Fórum témák
» Több friss téma |
Én próbáltam mindennel, egy dolog jött be, mert 1 cellának, sikerült lerobbantanom a kalapját. Kiöntöd a savat egy vödörbe, kívülről lemosod tisztára, és forrasztópákával a saját anyagával összeolvasztod. Én 45 fokban tartom a pákát, s belenyomom az anyagba, majd lejjebb húzom, s megint, igaz így pikkelyes lesz a felület, de azt a második körben ki lehet egyengetni egy rossz aksiból szerzett műanyagdarab hozzáadagolásával. Így sokkal erősebb lesz az összeolvasztott felület.
Ragasztópisztoly?
Köszi a tanácsot. Én a boltokban kapható "gyurmára" gondoltam. Ami ha megszárad kemény lesz és csiszolható. Jelenleg úgy néz ki tárgytalan mert a tulaj inkább elviszi a szervizbe. Ahol akkor is elkérik a 10.000Ft+/cella árat ha az kidobásra ítélt. Nem akarja kipróbálni sem hogy van e értelme elvinni e. De hát az ő pénze én segíteni akartam neki hogy ne kelljen annyit feleslegesen kiadni.
Max csak úgy hogy tudok neki segíteni ha valakitől tudok kölcsönkérni egy 2v töltőt ami tudja a 10A 15.000Ft sajnál kiadni az előtesztelésre de a 10x meg odaadja a cégnek aki ugyan azt fogja megcsinálni mint én. Én meg csak a tápot akartam magamnak megtartani.
Sajna sem a ragasztópisztoly és sem a ragasztógyurma nem alkalmas egy akku foltozására.
Ahogy Chipmunk1960 is írta csak pákával lehet összeolvasztani, esetleg pireográf páka is jó lehet. A ragasztógyurma nem tud belediffundálni az anyagba, itt csak pákával vagy műanyag hegesztéssel lehet befoltozni. Felújítani hogy biztos jó legyen valahogy így lehetne: Bővebben: Link De ha így áll hozzád a cég, lehet hogy egy köszönömet sem kapnál érte. Szerintem engedd el.
A repedés végeit óvatosan megfúrtam volna és egy kis V alakú mélyedést csiszoltam volna bele. Abba került volna. Csiszolás után még egy kis epoyi+ üvegszál 2 rétegben kapott volna. Nem cég hanem após a tulaj. Én csak segíteni akarok neki mert azoknak az aksiknak 5% sem jósolok. Tiszta darabos a teteje.
Legegyszerűbb venni bele 2db 12v akkut összekötöd párhuzamosan és mindenki boldog
Ilyen az eredeti beépített töltője.
Az úgy nem lesz kevés neki? Szénázáskor lenne használva és azért ciki ha le kell állni mert a targonca aksi lemerült 3 forduló után. kb 300 körbála széna lenne vele megmozgatva.
Ez a gép legalább 25-30 éves. tehát ott nincs beépített töltő.
Szia!
Klassz ez az akku felujitós videó. Az itteni környezetvédők/munka védelmisek , guta ütést kapnának helyből! Vajon honnan vette a kész lemezeket ? Persze egy másik videóban láttam , a helyben öntést is.
Szia !
Ha ennyi szénabálát akarsz mozgatni -rakodni , akkor rendes akksi kell. Hatalmas Wh igényről beszélünk! Ez akár 6-8 óra munka , ehhez a gyári el. targonca 48V és 300Ah =14,4kWh ! S akkor műszak végére lemerül. Ez 50%-s vagy alatti akkukkal nem fog menni.
Na ezzel kellett volna kezdeni hogy mit is vinne ez a targonca. Ez nagyjából napi 10t mozgatással járna. Függ ez a terepviszonyoktól, illetve hogy milyen magasra kellene emelni.
Ebbe a targoncába pl 24V 230Ah akku kell Bővebben: Link Egy 155Ah 12v teherautó akku 35eft körül mozog, de egy Perion 12v 200Ah pedig 60eft. Ha após vállalkozó le is tudja írni az ÁFA-t így olcsóbb is lenne. Garancia is lenne rá.
Gondolom 2 házzal arrébb öntik őket. Legalább egy maszkot meg kesztyűt vennének fel.
Új cella vásárláshoz nézz el ide: Bővebben: Link
Keresd ki a méretnek megfelelőt. Az enyémbe pl. 20000Ft/db lenne. 45 centiset ebben látok: "PzB 64-650Ah ÁRJEGYZÉK" Amúgy cellánként olcsóbb, egyben a pakk (gondolom az összekötőhidak, tartály miatt) drágább. A repedés származhat ütközésből is, nem kell egyből a legrosszabbra gondolni. Javítani csak a műanyag ház saját anyagával történő hegesztéssel lehet, minden más megoldást (ragasztó, gyurma) felejts el! Én mezei kattogós Weller pákával csinálom az ilyet. Például mosógép-szivattyúk kivezetőcsonkjait így hegesztem át inkompatíbilis típusokra. Ha mégis fagyás nyomta szét, a cellazárlat esélye fennállhat, de ha nem sérült a tasak akkor nem lesz vele baj. Nézd meg a pakisztáni felújítós videót, kalapáccsal verik a tasakot!
Ezt a felújítós videót (és persze a zenét) soha nem tudom megunni, főleg, hogy nagyjából értem is, mit csinálnak: kiszedik az elektródákat, a pozitívot megszárítják, a negatív helyett gyári újat tesznek bele, majd cellánként összepározzák és újraöntik a csatlakozásokat. A cellaösszekötő hidakat már a cellatartályban hegesztik össze, fedelet visszahegesztik, teáskancsóval (lol!) megtöltik, majd töltőre rakják. Mindezt papucsban, védőfelszerelés nélkül (ólomöntést is), a savat az út porába öntve hogy ne nőjön ki a fű...
Egyedül az elektródás részt nem értem: a pozitívot megtartják, negatívból újat vesznek. Talán azért, mert az ólom-dioxid kevésbé hajlamos szulfátosodásra? A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2019
Minderinek köszönöm a tanácsokat. Igyekszem rábeszélni apóst hogy legalább teszteljük le az aksikat mielőtt még elküldi a felújításra(teszt után már nem lesz elküldve én újítom fel).
Sajnos az előző hozzászólásomból véletlenül töröltem egy nagyon fontos lényegi dolog. A 300 bála 3 részletben lenne behordva. Az első részlet kb 120-130 darab 1 max 2 nap alatt. A maradék a második és harmadik kaszálás alkalmával. De ez a legjobb idő esetén fordul elő
Köszi. Próbálok egyezkedni apóssal hátha belemegy. Nem adom fel hogy legyen egy "ingyen" labortápom
Köszönöm. Akkor benéztem a szín alapján; azt hittem, a sötétebb az ólom-dioxid. Gyanús is volt, hogy ha (itthon) rákeresek, negatív elektródát nem árulnak, csak pozitívot.
A videó adott némi bátorítást hogy szétfűrészeljem és darabokra szedjem a régi kocsiakksit ami otthon pihen pár éve. Természetesen megfelelő védőfelszereléssel és savsemlegesítéssel. A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2019
stand papucs és homok?
Potos géptipus megvan: h.jungheinrich ef g. 412 g+e -115 - 505 dz
Lemértem az aksit de hogy meg e fogm találni az kérdéses 47*20*13.5
Szia, Most volt időm végignézni a videót. El nem gondoltam volna, hogy ilyen körülmények között, végülis "profi" munkát csinálnak... Amivel olvasztja, az grafitrúd, anno a Gelka-ban használtuk, szénrúd, ami az elemekben is van, persze spec befogó, 10mm átmérő, az egész rézfóliában, s mindig csak úgy 2 cm-t tekertünk le belőle, de olvasztotta az ipari-ezüstöt. Folyasztószer a Borax volt.
Az ólomnál nem nagyon kell folyatószer, mert melegítésre egyszerűen összeolvad, a fajsúlyánál fogva minden szennyeződés a megolvadt ólom felszínére kerül, onnan könnyen eltávolítható.
Köszi sikerült megtalálnom a megfelelő aksit ha nem tévedek. Ha nem tévedek akkor a 7PzS630 Cirka 127 euro / darab
Első kép a gép adatlapja. bárhogy keresek nem találok hozzá semmi érdemi infót. A többi meg a töltőnem a fotója. kb. egy éve egy takarmány daráló közelében van. Kicsit belepte a por. A gép sacra 1980 évek körüli.
Ha azt nézzük így a savas akksi újrahasznosítható saját formájában. Majdnem hogy "zöld". Bár szerintem a li-ion akkuknál mindenképpen zöld ha az újrahasznosítást nézzük.
Más: Ha van egy jó állapotban lévő akkum, akkuvittel mennyire lehet megnövelni az élettartamát? Valaki próbálta már? Kocsiban, illetve robogóban lévőről lenne szó.
Szia!
Hol lehet venni pozitiv lemezeket? Nem találtam -elsiklottam felette? Valaha a 80 s években "majdnem igy csinálták " akik a VBKM től jöttek akkut felujitani.....
Akkuvit, vagy segít, vagy végleg tönkre megy. Nálam többször ment tönkre mint megjavult. Ha még nincs cellazárlat, többet ér a javítótöltés, hígabb elektrolit mellett.
Bocsi elfeledtem írni, hogy hűtőszekrények csövezését forrasztottuk vele. Az ipari-ezüstöt is megolvasztotta. Folyasztószer pedig azért kellett, mert a hűtő-gázok nagyon kis molekula szerkezetek, hamar meglépnek. Kompresszor, elpárologtató, vagy kondenzátor csere után. Utána a száraz N -el megnyomattuk, másnap látszott volt-e nyomásesés. Ha nem, mehetett bele a hűtő-gáz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |