Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Azt a dugaljat szüntesd meg, amibe a hálózat megy!!! Így életveszélyes, ha valaki kihúzza a dugvillát, azon szabadon ott a 230V!! A dugvilla lábain!! A hálózati kábelt kösd be fixen a dugvilla helyére akár egy kis műanyag dobozban sorkapoccsal, vagy a gumantábla alatt. A másik dugalj, amibe a motor megy, az maradhat. Ha így megbontod, ellenőrizd, hogy a védőföld be van-e kötve, ha nincs, pótold!!
Kicsit nagyon életveszélyes. Ha a betáp be van dugva falba, a kompresszorból meg ki van húzva, akkor a dugó tüskéin ott figyel a 230V ?!! A kompresszor bejövőre a kapcsoló mellé dugót kell szerelni nem aljzatot.
A többi része jónak tűnik. Van biztonsági szelep, ami lefúj, ha esetleg a nyomáskapcsoló nem kapcsol ki. Olajzás is jó biztos. Tartály alján van leeresztő szelep, amivel a kondezvizet tudod időnként leengedni? A képeken nem látszik az alja.
A földelést mindenképpen ellenőrizd! Mindkét kábel három eres legyen, a védőföld a motornál is legyen a testen és esetleg a tábla alól a vázra is ráköthető.
Tényleg dugó van mindkét végén, ezt majd fixre átszerelem.
Ami nagyobb baj az az, hogy nem találok alul semmiféle leeresztőt, bárhogy nézegetem.
Szerintem az a tartály valami teherautó légtartálya lehet és ahogy nézem, fordítva szerelték fel. Így ami alul lenne csonk a leeresztőnek, az felül van, abban lehet a lefújószelep vagy a nyomáskapcsoló talán. Lehet alul rá kellene hegeszteni egy acél karmantyút, 1/2 collost, majd utána fúrni bele lyukat. ( nem kell nagy furat, pl 6mm-es elég) Abba lehetne hajtani egy golyóscsapot. De nem tudom szabad-e hegeszteni, nem gyengül-e el ott az anyag? CO-val esetleg? Várjuk meg mit javasolnak mások!
Szia! Lehet hegeszteni, de lehetőség szerint TIG kell.. meg taoasztakat, és nyomáspróba.
Nem hülyeség a párhuzamosítás. A műanyag bedugós csatlakozók 10 barig teljesen jók.
A halozat feloli veget ki KELL huzni.
Komolyan hangzik, természetesen se felszerelésem, se tehetségem hozzá. Meglepő, hogy nincs rajta ilyen leeresztő, nem gondoltak volna a kondenzvízre? Vagy az elöl lévő csövek egyikének leszerelése után döntve öntötték ki a vizet?
Egyébként milyen olaj kell hozzá és milyen mennyiségben? Bármilyen kompresszorolaj jó? A fehér tartályba kell tölteni az oldalán? Le kell azt néha cserélni? Bocsánat a sok kérdésért, nincs semmilyen infó hozzá.
Hi liaz kompreszort milyen fordulaton érdemes járatni ha kompreszort szeretnék belőle?
Hali!
Ehhez a fejhez hol lehet szelepeket kapni? Nekem is van egy ilyenem de szét vannak sajnos rohadva és nem zár már. Köszi! A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2019
Van egy-két webshop ahol hirdettek de elég drága. 2-3000Ft / db ha jól emlékszem. Bontókat kéne megkérdezni. Esetleg facebook IFA W50 csoport. Nem rég tettek fel oda egy csomó kompresszort.
A helyedben megpróbálnám lenyomni hurkapálcával a szeleplemezt és akkor oldalról tudsz becsúsztatni csiszolópapírt. Hátha sikerül kicsit felcsiszolva működővé varázsolni. Egyébként nem kéne neki rozsdásodni, mert ugye tiszta olaj mindkettő. Az enyém csak odaégett olajos volt, hígítóval sikerült kipucolni. A másik ami eszembe jut, hogy kézzel forgatva lehet, hogy nem működik, mert nincs elég erős légáram/nyomás, ami a helyére szorítaná a szeleplemezeket. Illetve a szelepek illesztését is le kell ellenőrizni. Egy puha réz tömítés jó bele, abba a hengerfej bepréseli.
Ezt sajnos amikor meg szereztem már egy ideje udvaron ázott.. az a pici lemezke az egyikben totál szét rohadt, meg a rugója is. sajnos kell a csere, menthetetlen. Nézek akkor tovább boltokat.
Köszi
Na összeállt a hajtás. A 4kW motor szépen könnyen hajtja csillag kötésben.
Már csak azt nem tudom mennyi olaj kell az IFA légsûrítôbe. Szerintetek?
Azt ígértem, hogy ha készen lesz a kompresszorom akkor rakok fel képeket róla. Nekem így sikerült megoldanom. A 10 bárt három perc alatt teljesíti a 8 bárt kettő alatt üres tartálynál. A nyolc bár felett a szíj nagyon "cidrizett" ezért tettem egy spanolót, hogy lecsendesedjen. A kapcsolást egy 400V-os Dil 052 végzi, mert a nyomáskapcsoló az csak egy fázisú, így az teljesen tehermentes a nagy áramok kapcsolásától. Az üresjárati lefúvatót magam alakítottam ki a nyomó ágon, voltak forrasztható megfelelő menetes hollanderek és gázos csatlakozók a lomjaim között. A visszacsapó is levegős körhöz gyártott darab (nem "vizes"), fémtányéros olajálló gumival. A használat során majd elválik mennyire sikerült jól a kreációm. Eddig kettő helyen találtam a hegesztéseim között salakzárványt, tűhegynyieket a mérőóra és a tartály bemeneti karmantyú hegesztéseinél.
Szia! Nincs rajta nívópálca? Olajszint ellenőrző csavar .... ? A többségén lennie kell valamelyiknek.
Nincsen. Egy toldat van rámókolva, de szerintem túl sok neki a két deci, mert eléggé prüszkölt rajta. Megtoldottam kicsit és raktam rá egy bádogdobozt, aminek a végét kiszúrtam, hogy szuszoghasson de ezen át is nyom ki olajpárát.
Ideiglenesen megetette, amíg leteszteltem 1-2 perc alatt felnyomta 5 bárra. Bár kaptam kölcsön nagynyomású vizes mosót de nem tudtam megoldani a csatlakozást a nyomáspróbához, ezért csak lépésekben növeltem a nyomáskapcsolón a nyomást és messziről figyelve az udvaron próbálgattam 5,5 bár-ig emeltem, ennyi bőven elég. 3 báron kapcsol vissza. Ha később sikerül beszerezni még egy tartályt és/vagy sűrítőt, akkor bővíthető a rendszer A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2019
Páramentesítő töltetnek szerintetek jó a szilikagél macskaalom? 3,8 liter ~1000 Ft. A kifejezetten szárításra árult szilikagél sokkal többe kerül és postáztatni is kell. 1kg 2000Ft.
A Szárításra árult szilikagél regenerálható (70 fokon kiszárítható) tehát évekig használható az 1 kg os adag . A macskalom szerintem kevesebb vizet fog felvenni és a cseréje idővel drágább lesz mint az egyszeri befektetés na meg a másik dolog hogy a tiszta szilikagél a színével jelzi mikor telítődött, ezért is előnyösebb .
Az az olajszint ellenőrző volna ahová azt a flakont tetted. Ha az üreges csavar és hosszú is rajta a toldat akkor karter szellőző is egyben. A forgásirány olyan legyen, hogy a hajtókar NE arrafelé csapja az olajat, az az óramutatóval azonos irányba kellene, hogy forogjon a szíjtárcsa. Az olajszint akkor jó ha a beöntő nyíláson betekintve látszik az olaj mennyisége a furat alján.
Üdv. Valaki tudja milyen menet van ennek a sürítőnek a nyomóág oldalon? Köszi
Visszaolvasol valamennyit és választ találsz a kérdésedre.
Köszi, a forgásirányt nem figyeltem, a kettôbôl kb fél deci olaj maradt benne.
Ma megcsináltam elegánsan a szíjfeszítést
Sziasztok!
kmg csepel kompresszorba milyen olajat kell tenni? Most 5w30 at tettem mert az volt itthon,0,75L t. Ill. Mekkora fordulattal lehet hajtani? Most 750 et forog de kicsit lassúnak találaom!
Rendberaktam pár berohadt kereket és fel is szereltem ôket. Eredetileg alul és felül is volt golyósor, de egyetlen golyó se volt már bennük.
A levegôvétel egyenlôre ilyen fapados de már készül a szárítóegység
A képeimen látható sűrítő-tartály összekötő harmonikás vezetéket kerüljétek ha lehet. Kb. 10 perc üzem után megadta magát. Nagyon idegesít, mert már festhettem volna.
Illetve kérdezem, hogy hogyan kössem össze réz vezetékkel ezt a két 1/2-es csatlakozást? Első körben arra gondoltam,hogy a cső végére forrasztok egy pont rá passzoló réz karikát és hollanderes anyával. Szerintetek? Jó lenne ma megoldani, hogy holnap már használhassam A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2019
Ha a tartály csatlakozásokon lévő be és kimeneteket felcserélted volna és a kompri hengerfején a kimenetet átfordítottad volna a másik oldalra, rövidebb összekötést kellet volna megoldanod. Ezeken a képeken látható, hogy a flexibilis bekötést egy nagynyomású benzincsővel oldottam meg. A cső az hőálló, olajálló dupla szövetes és 16 bárig nyomásálló. A kompri 8 bárig tornázik, mer csak 750W-os motor hajtja és már eleget bizonyított, hogy rá lehessen mondani, bevált. Bővebben: Link
Az építményeden szépek a 8.8-as acélcsavarok és a sárgaréz idomok ... Ha egy ilyen vagy ehhez hasonló gépet építesz és a vázszerkezetet flexel vágod el, azt nem ártana lesorjázni, nehogy kicakkozza valakinek a kezét ha rossz helyen fogja meg és az Te is lehetsz éppen. Ezt építő jellegű észrevételnek szántam. Szerintem tudnál ettől szebb munkát is kiadni a kezedből, persze ha Neked így is megfelel .... ámen. A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2019
Szép gép
Valóban, a sorjákon még dolgoznom kell de festeni szerintem nem fogom, vagy majd később. Egyenlőre működésre akarom bírni. Most hogy mondod tényleg elég szerencsétlen az elrendezés. Ha csak a hengerfejet fordítom meg már annyival előrébb leszek, hogy nem akadok el mindig a csőben. De akár a tartály csatlakozásokat is felcserélhetem, ez jó ötlet Köszönöm szépen! Viszont a gumi csővel kapcsolatban szkeptikus vagyok. Maradnék a réznél. És egy ventilátort is be kéne építeni még.
Én 16 bárt írtam a nyomásállóságra de ha a 20 bár érék sem győz meg, már én sem akarlak. Ha az egész hajtást a belső "oldalra" gondoltad volna el, akkor a hengerfejet sem kellene bolygatni, forgás irányt pedig tudsz fordítani a motoron. A peremes motort meg tudod csinálni talpasra csak egy kis képzelő erő kell hozzá de ha nem megy lerajzolom Neked. Még egy tanács ha elfogadod: a hajtott gép az legyen fix és a behajtót (motort) csináld állítható felfogatásúra (ékszíj spanoláshoz). Ja, a ventilátor az meg minek? Nekem a kéthengereshez sem lesz.
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |