Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
A hiperszil semmiképp, az E-I jó lesz, de mindenképp légréssel. Azt a munkapontot ahol a legtöbbet hegesztesz a légrés állítgatásával tudod belőni.
Az a kérdésem,hogy szerinted hány menetes legyen a fojtó? 1 sorba 8 menet fér gondoltam,hogy 3 sor után leágazás +még 2 sor soronként leágazás ez összesen 40 menet.Jó így vagy máshogy csináljam?
Amennyi felfér a vasra, de 40 menetnél több szerintem nem kell. Megcsapolást szélső sorra tegyél, pár menet nem számít , tehát nem kell ragaszkodni pontos menetszámhoz. Légrésnek valamilyen szigetelőanyag,pl. bakelitlemez kiválóan megfelel, de ha nincs,akkor impregnált rétegelt lemez is megteszi.
Köszönöm akkor ezek szerint készitem el!
Ma este megtekercseltem a fojtót.Sajnos csak 31menet lett, férne rá még egy sor ,de ennyi maradt a Hetra szekunderéből ami 54+16 menet volt.Ebből 2X20 menet lett az újratekert trafó szekundere és megmaradt a kissebb 16 menetes szekunder rész drótja és a nagyobból is kb.ekkora darab.Így egy darabból lett 2sor ami 16menet utánna leágazás ezután 8menet leágazás és a negyedik sorba 7 menet maradt ez összesen 31 menet lett!Remélem elég lesz ennyi!
Köszönöm a tanácsod!Ilyesmi megoldásban gondolkodok!
Sziasztok!
Építek egy co2 hegesztőt, kb 100-130A a terv, csak lemezre kell, és nézegettem a nagyáramú diódák elég húzós árban vannak. Lehetséges hogy pl egy IGBT belső diódáját használjam egyenirányításra? azok már vannak 150A-esek egész elfogadható árban. Kb 4db kijön egy tizesből. Vagy tudtok valami olcsó megoldást az egyenirányításra? Köszi!
Diódahíd kapható értelmes áron. Nem érdemes megkerülni a kérdést.
Olvasss vissza fly1443 átalakításához. Bővebben: Link
Graetz hidakkal csinálta meg, működött, olcsóbbat nem tudsz csinálni...
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. A mellékelt kapcsolás kimenetén milyen jelalaknak kellene lenni, így híd nélkül mérve, ha jól funkcionál az áramkör?
Gondolom senki nem mérte. Igaz ehhez oszcilloszkóp kell...Azért köszi mindenkinek! Működik csak kíváncsi voltam a gyári mit produkál, mert ennek a paneljét én terveztem a kapcsolás alapján...
Üdv mindenkinek!
Olyat én ránézésre sem vennék. Vajon mit vársz attól a magnómotor mérettől?
Ilyesmi motorok vannak az akkus csavarhúzókban, ott azért rengeteget kibírnak...
Ezért is érdekelne a tapasztalat, nem pedig a ránézésre jó vagy nem jó. Mert lehet kétszer akkora is, ha spórolnak az anyaggal, az is lehet kukába való azonnal ![]()
Az akkus csavarozóban belsőleg masszívabb motor van, meg teljesen más a felhasználás módja. Betekered a csavart és hosszú szünet, itt meg folyamatosan kell neki tolni míg hegesztesz, meg közben feszegetni ki neki a huzalt a dobból, amin egymásra lett csévélve a huzal. De ha neked szimpatikus, akkor nem értem a kérdést. Vedd meg, használd, és majd gyere ide újra néhány hónap múlva, hogy hogy lehetne tuningolni, mert nem igazán jó...
Majd biztos ír olyan is aki mért ilyet mert én sosem mértem, de az értelmesebb motoroknak van minimum 5-8Nm nyomatékuk, ennek szerintem feleannyi sincs.
Általában nagyon jó hozzászólásaid vannak, és az itteni munkásságod is pazar, elfogadom most annak ezeket , hogy talán nem a legjobb napod van....
Remélem hogy a nap további része sokkal szebben fog telni számodra! Szóval továbbra is érdekel olyan hozzászólása aki már vett, és próbálta, használta, huzamosabb ideig, kérem aki nem vett és használt ilyet feleslegesen ne töltse azzal az idejét hogy választ ír. Nagyon köszönöm!
Szerintem az enyémben is hasonló van. Alfaweld HandyMIG205
(másfél éves, az első 5Kg-os huzalt tolja még, de már a végefelé jár a huzaldob). A munkakábel az mondjuk nem hosszú, csak 3m. Hétvégén belefényképezhetek ha a gondolod. Az biztos, hogy a motorja ilyen kis kefés (akkusfúróféle) dc motor. Azonkívül hogy hallani hogy pörög (kis motor+áttétel), teszi a dolgát: lassan is tol, gyorsan is tol, huzalt nem gyűri, egyrészt mechanikailag nincs nincs hely a gyűrődésre, gyenge hozzá vagy letilt a motorvezérlő túláramra (nem tudom, nem néztem még bele, hogy milyen elektronika van hozzá). A huzal egyenletesen kell jöjjön, ez a legfontosabb, ezt tudja is. Viszont az is biztos, hogy ez már nem arra készült, hogy évtizedekig működjön. Szóval elromlani elfog, az majd kiderül hogy mikor, és mennyire. A motorjától nem félek hogy bedöglik. Láttam már néhány szétgyötört akkusfúrót, egyiknek sem volt motorbaja. Ha komoly hozzáillő motormeghajtást kap, akkor szerintem kifogás nélkül képes a huzalt tolni.
Sziasztok!Volt egy kis időm elkészültem a megtekert fojtó készre szerelésével.A légrés 0-7mm között állítható ,a felső 2 csavar meglazítása után oldalról könnyen cserélhető a légrést beállító szigetelő lemez.Jelenleg egy 3mm-es bakelit lemez van az E és az I profilok között.Sikerült szereznem a jófogáson egy csomó 35A-s generátor diódát párban ( katód illetve anód házasokat) SY170/1D és SY171/1D tipusokat.Ezekből állítom össze a graetz hidat 2 hűtőbordába préselt 2X12 diódából.Néhány kép a főtrafóról a fojtóról és a 24V-os segédtrafóról.
Előbb mérd meg hogy mekkora feszültséget viselnek el a diódák.
Labortápon beállítasz néhány mA áramkorlátot és záróirányban kötve növeled a feszültséget a diódán, majd feljegyzed, hogy mekkora feszültségnél megy be a labortáp áramkorlátba. Ezt összehasonlítod a trafó max szekunderfesz csúcsértékével, ha nincs 15-20% tartalék benne akkor ne fáradj vele... Volt már egy próbálkozás generátordiódával korábban, és úgy tűnt hogy "letörnek" nem bírták a feszültséget (utána lett a graeztes megoldás), igaz hogy az a trafó amúgy alapból is magas szekunder feszültségű volt. A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2019
Letesztelem, de a katalógusadat az 100V a trafó max. Feszültsége 32V ez egyenbe pufferolva 45V lehet.
A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2019
Ja, ránéztem én is a neten, hogy 100V-osnak írják, akkor valóban jó lesz graetzba kötve.
Valami rémlik, hogy az említett dióda annó jóval kisebb feszültségűnek volt írva végül, de nem emlékszem már rá pontosan. Mindegy, az maradt meg, hogy akkor azok a generátordiódák nem bírták ki...
Rendben,azért köszönöm!
Köszi, általában azért több drótot használok, de rövid hegesztésekkel, lehet ha másért nem, kíváncsiságból veszek egyet
![]() Idézet: „Láttam már néhány szétgyötört akkusfúrót, egyiknek sem volt motorbaja” Sokszor a kínai hulladék alkatrészből készült inverterek is úgy néznek ki ránézésre, mint az európai gyártók terméke... Abban viszont igazad van, hogy nem az fog először meghalni a gépedben, kész csoda hogy még megy, nagyon rossz a híre...
Sziasztok!Elkészültem a generátor diódás graetz hiddal most már egy guriga drótot kell vegyek és akkor kitudom agyalni a gép elrendezését és a méreteket !Pár képet felrakok a hídról.
Nekem tetszik, volt vele meló rendesen.
![]()
Köszönöm! Nem olyan vészes viszonylag könnyen ment ,több volt a tervezés !Főleg,hogy ne maradjon túl sok régi furat ki a bordán 35 évig Quad 405 hűtőbordája volt most az kapott másfajta bordákat a régen beszerzett borda anyagból mert ez alkalmasabb volt a graetz hídhoz hogy a közepén nincs borda!Na meg nézegettem a hűtőborda árakat egyelőre csak a neten és mikor 5000Ft/kg árat olvastam egyértelmű lett,hogy csak használt anyag jöhet szóba mert ez már rablás szinte vicc ár!Lényeg,hogy kész lett és tovább tudok lépni!
Hát én meglepődnék ha ez az egység sokáig működne...
Szia!Tanácsot elfogadok.Szerinted mi a gond vele?
Eléggé közel vannak a diódák egymáshoz, emiatt érdemes mindkét oldalára tenni ventilátort, különben hamar kijön belőlük a füst.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |