Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok !
Egy olyan motorvezérlésre lenne szükségem ami az ablakemelőket vezérli, az a lényeg hogy végálláskor áramkorlát kapcsolja le a motort. előre is köszönöm!
milyen motorhoz lesz? hány amperes a motor?
nem tudom, vajon van e végálláskapcsolónak hely a kocsiban vagy nincs, ezt jó lenne tudni....milyen kocsiba lesz?
12V-os kb 2A lehet nem autóba hanem egy EINHELL
kapunyitó ami elpusztult ,mármint a vezérlés és végálláskapcsoló nélküli.
Amiket eddig láttam, nem igazán a végállásnál keletkező áramnövekedés állította le. Sima időintervallum és a mechanikai végállásnál addig kuplungolt, amíg kapta az áramot...
Annak idején egy régi HobbyElektronikából építettem egy ilyet, működött. Hétvége körül megnézem neked, ha nem felejtem el. Üdv Inhouse
Majd most!
HobbyElektronika '98/3_95.o. Üdv Inhouse
Szívesen!
Most olvastam újra a #48300 hozzászólásomat, és eléggé félreérthető. Szóval amit nem láttam eddig ilyet, az a kapunyitók ilyen megoldására vonatkozott. Amit megépítettem, az meg a HE linkben szereplő autó elektromos ablak vezérlőre. Üdv Inhouse
Sziasztok segitségeteket kérném!!!
Adott két ablakemelő motor, vezérlő elektronika nélkül! A feladat az lenne hogy csinálnom kellene egy vezérlést ami felhuzáskor és lehuzáskor kikapcsolja a motor áramát. A fent említett rajz jó lenne de nekem csak az áramfigyelő része kellene. A kapuáramkör nem mert nem akarom riasztóhoz és központi zárhoz kötni. Ha van valakinek rajza azt nagyon széppen megköszönném.
IGEN ez nekem is jol jönne egy kicsit megfüszerezve azzal hogy a suzukimban addig nyomva kell tartani a gombot amig az ablak fel vagy le nem ér ezért azt kéne megcsinálni hogy a gomb megpöcintésére teljesen a kivánt irányba mozogjon. Egyébként nem tudjátok hogy lehetne megszerezni a suzuki swift elektromos kapcs rajzát hogy az ilyen modositások könyebbek legyenek?
Sziasztok!nekem eggy olyan kérdésem lenne hogy hogyan lehetne azt megoldani hogy ha lezárom a kocsit központiszárral akkor az felhuzza mind a négy ablakot? távirányítos központizár van benne de riasztó nincs! Ez eggy Daewoo Nubira és minden gyári benne! előre is köszi az ötleteket ill. a segítséget!
Talán ez segit
Bővebben: Link Ha valaki lerajzolná elérhető alkatrészekkel és értelmezné a rajz müködését azt megköszönném. Sajnos nem vágom az angolt.
Próbáld meg servicében /hozzáértőtől megkérdezni nekem opelre mintha azt mondták volna hogy csak egy szervízben átfordított byte-on múlik az egész.
Sziasztok!
Nekem annyi lenne a kérdésem, hogy ti hovák szoktátok ezeket a modulokat felhelyezni? Mármint maát a dobozt? Én ma szereltem be és beraktam az ajtóba. Jó helye van ott?
Üdvözlet Mindenkinek! Elnézést, nem éppen ablakemelő-probléma, mert az nincs, csak kurblis, hanem egy Skoda Fabiában a központi zár nem jól műxik, ha le szeretném zárni akár kulccsal vagy távirányítóval, folyton felugrál mind a 4 zár-gomb és így be se lehet zárni a kocsit, csak belülről, kézzel, ha erőszakosan nyomva tartom a vezetőülés zár-gombját, utána a többit is lenyomkodom, majd kiszállok és becsukom az utolsó ajtót is. Mi lehet az ok? Gondolom, a vezetőülés ajtózár- motorjának zárt végálláskapcsolója??? A riasztó-funkcióval nincs gondom. Ez egy Eurocar risztó rendszer, a Trióda Zrt. szerelte be, de annyira, hogy meg se találom, se a motortérben, sehol se... Van vmi ötletetek arra, hogy hol keressem? Bevallom, nem vagyok híve a túlzott automatikának, több okból sem, úgyhogy pl. próbálkoznék olyan végleges megoldással is, hogy leszedném a ajtózár-motorokról a tápfeszt, hogy csakis kulccsal vagy kézzel lehetne nyitni-zárni; a biztosíték-táblán az összes biztivel eljátszottam, hogy egyenként kiszedegettem, de az ajtózár-motorok így is vígan működtek tovább... Várom a megtisztelő válaszokat. Üdv.
Folytatva az előző néhány sort, nekem az is OK lenne, ha valaki tudna egy olyan szervizt, ahol nem húznak le és rendesen dolgoznak, ha pl. azt szeretném, hogy ne is működjön egyik ajtózár-motor se, nincs szájhuzogatás és az, hogy ezt nem lehet így megcsinálni... Nekem ez előtt egy Ladám volt, annak az elektromos és egyéb dolgait én javítottam, amit csak lehetett, de a központi zár soha nem ment benne tönkre, mert nem volt... Üdv és köszi.
Nagyon köszi, próbálkozom...
hali
szerintem nézd meg, hogy melyik motor szórakozik (amelyiket lehet kulcsal is működtetni azok közül valamelyik) vagy a kapcsolója ment tönkre és marad az egyiknek nyitott holtponton, vagy valamiért nem tudja a mechanikát átbillenteni (szorul a zár, vagy ilyesmi). szerintem ezt még te is meg tudod csinálni. ha megvan a hiba (pl tényleg a kapcsoló rossz, akkor átmenetileg a kapcsolót iktasd ki, így távirányítóval működni fog, csak kulcsal nem, de az meg nem lényeg üdv
Köszi szépen, holnap belelépek... Üdv.
Lekötöttem az összes zárvezérlőmotor-csatit, most kulccsal műxik és a riasztó se zavarodik össze. Igazából nem tudtum +állapítani, hogy mi az igazi probléma, vittem ugyan műszert, hogy méricskéljem a nyílt és a zárt végállás-jeleket (ha vannak), de ebben a melegben nem igazán éreztem a magaménak a dolgot... A kérédseim a következők lennének. 1. lehet az is, hogy rendben vannak a végállás-jelek, csak a zármotor-vezérlő hülyült meg? 2. Nem fog nekem behülyülni az egész, nincs ennek valami regisrty-je, ahol tárolja, hogy nincsenek zármotor-jelek és pl. a 20. alkalommal letilt vagy valami váratlant csinál? Köszi szépen. Üdv.
Sziasztok.
Van valakinek ötlete hogy opel astra-ban hova kössem a riaasztót hogy felhuzza az ablakokat? Vezeték szine és helye lenne fontos. Köszi
Üdv!
Én egy Opel Astra F típusú autóba szeretnék készíteni elektromos ablakemelőt. A kérdésem az, hogy egy cd olvasóból, vagy egy winyó motorja elég erős hozzá, hogy le-/feltekerje az ablakot?
Sziasztok!
Komfortelektronikát szeretnék csinálni amihez kérnék egy kis segítséget! Lényegébe azt szeretném elérni hogy a központi zár bekapcsolásakor felmenjenek az elektromos ablakok. Őszintén szólva ötletem sincs hogyan lehetne ezt megoldani úgyhogy hasznát venném bármilyen kapcsolási rajznak, ötletnek, tanácsnak! Előre is köszönöm!
4-5000-ért készen megveheted, nem tudom, megéri-e kisérletezni az elkészitésével. (illetve dehogynem tudom...)
helló. az lenne a kérdésem, hogy egy sima 12 voltos dc motor forgásirányát tudom e változtatni egy hogy 5 polusu ablakemelő kapcsolót teszek a táp és a motor közzé már próbálkoztam egyszer sikerült elinditani de egy idő után megállt a dolog. a bekötése ami nem teljesen tiszta számomra . előre is köszönöm.
A kapcsolo alaphelyzetben a motor mindkét polusára testet ad. Kapcsoláskor a polaritást váltja át az egyik vagy a másik vezetéken, ettöl függöen forogni kezd valamelyik irányba.
a testel most a 0 gondolsz ? meg a bekötése is elég gáz. azt tudom hogy ha mértem multival akkor a két szélső alap állás ban magyarul a jobb oldali és mellette lévő érintkezik a másik oldal is igy van. a középső az semmi. gondolom a ledes világitás miatta kell bele.
Mint már írták, 2db váltóérintkező van benne (morze).
Van a COM, az NC (alaphelyzetben zárt a COM-hoz) és a NO (alaphelyzetben nyitott a COM-hoz). Általában a +12V-ra menő NO lábakat közösítik a kapcsolón belül. A motor 2 szála a 2 COM közé van kötve, az NC lábak a testre. Így alapból testen (igen 0V) van a motor 2 lába. Nincs rajta feszültség, nem folyik áram, áll, mint a jegenye. Ha egyik irányba nyomod, ott átvált az érintkező a +12V-ra, míg a másik marad testen. Elindul a motor az ennek megfelelő irányba. Ha a másik irányba nyomod, akkor fordított polaritást kap, amarra indul. Vagy keress a neten lábkiosztást hozzá, szokott lenni...vagy kezdj el méregetni szakadásvizsgálatban. Lesz 3-4 láb, ami lapból zárlat. Aztán ha nyomod egyik irányba, majd a másikba, akkor változik a helyzet... Rakj fel képet a kapcsolóról! Üdv Inhouse |
Bejelentkezés
Hirdetés |