Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Az úgy teljesen rendben van, szaturál a tranyó. Az R119-en mennyi esik? Ez mutatja a bázis áramát.
R119 két lábán mérj feszültséget a +5V-hoz képest. Ha eléri a 0.6V-os nyitófeszültséget a bázison, akkor nyilván "H" szint lesz Q24 kollektorán. Az a kérdés, hogy a +5V-os táphoz képest mennyi az IC kimeneti feszültsége?
Így igaz, ahogy írtad.
Sziasztok!
Johnny0004 ventilátor hűtéséhez hasonlot szeretnék az erősítőmbe. Az lenne a kérdésem,hogy a hűtőbordát,vagy az stk végfokot érdemes,ill kell hűteni?
Ez egy ma ki operált darab Unitra ws-311D el is löt egy garnitura tranyot !
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2019
Szia! Mi ennek a kondinak a pozíciószáma?
Sajnos nagy a valoszinűsége. Mivel minen előjel nélkűl áram korlát eltávolitása után pár percen belűl jött az éltető füst. És rövidzárba ment a végtranzisztor. majdnem minden tranzisztort cseréltem csak ezt a 2 nem.. valahogy el siklottam felette. Ez is egy tanulság. Ilyen idős keszülékekben érdemes minden Elkot cserélni.
Mérj rá a kiszedett kondikra, szerintem semmi bajuk.
Kedves reloop!
Tisztelem a fórumon nyújtott rengeteg szakszerű segítségedet. A segítségnyújtásban az egyik lejobbnak tartalak. Ezért nem szívesen vitatom az utóbbi kijelentésedet. A gyári garancia lejárta után nem látom értelmét méregetésnek. Épp ezért, ilyenkor nem értem a mérés okát, hiszen az nem ad semmilyen garanciát a ekondenzátor garanciális üzemóráján túl. Ahogy egy barátom mondta: a temető olyan halottakkal van tele, akik a haláluk előtt néhány percel még éltek. De talán az is elgondolkodtató, ha kifog egy jó pillanatot a szívem 68 évesen, és hasonló vérnyomást mérnek rajtam, mint egy harmincéves fiatalemberen, akkor egyformán jól tudunk futni? Más tollából: "Elektrolit kondenzátor -- a végső stádium A hagyományos elektrolit kondenzártorok jól meghatározott élettartammal rendelkeznek, így 15-20 év elteltével mindenképp cserélni kell őket. Jellemzően szinte minden audio eszközben találhatunk különböző kapacitású elektrolit kondenzátorokat, melyeknek egy bizonyos kort elérve csökken a töltéstároló képességük, működésük megváltozik, fokozatosan nő az ellenállásuk. A végső stádiumban nem képesek töltéstárolásra, ilyenkor már a berendezés egyéb egységei is károsodhatnak. A tápegységekben alkalmazott puffer kondenzátorok komoly elöregedésére utaló jel, amikor megjelenik a hangkimeneten a váltakozó áram 50Hz-es alapfrekveniája. A tartósan magas hőmérséklet gyorsítja az öregedési folyamatot, így pl. IC vagy tranzisztor közvetlen közelében néhány évre csökkenhet az élettartam. Bár a nagykapacitású elektrolit kondenzátorok legtöbbjén van biztonsági szelep, azért nem árt óvatosnak lenni és még idejében cserélni őket. Szélsőséges esetben a belsejében lévő folyékony vegyianyag egyre növekvő nyomása robbanásszerűen kilőheti a kondenzátor fedősapkáját. Milyen jelek utalnak a csere időszerűségére? Elsőként érdemes szemügyre venni a kondenzátor fizikai állapotát, ugyanis (az öregedéssel) növekvő belső nyomás feszíti a fedősapkát, ami egyre inkább felpúposodik miközben a folyadék szivárgása megindulhat. A hangzás is megváltozik ebben a stádiumban, a dinamikai csúcsok energiája csökken, a zene sokat veszít lendületéből. Ennek oka, hogy a tápegységben pufferként üzemelő kondenzátorok már nem képesek a szükséges töltésmennyiség átmeneti tárolására, működésük megváltozik, így a dinamikai csúcsokban a végerősítő megnövekedett energiaigényét már nem képesek fedezni."
Határozottan azt gondolom, hogy azt az alkatrészt kell kicserélni, ami hibás, vagy valamelyik paraméterében már nem éri el a tőle elvárt értéket.
Én évek óta minden javított készülékben végigmérem az elkokat ESR mérővel messze nem kell mindet cserélni igénybevételtől környezettől függően 10-20 30-40 év után is meglepően jók sok esetben és nem is szokott gond lenniutána velük további évekig. Ami gyanus azt persze cserélem mert olcsóbb mint utána ujra javítani esetleg több hibával
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2019
Szerintem ezek a kondik nem jók. De itéljétek meg ti
Kukatöltelék mind.
- Mérni kell, ez az első dolog egy elektronikai készülék javításakor, a szemrevételezés mellett. Ha egy ELKO szemrevételezésre gyanús, nem tetszik a kinézete, az állása, akkor azt cseréljük, mert lehet, hogy mérve még megfelelő, de feszültség alatt megroggyanhat és nem szűr, nem azt teszi amit kellene. Ilyenekkel is lehet találkozni, tehát sok mindenre figyelni kell. Üdv!
Bénán néznek ki, de ez nem egy látvány-téma. Rá kell mérni. Kapacitást és ESR-t érdemes mérni, amit általában tudnak is a műszerek.
Hiszed vagy sem ,meg volt minden mèrés Bár amelyiknek ki volt rohadva a lába sajnos nem sikerűlt megmérni
Üdv! Itt konkrét esetről van szó. Az a feltételezés, hogy egy szűrőkondi miatt egymásra nyitottak a végtranzisztorok. Próbálnám tisztázni, mérés nélkül nem megy.
És mit mértél? Csökkent a kapacitást? Növekedett az ESR?
A régebbi kondik a kevés bizalomra okot adó megjelenésük ellenére is stabil alkatrészek lehetnek. Az oroszok csináltak olyan "olajfilm" kondikat, amik a mai napig is különlegesen jónak számítanak.
Megint, ez a szemre, fülre "mérés". Egy képről varázslónak kell lenni ahhoz, hogy megítéld agy alkatrész állapotát, legalábbis ha nem láthatóan totálkáros.
Érdemes vakon cserélgetni a kondikat, hátha megjavul alapon, aztán bele lehet vinni egyéb hibát is, ami eddíg nem volt. Pl. fólia szakadást. Ügyes.
Még egyszer ide teszem a fényképet. Nagyicsd ki és nézd meg alaposan. Szerintem a fénykép el árúlja milyen jó az összes. Ki van folyva...ki van rohadva a lába. Meg mérve hát.. van ott minden 100uf pl:330uf ra nyulva... ezeken nem is tudom mit is kellene mérni. Jah meg a lukas kipukkant folia az a legjobb. Szinte tudja is a gyári adatokat
Sziasztok!
Adott egy Genius SP-E200-as készülék. Sajnos csak az az oldala szól neki amelyikben az erősítő is található. A másik oldal nagyon nagyon halkan szól és torzítva. A kimenetén nincs egyenfeszültség. Fülhallgatóval akkor szól mind a két oldal ha nincs teljesen betolva a jack dugó az aljzatba. Maga a hangszóró jó. A jelvezeték is rendben van. Kapcsolási rajza. Bővebben: Link Kérhetnék egy kis segítséget hogy miket lenne érdemes átnéznem ?
Az érdekes változás mikor a 100 µF-ból 330 µF lesz az idők vasfogának rágása nyomán. Az elektrolit "kiszáradása" okán inkább az érték csökkenésére számítanék.
A csere nem egy bűnös dolog, de általában inkább a tuning része és nem a javításé.
Elém sodorta az élet ezt a kis vokált. Ebben a srácban egyetlen kondi sincs, nem is szól jól a videó, de a produkció zseniális.
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2019
Mindig kérdéses, hogy egy kapacitásmérővel mit is mérünk. A kondenzátor kapacitását, vagy csak egy x értékű kondenzátorral alkotott időzítő időállandóját, amiből visszaszámoljuk a kapacitást. Ha csak a kondenzátor feltöltődési idejét számolja, akkor becsaphat. Utóbbi esetben egy zárlatos kondenzátor végtelen kapacitást produkál. De egy darab drót is.
52 éves vagyok (leszek), 44 éve forrasztok, de csak néhány éve érdekelt az elektrolit kondenzátorok lelki világa. Ekkor ugyanis ki kellett adnom 22 ezer forintot egy kondenzátorért, és ebből kettő kellett. Természetesen elolvastam minden specifikációját. Azóta nem mindegy hogy miből van a lába, milyen pozícióban van felszerelve. Most utólag nevetséges hogy korábban miért nem figyeltem ezekre a részletekre, de nem csak én, hanem a nagy gyárak se. Csak arra vigyáztunk, hogy ne legyen meleg. Pedig a hőmérséklettel nincs is baj, csak a változásával. Na meg ha kotyog a belseje.
Ez azzal jár, hogy a pozitív táp jelenik meg a kimeneten és elég a kondival soros 100 Ω ellenállás. Ezeket észlelted?
Azt azért ne felejtsük el hogy 15 éve milyen fegyverzettel, és mennyi elektrolit folyadékkal készültek a kondenzátorok, és ma..
Mikor rá merik írni hogy 1000 óra megjósolt élettartam na az olyan elkót aki legyártja gyújtanám föl azonnal... Aztán vanak a 25 éves philips meg MM kondik nagyobb kapacitással mint a gyári érték még ma is, akkor azért el lehet gondolkozni. Mindenesetre feszültség alatt az első a tápszimmetria amit terhelés vagy részterheléssel lemérek ha ez rendben a környező elkók a legutolsó amikre rámérek... Persze ez függ a hiba jellegétől is. Most egy Kínai 500w os táp+annak d class erősítőjével kűzdünk hogy először a hálózati macit írtsuk ki, majd a magasfrekis tápzajt.. Ezért maradok analógnál...
Némításban 1.2V, üzemben 2V esik rajta.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |