Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » ZC-18 kazán
Témaindító: szabó valéria, idő: Feb 3, 2008
Témakörök:
Ennél a kazánnál a szobatermosztátnak semmi köze nincsen az őrlánghoz...
Szia! A baloldali gombot megnyomva nyitod a gáz útját a fő szelepre. Ha nem hallatszik a jellegzetes sziszegő hang akkor valószínű, hogy a szerelgetés közben az őrláng csövecskéjéből annyi por hullott a fúvókára, hogy az eldugulhatott. Próbáld meg lefújni onnan a szennyeződést. Ha felülről fújtál bele ebbe a csövecskébe szinte biztos, hogy ez a probléma, mert az tömítette el az őrláng fúvókáját. Ha kell nagyítóval nézd meg, hogy tiszta-e.
Előbb végeztem a munkába, így volt rá időm megnézni ,amit mondtatok nem volt poros az őrláng fúvókája ki is vettem a helyéről ,de tudtam, hogy nem lehet poros ,mert azt is újra cseréltem,míg ki volt véve nyomtam a baloldali gombot, ha így jön a gáz ,akkor csak a fúvókás résszel lesz gond,de így se jött , már azon voltam szedhetem szét az egész gépet és ,akkor egy utolsó próba teljes erővel megnyomtam, ekkor volt egy kattanás és már jött is a gáz,valószínű leragadt valami a főszelepben most normál erőkifejtésre működik.
Mi ragadhatott be érdemes ezért szétszedni a főszelepet?
Sziasztok!
Igaz nem zc hanem, csak sima C18 as kazánnal lenne problémám mégpedig nem gyújt be az égőtálca őrláng van szivattyú forog ,de az égőtálca nem is próbálkozik,jól gondolom, hogy a tömbszelencés kis rudazat megszorult és nem nyitja a gázt?
Szia !!!
Valószínű eltört a membrán ,a cumi lapon levő műanyag korong ami nyomja a gáz szelep rudazatát. Azért nem árt a kis rudat meg zsírozni ha kopott kicserélni. Ezek pár száz Forintos dolgok , ennek javítása nem érinti a gáz oldalt.
A korong (membrán tányér) nem műanyag a fég cirkókban és eltörni sem szokott.
A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2019
Szia ! Köszönöm szépen a felvilágosítást , ez nem cirkó hanem egy kéményes 18 kw-os fali kazán csak fűtésre használható .
Nem akartam senkinek semmi rosszat elnézést hogy írtam. Idézet: „ez nem cirkó hanem egy kéményes 18 kw-os fali kazán” A kettő nem ua? Idézet: „A cirkófűtés tulajdonképpen egy - manapság szinte kizárólag zárt rendszerű - központi fűtés, ahol a hőtermelő egy "cirkó" (falikazán).A kifejezés arra utal, hogy magában a készülékben, és ezáltal a fűtési rendszer többi elemében is (csövekben, fűtőtestekben) cirkulál, kering a hőátvivő közeg, a víz.” A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2019
Igen sima cirkó nem kombi.
Jól gondolom, hogy amiatt nem kap gázt az égő tálca,vagy lehet más oka is?
Okai lehetnek:
Membrán, szivattyú, vezérlés, dugulás. Tehát vagy áramlási hiba, vagy annak érzékelése (membrán, tömszelence) Lehet még ritka esetben gázszelep vagy annak szorulása Tudom melyik a C18-as. 30 éve ezzel foglalkozom A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2019
Szia!
A tányér amint zoszka is említette nem szokott eltörni, viszont a membrán öregedése nyúlása miatt, ha még a tömszelence is szorul, akkor okozhat ilyen hibát, cserélhető. Első körben vedd le a vízarmatúrát, nézd meg van-e vízkő lerakódás a tömszelencénél. Ha igen, akkor tisztítás, a rudat is lehet 1000-es, vagy finomabb papírral polírozni, majd szilikonzsír, és próba. Ezenkívül lehet még az impulzus cső dugulása, szivattyú csökkent teljesítménye miatt is. A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2019
Idézet: „A tányér amint zoszka is említette nem szokott eltörni,” Nekem pont tört már el...
A fémet is el lehet fárasztani, de én műanyag tányérral csak a V4 és hasonló vízmelegítőknél találkoztam.
Nekem is a ZV4-ben tört el.
Szép kék színe volt. Látom figyelsz.
Szerintem ma már ezek az alkatrészek sem olyanok ,mint régen. Van belőle fekete is.
Vezérlés új,szivattyú új ,igaz 25/50 nem találtam így 25/60 lett ,membrán új lesz múltkori cumoval azt is rendeltem ,csak még nem cseréltem ,meg tömszelencét is,
kérdés a membrán tányéron a rudazatnak lötyögnie kell kb 1-2cm mozgása van minden irányba?De azt hiszem ,ha már szét van szedve azt is cserélem.
Önbeállós .... nem fontos azt kicserélni ha nincs elgörbülve, eldeformálódva.
Köszönöm a választ,kitakarítottam az armatúrát membránt,tányért cseréltem meg bezsíroztam ,minimális levegő fújásra mozdul a tengely,kérdés a membrán tányér tengelye amit nyom a gázszelepet ,vagy mit annak mekkora erőkifejtésre van szüksége, mert ujjal nem igen tudtam benyomni?
Azért van benne akkora membrán, hogy a szivattyú megfelelő nagyságú nyomáskülönbséget létrehozva a terek között a felfelé ható nyomás kellőképpen megtolja a rudat, ami kinyitja a gázszelepet. A gázszelepnek csak a saját rugó ereje tartja azt zárt állásban így annak elég határozottnak kell lennie ebben az állapotában. (amikor szorul a rúd a tömszelencében és nem alszik ki a főégő akkor nem tudja visszanyomni a gázszelep rugója a membránt a rúdon keresztül, hiába egyenlítődik ki a nyomás a vízházban mikor leáll a szivattyú)
Rendben köszönöm válaszod,vasárnap kiderül működik e rendesen.
Lenne még egy kérdés a kazánon a jobb oldali gomb az a kikapcsoló, a gomb mögött ott a kapcsoló kattog is, de mivel nincs rajta kábel, így nem működik ,kérdés honnan kellene mennie oda kábelnak ?Vagy ennél a készüléknél nem fog soha működni a kikapcsoló gomb.
Nem értem, hogy milyen kapcsolóról beszélsz. A jobb oldali gomb az a piezo gyújtó, szikráztató volna amiről egy szál vezeték megy a porcelán szigetelővel ellátott elektródára ami az őrláng és az égésbiztosító között van rögzítve. Ha onnan hiányzik a vezeték azt lehetne pótolni de tartok tőle, hogy a porcelán elektróda is hiányzik ha vezeték nincs. A kazánt kikapcsolni csak a dugvilla kihúzásával lehet. A működését a szobatermosztát és a saját termosztátja határozza meg, hogy a szivattyú mikor induljon és hozza működésbe a hidroblokkot ami nyitja majd a gázszelepet. Ha állandóra be van dugva a konnektorba és nem szeretnéd kihúzogatni onnan, akkor tegyél egy kapcsolós dugvillát a sima helyére és kész.
Igazad van. Már csak rémlik, hogy a kikapcsolás az hogy van de talán a thermo elemmel sorba van kötve a kikapcsoló, így az égésbiztosító thermomágnes elenged és lezár a gázszelep. Egybe van applikálva a kikapcsolóval?
Igen, jól emlékszel, megszakítja azt a kört.
Köszönöm a válaszokat,vissza összeraktam a gépet ,próba ,ugyan az továbbra se gyújt az égőtálca ,megint szétszed ,impulzus cső tiszta,de itt már szétszedtem a gázszelepet is,tömítés csere miatt, úgy is szétszedtem volna, bezsíroztam a rudat ,amit a membrán tányér rúdja emel a gázszelepben utána összepakol próba, megint nem gyújtja be, vezérlés mennyire befolyásolja az égőtálca begyulladását,mert már csak arra tudok tippelni, de az is új Lángőrtől rendeltem ,vagy én vagyok bal..sz és nem jól van bekötve ,pedig rajz szerint kötöttem ,ezt azért mondom ,mert hálózatba dugva a gép folyamatosan megy a szivattyú hiába kapcsolom ki a kazántermosztátot
Akkor innentől kezdve kellene gondolkozni/szerelőt hívni (miután az összes púpos kondenzátort kicseréltünk és mégsem javult meg)?
De nem értek hozzá...
Akkor a termoelem egyik drótja menne a kikapcsolóhoz és onnan egy kábel a stemco-ra vagy mindkét kábel a stemco-ra és onnan megy vissza 1szál drót a kapcsolóhoz vagy hogy?
A bal a régi panel itt még gyújtott az égőtálca vissza fogom rakni próba gyanánt.
A jobb meg az új panel a leírása szerint lett bekötve üvegbiztosíték nem égett ki A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2019
Szia! Ha csak a panelt cserélted ki és máshoz nem nyúltál és a szivattyú állandóan megy de nem gyújt be a főégő, akkor trimmer potméteren kell állítani és a kazán termosztáton a "P1" és "1" pontokra kell rádugni a vezérlőpanel szálait. A potméterrel az utókeringéshez szükséges feszültséget lehet beállítani ahol már a szivattyú fordulata nem lesz elegendő a főégő nyitva tartásához de a túlmelegedésből visszamaradt hőt elszállítja és kikapcsol.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |