Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Adott egy nem általam készített vezérlés. Egy fémszekrényben van négy db. 400 W-os frekiváltő melyek teljesen véletlenszerűen,hol az egyik hol a másik,de van úgy,hogy mind a négy stoppal le áll. A vezérlé a következő képpen van kialakítva: 2db. 0-10 voltos,külső analóg jel vezérel kettő-kettő frekiváltót. A két frekiváltó analógbemenete össze van kötve árnyékolt kábel nincs használva! A motorhoz menő kábelek egy közös jelző kábelen!!mennek el! A szakszerűtlen kábelezés okozza gondot? Vagy az analóg bemenetek összekötése? Vagy mind kettő?
Milyen frekvenciaváltó?
Amikor leáll, a frekvenciaváltón van hibajelzés? ha igen mi az pontosan? Ha nincs, akkor ekkor kap start jelet vagy nem? Illetve mekkora az alapjel ilyenkor (0-10V)? Amikor több is leáll a leállás egyszerre történik? Egyáltalán mi ad start jelet a frekvenciaváltónak? Azokat egyszerre (párhuzamosan) kapja mind a 4 vagy függetlenül?
VFD-l 400w-os
Nincs hibajelzés. Folyamatosan kap start jelet,függetlenül.Az alapjelet kapja párhuzamosan.
A fő probléma szerintem a közös kábel. Külön kábel kellene a vezérlő jeleknek, és fizikailag minél jobban el kellene különíteni az elvileg árnyékolt motor kábeltől.
Ha az analóg bemenet nem differenciál bemenet, akkor a frekiváltók földjét az analóg jelfölddel is összekötötted, és így egy földhurok alakult ki. Ez is esetleg oka lehet a problémának.
Sziasztok!
Van bárkinek (akár javaslat szinten is) bármilyen szakkönyve a frekvenciaváltókról? Főleg a különböző vezérlési módok érdekelnének (V/f, vector control stb.). Ha angol az se baj, illetve ha csak könyvcím, az se. Köszönöm! ![]()
Akkor ez a minden jó, de mégse jó esete, ami a gyakorlatban soha nem fordul elő.
Aki szerelte a vezérlést nem használt árnyékolt kábelt. egy közös jelzőkábelen mennek a motorokhoz a vezetékek!!
Erre írtam azt, hogy ez szerintem a fő probléma. Próba képen kösd ki az összes vezérlő jelet a frekvenciaváltóból (a jelenlegi kábel csak motor vezetékként funkcionáljon), és helyi üzemben indítsd el azokat. Feltételezésem szerint hiba nélkül fognak menni.
Üdv" Egy 10 000m3/h-s ventilátort egy magnetek TYP: 2VZ 160m 6 50Hz 975 1/min s1
7,5kW cos-fi 0,75 400V D 16,6A Ezek a motor paraméterei. A gond az, hogy nem akar megfelelő vákuumot csinálni. Szerintem kicsi a fordulat, de a készítő nem akarja, hogy 1440-es motort felszereljek. (nem értem) De viszont azt tanácsolta, hogy szereljünk fel freki váltót, nem értem miért akar minket több száz ezres költségbe verni. Miért jobb egy frekiváltóval növelt fordulatszám, mint az eredetileg 1440-re tekert motor? Nem beszélve arról, hogy a frekiváltó egy plusz meghibásodási lehetőség a maga veszteségeivel. A motor napi min. 8h-t működik megállás nélkül. Valaki lenne szíves elmagyarázni miért jobb a f.váltó mint a nagyobb fordulatú motor? Előre is köszönöm. Szép estét!
Egyszerűen lehet presztízskérdés...
Ha alul méretezte a cuccost, nem akarja hogy bénának nézzék, és hogy a polcán megmaradjon a motorja... Csak partszélről belevau: Frekiváltóval szerintem nem fog tudni sokkal nagyobb fordulatot elérni, ez a motortól jelentősen függ mekkora frekit bír, mennyire melegszik, azért a 7.5kW nem piskóta. Az 1440-es motor meg lehet már nagy szelet kavar ![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2019
Elvileg minden forgalmazónak illenék a saját készülékeihez valót árulnia.
Régebben voltak gyártók, akinél lehetett rendelni akár egyedi elvárások szerint is. Most leginkább a kereskedőknél elérhető, bár én Ausztriából szoktam hozatni a nagyobb induktív elemeket, ott általában olcsóbb: Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2019
Szia!
Műszaki szempontból szerintem érthetetlen amit javasol. A motor ugye maradna ugyanaz. Ha feltételezzük, hogy maga a ventilátor a motor fordulatszámához és teljesítményéhez lett méretezve, akkor az a motor teljes terheléssel forog a 975 rpm sebességével. Ha ezt a 975 rpm névleges fordulatszámú motort elkezdjük gyorsabban forgatni (50Hz fölött) akkor (ventilátor lévén) a teljesítmény igénye négyzetesen fog nőni. Ezért ha a fenti méretezéssel kapcsolatos feltevés (alap lenne) igaz, akkor a motor túlterheléssel tudna csak a névleges 975 rpm fölött forogni. Más esetben van létjogosultsága a frekvenciaváltónak ventilátor esetén, akkor ha a légmennyiséget (vagy nyomást) szabályozni vagy bármi okból változtatni akarjuk és a fordulatszámot csökkenteni kell. Energia felhasználás szempontjából kedvezőbb a motort lassítani mint a fojtani a légáramlatot a kívánt hatás eléréséhez.
Szia! Akkor szerinted járható út amit szerettemvolna, hogy egy 7,5kW-os 1440rpm-es motort felteszek és, ha szükséges frekiváltóval csökkenteném a fordulatát? Szerinted, hogy tudom megállapítani, hogy mi Z elégséges szívó erő? (Tudom jó kérdés)
A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2019
Szia!
Elszívórendszereket csináltam/tunk jópárat és a helyes megoldás a nagyobb fordulatú motor, amit a frekvenciaváltóval visszaveszed a kívánt fordulatra. A szívóerő elégséges értékét a felhasználó tudja megmondani vagy ha tudod mihez kell akkor Te magad is el tudod dönteni, és méréssel lehet nyomon követni. Egyre jobban elterjed az, hogy a gép sebességével szinkronban megy az elszívás is, így sokkal felhasználóbarát a rendszer.
Szia! Ez egy kromoszóma műhely csarnok elszívó rendszere. A csarnok rész kb. ezer köbméter. A gyüjrő átmérője 450 mm, ebből él ágazik két 160 - As cső a mik szintén el ágának két két 160-asra. Egy szavazó kád és egy króm kád. Ezekről kellene leszívni a gőzöket gázokat. meg beszélem a főnőkkel, nekem is ez a megoldás tetszik. Minden adott, csak a jótállást kel megbeszélni.
A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2019
Vicces ahogy írtad, de értettem másodjára már. A legkézenfekvőbb megoldás ez, ha tetszik nekik, ha nem.
Nem ismerem a technológiát, az elvárásokat. Csak elvileg írom, hogy sok alkalmazásban kedvezőbb a kisebb fordulatú motor frekvenciaváltóval a névleges fordulat fölé gyorsítva, mint a nagyobb fordulatú motor frekvenciaváltóval. A legfontosabb különbség a kis fordulaton rendelkezésre álló nyomatékban van. Egy ventilátornál ez lehet hogy nem érdekes, de egy olyan gépnél, ahol induláskor jelentős a terhelés, általában ez az út a járható.
Egy ventilátornál inkább arra érdemes figyelni, hogy a fordulatszám növelésével jelentős teljesítmény növekedés várható, azaz a másfélszeres fordulat emeléshez akár több mint kétszeres teljesítmény igény tartozik, azaz egy 15kW-os motor is kevés lehet.
Sziasztok.
Van valakinek tapasztalata kavo ewl 4420-as frekiváltóval? Ez egy denthal masina 24v-on üzemel 3-fázison. 82-820Hz-ig. Bekapcsolom csak búg pár másodpercig aztán megszűnik a búgás. A motor nem indul. A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2019
Moderátor által szerkesztve
Mėrj rá a 3 fázisra megvan-e a kimeneten. A motor vagy a frekiváltó bùg? Gyanús hogy 1 fázis nem megy.
Mértem a kimenetet de semmi élet. A motort teszteltem az 50Hz-en (1 fázison) búgva lassan forog. Kézzel megforgatva könnyen fut.
Van a betáp trafón kívül egy második trafó is. Az melegszik. Nyomok róla képeket, ha az segít. A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2019
Moderátor által szerkesztve
Ha gyorsan felmelegszik, akkor valami erősen kajálja a villanyt...
Valahol zárlat. Hol jellemző a frekiváltókra a zárlat? Ez egy viszonylag egyszerű szerkezet semmi processzoros vezérlése nincsen.
Ha a motorod 50 Hz-en bármelyik ( 1 ) fázissal táplálva búg és lassan forog, akkor így felesleges tesztelned. Nem arra való. A hiba a frekiváltóban van.
Tehetsz fel róla képeket, de a kibontott dobozról meg pláne. A melegedő trafó környékét pedig vizsgáld át, mégis mit táplálhat - leválasztható-e valamennyire az akármilyen részegység.
A képek:
Természetesen nem így (1 fázissal) akartam használni csupán első körben meg akartam tudni, hogy müködik-e.
Nem nagyon értek a frekvenciaváltókhoz de a trafónak csupán 2db bekötése látszódik az nem csupán egy tekercs (mint a neon armatúrában). Ha jól tudom azok is nagyfrekvencián működnek.
Heló. Köszönöm. Semmikép nem lehetséges a freki növelése a teljesítmény növekedése miatt. Naptukor fórum társ is meg írta, a fordulat növekedésével a teljesítmény igény a négyzetével nő. Kérdés, hogy a meglévő tartalék motor 7,5kW 1445rpm bírja-e majd a terhelést. De zosza 18 fórumtárs szerint elfogadható megoldás. Nem tudom mi lesz, mert elvileg van rajta garancia.
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2019
1., ezt mindjárt gondoltam, de arra nem is jó ez a teszt. Gondolom, a motorba nem tudsz belenézni, milyen a tekercselése.
2., nem tudom, hogyan jön ide a neon trafója - se az 50 Hz-es fojtós, se a "nagyfrekis" . AZ áramkörödhöz annyit, hogy ebben a felállásban rajz nélkül egyáltalán nem egyszerű - egy szkóp elkelne, visszanézni a 3F hídtól ( a 6 db 2N3772 ), hol van egyáltalán még valamiféle vezérlőjel sorozat, vagy hol hiányzik esetleg és milyen tápfesz ( + 5 V, esetleg 12 V is, aztán sacc +40 V...) A nagyobbik trafón is van 3 független tekercs, ott is van mérnivalód rendesen, sacc 3 féle graetz van rajtuk. A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |