Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   137 / 182
(#) Epu2 válasza Pali79 hozzászólására (») Máj 11, 2019 /
 
Akkor még nem került említésre a dugattyúgyűrűk mellett elszökő nyomás. Felfújja a cartert, mint egy lufit.
(#) strauszf válasza strauszf hozzászólására (») Máj 11, 2019 /
 
Üdv. Nyüstöltem kicsit a kompresszort, kérdésem hogy a villanymotornak mennyi az üzemi hőfoka? Fél óra folyamatos üzem után kézzel éppen fogható, inkább már nem.
(#) yulo5310 válasza strauszf hozzászólására (») Máj 11, 2019 /
 
Az nagyon meleg,erőlködik,nem megfelelő kondi,vagy rajta maradt az indító kondi! Le kellene venni a kondikat indítás után,akkor hogy viselkedik?
(#) strauszf válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 11, 2019 /
 
Szerintem nem marad rajta mert az indító kondi hideg volt de az üzemi az meleg!
(#) yulo5310 válasza strauszf hozzászólására (») Máj 11, 2019 /
 
Akkor kicsi az állandóüzemű kondi! Addig variáld,amíg megszűnik a motor morgása! Ökölszabály:100 Wattonként 5 mikrofarád! Indítónál 20-25 mikro.
(#) strauszf válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 11, 2019 /
 
2kw a motor. Indító kondi 50 microfaradról emeltem 100 ra de nem tetszett neki. Nem érte el vele az max. fordulatot, fogta a motort a kondi melegedett és elfüstölt. Vissza az 50 mikrofarados és üzemel. Így ez az "ökölszabály" nem igazán érthető. 40 mikrofarados üzemi kondija van amúgy.
(#) yulo5310 válasza strauszf hozzászólására (») Máj 11, 2019 /
 
35-40 mikro bőven elég,a motor hangját kell figyelni,no meg a hőt. Ez az ökölszabály csak kis teljesítményű(pár 100 Watt)motoroknál igaz,ott sem mindig,de sulykolták a tanárok,persze ma már nem hinném.
(#) erbe válasza strauszf hozzászólására (») Máj 11, 2019 /
 
Ha egy motort egy fázis + segédfázisra méreteztek és tekertek, ott csak a tervezője meg a gyártója által kiadott adatlap tudja, mekkora kondi jár hozzá. A főfázist a teljesítményhez méretezik, de a segédfázis tekercsnek már elég nagy a mozgástere.
(#) szbalogh válasza Epu2 hozzászólására (») Máj 12, 2019 /
 
Na így már értem.

Más. A csatolt képen mindkét kompresszor IFA-hoz való. Nekem a jobb oldali fajta van. A bal oldali is ugyan olyan löket és furat méretű, csak a hengerfej más?
(#) witi válasza szbalogh hozzászólására (») Máj 13, 2019 /
 
Így van.Régebben már írtam róla. ITT. NDK lego.
(#) szbalogh válasza witi hozzászólására (») Máj 14, 2019 /
 
Hálásan köszönöm! Így könnyebb lesz még egyet keríteni.
(#) szbalogh hozzászólása Máj 14, 2019 /
 
Ezen a betöltőcsövön a hűtőborda valami harmonikaszerű harisnya, könnyen elhúzható a csövön. Lehet ilyet kapni külön?

Untitled.png
    
(#) szbalogh hozzászólása Máj 20, 2019 /
 
Na végül ilyen lett.
Első próba homokfújásra
https://www.youtube.com/watch?v=5fkHFNIHaH4
(#) Geri86 hozzászólása Máj 20, 2019 /
 
Sziasztok. Nem tudja véletlenül valaki, hogy a képen látható skoda liaz lefújószelep hány Bar-nál fúj le és hogy hogyan kell beállítani?
(#) synergy hozzászólása Máj 24, 2019 /
 
Sziasztok,

van-e valakinek tapasztalata ún. "csendes" kompresszor építésében? Hűtőgép, vagy klíma hermetikus kompresszorát felhasználva. A levegő szűrésén kívül mire kell figyelni, hogy megfelelő élettartamú legyen, stb?
Üdv
Zoli
(#) BZS válasza synergy hozzászólására (») Máj 24, 2019 /
 
Szia,
Van önálló topic: Hűtőgép kompresszor
(#) mategrull hozzászólása Máj 27, 2019 /
 
Sziasztok,
Kaptunk egy kompresszort, amit kicsit rendbe kell tenni, hogy használni lehessen.
Amit lehet megcsináltam, de a hétvégén egy érdekes dolog felmerült.
A képen látható (nagyon hasonló) kéthengeres kompresszor van rajta és az olajbetöltő nyíláson keresztül üzem közben nyomás keletkezik, nem is kicsi.
Mi a hiba? gondolom ez nem normális jelenség.
Köszönöm a segítséget!

henger.png
    
(#) elektroncso válasza mategrull hozzászólására (») Máj 27, 2019 /
 
De normális, úgy nevezik, hogy kartergáz, meg kell oldani a kivezetését, de úgy, hogy az olajat ne hordja ki az olajteknőből.
(#) Peticilin válasza synergy hozzászólására (») Jún 2, 2019 /
 
Szia,
A fórum elején tettem fel képet az általam kicsit tuningolt,fejlesztett ilyen fajta kompresszorral kapcsolatban. Ott írok is róla bővebben. A mai napig használom,tökéletes. Az hogy rengeteg olajat "eszik",az szerintem tévhit. Általános rendszeres használatban,havonta kb 5-10ml-t nyomok utána. Ami szerintem fontos a tartály előtt a levegő visszahűtése és olaj-víz leválasztása. De ez igaz minden kompresszorra,főleg a hűtőgépére,mert ezeknél a kilépő levegő hőfoka elérheti a 60-70 fokot is.
(#) szbalogh hozzászólása Jún 2, 2019 /
 
Sziasztok!
Így néz ki a festéshez használt szilikagéles szárítóm. A többi még készül, ez a legvégső elem lesz.
videó
(#) szbalogh hozzászólása Jún 3, 2019 /
 
A sztori folytatódik
Ahol az előző sűrítőt vettem volt még egy ugyan olyan, meg is vettem gyorsan. A srácnak van még három; kettő a másik IFA fajtából és egy számomra ismeretlen típus... a hármat odaadná egy tízesért.
Az új szerzemény szelepjei könnyen szétszedhetőek, itt-ott volt pár rozsdafolt. Viszont a hengerben annál több. A kartergáz problémát nem lihegték túl, simán le volt dugózva.
Ehhez viszont keskenyebb szíj való, a motoron szélesebb tárcsa van. A vékonyabb szíj mehet a szélesebb tárcsán?
(#) vezekenyiferenc hozzászólása Jún 3, 2019 /
 
Szervusztok !
Segítséget szeretnék kérni IFA kompresszor felújításához. A szívó és nyomószelep laprúgói oly mértékben el vannak kopva , hogy cseréjükre lenne szükség, de sehol nem kapható ez a filléres alkatrész ! Mindenhol komplett szelep cserét javasolnak ! Esetleg tudnátok segíteni abban , hogy hol lehet ilyen laprugókat, alátéteket, esetleg szelepeket kapni ?
Köszönettel : vf.
(#) mategrull hozzászólása Jún 3, 2019 /
 
sziasztok!
Köszönöm az előző kérdésre a választ. Sajnos megint felmerült néhány probléma. Remélem ezekben is tudtok segíteni.
1. a henger és a tartály közé kell visszacsapó szelepet tenni?
2. A kompresszor hengere egy 2 hengeres Csonka gyártmány. Kerestem itt a fórumon is, de nem találtam olajmennyiséget. Kb mennyi kell bele? Azt olvastam, hogy a főtengely aljáig, de az térfogatba kb mennyit jelent?
3. a Képen látható módon van elhelyezve most a hűtő. Feljebb kell helyeznem, hogy a henger csonkja felett legyen a hűtő alsó csonka, vagy ez jó így?
4. Sajnos a kapcsolódobozt is rendbe kell tenni, mert nem akart működni. A képen látható nyomáskapcsoló van 2 db. egy mágneskapcsoló, egy hőkioldó és 2 db nyomógomb.
Nincs valakinek ilyen felálláshoz kapcsolási rajza?
Előre is köszönöm a segítséget!
(#) erbe válasza mategrull hozzászólására (») Jún 3, 2019 /
 
Eltúloztad a hűtőt. Bármilyen személyautó belső fűtőradiátora elegendő. Ha nincs keringetőszivattyúd a rendszerben, azt a kicsi hűtőegységet feljebb teheted a csonknál és gravitációsan is keringeni fog.
A felsorolt eszközökkel nem tudod megoldani, ahhoz kellene még egy mágneskapcsoló vagy relé. Általában nem szükséges, elég a nyomáskapcsolóval sorba kötni egy egyszerű ki-be kapcsolót.
(#) szbalogh válasza vezekenyiferenc hozzászólására (») Jún 4, 2019 /
 
Bár nem atomfizika de nem mernék barkács rugót beletenni. Ha eltörik és bekerül a hengerbe csúnya dolgokat tehet. Rugó nélkül próbáltad? El tudom képzelni, hogy bár nem lesz olyan jó a hatásfok de mûködhet.
(#) vezekenyiferenc válasza szbalogh hozzászólására (») Jún 5, 2019 /
 
Köszönöm a javaslatot, megpróbálom rugó nélkül hogy működik !
(#) mategrull válasza erbe hozzászólására (») Jún 5, 2019 /
 
Köszönöm az infót. Akkor feljebb emelem. Mint mondtam, kaptuk a gépet, ezzel volt szerelve, ezért ez is maradna rajta, de gondolom nem gond ha nagyobb a hűtő?!
Esetleg a többi kérdésben is tudtok választ adni? a 2 nyomógombhoz 2 mágneskapcsoló kellene?
Köszönöm!
(#) szbalogh hozzászólása Jún 9, 2019 /
 
Sziasztok!

Arra gondoltam, hogy tennék a kompresszorra 12V-os PC ventilátort. Van is egy kis adapterem.
A kérdés, hogy a három fázis valamelyikére csatlakoztathatom-e az adaptert? Az adapter másik vezetéke mehet a három fázis vezeték földjére?
Vagy ez így nem szabályos és inkább húzzak egy másik vezetékpárost a fali konnektorból?
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2019
(#) szbalogh válasza szbalogh hozzászólására (») Jún 9, 2019 /
 
Ja, 4 vezetékes a 3 fázis. Akkor a negyedik nem föld hanem semleges és simán mehet akkor arra az adapter?
(#) szsrobert válasza szbalogh hozzászólására (») Jún 9, 2019 /
 
Hany W?
Elvileg szimmetrikusan kene terhelni.
A 230V adaptert egy fazis es a nulla koze erdemes kotni, ket fazis kozt 400V szokott lenni vagy tobb, attol fustte valik.
Lehet venti a komp kerekenek belsejeben is.
Lehet 230V AC venti is.
Következő: »»   137 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem