Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » IMI villanymotor
 
Témaindító: toxysanyi, idő: Jan 28, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   40 / 61
(#) VIM válasza Alkotó hozzászólására (») Dec 10, 2019 /
 
Szia! Nem szeretek visszafelé gondolkodni de ha egyszer muszáj .... Kizárásos alapon gondoltam úgy, hogy az áthidalások átfordíthatóságával lehessen forgásirányt változtatni és feltételeztem, hogy gyárilag vannak kihozva a tekercsvégek.

IMI motor.jpg
    
(#) VIM válasza Eutanázia hozzászólására (») Dec 10, 2019 / 1
 
Csak annyit szerettem volna kérni, hogy a vezeték színek felismerhetőek legyenek ott alul ahol az áthidalások vannak, mert nem mindegy, hogy mit mivel kell párosítani. Ha minden igaz, már láthatod is a megoldást HA az a sárga vezeték amiről feltételeztem.
(#) Eutanázia válasza Bkrisz hozzászólására (») Dec 11, 2019 /
 
Oké be jelölöm a képen. Köszönöm a segítséget.
(#) Eutanázia hozzászólása Dec 11, 2019 /
 
Munka miatt ma tudtam foglalkozni vele. Csináltam jobb képet persze kis takarítás után. Szerintem itt már látszanak a színek. Most úgy látom a fekete van a kondira kötve.
(#) VIM válasza Eutanázia hozzászólására (») Dec 11, 2019 /
 
Szia! ITT a megoldásod.
(#) Eutanázia hozzászólása Dec 11, 2019 /
 
Így már még jobb.
(#) Eutanázia hozzászólása Dec 11, 2019 /
 
Szia VIM. Ki próbáltam. Nem indul el.
(#) VIM válasza Eutanázia hozzászólására (») Dec 11, 2019 / 1
 
A nyíllal jelölt betáp vezetéket átraktad az alsó pontra?
(#) VIM válasza Eutanázia hozzászólására (») Dec 11, 2019 / 1
 
Nem tudom, hogy mit nem kötöttél jól vagy értelmeztél rosszul? Az áthidalásokat a pirossal jelölt állásba kell átfordítani és a betáp szálat a jelzett pontra áttenni, mert ott van helyes ponton ha később ismét forgásirányt kellene váltani, már csak az áthidalásokat kell variálni. Ha a betápot nem kötötted át az alsó áthidalásra akkor a motor meg se moccan.
(#) Eutanázia hozzászólása Dec 11, 2019 /
 
Szia. VIM. Teljesen igazad van a nyilat nem vettem észre. Át raktam és tökéletes. Nagyon szépen köszönöm a segítséget. A relé működését persze nem értem miért kell rá három vezeték? Ez biztos hülye kérdés de szeretem meg érteni mi miért történik. Sokat segítettél nekem köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2019
(#) Eutanázia hozzászólása Dec 11, 2019 /
 
VIM. Szeretném a véleményed kérni. Szoktam három fázisú motort át kötni 220 ra. Eddig minden oké. Én nem csak a léceket rakom át hanem a tekercs végeket is. Egy 2.2kv motorból kB 1.5 hatásfok marad így. Dee a kérdésem, indítóra 100w /8,start kondi. Üzemre 100w /6 micro farát. Ez szerinted mennyire jó? Válaszod előre is köszönöm.
(#) VIM válasza Eutanázia hozzászólására (») Dec 11, 2019 / 1
 
Semmi gond, szokott ez így lenni velem is. A MIHA relé felépítése és kapcsolási rajza nagyon egyszerű. Az indító relének van egy áram tekercse amit ugye sorosan kell bekötni az indítani kívánt motor főfázis tekercsével. A relének van egy lágyvas nyelve amit az áram járta tekercs majd induláskor "befordít" a saját mágneses terébe, így a "nyelvre" kialakított érintkező záródik a ( S - starter) kondenzátor felé. Az áram bevezetését flexibilis réz vezetővel és réz alapú tekercsrugóval (ez szokott kimelegedni a sűrű kapcsolgatások miatt) oldják meg. Ez a kontaktus addig tart zárva amíg a relén megadott értékek között van az áram értéke, ezért nem mindegy, hogy milyen meghúzási és elengedési értékek vannak jelen a motor működésekor. Más villanymotoros fórumban is találsz képeket ezzel kapcsolatban amik segítségedre lehetnek. Bővebben: Link
(#) VIM válasza Eutanázia hozzászólására (») Dec 11, 2019 / 1
 
Ha szükséges egy háromfázisú motort átkötni egy fázisra azt nem minden esetben lehet eredményesen megoldani. Az eredményt arra értem, hogy a 380/220 Y/D felirattal rendelkező motort előnyösebb átkötni mint a 380 Y jelölésűt. Az adattáblán midig a kisebb szám jelöli a tekercs feszültségét, ebből is látszik, hogy az adott tekercsekre ha egy fázist kell rákötni akkor melyik fog eredményesebben HP-t (lőerőt) produkálni. Az üzemi kondenzátor értékének meghatározása az hozzávetőleges és becsléssel, majd méréssel kellene ellenőrizni a véglegesítés előtt. Az áram értékeket szem előtt tartva (ami az adattáblán fellelhető) a 220V-hoz megadotthoz közelinek kell lennie (ha a kapacitást állandó üzemre "számoljuk") a mérések alapján. Az indító (starter) µF (80-100-120 uF) értéke az lehet akár háromszorosa is az üzeminek csak a feszültségek értékei azok 280-300V míg az üzemié az legalább 400V legyen.
Bővebben: Link
(#) Eutanázia hozzászólása Dec 11, 2019 /
 
Köszönöm a részletes választ és hogy ilyen önzetlenül segítőkész vagy. Rengeteg infó a két üzenet. Mégegyszer köszönöm szépen lehet még foglak keresni ha lesz hasonló problémám.
(#) Bkrisz hozzászólása Dec 12, 2019 /
 
Sziasztok. Áttekercselt villanymotor lehet? Furcsa hogy be van ütve több adat, és nem festve. Az eredeti 90C 2KD motor 2880 fordulatú . Amúgy 2 kondi van rajta(egyik fekete) ami abszolut nem gyári
Néztem az imi szervízkönyvet és a 80c 2KD hasonlít az adata (fordulata)(csak hát a aluház méret...) Érdekes az is hogy ha áttekercselték attól függetlenül a tengelymagassága 90 marad akkor miért van az is átütve?, tehát "nagyházas" a villanymoci. Furcsa számomra ez a moci így...
Tud rá valaki magyarázatot?
Sajnos az aluház kódja épp nem látszik még 2 szám. F betűt sem értem.
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2019
(#) erbe válasza Bkrisz hozzászólására (») Dec 12, 2019 /
 
Miből gondolod, hogy az eredeti indítókondi kibír a motoron ~30 évet? Az üzeminél ez könnyen előfordulhat. Át szokták ütni (felfrissíteni) a motorokon az elmosódott, lekopott feliratot (jobb helyeken). Azzal a 40 hiányzó fordulattal nem foglalkoznék.
(#) Eutanázia hozzászólása Dec 12, 2019 /
 
Szerintem azért van át ütve 2.2kw-ra mert így az egyik leg keresettebb és drágább egyfázisú lett. Meg kéne mérni fel veszi e a 13A. ez csak az én véleményem persze.
(#) Bkrisz válasza erbe hozzászólására (») Dec 12, 2019 /
 
Az a furcsa hogy ugye ez KD moci a 2db üzemi kondival megy gyárilag. Ezen nem gyári a kondik, indítót meg ki meg minek rakott rá az jó kérdés
Az adattáblán ráadásul kis "c" van.
Aluház kód lenne a tuti, de nem látszódik
És nem érdekes hogy pont azok az adatok voltak elmosódva ami a lényeg? Ráadásul ez az adattábla még jó állapotban is maradt fent láthatósági szempontból.
Indítókondi is kibírhat főleg ha nem nagyon volt használva. Van pl hosszú imi mocim gyári kék indítókondival.
De a lényeget arra akartam írni hogy nem gyári hogy üzeminek kéne csak rajta lennie.
(#) Bkrisz válasza Eutanázia hozzászólására (») Dec 12, 2019 /
 
Valami ilyesmit érzek ennél a mocinál, de ki tudja? Túlterhelés esetén többet is felvehet. Üresjáratit néznék rajta inkább (tudnám is mihez hasonlítani), meg ha enyém lenne alákukkantanék a maradék 2 számnak.
(#) VIM válasza Bkrisz hozzászólására (») Dec 13, 2019 /
 
Szerintem nem sok üzemi kondenzátoros motor készülhetett 2.2kW teljesítményre és ezek is az áramfelvétel miatt lettek "üzemiekre" kialakítva. Talán ezért van a beütős megkülönböztetés, mert elég egyedi a teljesítmény/indítási mód kialakítása. A táblázatot itt találtam valahol a fórumon de azt meg nem mondom, hogy hol, inkább felrakom.
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2019
(#) Bkrisz válasza VIM hozzászólására (») Dec 13, 2019 /
 
Ez igaz is lehet de létezett a gyárban gyári adattábla.
Ezt a fotót azt hiszem pont erről a forumról mentettem.

Bár most jut eszembe.......Rémlik anno fél éve hirdettek 2,2est és az is beütött számú volt (furcsálltam akkor is, de nem foglalkoztam vele)
(#) Bkrisz válasza VIM hozzászólására (») Dec 13, 2019 /
 
Amúgy a táblázatban vannak apró hibák, jobb az imi szervízkönyv.
Például:
OZF 90C 2KD fordulata 2740
OZF 80c 4KD Kondikapacitása 2x16MF
Utóbbi már "fontosabb" hiba.
(#) VIM válasza Bkrisz hozzászólására (») Dec 14, 2019 /
 
A kőnyomatosban nekem is jól van írva. Mondtam, hogy ezt a táblázatot itt találtam fórumon .... most azon a feljegyzésen is kijavítottam ezt az értéket.
(#) Bkrisz hozzászólása Dec 19, 2019 /
 
Pont van egy friss hirdetés 2.2es imi normál adattáblával.
https://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Magyar_IMI_2_2kw_2200W_vil...90.htm
(#) steve25 válasza Bkrisz hozzászólására (») Dec 20, 2019 /
 
Van egy ilyen képem az IMI 2200W motorjáról
(#) steve25 hozzászólása Dec 20, 2019 /
 
Én már rá is ugrottam volna ezekre a motorokra, ha 4pólusuak lennének,
Most Frekvencia váltóval hajtok egyfázisról egy 3Kw szalagfűrészt,
(#) Bkrisz válasza steve25 hozzászólására (») Dec 21, 2019 /
 
Ebbe az a furcsa hogy nincs száma a jobb felső sarokban.
(#) Bkrisz hozzászólása Dec 23, 2019 /
 
Sajnos most is okkal jövök a forumra
A "bűnös" egy OZF 90L 2KD
Ismeretlen előéletű motor.
Csapágyat cseréltem, mert zörgős volt,(egyik be is volt állva). Forgórészen is megforgott, de épphogy. Ezért kapott ragasztással új csapágyat. Sajna toplan vagy mi a fene kínai csapágyat, persze szlováknak mondta a boltos....Bár esze veszett nagy fordulat nincs a így úgy voltam vele talán a kínai is megteszi, után olvasás után. Ma este a csapágy külsejét is ragasztottam a csapágyházban. Indítás után furcsálltam is hogy a csapágyak be-be zörögnek. A csapágyakat be tétel előtt plusz zsíroztam.
Másik furcsaság hogy 1-2 perc üresjárat után langyosodott a motor, igaz hűtés nélkül volt. A meleg a csapágyak környékén volt érezhetően a legmelegebb.
Már kínomba "megfordítottam motort is. Ezután szétszedtem gyorsan (ekkor már csak 2 csavar fogta csak) Előtte a csapágyragasztót eltávolítottam, nem e attól feszül a csapágy vagy ilyesmi, de nem. A csapágy bezörög néha, mindkettő.
Tehát hirtelen szétszedtem és néztem mi melegszik a legjobban. Tekercs volt a leghidegebb, állórész sem volt nagy a hője. A csapágynál már lehetett érezni a hőt, és számomra meglepetésre, maga a forgórész volt a legmelegebb, szinte fogni sem tudtam. kb 1,5-2 percet ment ventilátor nélkül és terhelés nélkül.(előtte ki volt hűlve minden mert ragasztót kapargattam) Nem tudom ez természetes vagy sem.
Amúgy melegedés szempontból kísértetiesen hasonlít arra a motoromra(OZF 80c 4KD ) amit szeptemberben írtam ide a forumra mert (igaz összeszerelve) az is a csapágynál volt mindig a legmelegebb (onnan indult)
Forgórész hibám lehet?
(#) Bkrisz válasza Bkrisz hozzászólására (») Dec 23, 2019 /
 
ma még szenvedtem vele....Deknit is cseréltem.
Kipróbáltam hogy ha menet közben ha kihúzom akkor megmarad e a hang, hogy villamos vagy mechanikai a probléma. Kihúzás után is be-be csörög. Forgó az állórészbe nem ér bele, így maradt a kínai csapágy. Nem semmi hogy 2800as fordulatot nem bír a kínai.....előtte is voltak fenntartásaim, de hát ha villanymotorba jó lesz...hát nem...mi lett volna ha motorkerékpárba rakom ahol 5-6ezer fordulat is simán van, de bosszantó...(meg ennyiért vehetem volna ZKL/ZVL-t, fogyott a csapágyragasztóm, idő, meg az új festést is megsínylette a sok szét össze szerelést )
Melegedést a rossz cos. fi-re fogom(üresjárat), hátha...
Ezentúl kínai csapágyat max taligába rakok, de még ott is meggondolom...
(#) Atis57 válasza Bkrisz hozzászólására (») Dec 23, 2019 /
 
Szia!
1500 feletti fordulatra a xxxxxxx--c csapágy való . Lengyel, meg magyar csapágyban 2 C is előrordul.
Következő: »»   40 / 61
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem