocslécen való elkötésük az indító és üzemi kapcsoláshoz nem valószínű. A régebbi megoldásoknál két kondenzátort kellett ahhoz alkalmazni, hogy az értékük megfelelő nagyságú legyen az üzemviszonyoknak megfelelően. Talán ehhez a motorhoz a nagyobb indítónyomaték eléréséhez kell az az összetett érték. A kérdezőnek ott van az a nagyobb értékű kondenzátora de még nem próbálta meg bekötni, hogy azzal indul-e.
Egyet értek Veled! Nekem meg Neked nem egymással van bajunk, dicséretes hogy mindenáron segíteni akarsz. A baj csak az hogy még mindig keveset tudunk arról hogy milyen motorról van szó. Még azt sem tudjuk hogy milyen színű a főfázis kivezetése. Több írásodat is olvastam és az a véleményem hogy nagy Benned a segíteni akarás, amit én nagyra értékelek. Sajnos legtöbbször kevés infóból kell kihámozni hogy mit szeretne tudni a kérdező, a gondolatait kitalálni ahhoz a mi tudásunk kevés. Ezért mindenkit arra kérek hogy ha pontos választ szeretne, ne titkoljon el semmit.
Köszönöm a türelmedet!
Ez segíthet itt. Persze ettől még szerintem nem változik a bekötés módja hacsak annyiban nem, hogy egy helyre kell kötni a kettő kondenzátort vagy azt a 160µF-ost (ha már egyszer ott van, látszik a képen).
Kedves fórumtagok.
A következő dologban szeretnék segítséget, tanácsot kérni. Adott a mellékelt képen látható villanymotor (IMI RZR80 r8) jelenleg három fázisú a bekötése, szeretném egy fázisról üzemeltetni. A fórumon olvasgattam elég sok hozzászólást, láttam elég sok hasonló motort, de pont ezt a típust nem említik egy helyen sem. A kérdésem az lenne, hogy egyfázisú üzemre alkalmas-e a motor és amennyiben igen, hogy kell bekötni/átkötni (tudom sablonos a kérdés, de hátha van ennek a típusnak valami speciális trükkje). A válaszokat előre is nagyon köszönöm.
Szia! Deltába kötve alkalmas és nincs semmilyen trükkje.
Szia! Egy kicsit bővebben, ez a motor csak 180W, mert HP azaz Lóerőben van megadva az érték. Ha ezt még ráadásul egy fázisról akarod működtetni csak csökkenni fog ez az érték. Ha mégis maradsz ennél a motornál akkor a bekötése így alakul és a kondenzátor értéke az kb. 10-12µF körül alakul.
Nagyon köszönöm a válaszokat mindkettőtöknek!
Első körben megpróbálom ezzel a motorral, aztán ha gyenge, akkor majd nézek egy nagyobb teljesítményűt.
Szia,
félre vezető a rajzod,ilyen kapocs jelölést nem fog találni egy motoron sem. Ez a szabványos jelölés: http://agisys.hu/hirek/haromfazisu-aszinkronmotorok-bekotese
Szia! A rajz az nem az enyém de nem is ez a fontos és nem is a tekercsvégek elnevezése a kapocslécen hanem a hogyan kösse azt be és a forgásirány alternatíva is benne legyen, megelőzve a következő kérdés feltevését.
Ha szeretnéd, szívesen lefotózom majd a kötödobozát, ha lesz időm hétvégén szétszedem.
Ne végy rá mérget. 50 évvel ezelőtt ez volt a kivezetések jelölése és ezeket a motorokat ma is használják.
Kivezetések betűjelölésétől függetlenül a 3 fázisú motorokat minimum 3 féle képen lehet 1 fázisra bekötni, deltába, csillagba és úgynevezett Z kapcsolásba. A forgásirány változtatást nem számoltam bele. Természetesen csak a 380/220-as tekercselésű motorok esetében.
nem vagyok benne biztos, hogy nem az lenne a következő kérdés "felvetés", hogy nem találja az xyz kapcsokat.
Ezek a jelölések a tekercsek kezdeteit és végeit jelölik:
U1-U2 V1-V2 W1-W2, régebben: U-X V-Y W-Z Nincs különösebb jelentőségük. Az alsó sor a kezdetek, a felső a végek. Ha berajzolod a kapocstáblára a tekercseket, le tudod követni az áramirányt, egy adott bekötésnél.
Adott egy 3kw teljesítményű kompresszor 3 hengerrel 10bar max nyomással, 100literes térfogattal. Jelenleg egy relé szolgáltatná az inítást a képen látható motor bekötéssel. Milyen módszerrel lehetne használni a gépet 16amperes biztosítékról ?
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2019
1. Bővíttesd 32 A-re a hálózatodat! Bár még az is soványka az induláshoz.
2. Tekercseltesd át a motort három fázisra és frekvenciaváltóval tökéletesen üzemeltethető.
HA jó a motor akkor C16os automatáról indulnia kell, de nagyon max C20ról. Más megoldás nincs...
Biztos vagy benne? Nálam 3*16 A van, igaz B. Darabológép 3 kW 2880-as motorral simán lecsapta mindhárom kismegszakítót. Elé kellett tenni "lágyindítót", ~10 m-es hosszabbítót. Használat közben már nem vágta le.
Mivel a kolléga motorja is 2880-as fordulatú, megrángatja a hálózatot, mire felpörög.
A B automata villanymotornak nem a legjobb, túl gyors.
Példa 4kw szivattyú motor, B16ról meg sem mukkan, egyből lecsapja. C10ről meg elindul.
Szia! Az a probléma, hogy a szolgáltató az "B" automatákat rak fel manapság. A másik probléma az lehet ezzel a motorral, hogy a névleges áramfelvétele 18.5A (ez az érték van megadva egy másik ugyanezen típushoz tartozó adattáblán). Bővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |