Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Idézet: „Vagy egy 50 milliós autóba még drága a 40 ezres GPS.” Nekem ingyenes volt mindig Sygic néven.
Japánban a vasúti átkelőhelyek előtt meg kell állni, és az ablakot is le kell tekerni, fülelni. Bár ha nem nyomja a kürtöt a vonat...Mert van hogy nem nyomja. De szerintem nyugodtan nyomhatná minden jármű forgalom kereszteződésénél.
Én sem ismernem a helyet, de ne felejtsük el, hogy a vasúti átjáró előtt azért ott vannak a vasúti átjáró előjelző táblák (visszaszámláló táblák), amelyek a tényleges átjáró előtti részt három egyenlő részre osztják fel. Tehát helyismeret nélkül is lehet tudni, hogy 300 m múlva vasúti átjáró következik. Ráadásul az átjáró előtt 300 m-re kint van egy 40-es sebességkorlátozó tábla is. Elég nehéz nem észrevenni.
Szerencséje volt most mindenkinek.
Szerintem erről beszélünk (éltem/dolgoztam arra).
Ha valaki helyismeret nélkül "teper" kamionnal, akkor egyszerűen abszolválható a baleset. Persze ha mindenki betartaná/ismerné a szabályokat, akkor meg nem is lennének. ![]() Tovább, Kunszentmárton - Martfű még cifrább...
Igen, pont erről beszélek. Azért a vasúti átjáró előtt 300 m-rel az út mindkét oldalán ott van a figyelmeztető jelzés... és ha tovább haladunk előre (ahogy a te képeden is látszik), azért jó messziről látszik az a két villogó piros jelzés, megkockáztatom, hogy akár már 200 m-ről látni, amikor már bőven 40 a megengedett legnagyobb sebesség.
De nem akarok senki felett pálcát törni, azt sem állítom, hogy én minden táblát és jelzést pontosan ismerek, de igyekszem azért betartani a szabályokat. Én csodálkozom, hogy "csak" ennyi baleset van, ahogy pl. a mögöttem haladó kb. a hátsó rendszámtáblámban jön! Pár hete álltam a piros lámpánál már legalább 20 másodperce (a sorban harmadik voltam), amikor hátulról belém gurult egy autó. A bácsika kereste a sávját és annyira nézelődött (csak éppen nem előre), hogy belém jött. Nála két kis gyerek ült hátul, nálam egy. Még csak az sem hagyta el a száját, hogy: "Elnézést!" És még sorolhatnám... eddig tízen év alatt négyszer jöttek belém, ebből három alkalommal figyelmetlenségből, egyszer pedig nem működött (!) a fék a hátulról jövő autóban.
Pedig karos fénysorompó van ott. Azt hittem semmi, csak a táblák vannak, mikor azt írtad benézhető. Ugyanilyen nálunk is a főúton az átjáró.
Vagy ha mindenki megtanulná, hogy kell áthajtani a vasúti átjárón, akkor rengeteg baleset elkerülhető lenne. (Bár ez igaz az összes többi esetre is. )
Bővebben: Link
A híradóban beszéltek a balesetről, azt mondták szabályosan hajtott át a kamionos a vasúti átkelőn, a vontatmány csúszott le az útról a jeges útfelület miatt és már nem tudott visszatérni az úttestre a vonat érkezése előtt. Amúgy szerintem elég szerencsétlen egy kialakítású ez az átkelő ezzel az S-kanyarral, én is szokzam erre járni. Lehet, hogy a kamionsofőr is tapasztalatlan volt, 23 éves, valószínűleg nem számított ilyen útviszonyra.
Az a baj hogy nincsenek a nagy publikum előtt oktató jellegű videók mint anno régebben is voltak.
Pl ilyenek: Vigyázat! Vasúti átjáró!
Valahol Báránd környékén van hasonló ha jól emlékszek.
Hogyne lenne... nézz orosz dashcam videókat, tele van vele a YouTube.
![]() Az a tapasztalat, hogy aki érintett lenne, az úgysem néz(ne) ilyen videókat. Természetesen az általatok említett baleset tényleg eredhet a rutintalanságból. Ha nekem kéne ilyen járművet vezetnem, valószínű még rosszabb dolog sülne ki belőle. Reméljük óvatosabban fog a jövőben vezetni a fiatal ember, sok százezer balesetmentes vezetést kívánok neki!
Füzesgyarmat előtt is. Ahol a busz csattant a vonattal 1978-ban.
Milyen érdekes, nem? A vonattal történő ütközések szinte mindíg a síneken, vagy annak közelében történnek. Nem értem, miért nem alakul ki egy olyan reflex, ha síneket látok, (akár rozsdásakat is) óvatosnak kell lennem? Hátha jön valami sárga, zöld, kék piros (többnyire sárga elejű) vasaló, akkor inkább hadd menjen útjára, majd azután ráérek átmenni, mert a következő vasaló úgyis csak kis idő múlva jön.
Mint én amikor biciklivel megyek. Le van húzva a sorompó. Mindenki áll kivéve én. Körbe nézek és ha nem ér oda x időn belül akkor tovább megyek.
Pedig jobban tennéd, ha Te is állnál, és megvárnád a vonat elhaladását. Elég, ha egyszer nem sikerül átérned, vagy benézel valamit.
Nem kell a halálba sietni, úgyis eljön magától. És az még a jobbik eset, mi lesz ha "csak" megnyomorodsz? Nekem elhiheted, nem egy üdvözölendő állapot. A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2019
Hát igen. Ugyan ezt látom sokszor piros lámpánál. Aztán ha fellökik őket akkor még nekik áll feljebb.
Meg pl Pörböly előtt, ahol az iskolabuszt vitte el a vonat.
Vasúti sorompóval ritkán találkozok mostanában, de anno volt olyan, amin simán átmentem, ha pirosnál nem láttam vonatot. Jól belátható volt a sín mindkét irányba, és ott gyakran volt olyan, hogy 10-20 perccel a vonat áthaladása előtt leengedték. Volt egy másik sorompó is párszáz méterre, és simán láttam, hogy ott mennek át az autók. Szóval az nem volt még leengedve, ezt nem tudom miért engedték le ennyivel korábban.
Ezért hibás a gyakorlat, hogy jóelőre leengedik a sorompót.
De jobb félni, mint megijedni, pláne elszenvedni.
Ez a következetlenség a hazai úthálózat legnagyobb baja (értve mindenre, nem csak a vasúti átjárókra). Autópályákon, gyorsforgalmi utakon még csak-csak, de a többi...
Mifelénk egyenes szakaszon van három sorompó, a középsőnél piros, látni a másik kettőnél mennek az autók, vonat nincs közöttük. Ilyen a biztosítórendszer tervezése, érthetetlen miért piros ilyenkor a középső.
Sajnos ezzel rossz példát mutatsz másoknak is. Akár gyerekeknek is.
Nem kell azt mutatni. Nálunk a munkahelyen felmerült a barna nyelv szindróma mert ami történik kizárt, hogy a véletlen műve lenne.
Ahogy Hofi mondta:
- Minek a sorompó? Ha jön a vonat, úgyis elzárja az utat! Egyébként tényleg idegesítő, például Budapesten a XIV-XVI kerület határában az egyik vasúti sorompó, amit leengednek már akár 3-4 perccel a vonat érkezése előtt. Egyszer volt erről szó, és nem tudom mennyi a valóságtartalma, de azt mondták ez azért van, ha esetleg valaki elakadna a síneken, akkor legyen ideje a többi autósnak segíteni letolni a sínekről. Anno amikor KRESZ oktatáson voltam, akkor ott azt tanultuk, ha pont beragadunk a vasúti átjáróba, mert mondjuk kifogyott a benzin (elég kicsi az esélye, de Murphy mindenhol ott van) és nincs erőnk odébb tolni az autót, akkor tegyük be egyesbe és folyamatosan önindítózzunk. Ilyenkor lassan ugyan, de "elugrálunk" a vonat elől. Még mindig olcsóbb egy önindító, mint egy temetés.
Ma reggeli történet. Zsákától alig két kilométerre kifogyott az üzemanyag az autóból. Én haza tudtam jönni. A srác nem. Következtetés: teli kanna mindig legyen nálatok.
Frankye szerintem megmondja a tutit, hogy mikor, milyen okból kell zárva tartani a sorompót.
![]() Az én forgalmi vizsgám már több mint negyed százada lejárt. ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |