Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Egy ilyenhez és mondjuk egy DHT22 kombohoz mit szólnál? A hőmérsékletmérő lehet más is... Nekem most 4 üzemel 7/24-ben, percenként küldi az adatokat... néha kicsit pontatlan, de erre is megvan az algoritmus. Wifin kommunikál és egy php oldalt hív meg a hőmérsékleti paraméterekkel.
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2019
...nekem a szerver pont egy raspberry pi, most csak hőmérsékleti adatokat gyűjt, később reményeim szerint a fűtést is ez vezérli majd... no meg a locsolórendszert is.
Elsőre jól hangzik, az ára, meg még jobban
![]() És ha jól értem, akkor Python kell hozzá, vagy más nyelv is játszik? Továbbá szükség esetén Ethernet-et, vagy GSM modult lehet hozzá kapcsolni?
Arduino software-t le tudod tölteni hozzá, ami ingyenes és tökéletesen működik vele. Egy picit játszani kell a kód feltöltésével (a modulon nyomva kell tartani a boot gombot), de ezt leszámítva teljesen jó. GSM module-t még nem használtam vele, de szerintem azt is kezelni tudja. Vezetékes hálózatot Raspberry Pi-vel tudod megoldani, az ESP modul tud szerverként is funkcionálni egyébként (tehát ha nincs külön wifi routered, akkor ki tud osztani maga is IP-t a Raspberry-nek), tehát még akár külön hálózatot is ki lehet építeni vele. Nem rég óta használom ezt a module-t, de maximálisan elégedett vagyok vele. Eddig csak a 4x7 szegmenses LED display-t nem tudtam meghajtani vele valamiért, talán a 3.3 V miatt. Ja és külön ki lehet kapcsolni rajta a "modulokat", akár a wifi-t, vagy a bluetooth-t, így még a kevésnél is kevesebbet fogyaszt.
Én közben találtam egy ilyen W5500-t hozzá, ami meg elvileg Arduino kompatibilis. Szóval ha nagyon kell, akkor megoldható a vezetékes hálózat, de elsőnek a Wifi is tökéletes lesz
![]() Azt még had kérdezzem meg Tőled, hogy milyen nyelven garázdálkodsz vele? ![]()
Sziasztok!
Egy viszonylag egyszerűnek tűnő kérdésre szeretném megtalálni a választ. Megmértem egy 9V típusú elem feszültségét multiméterrel, és a kapott érték 8,84V. Idáig rendben van. Namost, hogyha az elem egyik pólusa és a multiméter érintkezője közé elkezdek bepakolni 10kOhm-os ellenállásokat (sorosan kapcsolva), akkor szép lassan elkezd csökkenni a multiméter által kijelzett feszültség érték. 60kOhm ellenállás közbeiktatása esetén a mért feszültség érték már csak 8,80V. Nyilván ez a 0,04V változás nem tűnik soknak, de nem mérési hibáról van szó, mivel minél több ellenállást pakolok be, egyre inkább csökken a feszültségérték, és a mérési eredményeim konzekvensek. Arra szeretnék rájönni, hogy az ismert elemfeszültség és az ellenállásértékek ismeretében milyen képlet segítségével lehet kiszámolni a kapott feszültséget? Akárhogy kombinálom és rendezem a középiskolai fizikatankönyvemben szereplő képleteket, sehogy sem sikerül rájönnöm. Előre is köszönök minden ötletet!
C/C++
Raspberry-hez pedig PHP-t használok (EasyPHP, Apache).
Szia!
Szerintem azért van ez a változás, mert a műszerben lévő ellenállásosztó "felső" tagját így folyamatosan növeled.
Uki=Utelep*Rbe/(Rbe+Rkülső)
ahol Uki a(z osztó) kimeneti feszültsége, vagyis amit a műszer mér Rbe a multimétered belső ellenállása Rkülső a sorba rakott ellenállás (vagy ellenállások eredője) Sima feszültségosztó, az "alsó tag" a műszer belső ellenállása, a "felső tag" a sorba rakott ellenállás(ok). Bemenő feszültség az elem feszültsége, a kimenő feszültséget meg a műszer mutatja. A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2019
Köszönöm, úgy érzem, hogy ezzel egy lépéssel előbbre jutottam.
Ez alapján a képlet alapján a műszerem belső ellenállása nagyjából 8,8megaOhm. Illetve ebből az is következik - hogyha mindez így igaz -, hogy véletlenül sem arról van szó, hogy az ellenállások közbeiktatásával változtatható a végpontok között jelenlévő feszültség. (Tudnillik ezzel kapcsolatban egy kicsit bizonytalan voltam.) A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2019
Sziasztok!
Tudnátok segíteni egy picit? Adott egy biztonsági transzformátor. 230/230Vac 200VA. A primer, azaz oldala ahol +-5%-os sorkapocs van? Ha úgy kötöm be (0-230V közé), a másik oldalon terheletlenül 255V-ot mérek. Ha megterhelem 150mA-el, alig esik valamit a feszültség. Illetve azt szeretném még kérdezni, hogy ha maximum 240Vac megtáplású eszközt pl.: szkóp, rádugok, lesz-e baja a műszernek? Köszönöm szépen!
Szerintem fordítva kellene, a kétpólusú csoki (0-230V) a primer. A szekundernél pedig ha sok vagy kevés a feszültség, akkor csatlakozhatsz a +-5%-os kivezetésekre. De persze fordítva is működhet, a bemenő 230 V-ot kötöd az 5%-os kapcsokra, a bemeneti feszültségednek megfelelően. Mérted a hàlozati feszültséged?
De ha tudsz, keress egy adatlapot róla, ott mit írnak.
Biztos, hogy az a primer, ahol a védőcsatlakozó van, ott kell szerintem a +5% -ra csatlakozni.
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2019
Azon gondolkozom, hogy a névleges terhelés miatt szoktunk rászámolni pár százalékot. Tehát a primer és a szekunder nem biztos hogy azonos menetszámú.
De ahogyan szoktam mondani, a transzformátor az "oda is, meg vissza is" ![]()
Sziasztok!
Egy Ardunio vezérelt Nixie csöves órát építek https://www.instructables.com/id/Arduino-Nixie-Clock-for-Absolute-B...nners/ ez alapján. A nixie vezérlő IC működését próbálom megfejteni K155ID1. Az a probléma hogy az IC ABCD bemenetére nem szükséges +5V ot adni hanem elég GND-t adni a többi lábra és az így az igazságtábla szerint működik. Tehát amelyik lábra nem adok GND-t azt automatikusan HIGH logikai értéknek veszi. Az lenne a kérdésem hogy ez hibás működés vagy ez így nem probléma? Nem számít hogy melyik bemenetre adok plusz 5 V-t hanem csak az hogy hova GND-t. A K155ID1 es IC-t egy 74141 es shift regiszter vezérli ez a fenti GND-s furcsaság nem fogja akadályozni a működést? Remélem el tudtam mondani a problémát és tudtok segíteni. Erősáramú villanyszerelő vagyok nem vagyok jártas az ilyen IC-s dolgokban. Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv.: Varga Ákos
A konkrét IC-t nem ismerem, de járj el úgy, hogy a bemenetekre vagy határozott +5V-ot kapcsolsz, vagy nullát (GND-t). A logikai IC-k "nem szeretik", ha a bemenet lóg a levegőben. Pontosabban szólva, ilyen esetben a bemenetet jogában áll magasnak és alacsonynak is tekinteni, azt csinál, amit akar. Az is előfordulhat, hogy egyszerűen gerjedni kezd az IC, mert az egyik pillanatban magasnak, a másikban alacsonyak veszi a bemenetet.
Vannak olyan IC-k ahol a bemenet, éppen a gerjedés elkerülése érdekében, vagy alacsony vagy magas szintre van húzva a tokon belül egy ellenállással. Lehet, hogy itt is erről van szó, de ha határozott jelet kap a bemenet, csak jó lehet.
A ttl-IC-k már csak ilyenek, ha nem kötöd be, akkor 1 szintet "érzékel" a belső kapcsolástechnikának köszönhetően. Üresen hagyni, illetve H szinten nem "hajtani" nagyon nem illik, akkor egy felhúzó ellenállás dukál neki minimum. Szóval tegyél rá felhúzót és hajtsd L szinttel ha openkollektoros a meghajtás, vagy ha "rendes" kimenetről hajtod, akkor nincs teendő.
A cmos IC-k szabadon hagyott(vagy csak egyik irányban hajtott) bemeneteivel nagyobb a gond, ha arra száll egy légy már megváltozhat az állapota ![]()
Kössz a gyors választ előbb hülyeséget írtam nem 74141 es IC hajtja a K155ID1 et hanem egy 74HC595 ez a shift regiszter akkor az a kérdés hogy ez fog e GND-t kiadni oda ahová az kell? Bár a készítök akik ezt a leírást feltették így csinálták. Úgyhogy valószinű hogy ez így jó lessz!
Használd a válasz gombot...
Adatlap megnéz... HC595 kimenete külön engedélyezhető, vagyis ha engedélyezve van akkor a kimenete "hajt" H és L szinten is.
Szia!
Hőmérséklet szenzornak én ezt ajánlanám: DS18B20 vízhatlan digitális hőmérő szonda Profi kivitel, pontos és illeszthető gyakorlatilag bármihez, Rpi-hoz, Arduinóhoz is.
Üdv.
A tegnapi nap érdekes jelenségre lettem figyelmes. A nagy meleg miatt be volt kapcsolva a ventilátor és csend lévén hallgattam hogy keveri a levegőt. És feltűnt hogy folyamatosan hullámzik a fordulat nem is kicsit. Volt hogy majdnem teljesen elhalkult rá nem sokra olyan lett a hangja mintha egy fokozattal feljebb kacsoltam volna. Jól sejtem ez a hálózat hibájára utal feszültség ingadozott? Hogy tudnám ezt bepanaszolni? Mert még a most is csinálja folyamat. Új hálózat van bevezetve. Ellenőrizve a csatlakozók és a toldások. Nagy fogyasztó nem volt kapcsolgatva. A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2019
Ezt egy izzólámpán is kellene látnod (nem ledes).
Na ez az hogy pont ledes a lámpa.
Mikrosutő, hűtő,... csak találsz egy izzót
![]()
Értem már. Azt hittem hogy már korábban is észre kelet volna vennem. És igen látszik hogy hol fényesebb hol sötétebb a lámpa.
Jelezheted a szolgáltatónak, de lehet nem történik semmi, ez van...
Pl utca végén laksz, előtted meg három hegesztő kisiparos fusizik reggeltől estig ![]()
Nézesd meg szakemberrel a hálózati betáplálást, mert lehet, hogy probléma van a nulla-vezetővel és mielőtt minden készülék elhalálozna, érdemes megvizsgáltatni a hálózatot.
A védőföldelés sem hiányozhat, ahol ez szükséges. Egy legalább 60-100W-os normál izzónál látni, ha ingadozik a hálózati feszültség, mert egyéb elektronikai készülékek (TV, Video, CD-DVD lejátszók, PC-tápok, sütők), kevésbé érzékenyek a kisebb ingadozásokra, bár nem szeretik. Komoly hibára is utalhat az ingadozás, tessék időben intézkedni! Üdv! A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2019
Hát a nap 24 órájában csak nem dolgozik mind a három. A másik dolog hogy a falu közepén van a trafó állomás.Köztem és az állomás közt nincs se lakatos se hegesztő. Utánam sem lakik ilyen emberke.
Jelezni fogom a szolgáltatónak.
Szomszédod is kérdezd meg.
Hány fázis van hozzád bekötve? mind ingadozik?
Ha három fázis van hozzád bekötve, könnyne lehet nulla hiba, ami többnyire végzetes az elektromos eszközökre néve. Az új hálózatot hogyan kell érteni? A lakásban vagy az utcában?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |