Fórum témák
» Több friss téma |
Ha sok méréshatár rossz akkor az LD111 környékén indulnák el. Annak mindenféle referencia értékét állítanám be. A méréshatárokat egyesével csak azután kezdeném beállítgatni, ha a referencia értékek jók. ( hacsak valaki szét nem tekergette előtted.) Esetleg keresnék olyan mérésahatárt amiben teljesen rossz, ha azt megjavítod talán helyre áll a rend.
Nem minden méréshatár rossz az alacsonyakban egész pontos, de ahol pontatlan ott is maximum 10% van pluszba. Amit ír a doksi referencia, tápfeszültségek stb. azokat nézem és ok.
Mindegy még kutakodok kicsit, van/volt még vele pár gond, inkább mechanikai és esztétikai, még azokat is meg akarom csinálni. Az ellenállás mérés is kicsit pontatlan volt, de 5%-on belül volt azt be lehetett állítani normálisan.
A beállításnál vigyázz, a referenciára tett külső műszer is "elhangolja" A közelítő beállítás után pontosra a legkisebb feszültség állásban maximális kitérésnél kell beállítani.
Sziasztok!
Van egy HoldPeak HP-890CN multiméterem, amit Kínából rendeltem. Elvileg ez azonos a HP-770HC-val amit idehaza is lehet kapni. Egy ideig nem volt semmi problémám vele, de egyszer csak elkezdett össze vissza ugrálni a mért érték. Ezt miden mérési módban megteszi. Pl egy Li-ion cella feszültség mérésekor a 2-12 V köztött értékek között ugrál. Van esetleg tippetek, hogy mit lehetne megnézni? A kábeleket már próbáltam kicserélni egy másikra ami nem vált be, de ennek a kábele jól működik egy kis egyszerűbb DVM-ben, szóval nem hinném, hogy kábel hiba. Itt egy orosz oldal, ahol alaposan kivesézik: Bővebben: Link Ehhez képest annyi az eltérés, hogy az én műszerep paneljén már Rev 2.1 van, és a dátum is kicsit frissebb, 2016-os. Köszi előre is a segítséget!
Áram méréskor is azt csinálja?
Elég karcsú a bemenetek védelme, így akár az IC is sérülhetett. Amit megtehetsz, ellenőrzöd a tápját, (a belinkelt orosz oldal alapján IC3 és környéke) valamint alaposan átnézel minden forrasztást. (főleg az IC 33-48 lábaira kötött alaktrészek)
Sajnos áram mérésekor is csinálja. A hőmérő funkció sem jó. Igazából akkor vettem észre, hogy furán viselkedik, mikor egyszer a hőmérő részét akartam használni.
Az orosz oldalon a kapcsolási rajz nem pont erről a készülékről készült. Az IC3 az én műszeremből hiányzik, itt 2db AA elem a tápforrás, nem kell külön feszültség stabilizátor 9V-ról. Rámértem működés közben a DTM0660 VDD lábára, megvan rajta a 3V tápfesz. Abban segíts kérlek, hogy hogyan tudom a forrasztásokat leellenőrizni? Nagyítóval, erős megvilágítással esetleg meg tudom nézni, de ha repedt volna, az ennyitől nem biztos, hogy kiderül.
Az elemeket kellene ellenőrizni első körben.
Kell egy másik műszer, amivel végig méred. Az IC-nek minden lába körbe ki van vezetve. (ha megegyezik a fotókon levővel) Onnan mérd, az alkatrészek lábaihoz.
Főleg azokat a melf (kék hengerek) ellenállásokat a feszültség osztóban. Értékeiket is ellenőrizd. Azt a két tranzisztoros (Q1 Q2) védő áramkört is nézd át. Akár ideiglenesen ki is lehet kötni.
Az elemeken 1,5V feszültséget mérek, de majd kipróbálom két újjal. Banális lenne, ha csak ennyi lenne, de nem hiszem.
Most volt időm kicsit foglalkozni a multiméterem hibafeltárásával.
Kipróbáltam új elemekkel, természetesen nem segített. A bemenethez kapcsolódó ellenállás hálózatot a panelból való kiforrasztás nélkül kimértem, és jó értéket mutattak. A chip táppontján megjelenik a 3V-os feszültség bekapcsoláskor, de ezt gondoltam nem lehet baj, mert olyan funkciók, mint automata háttérvilágítás működnek. A chip 47-es lábán megjelenik a belső 1.2V-os referencia feszültség, és stabilan tartja. (Sajnos szkópom nincs, hogy azzal is megmérjem.) Ezekből számomra nem derült ki, hogy mi lehet a probléma. Azt is észrevettem most, hogy ha a V/Ohm/dióda stb mérésre tekerem a módváltót, és a select gombbal kiválasztom az ellenállásmérést, akkor alapból 139,1 ohm-ot mutat. Ha összeérintem a mérővezeték két végét, akkor lemegy nullára, de ha már egy ellenállást meg akarok mérni, akkor marad ugyanaz a kijelzés, 139,1ohm. Amit írtál, Q1-Q2 tranzisztoros védőáramkör kikötése, az a tranzisztorok kiforrasztást jelentené? Ezt még nem tettem meg. A bemeneten a PTC az milyen célt szolgál ebben az áramkörben? Egyéb tipp, hogy mit próbáljak ki?
Sziasztok!
Egy Ganzuniv XS-1000 szigetelésvizsgálót szeretnék működésre bírni. Sajnos belefutottam abba a problémába, hogy a mellékletben feltöltött kapcsolási rajz több ponton nem stimmel a készülékkel. Pedig elvileg hozzá való... A paneleken az alábbi számok olvashatóak: 12-1087-50/1 (/2 és /3). Ha lenne esetleg valakinek hozzávaló rajza azt nagyon megköszönném.
Min. 25 éve bitorlok egy SOAR 3250 multimétert. Tegnapról mára nem mér váltóáramot. Minden más OK. Legalább is annak tűnik. Mi lehet a gond, merre keresgéljek ? Köszi a segítséget ...
Esetleg biztosíték kiolvadt, ami benne van.
Volt egy kis időm megint a multiméterrel kísérletezni. Átforrasztottam minden olyan alkatrészt, amihez az én forrasztómmal hozzáfértem. Ezek leginkább a banándugó csatlakozók, és a MELF ellenállások voltak. Sajnos ez nem segített.
Ezek után megpróbáltam kalibrálás módba tenni a multimétert. Kerestem a neten erről infót, hogy a DTM0660 ic-nek hogy van a kalibrálási módja, de nem volt teljesen egyértelmű a folyamat. Azért elindítottam, az önteszt lefutott. Már ennyitől is megjavult annyira, hogy az ellenállásmérés látszólag rendben működik, nincs eltérő alapérték, és a tesztelt ellenállások szórásában mért. Referencia ellenállásom nincs. Sajnos a feszültségmérés, árammérés még mindig nem működik, és a hőmérséklet sem.
Mi a problémád? Részben jó rajzzal is sokra lehet menni. ( egyébként meg köszönöm a rajzot, én is ehhez hasonlót kerestem, de szerencsére ennek jó része stimmelt az én műszeremre. igaz csak 3 tárcsája van, meg az alul második tárcsa potméterei másképp állnak, még a számozás is stimmel.)
Amit én kiszűrtem, nekem az inverter része működött, üresen a kért feszültségeket előállította. Rövidzárra a doboz hátulján lévő tájékoztató hasznos volt. 1 skála 1mA 2 skála állás 5mA. Kinullázni csak 1 skála állásokban tudtam, a 2 skála egyébként sem 0-val kezd. Javítási tapasztalat, nem szereti a 200mA-t szolgáltató BB elemeket, azzal rövidzárat jelez szakadt kapcsokra, valamint a benne lévő tantál kondenzátorok szavatossága lejárt, némelyik átvezetett. IC102 az 5mA áramkorlátért felel, ic202 az elem alacsony feszültsége esetén tiltja a működést, ic201 maga a mérő rész.
