Fórum témák
» Több friss téma |
Én meg a mult héten veszödtem több 100€-s konverterrel, ami ugyancsak duplázta a grafikus vertikális vonalakat. Az oda vissza tudo profi konverter volt és a HD jelet SD-be szintén szellemképessé tette - ment is a fenébe. (A vevö mindenáron az olcsobbat akarta... ).
Azt az ebayost csak véletlenül raktam be - nem probáltam, mert az ilyen olcso dolgokkal eddig csak szivás volt ( néha még a drágákkal is).
Sziasztok!
Tudna valaki tippet adni ,hol találok hozzá irodalmat, egy jpeg képet szeretnék egy picbe írni és egy kompozit bemenetes lcd-n megjeleníteni!
Nem hiszem, hogy ezt egy PIC-kel meg lehet oldani. A jpeg képet bmp-be kell elhelyezned egy memoriába amit azután a TV szabvány szerint soronként ki kell olvasnod ( ez csak fekete fehér lesz) a szines komponenst egy másik szegmensben kell komponens összetevökre bontanod majd 4,43 MHz-s vivövel (PAL) a fekete fehér jelhez keverned.. Ezekre többnyire mindenféle cél IC-k vannak (ASIC és társai). Sok régi digitális kamerábol talán ki lehetne termelni. (Ott is jpeg képek vannak és kompozit AV kimenet).
Sziasztok!
Egy elektronikus műszeremben tönkrement a crt megjelenítő. Közönséges fekete fehér (na jó zöld fehér) TV megjelenítő. Külön pozitív TTL sor és kép szinkron jeleket kap. A világosságjel szintén pozitív TTL szintű. A szinkronjeleket egy NOR kapuval összegeztem. PIC-es tv játékoknál alkalmazott módszerrel és súlyozással összeadtam a jeleket. Szkópon nézve egész jó videó jel látható. Fekete-fehér monitoron megnézve kis hibával de megfelelő kép jelenik meg. A probléma ezután következik. Szeretném LCD TV monitorra pontosabban egy tolató kamera monitorára kötni a jelet, mert az fér be a jelenlegi helyére. Sajnos nem jelenik meg kép azt mondja NO VIDEO. Mit kellene változtatni, hogy videojelnek érzékelje a videó jelet? A szinkron és világosság jel szintjén már próbáltam állítani, de eredménytelen. Szívesen veszem az ötleteket, hogy egy régi műszer újra használható legyen. Üdv: Gábor
Szia!
Mennyire pontosak a frekvenciák, a képfrekvencia 50 Hz, a sorfrekvencia 15625 Hz? Vagy 60 Hz és 15734 Hz. Valamint még az is fontos lenne, hogy váltottsoros (interlaced), szabvány szerinti jelet adj a bemenetre. Ha nem váltottsoros a jeled, akkor inkább valamilyen VGA bemenetes számítógép monitort kérnék meg a megjelenítésre.
Szia!
A frekik kvarc pontosak (50 Hz, 15625 Hz) ami viszont gond lehet, hogy nem váltottsoros. VGA monitor megint csak nem lesz jó ott a frekit nem tudom lehúzni ennyire. Ezért sem lehet TV képet VGA-ra küldeni egyszerűen csak TV-VGA átalakítón keresztül. Próbáltam a jelet egy ilyen átalakítón keresztül de ugyan az a helyzet. A másik gondom, hogy max. 7"-os kijelző fér el a dobozban. Köszönöm: Gábor
Használj valamilyen videókonverter kütyüt, ami az 50Hz-es jelből készít másfajtát.
Szia!
Eddig kétfélét próbáltam de nem megy. Azt hiszem marad valami képcsöves megoldás, bár nem nagyon vágyok rá. Üdv: Gábor
Szia!
A jeledről tudsz szkópfelvételt készíteni? Előfordulhat, hogy a kijelzőben, amivel próbálkozol, van AGC, ami telítésbe kerül és így védekezik ellene az elektronikája.
Szia!
A beállítások: Y 0.2 V/div X:2 ms/div A legnagyobb jel csúcsban sem nagyobb 1Vpp -nél. Van itthon egy FF kis TV-m de azon is elég torzult a kép. A képváltó jel után nagyon nehezen talál magára. Azt hiszem más megoldást kell keresni. Üdv: Gábor
Szia!
Még egy. Itt a sorszinkronjel. Y 0.2V/div X 20us/div. A hullámossága nem tudom miből ered de gyanítom, hogy a próbapanelon összerakott illesztő áramkör teszi bele. Üdv: Gábor A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2018
Szia!
Megpróbáltam lefotózni én is egy videokazetta jelét (bocs, mobiltelefon és sötétben kellett csinálni, hogy sikerüljön értelmezhető képet készíteni). Én ugyan nem vettem külön a szinkronjelet az egyébtől, de talán látszik valami. Itt is 20us/div az X tengely felbontása, s ami nekem feltűnt különbség a kettőnk jele között, hogy nálam eggyel több osztás van a szinkronjelben! Nekem az a sanda gyanúm, hogy túl sűrű a szinkronjeled, rövid a periódusidőd. A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2018
Ez a sorszinkronjel gyanúsan sokáig tart, így ez nem szabványos. A szinkronszint nem tarthat a videosor kezdetéig. Időzítések: Bővebben: Link.
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2018
Szia!
Mint említettem az elején két TTL jel összegzéséből állt elő a szinkron jel sorozat. A sorszinkron jelnek nincs elő és utóválla. A sorszinkron jel össz időtartama 16us ami megfelel a tv szinkronnak. A képszinkronjel 2ms hosszú. Ez nem tartalmaz elő és utókiegyenlítő jeleket befűrészeléseket. Gyanítom így felejtős az lcd rákötése. Még egy ff tv szinkron áramkörét kihagyva jó lehet. gyakorlatilag az eredeti áramkört kell modellezni nem a videojelet. Üdv: Gábor
A sorszinkjonjel túl hosszú: Pal video timing
Szia, köszönöm még törpölök rajta érdemes-e ebbe az irányba menni.
Üdv: Gábor
Üdv.
Bocsánat az amatőr kérdésért, elég kezdő vagyok a témában, kérlek nézzétek el nekem: Keresgéltem egy ideje hogyan tudnám a scart-ot vga-ba konvertálni. Mivel nincs pénzem lm1881 ic-re (tudom nem túl drága egy ilyen, de még ennyit sem tudok nélkülözni) ezért alternatívát kellett hogy keressek. Feltűnt hogy a TDA8362 TV processzorban van kompozit videojel input és van vízszintes és függőleges szinkronjel output. (van két rossz Samsung tv a tulajdonomban, amiben ezt az ic-t használják) A kérdésem az lenne, hogy a szinkronjel megfelelne-e a vga monitornak és ez az ic igényel-e más bemeneti jelet a videó kompozit jelen és a kristály oszcillátoron kívül, vagy használható csak erre az egy feladatra, persze ha egyáltalán használható erre a célra.
Sziasztok!
SMD-beültetőgépben (Assembleon/Philips Topaz) tönkrement az analóg videomegjelenítő. Ezt egy aktív CVBS-VGA átalakítóval és egy mezei LCD monitorral pótoltam ki ami tökéletesen működik, de... A cuccnak 3-féle nézete van: - fejkamera, beültetendő panel - pozíciórajz, fiducial pontok - fejkamera, alkatrész-adagolók - alsó kamera, alkatrész vizsgálat Főképp az utóbbi kettő igényel eltérő beállítást (fényerő/kontraszt) amit az eredeti monitoron két oldalpotméter segítségével pillanatok alatt be lehetett állítani, míg a konverteren be kell lépni a menübe, megkeresni, átnyomkodni a másik tartományba, stb. Ezt a részt szeretném egy szintén potméterekkel állítható video erősítővel kiváltani. A videojel mezei monokróm CVBS videojel, színsegédvivő nélkül. Az lenne a terv, hogy... - a fényerő potméter a feketeszint feletti feszültségszinteket eltolja (ofszeteli) - a kontraszt potméter a feketeszint feletti jeleket erősíti/csillapítja. - feketeszint alá nem megy a videojel, kivéve ha a bemeneten kioltójel érkezik - természetesen a kioltójelet sem piszkálja, azt egy az egyben továbbadja Esetleg ennek a cuccnak van rendes neve, vagy csak mezei "videojel előerősítő"? A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2019
Szia!
Rakj össze egy ilyen erősítőt, vagy ha pontos szinttartásra van szükség, akkor egy szinkronleválasztós erősítőben gondolkodj.
Nem lenne egyszerűbb a három kamera képét hasonlóra hozni és nem kellene a monitort állandóan tekergetni? Akár fényforrás beállításokkal, vagy ha úgy nem megy, akkor elektronikusan...
Sajnos nem. Ugyanis a kamerák képe a feldolgozó egységre csatlakozik, nem közvetlenül a monitorra. A Vision System számára nagyon nem mindegy, milyen fényszinttel dolgozik. Bár a treshold-on lehet állítani, minden alkatrész és keresőpont esetén sziszifuszi munka lenne újrakalibrálni. Bár a fejkamera fényereje állítható, de az is egy pici trimmer potméterrel megy, amit még nehezebb beállítani. Aztán ha nem pont oda tekeri a delikvens, ugrik a keresőpontok automatikus felismerhetősége...
Köszönöm, de valami olyasmi kellene amivel a fény (Y) szinteket lehet a feketeszint feletti részen babrálni (ofszetelés, szinterősítés). Mégegyszer: a videojel fekete-fehér! A szinkronleválasztást már látom hogy nem úszom meg, oda egy komparátort terveztem betenni. Az előerősítő egy rail-to-rail műveleti erősítő lenne, melynek negatív tápja a feketeszint. Ez végezné a fényerő(ofszet) és kontraszt (erősítés) műveleteket, potméterekkel beállítva. Az előerősítő kimenetét a szinkronleválasztó egy N-MOSFET segítségével lehúzza a tényleges földpontra, ezután jönne a végerősítő aminek negatív tápja a tényleges földpont vagy az alatt lenne. Már csak a be-és kimenet illesztés (50Ohm/75Ohm, csatoló kondenzátor) ami nem tiszta. Illetve az erősítő fajtája: megfelel bármely, legalább 6MHz sávszélességű típus?
Időközben rákötöttem a szkópot, ha már úgyis BNC-csatlakozós a monitor. A szkóp minimális terhelést ad, de a monitorok is így üzemelnek (75Ohm kapcsoló kikapcsolva). A 7 kép között a lényeges különbség hogy mit tettem a kamera alá, illetve ahol a képtartalom "lapos", ott a kameralámpáról húztam le a vezetéket. Ahol "négyszögjel" ott fehér lapot tettem alá. Élesebb szemmel látható, hogy a feketeszint a képtartalom függvényében mászkál ("0V" a sárga nyíl a kép bal szélén), gondolom ez a videokimenet AC csatolása miatt van.
Ha nincs egy megfogott DC feketeszint, akkor nem csoda a képtartalomtól függő mászkálás.
Tudomásom szerint egy normális monitor (és a kompozit-->VGA átalakító) a szinkronjelet követő hátsó váll feszültségszintjét veszi alapul a feketeszint meghatározásához. Nyilván egy szinkronleválasztós, tisztán analóg fényerő+kontraszt beállító erősítőt egy kicsit megbonyolítana a dolog. Konkrétan kell egy analóg memória a feketeszint rögzítéséhez(Linear Technology/Analog Devices csinál ilyeneket), a jelerősséget pedig a [feketeszint-kioltószint] értékhez adaptálni kell.
Egyszerűbbnek tűnik, ha szétkapom a konvertert, bekötök egy AVR mikrokontrollert a gombokhoz: a cucc belép a menübe, odalép a megfelelő menüponthoz, állít pár egységet a fényerőn és/vagy kontraszton, majd kilép. Köszönöm mindenkinek a segítséget! A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2019
Sziasztok!
Bővebben: Link Ez az eszköz vajon mit tartalmaz belül? Ami felcsigázta az érdeklődésem, az a két kamera képét egymás mellé rakó képessége - mindezt anélkül, hogy a két kamerának azonos időalapon kellene futnia. Hogy lehetne vajon csak ezt az egy funkciót megvalósítani? Sajnos eddigi kereséseim csak átkapcsolókat hozott ki találatként, vagy különböző effekteket (persze főként kapcsolási rajz nélkül), de valódi megoldást még nem találtam. Az AD1880 IC remek játékszer, de a vele megvalósított PIP módszerhez előbb össze kellene tudni nyomni a bejövő jelet és emellett még szinkronban is kellene járatni a két forrást, majd pontosan időzítve soronként kapcsolgatni őket (mondjuk "összenyomás" nélkül is hozná a várt eredményt). Valakinek van megvalósítható ötlete?
Szia!
Az olcsó A/D konverterek és memóriák korában ez már nem nagy feladat.
Szia!
Pont itt a megoldás. Ennél olcsóbban nem tudod kihozni és ez már készen van. Én vettem egyet nagyon jól működik. Üdv: Gábor
Szia!
Amikor ráadod a tápot, akkor melyik beállítást hozza be? El lehet neki menteni, hogy melyik állapotot szeretném, vagy folyamatosan kapcsolgatni kell? (Az eladót pár napja kérdeztem, de azóta is válaszol.) Csak kettő kamerát raknék rá (egymás mellé), mert kocsiba szánnám, ahogy 5-ös bömbikben is van elöl a kerék elé oldalra leskelődni, mikor kigurulok a nagyon beláthatatlan kereszteződésekben. Kb. minden hajnalban szembesülök ezzel, mert itt Dunakeszin mindig úgy állnak be kisteherautókkal a sövényhez, hogy még véletlenül se lehessen tőlük látni semmit, ki kell dugni a kocsi orrát egész a fülkéig ahhoz, hogy lássak valamit. A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |