Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Nem szeretek visszafelé gondolkodni de ha egyszer muszáj .... Kizárásos alapon gondoltam úgy, hogy az áthidalások átfordíthatóságával lehessen forgásirányt változtatni és feltételeztem, hogy gyárilag vannak kihozva a tekercsvégek.
Csak annyit szerettem volna kérni, hogy a vezeték színek felismerhetőek legyenek ott alul ahol az áthidalások vannak, mert nem mindegy, hogy mit mivel kell párosítani. Ha minden igaz, már láthatod is a megoldást HA az a sárga vezeték amiről feltételeztem.
Oké be jelölöm a képen. Köszönöm a segítséget.
Munka miatt ma tudtam foglalkozni vele. Csináltam jobb képet persze kis takarítás után. Szerintem itt már látszanak a színek. Most úgy látom a fekete van a kondira kötve.
A nyíllal jelölt betáp vezetéket átraktad az alsó pontra?
Nem tudom, hogy mit nem kötöttél jól vagy értelmeztél rosszul? Az áthidalásokat a pirossal jelölt állásba kell átfordítani és a betáp szálat a jelzett pontra áttenni, mert ott van helyes ponton ha később ismét forgásirányt kellene váltani, már csak az áthidalásokat kell variálni. Ha a betápot nem kötötted át az alsó áthidalásra akkor a motor meg se moccan.
Szia. VIM. Teljesen igazad van a nyilat nem vettem észre. Át raktam és tökéletes. Nagyon szépen köszönöm a segítséget. A relé működését persze nem értem miért kell rá három vezeték? Ez biztos hülye kérdés de szeretem meg érteni mi miért történik. Sokat segítettél nekem köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2019
VIM. Szeretném a véleményed kérni. Szoktam három fázisú motort át kötni 220 ra. Eddig minden oké. Én nem csak a léceket rakom át hanem a tekercs végeket is. Egy 2.2kv motorból kB 1.5 hatásfok marad így. Dee a kérdésem, indítóra 100w /8,start kondi. Üzemre 100w /6 micro farát. Ez szerinted mennyire jó? Válaszod előre is köszönöm.
Semmi gond, szokott ez így lenni velem is. A MIHA relé felépítése és kapcsolási rajza nagyon egyszerű. Az indító relének van egy áram tekercse amit ugye sorosan kell bekötni az indítani kívánt motor főfázis tekercsével. A relének van egy lágyvas nyelve amit az áram járta tekercs majd induláskor "befordít" a saját mágneses terébe, így a "nyelvre" kialakított érintkező záródik a ( S - starter) kondenzátor felé. Az áram bevezetését flexibilis réz vezetővel és réz alapú tekercsrugóval (ez szokott kimelegedni a sűrű kapcsolgatások miatt) oldják meg. Ez a kontaktus addig tart zárva amíg a relén megadott értékek között van az áram értéke, ezért nem mindegy, hogy milyen meghúzási és elengedési értékek vannak jelen a motor működésekor. Más villanymotoros fórumban is találsz képeket ezzel kapcsolatban amik segítségedre lehetnek. Bővebben: Link
Ha szükséges egy háromfázisú motort átkötni egy fázisra azt nem minden esetben lehet eredményesen megoldani. Az eredményt arra értem, hogy a 380/220 Y/D felirattal rendelkező motort előnyösebb átkötni mint a 380 Y jelölésűt. Az adattáblán midig a kisebb szám jelöli a tekercs feszültségét, ebből is látszik, hogy az adott tekercsekre ha egy fázist kell rákötni akkor melyik fog eredményesebben HP-t (lőerőt) produkálni. Az üzemi kondenzátor értékének meghatározása az hozzávetőleges és becsléssel, majd méréssel kellene ellenőrizni a véglegesítés előtt. Az áram értékeket szem előtt tartva (ami az adattáblán fellelhető) a 220V-hoz megadotthoz közelinek kell lennie (ha a kapacitást állandó üzemre "számoljuk") a mérések alapján. Az indító (starter) µF (80-100-120 uF) értéke az lehet akár háromszorosa is az üzeminek csak a feszültségek értékei azok 280-300V míg az üzemié az legalább 400V legyen.
Bővebben: Link
Köszönöm a részletes választ és hogy ilyen önzetlenül segítőkész vagy. Rengeteg infó a két üzenet. Mégegyszer köszönöm szépen lehet még foglak keresni ha lesz hasonló problémám.
Sziasztok. Áttekercselt villanymotor lehet? Furcsa hogy be van ütve több adat, és nem festve. Az eredeti 90C 2KD motor 2880 fordulatú . Amúgy 2 kondi van rajta(egyik fekete) ami abszolut nem gyári
Néztem az imi szervízkönyvet és a 80c 2KD hasonlít az adata (fordulata)(csak hát a aluház méret...) Érdekes az is hogy ha áttekercselték attól függetlenül a tengelymagassága 90 marad akkor miért van az is átütve?, tehát "nagyházas" a villanymoci. Furcsa számomra ez a moci így... Tud rá valaki magyarázatot? Sajnos az aluház kódja épp nem látszik még 2 szám. F betűt sem értem. A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2019
Miből gondolod, hogy az eredeti indítókondi kibír a motoron ~30 évet? Az üzeminél ez könnyen előfordulhat. Át szokták ütni (felfrissíteni) a motorokon az elmosódott, lekopott feliratot (jobb helyeken). Azzal a 40 hiányzó fordulattal nem foglalkoznék.
Szerintem azért van át ütve 2.2kw-ra mert így az egyik leg keresettebb és drágább egyfázisú lett. Meg kéne mérni fel veszi e a 13A. ez csak az én véleményem persze.
Az a furcsa hogy ugye ez KD moci a 2db üzemi kondival megy gyárilag. Ezen nem gyári a kondik, indítót meg ki meg minek rakott rá az jó kérdés
Az adattáblán ráadásul kis "c" van. Aluház kód lenne a tuti, de nem látszódik És nem érdekes hogy pont azok az adatok voltak elmosódva ami a lényeg? Ráadásul ez az adattábla még jó állapotban is maradt fent láthatósági szempontból. Indítókondi is kibírhat főleg ha nem nagyon volt használva. Van pl hosszú imi mocim gyári kék indítókondival. De a lényeget arra akartam írni hogy nem gyári hogy üzeminek kéne csak rajta lennie.
Valami ilyesmit érzek ennél a mocinál, de ki tudja? Túlterhelés esetén többet is felvehet. Üresjáratit néznék rajta inkább (tudnám is mihez hasonlítani), meg ha enyém lenne alákukkantanék a maradék 2 számnak.
Szerintem nem sok üzemi kondenzátoros motor készülhetett 2.2kW teljesítményre és ezek is az áramfelvétel miatt lettek "üzemiekre" kialakítva. Talán ezért van a beütős megkülönböztetés, mert elég egyedi a teljesítmény/indítási mód kialakítása. A táblázatot itt találtam valahol a fórumon de azt meg nem mondom, hogy hol, inkább felrakom.
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2019
Ez igaz is lehet de létezett a gyárban gyári adattábla.
Ezt a fotót azt hiszem pont erről a forumról mentettem. Bár most jut eszembe.......Rémlik anno fél éve hirdettek 2,2est és az is beütött számú volt (furcsálltam akkor is, de nem foglalkoztam vele)
Amúgy a táblázatban vannak apró hibák, jobb az imi szervízkönyv.
Például: OZF 90C 2KD fordulata 2740 OZF 80c 4KD Kondikapacitása 2x16MF Utóbbi már "fontosabb" hiba.
A kőnyomatosban nekem is jól van írva. Mondtam, hogy ezt a táblázatot itt találtam fórumon .... most azon a feljegyzésen is kijavítottam ezt az értéket.
Pont van egy friss hirdetés 2.2es imi normál adattáblával.
https://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Magyar_IMI_2_2kw_2200W_vil...90.htm
Van egy ilyen képem az IMI 2200W motorjáról
Én már rá is ugrottam volna ezekre a motorokra, ha 4pólusuak lennének,
Most Frekvencia váltóval hajtok egyfázisról egy 3Kw szalagfűrészt,
Ebbe az a furcsa hogy nincs száma a jobb felső sarokban.
Sajnos most is okkal jövök a forumra
A "bűnös" egy OZF 90L 2KD Ismeretlen előéletű motor. Csapágyat cseréltem, mert zörgős volt,(egyik be is volt állva). Forgórészen is megforgott, de épphogy. Ezért kapott ragasztással új csapágyat. Sajna toplan vagy mi a fene kínai csapágyat, persze szlováknak mondta a boltos....Bár esze veszett nagy fordulat nincs a így úgy voltam vele talán a kínai is megteszi, után olvasás után. Ma este a csapágy külsejét is ragasztottam a csapágyházban. Indítás után furcsálltam is hogy a csapágyak be-be zörögnek. A csapágyakat be tétel előtt plusz zsíroztam. Másik furcsaság hogy 1-2 perc üresjárat után langyosodott a motor, igaz hűtés nélkül volt. A meleg a csapágyak környékén volt érezhetően a legmelegebb. Már kínomba "megfordítottam motort is. Ezután szétszedtem gyorsan (ekkor már csak 2 csavar fogta csak) Előtte a csapágyragasztót eltávolítottam, nem e attól feszül a csapágy vagy ilyesmi, de nem. A csapágy bezörög néha, mindkettő. Tehát hirtelen szétszedtem és néztem mi melegszik a legjobban. Tekercs volt a leghidegebb, állórész sem volt nagy a hője. A csapágynál már lehetett érezni a hőt, és számomra meglepetésre, maga a forgórész volt a legmelegebb, szinte fogni sem tudtam. kb 1,5-2 percet ment ventilátor nélkül és terhelés nélkül.(előtte ki volt hűlve minden mert ragasztót kapargattam) Nem tudom ez természetes vagy sem. Amúgy melegedés szempontból kísértetiesen hasonlít arra a motoromra(OZF 80c 4KD ) amit szeptemberben írtam ide a forumra mert (igaz összeszerelve) az is a csapágynál volt mindig a legmelegebb (onnan indult) Forgórész hibám lehet?
ma még szenvedtem vele....Deknit is cseréltem.
Kipróbáltam hogy ha menet közben ha kihúzom akkor megmarad e a hang, hogy villamos vagy mechanikai a probléma. Kihúzás után is be-be csörög. Forgó az állórészbe nem ér bele, így maradt a kínai csapágy. Nem semmi hogy 2800as fordulatot nem bír a kínai.....előtte is voltak fenntartásaim, de hát ha villanymotorba jó lesz...hát nem...mi lett volna ha motorkerékpárba rakom ahol 5-6ezer fordulat is simán van, de bosszantó...(meg ennyiért vehetem volna ZKL/ZVL-t, fogyott a csapágyragasztóm, idő, meg az új festést is megsínylette a sok szét össze szerelést ) Melegedést a rossz cos. fi-re fogom(üresjárat), hátha... Ezentúl kínai csapágyat max taligába rakok, de még ott is meggondolom... |
Bejelentkezés
Hirdetés |