Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok,
van egy régi elektromos fűnyírónk, ami teljesen random elkezdett a másik irányba forogni. A randomot úgy értem, hogy van hogy jó irányba indul és van, hogy nem. Ez minek a hibája lehet? A motor már korábban volt tekercselve, ha ez számít. Köszi
Szia! Meg kellene a tekercseket mérni, hogy milyen ellenállás értékeket mutatnak. Ha erőtlen a motor akkor a segédfázis tekercsel vagy a kondenzátor értékkel lesz a probléma. Talán összemelegedhetett a tekercsfejben a segéd és főpólus tekercs egy része.
Szia!
Nem üzemel a segédfázis, ezért indul el bármerre. Oka lehet a segédfázis tekercs szakadása, vegy a kondenzátor szakadása. Mérd ki a tekercset ohmra meg a kondit µF-ra.
-(#) BADBOY33 hozzászólása...Nézd meg a hátsó csapágyat . Az szokott beállni .
Adott egy kb 4 éves de intenzíven használt elektromos fűnyíró. Nem morog még de már kézzel vizsgálva álló helyzetben eléggé kotyog a tengelye. Gondolom ideje lenne csapágyat cserélni benne.
Nade érdemes nekiállni, lehet bele kapni, vagy jobb ha újjat veszek? 1500W-os kínai áruházi tucattermék.
Bocs, de erre mit lehet válaszolni?
Nem ismerjük a szerszámozottságodat, a felkészültségedet, és a gépet. Egy csapágy csere lehet 20 perc is, meg egy fél nap is, a fentiek függvényében. Nem gondolom, hogy segítő választ tudna bárki is adni.
Aszinkron motoros vagy kefés?
Kefés motornál áttétel van, ott hamar kotyogós lesz a csapágy. Az még a jobbik eset. Akadt olyan, hogy beállt a csapágy, megolvasztotta a házat és félrehúzta a tengelyt. A csapágy ~200.- Ft-tól ~1000.-ig. A munka több, mert le kell venni a fedelet, a motort, majd az áttételházat, de megéri. Aszinkron motornál nem veszed észre, hogy kotyog a csapágy, csak mikor már szétpotyog. Nem árt időnként kivenni a motort, kipucolni, ellenőrizni a csapágyakat. Az alsó szokott megkopni.
Aszinkron, direkt a motor tengelyén van a kés. Eléggé kotyog de még nem hullott szét.
Szia! A por ki szokta szárazra takarítani a csapágyat és azután aktív koptatásba kezd. A csapágyakat párban kell cserélni és akkor egy jó darabig nem kell vele foglalkozni. A porvédős kevés zsírt tartalmaz ezért utólagos pótlásra van szükség és csak azután szabad összerakni.
KUM762 F7S15-2 -es típusú 1500W-os motor van benne, szétszedtem.
Simán lehetettet volna benne csapágyat cserélni.. de sajna le is égett. Több órás üzem után elkapott egy tégladarabot, megakadt és utánna fura hanggal csak lassan forgott, mintha szorult volna. Azt hittem csak a fék akad, kézzel megpróbáltam belökni de akkor sem gyorsult fel. De a sok próbálkozásra elkezdett füstölni a motor szerintem ennek annyi. A tekercsen nem látszik égés sehol, de jól lelocsoltam hogy hűtsem ha már úgyis mindegy neki, majd száradás és kihűlt állapot után próbálkoztam ismét. Pukkant, szikrázott felül a tekercseknél, majd a 25A-es megszakítót kiverte. Szóval ha a tekercsnél szikrázik akkor gondolom csak le van égve... Tekercseltetni megéri, jó, jobblesz vagy akkor már új ha csapágyas is? A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2019
Idézet: „De a sok próbálkozásra” Na ettől sokallt be! Ezt nem kellett volna! Eleve forró volt a tekercs, Te meg tovább erőltetted. Aztán az a "hidegzuhany"... Gratula!!!
Gondolom menetközben már zárlatos lett, utánna lényegtelen mit tettem vele.
Gondolom nem nagyon lehet ezt meghackelni csak tekercselni. 14 ezer akciósan az új motor bele, nem tudom tekercseltetni mennyi lenne. Apropó,utólagos tekercselt motor mennyire egyező a gyárival? Gyengébb lesz, leégősebb lesz? 1-200 W különbség mennyire érződik meg? A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2019
"Szólt ő, hogy csapágyas", de Te nem hallgattál rá!
Így jártál. Szóval ne próbáld vigasztalni magadat! Főleg meg kerülni a felelősségedet! Az utólag tekercselt motor, valószínüleg erősebb, és tartósabb is lesz a gyárinál, de biztosan drágább is!
Szia! Hát ezt az erőltetést nem kellett volna .... de ezen az oldalon sok mást is lehet kapni fűnyírókhoz. Így legalább lenne garancia és nem a tekercselő fellelhető tekercsanyagán múlna a teljesítmény (tisztelet a kivételnek). Én nem erőltettem annak idején amikor hasonlóképpen jártam mint Te és sikerült feltámasztanom alvó állapotából aminek nagyon megörültem. Bővebben: Link A tekercsek nincsenek elszigetelve hőálló prespánnal egymástól a tekercsfejben így egymást melegítve a szélsőségekbe melegítik a lakkozást aminek a vége fémes kontaktus lesz valahol.
Apropó a füst az szerintem a fűnyesedéktől lehet olyan intenzív .... A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2019
Idézet: „Több órás üzem után elkapott egy tégladarabot, megakadt és utánna fura hanggal csak lassan forgott, mintha szorult volna.” Meggörbült a tengelyed. Lényegében ha durván, akkor szorulhat a csapágy tőle. Ha kevésbé akkor borzasztó hanggal tovább megy és durván rezonál. Ha nem égett volna le akkor azt mondom forgórész csere. De így vagy komplett motor vagy fűnyíró csere. Ami gazdaságosabb. A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2019
Mindig így használtam, sőt még nagyobb fűben és kánikulában is. Azért is mertem erőltetni mondván bírt ez többet is.
De nem az enyém és nem is a gép hibája lehetett... valami gáz van házon belül, pl nullaszakadás és a 60 méteres hosszabbító mellé még pár 10 métert kanyaroghatott a földelésen stb keresztül az áram mire odaért a géphez... na ezmiatt égett le ugyanakkora portán ugyanakkora üzemidővel de kissebb fűvel... De tényleg motoráron már majdnem új gépet kapok, a környékünkön meg nem tekercsel senki. Amúgy ki volt takarítva, nem a fű égett, sőt előtte füstöt nem is láttam, csak mikor már megálltam, lepattintott fedéllel indítottam volna és akkor jött egy kevéske. Aztán nem is próbálkoztam már csak locsolás után. De akkor meg verte a megszakítót meg szikrázott. Most napozik és utánna próbálgatom majd. Én laikus azt hittem full feketére ég az egyik tekercs és dől a füst ha leég. Ehhez képest nem látni rajta égést. De érdekes hogy verte a megszakítót , ezekszerint valahol csak nagyon le van égve a lakkréteg. Ja és a felső csapágy kotyog, az alsó tökéletes, nem szorul, nem görbült el a tengely. Hosszú hosszabbító 30+ fok meleg stb esetleg hosszútávú hatása. A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2019
Szerinten meg vidd vissza ahol vetted, tuti gyári hibás hogy nem birt el egy féltéglával meg némi vízzel utána...Vagy lehet nem fehér hanem sárga hosszabbítóról ment
Megpróbáltam ma is kiszáradva, persze lecsapta az automatát. Átment full zárlatba a motor. Sorbakötöttem egy vasalóval és úgy próbálkoztam. AKkor búgott. Lekötött kondival is ugyanúgy búgott meg néha pattant egyet. Sötétben kifigyeltem honnan jön "pattanás" és megláttam hol szikrázik.
Ott megbontottam a tekercset de sajna szörnyű a látvány, 5-6 drót is elégve benne, azt sem tudni melyiket hova kéne kötni. Ezt még valaki ügyes kezű megtudná reparálni vagy ebből már soha nem lesz tartós motor? Jó nekem 1500W-os volt a motorom de érdekes az árazás is: 1000W csak a motor 13 ezer Ft: https://webbizi.hu/Agrimotor-1000-W-motor--KUM742F7SAL10-1---FM-33-el Ugyanez de kapsz hozzá fűnyírót is 14489 Ft: https://www.emag.hu/agrimotor-20a-c2d-700-fm3310-elektromos-funyiro..._ID=49 Havi szinten levágtam vele 2000nm-ert, persze nem szép gyepet, parlagfüves, szeméttel, drótokkal, téglákkal teli területet több mint 5 éven át, aztán még mindig bírná ha egy kicsit pihentettem volna. Szóval agrimotor ajánlott, ja és nagyon szépen szét lehet szedni és csapágyat is lehetett volna cserélni.
A szíj áttételes szénkefés fűnyírókat megszabad vásárolni?
Szétnéztem a piacon, szinte mindenki ilyet ad már az alacsony kategóriában, még a Makita modelljei is kefések, kivéve az 1500W felettiek. Csak gondoltam a Makita csak nem ad selejtet de ki tudja.. Nekem sok üzemórán át lenne használva, vakondtúrás, kődarabok stb mindenen áttolom és a végén kislagolom. Gondolom maradjak a kefe nélküli verziónál.. ? A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2019
Hát összesen 4 évet bírt a MTD Smart 38E fűnyírom. A múlt év utolsó fűnyírásánál újra előjött a szíjjas kialakítás hibája. 2 éve lett megforgatva az egyik irányba belemarodott csapágy foglalat, úgyhogy most már a plusz élete is odavan.
Helyette az Agrimotor FM3813 típusú fűnyíróját néztem ki. Ha minden igaz ez már direkt meghajtású. Nem csak 2év + javítás +2 évig szeretném használni, mint az elődjét. Van-e valakinek már tapasztala ezzel a fűnyíróval kapcsolatban? Ajánlott - nem ajánlott típus? Használt MTD Smart 38E fűnyíró alkatrészek eladók, szabad a vásár! A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2020
Nem tudom mennyi hely van még a pajzson de meg lehetne perselyeztetni. Még úgy is, hogy csak egy lemezvastagságnyi (cca.2mm, átmérőben 4mm jelentene) túlméretet kivenni a pajzsból és a csapágyra, mintegy lemez gyűrűt (lv 2mm) rátéve beragasztani a műanyag pajzsba. Abban már nem tudna a meleg hatására felmelegedve elfordulni egymáson a két felület (csapágy a pajzsban).
Csináltam már én is ilyent. A fogazott heveder elhúzta a felforrósodott csapágyat. Kiszabályoztuk, kibéleltük és jó.
Sziasztok!
Pénteken lefüstölt a fűnyíróm. Kiss Pál- gyártmányú KU 742 B7ul-0 1000W motor. (Tudom: Agrimotor 14000-ért új), de nincs rá zsé. Kimérve főfázis tekercs: 3,7 R segédfázis tekercs: 12,3 R Van itthon egy motorom (használt, előélete ismeretlen) ATB BSRBF 0,75/2-C 1300W Kimérve főfázis tekercs: 3,6 R segédfázis tekercs? 11,2 R Gyanúsan hasonló értékeket mértem, lehet hogy már a másik is menetzárlatos? Egy kis mechanikai átalakítással bele tudnám tenni a gépbe, de előbb biztos szeretnék lenni hogy nem kínlódok feleslegesen. Jók ezek az Ohm értékek? Kösz a segítséget!
Sziasztok!
Kb. 30 éves fűnyíróval akadt problémám. Az utóbbi hetekben kezdte, hogy első indításnál simán indul, utána már csak búg, de nem pörög fel. Kézzel megpörgetve a kést és ráindítva ment a dolog. A kés nincs megszorulva, nem is akadt meg soha, valami más a gond. 12 µF-os kondenzátor van benne, kicseréltem, de ugyanaz. Sőt rosszabb, mert elsőre sem indul. A régi kondenzátorral ugyanez. Tavalyi évben talán 2x előfordult, hogy leverte a firelét. Mi lehet a gond, adjatok tanácsot! Köszönöm!
Szia!
Mivel az összesen két összetevőből mely ezért felelős, az egyiket kizártad (a kondenzátort), ezért a maradt a másik. Az-az a motor! Menetzárlatos lett. Valószínű, a segédfázis tekercse. Tanács.: Vagy ezt meg tekercselteted, vagy veszel másik fűnyírót. A kefés motorral szereltet Messze kerüld el! A porszívóhoz hasonló hangjáról, és alacsony felépítéséről lehet felismerni.
Köszönöm a gyors választ.
Féltem tőle hogy valami komolyabb a gond. Egy olyan segédfázis tekercselés milyen költség vajon vidéken? És ha nem a segédfázis tekercs akkor lehet még valami? Lehet hogy nyugdíjazni kell szegényt. A szénkefés motoros az gondolom kiderül valami műszaki leírásból, vagy termékismertetőből. Ha esetleg neten rendelek, jó lenne elkerülni akkor is. Amúgy az miért rosszabb?
Kompletten át tekerik a motort. Nem csak a segédfázist.
Az árát egy tekercselő tudja. A kefés motoros gép kb. 1 szezont bír ki. Műanyag csapágyházak elolvadnak, stb... Javíthatatlan, ha megadja magát. Már pedig megadja... Nagyon hamar.. A leírásában nem igen szerepel a motor konstrukciója. Bár kitudja?!
Köszönöm még1x a segítséget, kinyomozom a tekercselést aztán meglátjuk.
A kefés motoros fordulatszáma általában meghaladja a 3000-et. Ha ennyit vagy többet írnak, az már gyanús.
A tekercselés árához hozzáteszed a felét és kapsz akcióban újat 1 év garanciával. A tekercselő legfeljebb felet vállal. Még egy oka lehet a nehéz indulásnak. Ha kézzel megforgatod, nem érzed meg, de induláskor a kopott csapágy miatt odakaphatja a forgórészt az állórész vasához. Ventillátor motorral volt egy esetem. Előre (jelölt normál irányba) nem akart elindulni. Fordítva simán indult és csendben pörgött. Az egyik csapágyból hiányzott a kosár nagy része. Előre összesodródtak a golyók és megtapadt. Visszafelé elrendeződtek és simán futott. A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |