Fórum témák
» Több friss téma |
Eredetileg a segédtápon nincs zéner dióda, de majd rendelek 18V/1 W osat és ráforrasztom a panelra, kiveszem az IC t a foglalatból aztán majd megirom mi a helyzet, és ha nem lesz jó csak akkor szedem szét a trafót. Ezt már megcsináltam a "dara"utmutatása alapján, de nem vált be, leht tul kicsi volt a zéner, vagy valamit elnéztem.
Köszönöm , Alkatrész teszterem van, a szekunder oldalit megmérte , de a rossznak véltet már nem.
Nem momdod,én ér cc 15 éve foglalkozom kapcs üzemű dolgokkal,rengeteg trafót bontottam áttekerés céljából,egyetlen egy sem volt pill ragasztóval de még műgyantával sem kiöntve rögzive.Mind katonszalag,vagy a sárga megfelelőjével volt rögzive.Ez a táptrafó is csak a két U nál van összeragasztva mint jellemzó az összesre.Az meg szétszedhető.Én siva is fakadnék ha jó vasakat dobánék a kukába.Még az eltörteket is összeragasztom pill ragasztóval,legfeljebb nő az Al értéke de az meg kompenzálható a tekercselésel.
Nem egészen értem, vegyem ki az ellenállást ami a HI+315-re megy, adjak az IC-nek labortápról 16 V-ot, jó de hova kapcsoljak 50-100V-ot és milyet 50Hz-est ?
Én napi 8 órában ezeket javítom, ha gondolod küldhetek neked rossz trafókat
![]()
Ami megy a segédtápra 300V azt szakids meg,csak a segédtáp 300V helyére adj 50-100V egyent,meg az ic nek tápot.
Hát ezekre kiváncsi lennék,a többit magánba.
Oké köszönöm, így már értem, hétfőn délutáni órákban tudok sort keriteni rá, csak akkor leszek otthon.
Sziasztok. Pár hegesztőt életre keltettem már de nem mindig helyreállítottam. Van olyan gépem ami kapcsolóüzemű segédtáppal rendelkezett. Ebben az áramkörben pár alkatrész elégett és a trafóból is kifolyt a sárga szalag olvadéka. Ezért az IC-k adatlapját tanulmányozva arra jutottam hogy külső tápot adok a vezérlésnek 15 V-ot.
Ezt egy régi nyomtató 2A-es tápjával tettem meg. A gép elindult és a mai napig működik ezzel a megoldással. Nem szép nem szakszerű de működik. ![]()
Igen, én is kényszerültem már rá, pont a trafó menetzárlat miatt, más áramellátást keressek, mert pont olyan trafót nem találtam.
Szia! Köszönöm a választ! Ez nekem eszembe sem jutott, pedig nagyon logikus. A héten viszem is Szegedre egy ilyen tisztítóműhelybe.
4,5mH. A TOP 258-al kevertem, az ahhoz való trafó csak 0,5mH.
Köszönöm szépen ! Épp most értem haza keresek egy ilyet van itt hol egy pár tápegységem amiben van ilyen E28-as trafó van.
Korábban mértem "alkatrész teszterrel mérve 5-6 láb között 0,4R és 160uH, a 7-9 láb között 0,13 R" volt. A 4,5mH ismeretében újra átmértem, de már kiforrasztott állapotban a trafót. Sekunder rész 4-5 láb között 0,03mH, 4-6 láb között 0,06mH, a primer rész 7-9 láb között 2 mH körül.
Ennek ismeretében azt hiszem lehet hogy kár szétszednem a tarfót az csak jó lehet.
Kiforrasztott állapotban kapcsoltam a primer oldali 7-9 lábra egy szabályos 30kHz köröli négyszögjelet, a szekunder oldalon az 5-6 lábon megjelenik ez a jelalak csak kisebb.
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2019
Butaságot írok, és ti nem javíttok ki, a 4-5 és a 4-6 lábon van a két tekercs amit néznem kellett volna a szkópon, egyébként hasonlit az első képen lévőre mindkettő. Szerintem jó az impulzus trafó, de addig nem rakom vissza mig nem lesz jó a segédtáp, majd ráforrasztok 5 szál vezetéket és úgy fogom próbálni.
Sanyi akkor szerencséd volt. Pár darabot már én is szétszedtem, de a többsége olyan volt amelyikről a huzalt és a csévetestet sarokköszörűvel átvágva sem tudtam leszedni. Csak a meleg "használt" neki, amikor a cséve megolvadt, a ferrit is csak akkor esett szét -volt hogy több darabban talán a meleg miatt.
Csak nem akar elindulni ez a segédtáp, 18V/1,3W-os zéner beépítve, IC nélkül megvan a 18V, ha berakom akkor viszont ugyan az a helyzet próbál indulni, de nem tud. Hálózatra kapcsolva, külső segédtáppal megy a hegesztő 62 V van a kimeneten. Az összes alkatrészt leellenőriztem a segédtáp részben és nem találtam hibásat. C13, C17, C18,C22, kondenzátorokat újra cseréltem. Valószínü, hogy kap egy hálózati trafót 2X12V -ost , a HI+315 V- ra menő ellenállásokat, kiveszem meg a segédtrafót aztán ennyi.
Szia Pisti.Igen szerencsém lehetett.Olyannal már találkoztam hogy a vasat valami szuper anyaggal ragasztották össze,én mikrozni szoktam a vasakat az asszony örömére,és nem tudtam széthúzni túlmelegitettem és eltört.De csévére a drótot még egynél sem találtam hogy beöntötték volna,vagy ne tudtam volna letekerni.Mirózással ovatosan,2x3x10mp szoktam ennyitől a legtöbb elenged széthúzható.Ha némelyik eltört pill ragasztóval összeragasztom máris nem kell bele légrés.
Nekem is szétjött még mind, de néha azért eltörik a ferrit. Én berakok még a mikróba 2 pohár vizet a trafó mellé, hogy ne károsodjon a mikró.
Ma megjöttek az alkatrészek, a segédtáp elindult, a hegesztő megy. Gyakorlatilag ami gyanús volt ebben a részben mindent cseréltem. Az UC3842 ic-t. A diódákat D3-D11 ig mindet, a Q1 tranzisztort (hibás volt kiforrasztva). A Q2 Fet-et (hibás volt szintén kiforrasztva). Az elektrolit kondenzátorokat már korábban cseréltem. Amit még cseréltem az öcsi panelon az LM324 ic-t. Ellenállást viszont egyet se kellett cserélni, és a segédtrafó is jónak bizonyult, kár lett volna szétszedni.Mindenkinek
köszönöm aki hozzászólásával segített.
Üdvözlöm a fórumozókat.
Az első bejegyzésem. Néhány napja cserben hagyott a DomTool 4-es 160 A-os inverteres MMA hegesztőgépem. 10 éve használtam, eddig nem volt baj vele. Csináltam egy pöttyintést a kapuoszlop és egy 3-as lemez között. Leoldott a kismegszakító, miután megnéztem 10 A és hűtő működött róla. A kapu a kismegszakítótól nagyjából 70 m-re van. A kábel mint később kiderült MT 2x1.5 mm2 réz a födbe ásva, a dugaljban laza kötéssel. A kismegszakító átkötve, visszaballagás a kapuhoz inverter próba, semmi szikra egyáltalán nem ad áramot. A hűtőventilátor rendben forog, ahogy szokott a hiba előtt. Levettem a burkolatot, szaga nincs, látszólag nincsen semmi mechanikus károsodás. Mitől is lenne egy pöttyintés volt az összes munka amit csináltam vele. A másik gond a panel dupla elrendezése. A lényeges alkatrészek nem látszanak. A hozzáértőktől kérek tanácsot, hogy hol kezdjem a hibakeresést.
Ilyet még nem javítottam, de hasonlót már igen. Attól, hogy még nem látszik " látszólag nincsen semmi mechanikus károsodás" lehet, hogy mégis van. Ugyanis feltehetőleg a nagy alluminium hütöbordára fel van gyárilag ragasztva egy panel, azon vannak a nagy teljesitményü, IGBT-k vagy FET-ek ill a teljesítmény diódák. Ezt a modult valószinüleg csavarokkal rögzitették a fő panelhoz, amelyek eltávolítása előtt a nagy pufferkondenzátorokat ki kell sütni, ugyanis a hálózati csatlakozó kihúzása után is jelentős energiát tárol amely életveszélyes !!! és további károkat okozhat a berendezésben. Én egy 230V/100W-os égővel szoktam lemeríteni puffer kondikat.
Nem azt mondom, hogy egyből itt kell kezdeni a javítást, várd meg a mit mondanak az okosabbak, vagy akik már javítottak ilyet, én csak hobbi szinten vagyok ebben a témában. Keress hozzá kapcsolási rajzot,ez legyen az első dolog.
Szia, Nem találtam a tanyán rajzot hozzá, de az még nem jelenti azt, hogy valamivel nem egyezik/hasonlít nagyon. Ha a venti pörög akkor a segédtáp talán rendben. Meg kellene nézni a relés részt az említett kondi-k körében, hogy behúz-e, illetve feltöltődnek-e? Ha hallatszik a relé kattanás, a kondikon a fesz rendben, akkor a végfokot kell Ohm-ikusan előszór végigmérni, nem ment-e át valami rövidzárba. Jó lenne a poti feletti IC típusa, ill, ha kiguglizod a datasheet-et, megvan-e rajta a tápfesz? Nem tudom, milyen műszertettséggel, rendelkezel, de lehet a végfokot, a bordával le kell venni a további mérésekhez.
Köszi a választ.
Megnéztem a relét, bekapcsol, nagyjából 4 másodperc múlva elenged. A potméter feletti IC felső sor: 7FLITEOS6 1 alsó sor: ST E 9AM6OS Kerestem kapcsolási rajzot, itt a fórumon találtam infót: Kondora kérdése: A francia DomTool cég welder 2.5 inverterének szerviz könyvét vagy kapcsolási rajzát szeretném megszerezni. Sajnos túlterheltem, aminek következtében egy varisztor elégett, a ventillátor sem indul (állandóan ment). micetto válasza:Ha jól tudom, akkor ez a gép megegyezik a GYSMI 125-tel, (legalábbis az enyémnek a paneljére ez van írva). Ennek a kapcsolási rajza néhány oldallal korábban itt van a fórumon http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_1071004.html?highlig...071004 Itt dara szerint a gysim megegyezik a domtool inverterrel. https://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=144369 Megnéztem a panelok közötti áthidaló lábakat úgy látom 20 db láb van beforrasztva. Miként lehet a forrasztásokat kíméletesen melegíteni egyszerre? Mérőműszerek vannak csak a panelon nem ismerem fel az egyes egységeket, hogy minek mi a szerepe.
A 14 lábu ic valószinüleg L6386 IC-nek felel meg, a ( a 8 lábu az UC3845-nek. Az L6386 IC vezérli az IGBT-et ( vagy FET-eket) 2 pár tranyó segitségével, az UC3845 meg, adja a jelet az L 6386- nak. A mellékelt link alapján. Van benne még egy LM324 IC a védelmet látja el.
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2019
Még egy az LM 324 is 14 lábu ic, a panelről könnyen el lehet dönteni, hogy melyik az.
AZ uc3845 iC 6 lába a kimenet ez egy négyszögjel és ez egy 3k3 ellenállással kapcsolódik az L6386 ic 3 lábára. Amig ez a négyszögjel nincs meg addig az L6386 nem indul el. Viszont előbb az UC3845 nek kell elindulnia. AZ UC3845 ellenőrzése 2 módon, a második megbízhatóbb.
Ellenőrzés multiméterrel .Az uc3845 kimeneti impedanciájának végtelenül nagynak kell lennie, ha a kimeneti impedanciája nagyon kicsi vagy értéke nulla, akkor hibásnak tekinthető. Ellenőrzés oszcilloszkóppal. Hálózati csatlakozó NINCS bedugva!!! , vagyis nem szabad hálózati feszültségre kapcsolni. Adj labortápról kb 100mA áramkorláttal 16V-nál nagyobb DC feszültséget a vcc 7-es lábra és az 5 láb gnd közé. Ebben az esetben el kell indulnia. Oszcilloszkóppal nézve az IC 6-os lábán több tiz kHz-es négyszögjelnek kell lenni.
Bocsi, most vettem észre a nagyításkor hogy a potinál lévő smd IC az 16 lábu, amit feljebb írtam csak a mellékelt linken lévő rajzra vonatkozóan állja meg a helyét. 7FLITEOS6 valami programozható ic , biztosan nem az L6386 megfelelője, azt valahol máshol kell keresni, ha jó a rajz amit linkeltél.
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2019
Egy tipp.
A panelok közötti áthidaló 20 lábról az ónt én egyesével szedném le ónszívó szalag segítségével, majd ami még maradt, azt pillanatforrasztómra hajlitanák olyan hosszú hegyet ami átéri a 20 lábat,és egyszerre melegiteném vele, ugy talán ki jönne és nem olvadna le a panelról a rézfólia. |
Bejelentkezés
Hirdetés |