Fórum témák
» Több friss téma |
Egy magasabb szintű lángmodulációs szabályozást le akarod "butítani" ki/be kapcsolósra !?
Ezen a fórumon, már számtalanszor kifejezték a hozzáértők e témában az aggályaikat...
Ez valóban érdekes téma.
Példaként a fiamat hoznám fel, ő hosszas fejtörés után hagyta a fenébe az Arison Sensys-t (nem a 30000 forintos ára volt a domináló tényező) és vett egy rádiós on-off termosztátot. Többváltozós volt a buli az igaz, fél házat vésni-csövezni is kellett volna, az egész mutatvány árából szerinte 10 év megtérülés lenne a moduláció miatt. Fiamnál a készülék amúgy is igen erősen a kondenzációs-modulációs tartományban üzemel, ezen nem tudom mennyit javított volna gázfogyasztási szempontból egy még lejjebb moduláló termosztát. Mondjuk ez egyedi eset és nem tudom, mennyit hoz a konyhára egy 33ezer forintos modulációs termosztát egy ki-be kapcsolóshoz képest. Mutatós a falon az biztos meg a menübe lehet mászkálni, ez sem jellemző egy belőtt rendszerre. Nem tagadom az előnyét de lehet hogy engem sem vonzana.
Ez esetben más a "szitu" Már megvan a működő lángmodulációs gázkazán és a hozzá "méltó" szabályozás...
Talán másik helyiségbe szeretnék áthelyezni a termosztátot...emiatt lenne a változtatás. Mellesleg nálam is RF termosztátok (Computherm Q8/ 2 db készülék) vezérlik a 1984-es gyártású FÉG kazánomat... Az RF vevőegyég a kazán mellett fél méterre van elhelyezve, 2 dróton megkapja a 230V-ot, két másik vezétékpáron meg kapcsolja a gázkazánt (most a zónaszelepeket inkább nem is említem).
Junkers Eurostar ZE/ZWE 24 a kazán, a termosztát pedig Computherm Q7RF.
Nálunk is hasonló a helyzet, erre keresem a megoldást ! Hová kötötték be a rádiós termosztátot ?
A "rádiós termosztátot" nem kell bekötni, mivel az "vezeték nélküli"...a vevőjét kell "bekötni" .
Ha van a kazánodon ilyen sorkapocs, akkor a 328.1 átkötés helyére kell kötni a termosztát vevőegységének a kapcsoló érpárját... A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2019
Most, hogy megtanultam a rádiós termosztát bekötésének módját(csak a vevőt ) már csak az a kérdés maradt, hogy a 24 V-os vezetékes termosztáttal mi legyen? Maradjon bekötve a kazán mellett, állandó működésre kapcsolva?
Kösd ki az 1-2-4 -ből a modulációsat.
ZWE 24-?? A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2019
Igen ZWE 24. Köszönöm a választ ! Ugye a 328.1-ben az áthidalás kiváltása a termosztáttal a melegvíz készítést nem befolyásolja ?!
Nem!...azt kérdezték, hogy pontosan melyik típus: ZWE 24-1..2..3...4..5...ZWE 24-5 MFK
Sziasztok. Szeretnék segítséget kérni. Visszaolvasgattam de nem tiszta a bekötés.
Egy honeywell 6360 tekerős thermostatot szeretnék elcserelni egy computherm q7 típusra. Nekem nem kazánt hanem tombhaz központi fűtés szabályozna. Jelenleg a honeywell 2 3 illetve 1es van bekotve, kék sargazold illetve barna kabelekkel. Mit és hova kellene kotnom az q7nel? Nagyon koszonom
Szia! Szerintem ami a 6360-ban az 1. és 3. pntra volt kötve azt a Q7 1. és 2. pontjaira kell kötni. Ami a 6360-ban a 2. pontra volt kötve az nem kell, le kell szigetelni.
Köszönöm. Az egyesben van a fázis. Megneztem ceruzával. Úgy is?
Akkor is. Jelenleg a "0"-át kapcsolgatod, mert fordítva van bedugva a konnektorba a vezérelt készülék.
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2019
Sziasztok! Nem akartam új témát nyitni, ezért úgy gondoltam itt teszem fel kérdésemet. Vettünk egy házat ahol egy Hőterm 25 ESB gázkazán üzemel. A kazán zárt rendszerben, keringető szivattyúval, tagos radiátorokkal van ellátva. Jelenleg úgy működik, hogy a kazán folyamatosan tartja magában a beállított (60°C) vízhőmérsékletet. A szobatermosztát elindítja a keringető szivattyút és így fűti a házat. Át szeretném alakítani a jelenlegi rendszert. A gázkazánt is a szobatermosztáttal akarom vezérelni, hogy feleslegesen ne tartson benne meleg vizet. A kérdésem a keringető szivattyúra irányul. Nem tudom, hogy érdemes a szivattyút üzemeltetni, ami a kazánnak is megfelelő lenne. Nem a technikai megoldása, hanem a mikéntje érdekel. Az egyik megoldás az lenne, hogy a kazánnal együtt indulna a keringető szivattyú, és a kazán leállása után még kb. 1-2 perces utókeringetéssel üzemelne a szivattyú, majd az is kikapcsolna. Ennél a megoldásnál az a félelmem, hogy amíg a vízhőmérséklet el nem éri a 60°C hőmérsékletet addig kondenzáció lép fel, és korrodálja a kazánt. Egy másik megoldás úgy működne, hogy felfűtene a kazán 60°C-ra, és utána indulna a keringető szivattyú, majd leálláskor utókeringés. A harmadik pedig egy egyszerű csőtermosztáttal vezérelném a szivattyút. Ennél a megoldásnál az nem tetszik, hogy amíg el nem érné a csőtermosztáton beállított hőmérsékletet folyamatosan ki-be kapcsolgatna a szivattyú. Szerintetek melyik megoldás lenne a legjobb? Illetve ha valakinek van jól bevált kazán és szivattyúkímélő megoldása szívesen venném. Köszönöm!
Egy észrevétel, olyan üzemmód szerintem nem játszik, ahol a kazán megy a szivattyú nem. Szerintem ezt a legtöbb kazán nem hagyja. Valamint igencsak veszélyes is. Mi történik, ha a szivattyú véletlenül nem indul el, a kazán meg fűt ?
Nem ismerem ezt a kazánt, de például öntöttvas hőcserélős kazánoknál van egy megengedett hőlépcső. Ha a kazán test sokkal melegebb mint a ráfolyó hideg víz, az megrepesztheti a kazán testet.
Azért van a kazánban egy kézzel beállítható és egy biztonsági határoló termosztát, hogy a túlhevülést megakadályozza. Ha nem ilyen, akkor üzemeltetni sem szabad. Gyárilag ilyennek kell lennie, plusz tágulási tartály.
Szia. A kazán teljesen gyári állapotú. Gyárilag van egy beépített hőmérő, és egy szabályozható termosztát. A termosztáttal a kazánban lévő víztér hőmérsékletét lehet szabályozni. Ha eléri a víz hőmérséklete a beállított értéket akkor a főégőt lekapcsolja. Ha hűl néhány fokot akkor visszakapcsol. Ezen kívűl van még egy korlátozó termosztát is ami ha jól emlékszem 90°C -nál leállítja a kazán főégőjét. A jelenlegi állapotában nagyon sokat fogyaszthat. Nincs semmi értelme annak, ha nincs fűtés igény akkor is 60°C-os vízet tartson magában. Természetesen aki ismeri ezeket a kazánokat akkor jól tudja, hogy nincs a víztér kivűlről szigetelve. Egyébként a Hőterm gázkazánok a régi ÉTI, és Termotéka leszármazottai. Hegesztett kivitelű lemezkazánok.
Elsőként nekem is furcsa volt a logika.
Miután megértettem, hogy a kazán egy állandó hőmérsékletű meleg vizet állít elő, amiből szivattyúval vételezünk fűtésre amennyi kell, helyre kerültek a dolgok... Az a része, hogy kicsit sok az "alap fogyasztása", más kérdés...
Az önvényhüvelybe bedugott termosztáttal 40 fokra kell korlátozni a szivattyú indítást. Ezt hívják kazánvédelemnek. Minden gyártó alkalmazza az öntvénykazánok esetében. (Bosch, Vaillant, Buderus, még a magyar kazánokban is benne van a legtöbben) Nem csak a kondenzátum és revesedés miatt, hanem a repedések elkerülése miatt is..
Ez esetben 40 foknál engedi, hogy a szivattyú a kazánba hajtsa a vizet. A 15 fokos deltaT miatt csak 25 fokos kazánhőmérsékletnél lesz újra aktív. Mivel a lakásban 20-22 fok van, így a víz is legalább ennyi, tehát kicsi az esély, hogy átkapcsoljon újra védelemre. Az utókeringtetést 3 percben határozd meg, hogy a hasznos hő ne a kéményen keresztül távozzon. A termosztát indíthatja mindkettőt. A többi a kazánvédelem és az időzítő dolga. A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2019
Szia! Köszönöm a segítő választ. Egy kérdésem lenne még. Ha a fűtéssel együtt kapcsolna a keringető, akkor annak milyen hátrányai lehetnek? Szóval nem várnám meg a 40°C-os felfűtést, hanem egyből indulna a szivattyú.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2019
Már leírtam, de akkor mégegyszer..
Kondenzálódás, revesedés, mikrorepedések kialakulása..
Sziasztok!
Olvasgatom a keringető szivattyú indításával/leállásával kapcsolatos beírásokat és esetlegesen felmerülő negatív hatásokat és elgondolkodtatott két dolog a saját kazánommal kapcsolatban (Vaillant VKS-17E). A használati utasítás szerint a szivattyú indítását/leállítását a szobatermosztát végzi. (lásd 1. kép, I. szivattyú üzemmód) Ennek az üzemmódnak a bekötési pontja - szintén a használati utasítás szerint, 2.kép - a kapcsolótáblán a 4-es pont. Ezzel szemben nekem a valóságban a 8-as pontra van kötve a szivattyú üzemmódot vezérlő fehér vezeték, (IV. szivattyú üzemmód) mely nem ajánlatos melegvíz tároló nélkül (lásd 3. fénykép). A kazán simán csak fűt. Aztán a másik, hogy szobatermosztátos vezérlésnél a kapcsolótábla 3. és 4. pontja között a rövidzárat meg kell szüntetni, ezzel szemben nekem a rövidzár megvan. (2. és 3. kép) Kérdésem, hogy vajon miért lehetnek így a kapcsolótáblán a bekötések?? Ahogy zoszka írja, ha a lánggal együtt indul a keringető szivattyú, annak negatív hatásai lehetnek az öntöttvas kazántestre. Nálam sajnos ez pont így van, nincs a szivattyúnak késleltetett indítása és utókeringetése sem (megfejelve a fentebb írt el???kötésekkel), nem tudom hogyan lehetne ezen változtatni! Akinek volna ötlete/tanácsa a leírtakkal kapcsolatban, kérem ossza meg! Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2019
Szia. Lehet érdemes lenne bekötni a gyári ajánlás szerint. De ha így működik... Egyébként érdekes szivattyú üzemmódokat ajánl gyárilag. De legalább gyárilag ajánlott, valószinüleg rossz nem lehet. Mennyi ideje működik ebben az állapotban a kazánod? Ma volt nálunk a fűtésszerelő. Igaz, gázcső áthelyezés miatt, de gondoltam rákérdezek a gázkazán keringető szivattyú vezérlésre. Annyit mondott, hogy nem kell túlbonyolítani, sokan csak a termosztáttal együtt vezérlik a szivattyút is. Ahogy neked is a I. szivattyú üzemmódban van. Mondjuk említettem neki az utókeringetést is, azt viszont kifejezetten ajánlotta.
Szia! Négy éve költöztem be a házba és azóta használom a kazánt. Gondom eddig nem volt vele. Most sikerült szereznem egy magyar nyelvű használati utasítást és kíváncsiságból átnéztem a leírtakat. Hogy miért van így kötve nem tudom, de logikusnak tűnik az átkötés, csak nem tudom nem okozok-e valami galibát. Egyébként találtam még anno a kazán mellett egy német nyelvű használati utasítást a kazán tartozékaként felszerelhető vezérlő egységről, mely olyan, mint egy előre programozható szobatermosztát (valószínűleg a használatiban említett szabályozó termosztát, vagy a VRC kompakt szabályozó egység), különböző fűtési variációkkal, csak konkrétan a kazán frontjára szerelhetően. Na, ez a tartozék nincs a kazánon, de hogy volt-e korábban, azt nem tudom.
Az utókeringetést nem tudom az én esetemben hogyan lehetne megoldani, mert a gyári variációk sem tartalmazzák. Kicsit tanácstalan vagyok, belenyúljak-e a használati utasítás szerint, vagy sem? Változna-e valami, vagy esetleg sikerülne valamilyen elektromos gubancot okoznom? A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2019
"Lehet érdemes lenne bekötni a gyári ajánlás szerint." - bekötöttem a használati utasítás szerint. Tovább nem kellett gondolkodnom, hogy mi-hogyan, mert meg sem nyikkant Aki csinálta anno, nem tudom milyen leírást/gyakorlatot követett.
Szia! Szerintem a mostani bekötés teljesen jó. Most végül is A III. szivattyú üzemnek megfelelően van bekötve, mert a IV. állás megfelel a III.-nak ha a 6 pólusú dugaszban a B dugasz az A-ba van dugva, tehát a szivattyút a fűtési főkapcsoló indítja ill. állítja le (folyamatosan megy a szivattyú, van utókeringés).
Szia! Köszönöm a választ!
Utókeringetés biztos nincs, mert ahogy a szoba hőmérséklete eléri a szobatermosztáton beállított értéket, teljesen lekapcsolja a kazánt. A szivattyú hangja és érezhető vibrálása is megszűnik. A rendszer működik, csak azt nem értem, hogy ha van konkrét bekötés szobatermosztát használatára, az miért nem került alkalmazásra? Egyébként mi az a fűtési főkapcsoló? A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |