Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Szuper, nagyon szépen köszönöm a választ. Kipróbálom és jelentkezem az eredménnyel.
Sziasztok,
A következők a fejlemények. #3 tétel megoldva. Jelenleg van 4 modemem és egy telefonom , amiből az egyik a külső modem (ami működik), van két belső Creatix kártya kb. 90%-ban megegyező nyákkal, ugyanolyan chippel (ebből csak az egyik jelenik meg az eszközkezelőben, a másik semmi életjelt nem ad magáról), meg van egy TV-tunerrel egybeépített belső kártyám (ez sem jelenik meg az eszközkezelőben). Tehát adott két működőképes modem és egy telefon. A PCI kártyát egy teszt gépbe (win7 x86) tettem bele, az eszközkezelőben modemként megjelenik, az "Advanced Port Settings"-nál találtam rá, hogy COM10-ként van jelen. Putty-val akármekkora sebességgel csatlakozok rá, mindig van kapcsolat, AT parancsra bármelyik sebességgel OK-ot válaszol. Találtam egy másik leírást ami szerint ha összekötöm a két modemet, az egyikről indítok egy hívást (ATD parancs), és a másikról válaszolok rá (ATA parancs), akkor kellene tudjak szöveget küldeni egyik gépről a másikra. Ez így is volt, természetesen a 90-es évek hangja se maradhatott el az ATA parancs beírásakor. Egyedül a kapcsolatot nem tudtam megszakítani szoftverből, csak ha a külső modemet kikapcsoltam/kihúztam a telefonkábelt. Mi lenne a következő tétel? Építsek meg egy áramkört ami "telefonvonalat állít elő"? Pénteken nekifogtam megépíteni egy áramkört, ami egy 30 ohmos ellenálláson keresztül 9V-ot ad a telefonvonalra. Erre szükség lesz?
A modemek, ahogy a telefonkészülék is előfizetői készülékek. Ezeket szembefordítani nem lehet. Mindenképp készíteni kell egy központoldali végződést, ezzel már párhuzamosíthatod az előfizetői eszközöket. De a központoldali végződésnek is feladata van, biztosítani kell a vonal áramot, zárni az egyenáramú hurkot, csengető feszültséget adni, amit majd a modem érzékel.
De az egymásközti kommunikációval is problémák lesznek. Létezik (létezett) olyan modem, amelyiket szembe lehetett fordítani, (US Robotics) de azok elég ritkák voltak, főleg bérelt vonalon szolgáltak. Szóval az a 9 V édeskevés lesz. A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2019
Oké. Tudol-e egy kapcsolási rajzot linkelni, amire szerinted szükségem van?
Köszönöm szépen még egyszer a segítséget, tökéletesen működik!
Sziasztok.A segítségetekre lenne szükségem.Van egy elektromos bicikli kijelző, és van hozzá gázkar.Ha a gázkar nincs a kijelzőhöz csatlakoztatva, akkor a kijelző gázkar dugaszán 5,48V mérhető.Ha hozzácsatlakoztatom a gázkart, akkor a feszültség 4,65V-ra esik.Ha a gázkart fokozatosan lenyomom, akkor a feszültség 4,65V-ról 4,70V ra emelkedik és úgyanigy linearisan emeli a motor pörgését.Tehát 0,01-0,05 V feszültség emeléssel jön a motor forgásba.Szeretnék még venni egy ilyen gázkart a másik bicajomhoz, de sajnos már nem kapható.Az lenne a kérdésem, hogy milyen elektromos alkatrésszel tudnám helyettesíteni ezt a gázkart, ami ugyanezt a feladatot el tudná látni?
"Tehát 0,01-0,05 V feszültség emeléssel jön a motor forgásba" ezt lehetetlennek tartom. Mérési hibát gyanítók.
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2019
Nem tudom, de ezt látom, ha feszültséget mérek.Tehát a gázkar amikor nincs lenyomva, a feszültség 4,65V.Ekkor a motor áll.Ha lassan nyomom a gázkar gombját, akkor ahogy a feszültség emelkedik akár 0,01V-ot is akkor már a kerék kezd forogni.Amikor már 0,05V-al emeltem a feszültséget, akkor maximális a kerék fordulatszáma.Ez nem egy kínai gázkar, ahol 3 vezeték jön ki belőle, hanem egy Bionx gázkar,és két vezetékes.
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2019
Szerintem a vezérlőnek "mondja meg hogy mennyire is van meghúzva a gázkar.
Tehát egy olyan műszer kellene ami helyettesíteni ezt a gázkart.
Tehát lenne a műszer amelyből kijön 2 vezeték, ami belemegy a kijelző dugaszába(gázkar helye). Ezen a műszeren ha tudnám változtatni a feszültséget 4,65V-és 4,70V között, akkor szerintem ugyanazt csinálná, mint a gázkar. De az lenne a furcsa, hogy nincs bemenő meg kijövő plusz -minusz vezeték(dc-dc konverter),hanem csak két vezeték lenne rajta, mint ezen gázkaron.És ennek a két vezetéknek a feszültségét kellene változtassa 0,00 -0,05 V között.
Még annyi, hogy ugyanezen csatlakozóhoz csatlakozik a fékkar is.És amikor a fékkart behúzom,akkor a feszültség 0 lesz.Igy kapcsolja ki a motort.Ha elengedem a fékkart, akkor a feszültség visszaugrik 4,65V-ra de ekkor még a motor áll.Ha meg emelem a feszültséget, úgy ahogy fennebb írtam, akkor kezd elindulni a motor.Ha meg kihúzom a gázkart a kijelzőből, akkor a kijelző dugaszán a két vezeték között már 5,48V mérhető...
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2019
Most ne nézzétek, hogy a gázkaron két dugasz van,mert az azért van, hogy a gázkart úgy lehet felszerelni, hogy kihúzom, a fékkart a kijelző dugaszából, és közbe iktatom a gázkart, hogy a fékek és a gázkar is működjön.De erre nem lenne szükség, mert ha kijelző dugaszát két fele osztom egy elosztóval, és az egyikbe a gázkart, a másikba a féket teszem ugyanezt csinálja.
iIlyen kapható, házi telefonközpont néven. Rá lehet dugni négy telefont (vagy modemet), ad vonalat, a telefonokkal fel lehet hívni egymást.... használtan 5000-ért is láttam már. Bár nem igazán értem hogy miért fontos a modemes adatátvitel manapság.
J A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2019
Moderátor által szerkesztve
5mV DC-vel nem fog senki fordulatszám jelet több méteren átvinni. Logikátlan. Ott valami digitális jel kell, hogy legyen. Gondolom nem tudsz rászkópolni.
A gázkar vezetéke a kijelzőig rövid, kb 10 cm.Szerintem ez a gázkar ad egy pár mV feszültség változást a kijelzőnek, majd ez ,felerősítve tovább küldi a vezérlő fele.
Szerintem nem létezik olyan eszement tervező, aki 5-10 mV változással vezérel egy motort. Valami mérési hiba van, vagy valami más változik, pl. frekvencia, áram, kód, stb.
Úgy sem hiszi el, akárhányan mondjuk...
Nekem a multiméter ezt mutatja.Egyebet nem tudok mondani.
Hello! A legvalószínűbb, hogy nem feszültséget, hanem áramot ad a gázkar. Így a kutyát sem érdeklik a feszültségesések. Másik lehetőség a digitális kommunikáció lenne a tápon.
Köszi.Akkor azt jelenti, hogy túl komplikáltan működik ahhoz, hogy tudnám helyettesíteni a gázkart valamivel.Pedig egy egyszerű kinézetű, szerintem belől sem túl bonyolúlt műszer...
Nem találgatni kellene, hanem méregetni. De ha áramgenerátoros, attól még lehet helyettesíteni.
Vicces! egy mikroprocesszor is egyszerű, csak egy szögletes lap, néhány kiálló tüskével. Pont mint a sündisznó, csak még röfögni nem tud..
Ok.Akkor mit ajánlasz mit ,hogyan méregessek?
Potenciométerrel is lehet....Mérjem ki, hogy hogyan változik az áram pár mV változás hatására?
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2019
Jóember! Ha áramot mérsz, mit akarsz a mV-okkal? (Maximum ha csak feszültségmérőd van, akkor egy söntön lehet áramot mérni. Mint ahogy teszi minden multiméter). De egyszerűen a gázkarral sorba kötöd az árammérődet, és húzogatod a gázkart. Aztán majd meglátod mit mutat.
Igen. Én is így értettem.
Most nem tudom megmérni.Majd holnap.De ha így van, hogy áramváltozással szabályoz a gázkar, akkor hogyan tovább,mivel tudom helyettesíteni?
Egy picit nem ellentmondásos, hogy áramgenerátoros lenne a gázkar, hisz a vezetékei olyan vékonyak mint a hajszál?Ez nem gond neki?
Jaj! Hát nem a motoráramot fogja ez szabályozni, hanem csak néhány mA-t, és azzal vezérli az akármidet. Ha igaz, a gázkar mozgatására változni fog a gázkar felvett árama. De Te olyasmit szeretnél tudni, ami még meg sincs. Továbbá a szándékodat sem lehet tudni, mit is szeretnél.
Van egy valamid, amit nem ismerünk, nem lehet tudni mit csinálnál, de ha lehet találjuk ki mit is kellene tenned? A másfél év alatt semmit nem változtál.. |
Bejelentkezés
Hirdetés |