Üdv mindenkinek!
Segítséget és tanácsot szeretnék kérni. A napokban kaptam egy multimétert, ami nagyon ígéretes lenne, mert tud(na) lux-ot, hangnyomást, páratartalmat, frekit mérni, ha működne, de semmi életjelet nem mutat. Szétszedve a 9V-os elemcsatlakozó melletti IC igencsak elhagyta magát, valószínű egy fesz. stab. IC volt. Google-lel rákeresve a típusszámára nagyon szép horvátországi üdülőhelyek jöttek, amivel nem lettem előrébb. Ha valakinek van ilyen műszere és megnézné az IC pontos típusát, netán segítene, hogy hol lehet ilyet beszerezni, vagy mivel lehet helyettesíteni, azt nagyon megköszönném.
Sajnos az ilyen elpukkanások szinte mindig valami más ok pld.: zárlat- miatt szoktak lenni.
Szia!
Erre én is gondoltam, helyből 2 db IC-t vennék és a beépítésnél védő ellenállással próbálnám beindítani. De az is eszembe jutott, hogy esetleg rossz méréshatár beállítás miatt terhelődött túl az IC és az okozta a vesztét.
A keresőbe a tipusszám után írd oda hogy smd code , esetleg vagy azt hogy pdf
Ezzel a műszerrel valaki megmérhette a fali konnektorban folyó "áramot". Erősen gyanakszom, hogy a megégett alkatrész elvitt magával másokat is - én sem szeretek egyedül kirándulni ... Ha sikerül valami eredményre jutnod, kérlek tudasd. Biztos tanulhatunk belőle.
Egyelőre én semmilyen IC-t nem vennék. Az ilyet úgy kell kezdeni, hogy a szétégett stab IC-t kiveszed a helyéről, a környezetéből ki lehet következtetni a lábkiosztását, annak megfelelően pedig oda lehet kötni a labortápot. Ha arról elindul akkor van remény, ha nem akkor nagy eséllyel kuka, vagy látni a labortápon ha zárlat van, aminek a helye vagy meglesz vagy nem.
Ha a műszer főáramköre nem sérült akkor van esély a javításra.
Köszönöm a hozzászólást, van labortápom, de szerinted milyen feszültséggel küldjem meg? 5V elég lehet? Az áramot levenném 50-100mA-re, így csak nem csinál katasztrófát. Egyébként mint írtam is, ajándék "ló", ha nem jön össze, akkor is 0 Ft-ot bukok, csak a kihívás miatt érdekel a dolog.
Lövésem sincs. Amit le tudtam róla olvasni, az "6209A 0525/30" Ezért is kérdeztem, hogy ennek mi lenne a kimenő feszültsége, hogy nagyobb kárt ne csináljak, mint ami eddig is megvolt.
http://s019.radikal.ru/i644/1703/b3/7ac965407e6d.jpg
https://pro-radio.ru/repair/13571 A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2019
Na ma nekiálltam az IC leforrasztásához. Gyanús volt, hogy melegítenem sem kellett, ahogy a csipesszel hozzáértem az IC-hez, jött le magától. Nem csak felfelé pukkant, maga alatt is szétégette a pcb-t. A panel alján van egy kvarchomokkal töltött olvadó biztosíték, az is szakadást mutat.
Most ezt a projektet feladom, ha valakit érdekel, postaköltségért elküldöm a műszert. Mindenkinek köszönöm a segítő hozzáállását, hozzászólását, manapság már ritka, hogy emberek önzetlenül segítsenek valakinek. Még egyszer nagyon köszönöm! A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2019
Feltételezve, hogy stab ic. volt, megtáplálnám külső tápról a multit, hátha. Ha már úgyis kuka.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |