Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Én is elég kezdő vagyok, de én 40 fehér Led-et szeretnék üzemeltetni 6 Voltról. Tudnátok mutatni nekegy kapcsolási rajzot. Egy kézi reflektorba kellene. Előre is köszi
Hello!
Azt is kelene tudni, mekkora Led-áramot akarsz átengedni rajta (mekkora a katalógus szerinti maximum árma). Aztán, hogy ezen az áramon, hány volt esik a Led-en. Mert így első ránézésre, 6V mellett, csak kettőt köthetsz sorba, és ehhez kell egy előtét ellenállás. (Tehát kétledenként lesz egy áramkör. Majd ezeket kötheted párhuzamosan. üdv! proli007
Ja, és ezt a cikket olvasd el.
Köszi, hogy írtál!
Találtam egy katalógust a LED-ről. Ebből én azt vettem ki, hogy a max áram 30mA, a minimum feszültség 3V és a max fesz 3,6V. Egyébként 8mm-es ledekről van szó. http://www.elektrotech.hu/pub/6058.pdf[/b] Megmértem az akksit terhelés nélkül 6,4V van rajta, egy 4W-os égőt tettem rá terhelésnek és így 6,3V van rajta. Amit írtál, hogy olvassak el, az alapján én a 360 ohm-os ellenállásra gondoltam. Azt hallottam, hogy mivel a fehér LED nyitófeszültsége elég magas kb 3,2V ezért, ha sorba kötök kettőt nem szükséges elé előtét ellenállás. Viszont mástól meg azt hallottam, hogy gyártón belül is eltér egy kicsit a LED-ek nyitófeszültsége és ezért az egyik előbb kinyit és elszáll. Köszi előre is a segítséget. Peti
Hello!