Fórum témák
» Több friss téma |
Semmi, a háromfázisú motorhoz a három fázis és a védőföld kell.
Ha jobban megnézed, akkor láthatod, hogy arra a csavarra nincs semmi sem kötve.
Ez jo hozza lagyinditasra? Ha ezt elekotom,akkor se kell a 0? Ha ez jo hozza, hogyan kossem be?
Koszi
Helló!
Valóban lágyindítónak tűnik. Leírhattad volna a típusát, a képekről nem lehet kisilabizálni. A bekötése ott van az oldalára rajzolva!
Hello! Első képen ott a típusa TSG 2,2kW.
Sajnos a rajz alapjan a bekotes nekem nehezkes, csak ha elmagyaraznad
Akkor inkább ne foglalkozz vele, ha egyébként nincs rá szükség.
Üdvözlet ! Az egyik kolléga megkért, hogy kellene a sógorának egy olyan vezérlés amivel egy viszonylag nagy teljesítményű darálót tud üzemeltetni. A daráló ipszilon/deltában indul. Ezt az áramot kellene figyelni, mondjuk az indulás után 20...30 másodperccel (gondoltam egy áramválltóról [20..25A üzemi]). Majd valami egyenáramú motorral vezérelni a terményadagoló súbert, hogy ne terhelje túl a motort . Az egyenáramú motort hídkapcsolással irányváltásra bírnám (bár nem tudom hogyan lehet arányosra venni a beavatkozást), eddig tart az ötlet...
Esetleg valami segítséget kérhetek ?
Sziasztok,
Újból én, aki fejtőgépet csinálna. A gépet megcsináltam, úgy hogy 3 fazisú csillagba kötött motort használok, ez egybkén az orsózó gép gyári motorja. Előzőekben lehet olvasni, hogy 2 az egyben gépet akartam csinálni, erről lemondtam. Most úgy működik a gép, szíjas áttétellel beállitom a fordulatot, amikor a fonál megfeszü, egy kapcsoló kikapcsolja a nullát, a motor megáll, majd amikor újbol meg enged a fonál feszesség, újból elindul a motor. Egész jól működik, de nagyon jó lenne rá egy fék, hogy tökőletes legyen. Most rendeltem jó áron egy frekvenciaszabályzót, ami tudja a fékezést is. És itt megint kellene a segítségetek. A motoron nincs adat, de amit látni lehet, hogy csillagba van kötve és 0 a közép, tehát 3x220 V on működik, kb. 150-200 Watt lehet a teljesíménye. A hűtése pedig annyi, hogy bordázott házba van építve. Mellékelem a frekiváltó bekötését. Hogyan kell bekötni a motort a freki váltóhoz? Csak simán bekötöm a 3 fázist ahová kell, a közepét meg nullára? A frekiváltó tudja a fékezést, gondolom valami ellenálás kell? De milyen ellenálás? Mekkora? Ha bekötök oda egy 220 as, izzószálas égőt, az is megteszi? Előre is köszönöm a segítséget. Most láttam meg, hogy 400 Ohm os ellenálás kell. Features: -Frequency setting mode: digital setting, analog setting, serial communication setting, PID setting and so on. -Built-in PID control function, can easily constitute a simple automated control system. -Other functions: deceleration stop or freewheel stop, DC brake, automatic reset restart, PLC program control and so on. -Provide a variety of fault protection: over-current, overvoltage, undervoltage, over temperature, phase loss, overload and other protection. Specifications: Color: Black Input: 3PH AC 380-440V±10% 50-60Hz Output: 3PH 0-500Hz Power: 1.5KW Current: 4.1A Control Method: Voltage Vector Braking Resistor: 400Ω Safety Precaution: 1. Before wring, please make sure that the input power is off. 2. The wring work should be operated by the professional electrical engineer. 3. The grounding terminals must be connected with the ground. 4. Having paused circuit wiring emergently, please make sure that the check is effective. 5. Do not connect the output wire of the inverter with the shell, and pay attention that the output wire should not be short-circuited. 6. Please check whether the voltage of the AC main circuit power is consistent with the rated voltage of the inverter. 7. Do not do the voltage withstand test on the inverter. 8. Please connect the brake resistor according to the wiring diagram. 9. Do not connect the power to the U, V, W output terminals. 10. Do not connect the contactor with the output circuit. 11. Mare sure to install a protection cover before power-on. When removing the cover, be sure to make the power off. 12. If you want to reset the inverter with the retry function, do not get close to the mechanical equipment, because the inverter will restart suddenly when the alarm stops. 13. Confirm that the operation signal is cut off. Before reset the alarm device,or the inverter may start suddenly. 14. Do not touch the terminals of inverter, which are very dangerous because there is high voltage on them. 15. When power is on, do not change the wiring and terminal. 16. Cut off the main circuit power before doing some check and maintain work. 17. Do not arbitrarily reform the inverter. A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2019
Szia!
A biztonsági intézkedéseket nem tudom hogy átírtad, vagy másoltad, de szerintem több ismétlődő hiba van benne. Ezzel együtt a fordító valamit lefordít. A 2. pont felhívja a figyelmed, hogy hozzáértő ember kösse be. Ezzel nem bántani akarlak, csak nyomatékosítani, hogyha valamit elrontasz, és bekapcsolod a frekiváltót, könnyen tönkremehet annyira, hogy nem érdemes megjavítani. Gyakori hiba, hogy a bemenetre kerül a motor, a három fázis meg a kimenetre (lásd 9. pont), és bekapcsoláskor meg jön a füst... A motor deknijéről kellene egy kép, hogy mi lenne az a 0 közép. Ha a csillagpont, akkor azt nem kell sehová sem kötni, ahogy frekvenciaváltó bekötését mutató ábrán sem látsz ilyet. A három fázist és a védőföldet kell bekötni a motor esetében. Bár az ábra nem mutatja, elvileg árnyékolnak kellene lennie a motorkábelnek, bár az is igaz, hogy ezt sok helyen lespórolják. Mielőtt fékellenállást veszel, érdemes lenne kipróbálni anélkül a gépet. Ha nem túl nagyok a tömegek, és nem veszed túl kicsire a fékezési időt, lehet, hogy nem kell fékellenállás. A fékezés ugyanis nem magával az ellenállással történik, hanem a kimenő feszültség és áramviszonyok megfelelő kialakításával, a fékellenállás a visszatáplált energia elfűtésére szolgál. Ha ez nem jelentős, akkor esetleg meg lehet úszni.
Kösz a gyors hozzászólást.
A biztonsági intézkedéseket bekopiztam. A 0 közép, a csillagpont akart lenni. Nem vagyok nagy elektros, csak olyan háztartási. Igen azzal is tisztában vagyok, hogy mi az INPUt. Ha a kép alapján bekötöm a 3 fázist, a csillagpontra meg nem teszek semmit, akkor nem fog történni semmi. Oda mindenféle képp kell egy nulla, csak a rajzon ilyet nem látok, így ezért vagyok gondba. A motornak nincs adatlapja, ez egy török gyártmányú gép, és a motorra nem tettek semmi adatot. Kb. 3 kg tömeget forgat. Fékezést meg kell, hogy oldjam, mert az általam átalakított gépenek az a lényege, hogy a lehető leggyosabban áljon le. Különben az ídőközben megfeszült fonál elszakad. Az utasításban azt írja, hogy 400 Ohm-os ellenálás kell, ami hővé alakítja a felsleges energiát, a kérdés az hogy lehet e helyettesíteni egy 400 Ohm-os izzószálas égővel, de azt sem tudom, hogy ezek az égők hány Ohmosak. De van mérőm, majd megmérem. Igen, árnyékolt kábel lenne jó, de mivel a motor és a frekiváltó között 10-15 cm kábel lesz, igy egyenlőre azt kihagyom, de ha zavarná a garázsban lévő rádióm, akkor teszek árnyékolt kábelt.
Most néztem egy videót, egy szakitól, aki azt mondja hogy:
A frekvenciaváltót szigorúan deltában szabad bekötni.
Az emiatt eldurrant frekvenciaváltók javítását is vállalja?
Viszont ilyet is találtam:
Kis teljesítményeken (általában 3 kW -ig) a motorok 230 V delta / 400 V csillag feszültségszintőek. Normál 3 x 400 V- os hálózati üzem esetén ezek a motorok csillag kapcsolásban üzemelnek. Ha frekvenciaváltóval 1 fázisú hálózatról üzemeltetjük a frekvencaváltót, akkor a kimeneti feszültségszint 3 x 230 V, tehát a motort deltába kell kötni! A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2019
Picit olvass utána a háromfázisú aszinkron motoroknak, és majd az talán meggyőz arról, hogy a csillagpont bekötése nélkül a motor remekül működik. Sőt, frekvenciaváltós hajtás esetében komoly problémát okozhat, ha a a csillagpontot rögzíted a nullához.
Bármilyen ohmos terhelés megfelelő, ami kellően szigetelt, és kibírja a közel 600V-os feszültségszintet. 1db izzóval ez nehezen hozható össze. A gyári fék-ellenállások elég drágák, de pl. 2db ilyen ellenállásból is felépítheted. Persze ezt be kell tokoznod, nehogy baleset legyen.
Az gépen lévő motor úgy van bekötve gyárilag, hogy a tekercsek egyik végei 0-ra van kötve, a többi pedig fázisra, tehát 3 x 230 V -on működik.
Ezért nem világos az egész. Azt hozzá kell még fűznöm, hogy a gépen van egy kis vezérlés, ami a nullát időközönként megszakítja, meg erre van kötve egy kapcsoló, ami érzékeli (mechanikusan) a fonál szakadását, ilyenkor megszakítja a nullát, így leáll a motor. Ha ez az elektronika rajta maradna, nem volna baj, de ha így nem tudom megoldani, az sem gond, abbol csak a fonálszakadás érzékelő mikrokapcsoló kell, azt meg rákötöm a frekvenciaszabályzóra. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2019
Most már lassan össze áll a kép.
Amit vásároltam frekit, be lehet kötni monofázisra is. Úgy gondolom, hogy az én esetembe is arra kell hogy kössem, a motoron a csillagközépet leveszem a nulláról, azokat a tekercsvégeket meg összekötöm, majd a 3 fázíst, ami kijön a frekiből, rákötöm a tekercsekre. Szerintetek?
Üdv.
Csak úgy általánosságban: - 3 fázisú motor csillagba kötése esetén nem kell a nulla. Ez egyetlen fogyasztó. Külön-külön fogyasztónak a hasonló módon bekötött 3 db fűtőbetét tekinthető, még akkor is, ha minden paraméterük megegyezik! - A csillagpontra szokott menni némely esetben fékvezérlője a motornak (a klasszikus módon ez sem használható, ha frekvenciaváltó van). - csillagpontra mehet még egyéb védelmi elektronika spéci esetben, de ennek sincs a motorhoz köze. A motor adattáblájáról pedig leolvasható a bekötés. Minta - kamu értékekkel, de nem ez a lényeg(de szerintem ebben a topicban volt már a leírás): 230/400V D/Y 1,2/0,8A 2380 1/n 120W A fentiek alapján a "/" jelek előtti vagy utáni adatok tartoznak össze. Tehát 230V esetén Delta, 1,2A. Ekkor 3x230V-ot vár a motor. Delta esetén egy-egy tekercs van két-két fázis között. Y esetén ezért mehet a nagyobb feszültség a motorra, hiszen akkor két-két-tekercs van két-két fázis között. Egyfázisú frekvenciaváltó 230V-ot egyenirányít, a belső 325VDC feszültségből állít újra elő 3x230V!!!! feszültséget. Nem többet. Egyes motorok adattábláján ez van: 400/660V D/Y ..... Ez a motor Delta bekötést kíván 3x400V-ra, tehát nem fog működni 3x230V vagy 1x230V (segédkondenzátoros üzem) feszültségszinttel. Ennyi az egész. Fékezésre meg fék-ellenállást kell venni. Azt lehet szépen felszerelni, meg adott a kialakítása, teljesítménye.
Végre találtam egy rajzot a neten, ahol simán csillagban van kötve 3x400 V -ra.
Akkor meg is van, ahogy Peter65 írta, simán csillagba rákötöm és ennyi. A fékezést pedig megoldom, ahogy Johnycorp írta, fékellenálással. Angol nyelvtudásom 0. Most már meg van a motor bekötése, jöhet a vezérlés. Csak annyit akarok, hogy egy külső mikrokapcsolóval indítsam vagy állítsam le a motort. Hová kell bekötnöm a külső kapcsolót?
sziasztok! Abszolút laikusként szeretném megkérdezni a hozzáértőket hogy melyik háromfázisú asszinkron motor a nyomatékosabb azonos kW estén a 2-4-6 pólusú?
Köszönöm segítségeteket!
Szia!
Ahogy nő a pólusszám, csökken az ugyanazon a frekvenciához tartozó fordulat. Ha csökken a fordulat, de a teljesítmény állandó, akkor a nyomatéknak nőnie kell. Tehát a nagyobb pólusszámú motor nyomatéke lesz nagyobb. Egyébként a motor mechanikai mérete is nagyobb lesz, és az ára is.
Én is valami hasonlót írtam a másik topic-ban, ahol ugyanezt megkérdezte.
Több szem többet lát. De csakezért nem kéne több topikot is fárasztani.
Sziasztok! Még kezdő vagyok ehhez a témakörhöz kapcsolódó feladatokkal kapcsolatban. Arra irányulna a kérdésem, hogy ezt a feladatot 3 fázisú motorral kellene megoldani 3 fázissal, és aki tud segíteni, ha megkérhetem el is magyarázná a működését.
A feladat így szól: Készítsék el az alábbi feladat áramút tervét. Egy fűrészgép előremenete (vágási művelet) csak akkor történhet, ha a két kézi indítógomb közül LEGALÁBB egyet, és egy lábpedált egyszerre működtetünk és ezek mellett a védőburkolat zárt helyzetben van. Egyedül a Alaphelyzet érzékelő bontó nyomógomb, a többi záró.Fűrész egy 3 fázisú motor. A fűrész visszafutása a pozitív véghelyzet elérése után automatikusan kell, hogy történjen. Köszönöm előre is a segítségeket. Ui.:Eddig erre jutottam, ami a pdf-ben megtalálható
Szia!
Ez iskolai feladat, vagy realizálni is kell? Több probléma is van azzal, amit rajzoltál: - irányváltásra is szükség lesz, ezért eleve kettő keresztbe reteszelt mágneskapcsoló kell hogy legyen a háromfázisú motor előtt. - a mágneskapcsolók működtetése, és a vezérlő kör az már mehet 230-ról, vagy 24V-ról - az alaphelyzet és a véghelyzet gombokkal egy tárolót kell kialakítani, ami a haladási irányt megadja (a mostani rajzod szerint, ha lejön az alaphelyzet érzékelőről, leáll a motor) - ha előre ért és leállítod, majd indítanád hátra, illene a kettő közé egy időzítést tenni, hogy ne oppozícióba kapcsold a motort - ha a hátramenet után alaphelyzetbe ért, gondolom nem szabad újból elindítani, hanem csak az indítógomb és lábpedál elengedése, és egy újbóli megnyomásuk után - bizonytalan helyzetet (milyen legyen a haladási irány?) eredményezhet, ha a fűrész közbenső pozíciójában helyezzük feszültség alá a vezérlést - ha az egyszerre nyomás tényleg úgy feltétel, ahogy a gyakorlatban szokás (egy időben, néhány tized másodperces eltéréssel), akkor időzítő relék is kellenek - ha realizálni is kell, akkor ma már csak biztonságtechnikai relékkel szabad az ilyet felépíteni. Kapható úgynevezett kétkezes relé, ami a kézi és a lábkapcsolók jelét fogadhatja, és az időzítési feltételek meglétét is ellenőrzi Eddig csak az előtoló motorral foglalkoztunk. A fűrészgép fő motorjával kapcsolatban mi az elvárás? Vagy azzal nem kell foglalkozni?
Közben pontosításra került, hogy iskolai feladat, és áramutas rajzot kell készíteni. Gondolom az elsődleges, hogy a relés logikai tervezés gyakoroljátok.
- Ez alapján valószínűleg megtehetjük, hogy az egyszerre nyomást nem egy időben indított lenyomásként értelmezzük. - Ha a feladat nem szól a fűrész gép motorjáról, csak akkor valószínűleg csak az előtoló motorral kell foglalkozni. Az biztos, hogy kettő rajz kell: 1. a háromfázisú, a motorral és az irányváltó kapcsolókkal, 2. a vezérlő relék, mágneskapcsolók áramköre Nem szeretném helyetted megcsinálni. A tároló áramkört relékkel leggyakrabban a start/stop áramkörökben használják. Nézz meg egy ilyet, és akkor ahhoz hasonlóan te is elő tudod állítani az irányjelet.
Helló!
A képen látható villanymotort, frekiváltó tudja vezérelni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |